Eli omistan -99 Chrysler 300m 3.5litran moottorilla.
80km/h kohdalla alkaa lievä tärinä joka kasvaa aika ikäväksi siinä 100km/h kohdalla ja tuntuu siltä että tärinä pikkuisen lievenisi siinä 120km/h nopeudessa.
Onko kellään kokemusta kyseisestä ongelmasta?
Minulla on alla ne 300m orkkis perforamnce renkaat jotka ovat kokoa 18" ja 235 leveät meganakit. edessä on ne parin millin spacerit (levikepalat) että kumi ei ota siihen torque tankoon kiinni.
kokeilin tänään sitä että nappasin miehekkäästi renkaista kiinni ja kiskoin mutta en ollut tuntevani ainakaan mitään glappia. edessä on uudet laakerit kummassakin renkaissa ja rasvasin kaikki tangot kun vaihdoin kesärenkaat alle.
ajattelin tässä viedä ensiviikolla auton nelipyöräsuuntaukseen ja renkaiden tasapainotukseen mutta ajattelin kysyä että olisiko jollain asiantuntijalla jotain asiaa syvempää tietoa, yksi kaveri sano että ehkä kardaani voi olla soika/vino mutta toivon että ei ole.
Chrysler 300m täristää
8
149
Vastaukset
- Mitäturhista
Ehkä kartaanin vääntöjousen ulompi pidike on tullut tiensä päähän. Tai sitten kardaani on liian lyhyt eikä ylety kunnolla akselille.
- mikkelli72
Laita talvirenkaat takas alle ja kokeile täristääkö vielä. Jos ei täristä => kesärenkaiden tasapainotus korjaa asia. Paitsi tietysti jos talvirenkaatkin epätasapainossa...
- Kiitokset.etukäteen
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
Ei ne minun mielestäni tärissyt talvirenkailla mutta epäilen että nuo isot ja painavat r18 235 kseänakit ovat joko epätasapainossa tai sitten lisäpainon takia ilmaisisi jotenkin glappia enemmän kun talvinakit on semmoiset kevyillä aluvanteilla olevat r16 200set.
Kävin tänään taas tutkiskelemassa enemmän ja ajoin eräällä pihalla ristiin rastiin jossa oli asvaltti päällyste mutta piha aivan aalloilla ja sain mielestäni oikealta edestä tai takaa kuulumaan semmoisen "klunk klunk" äänen kun sain auton oikein keinumaan joten voi olla jokin pusla vähän kulunut.
- Kiitokset.etukäteen
Jatkoin tutkimuksiani ja olen ruvennut epäilemään että vikana on takajarrulevyt. ne ovat aika urautuneet ja jarrupalat aika kuluneiden oloiset, ehkä joskus jarrut laahannut ja levyt menneet soikeiksi.
Tärinän luonne muuttui kun kokeilin painella jarruja motarilla. välillä tuntuu siltä että tärinä häviää kokonaan. - Selvääpässiä
Nivelet ja kallistuksenvakaajan kumit/puslat vaihtoon ja auto on ajolleen kuin uusi...
- Kiitokset.etukäteen
Ne tarkastettiin itseoppisesti, autokorjaamolla sekä pyysin katsastumiehen tsiigaa tarkemmin.
Hyvät näyttivät olevan, ei mitään glappia missään.
- 535iiiiiiiiiiiiiiiiiii
Kuulostaa beeämweeltä:) 80 vauhdissa tärinät päällä. No, 25 tonnilla en kuvitellutkaan saavani luksusta.
- joukolla
oletko säilyttänyt renkaita pystyssä vai makuulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882