Sain ystävältäni muratin pistokkaita, jotka epäilyksistäni huolimatta juurtuivat kaikki, ja ovat alkaneet oikein iloisesti kasvamaan. Taimet kuitenkin ovat jugurttipurkeissa, joten ne täytyy siirtää ruukkuun.
Kuinka ison ruukun muratti vaatii ja voiko samaan ruukkuun laittaa useampia taimia kasvamaan?
Millainen ruukku muratille?
8
3923
Vastaukset
- kasvaavieläkin
Ilmeisesti pieni,mutta syvä?
Minulla muratti kasvaa ikean 0,50e muovisissa aterinpurkeissa,jotka voi kiinnittää ruuveilla seinään.Ovat syviä,mutta kapeita.
Muratista tulee mukava viherseinä muuten.
Laitat noita ikean purkkeja päällekkäin seinälle.Muratti istutettuna sisään.Vesi menee ylhäältä kastellessa läpi koko murattirivin.Lattialla on vedenkerääjänä juoppo saniainen. - Muraattiukkeli
Hei sanokaapa, voinko näin syksyn kynnyksellä ottaan parvekeella olevasta kesäkukka asetelmasta muratin pistokkaita ja siirtää ne talveksi sisälle suojaan ja siirtäsin ne ensi kesänä uuteen kukka asetukseen?
- Rehuinto
Muratti juurtuu helposti ja talvehtii parhaiten viileässä. Laita ruukkuun pikkupätkiä ja muovipussi hupuksi. Juurtuu parissa viikossa. Olen itse kasvattanut ihan tavallisissa pienissä muoviruukuissa.
- muraattiukkeli
Kovin viileään paikkaan en muraatteja saa kun asun pienehkössä yksiössä mutta kokeillaan.
- Rehuinto
Jos on lämpöistä, koita saada vastaavasti runsaammin valoa, jotta ei tule kalvakan kelmeätä kasvua. Pistokkaita voi laittaa useampia samaan ruukkuun. Suurin ongelma pimeimmän talven aikana on liian runsas kastelu. Ruukku kannattaa pitää kuivahkona.
- Muraattiukkeli
Kiitos tiedosta, täytyy asettaa läntiselle ikkunalle joka on ainut paikka missä kasvit saa runsaasti valoa.
- juurihoitoo
Tärkeintä on että mulatti haudataan riittävän syvälle!!
- iiiveee
äitee sanoi ei murattii sisälle siitä tulloo hulluksi muuten
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133