Chrysler 300m täristää

Kiitokset.etukäteen

Eli omistan -99 Chrysler 300m 3.5litran moottorilla.

80km/h kohdalla alkaa lievä tärinä joka kasvaa aika ikäväksi siinä 100km/h kohdalla ja tuntuu siltä että tärinä pikkuisen lievenisi siinä 120km/h nopeudessa.

Onko kellään kokemusta kyseisestä ongelmasta?

Minulla on alla ne 300m orkkis perforamnce renkaat jotka ovat kokoa 18" ja 235 leveät meganakit. edessä on ne parin millin spacerit (levikepalat) että kumi ei ota siihen torque tankoon kiinni.

kokeilin tänään sitä että nappasin miehekkäästi renkaista kiinni ja kiskoin mutta en ollut tuntevani ainakaan mitään glappia. edessä on uudet laakerit kummassakin renkaissa ja rasvasin kaikki tangot kun vaihdoin kesärenkaat alle.

ajattelin tässä viedä ensiviikolla auton nelipyöräsuuntaukseen ja renkaiden tasapainotukseen mutta ajattelin kysyä että olisiko jollain asiantuntijalla jotain asiaa syvempää tietoa, yksi kaveri sano että ehkä kardaani voi olla soika/vino mutta toivon että ei ole.

8

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäturhista

Ehkä kartaanin vääntöjousen ulompi pidike on tullut tiensä päähän. Tai sitten kardaani on liian lyhyt eikä ylety kunnolla akselille.

• mikkelli72

Laita talvirenkaat takas alle ja kokeile täristääkö vielä. Jos ei täristä => kesärenkaiden tasapainotus korjaa asia. Paitsi tietysti jos talvirenkaatkin epätasapainossa...

• Kiitokset.etukäteen

Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

Ei ne minun mielestäni tärissyt talvirenkailla mutta epäilen että nuo isot ja painavat r18 235 kseänakit ovat joko epätasapainossa tai sitten lisäpainon takia ilmaisisi jotenkin glappia enemmän kun talvinakit on semmoiset kevyillä aluvanteilla olevat r16 200set.

Kävin tänään taas tutkiskelemassa enemmän ja ajoin eräällä pihalla ristiin rastiin jossa oli asvaltti päällyste mutta piha aivan aalloilla ja sain mielestäni oikealta edestä tai takaa kuulumaan semmoisen "klunk klunk" äänen kun sain auton oikein keinumaan joten voi olla jokin pusla vähän kulunut.

• Kiitokset.etukäteen

Jatkoin tutkimuksiani ja olen ruvennut epäilemään että vikana on takajarrulevyt. ne ovat aika urautuneet ja jarrupalat aika kuluneiden oloiset, ehkä joskus jarrut laahannut ja levyt menneet soikeiksi.

Tärinän luonne muuttui kun kokeilin painella jarruja motarilla. välillä tuntuu siltä että tärinä häviää kokonaan.

• Selvääpässiä

Nivelet ja kallistuksenvakaajan kumit/puslat vaihtoon ja auto on ajolleen kuin uusi...

• Kiitokset.etukäteen

Ne tarkastettiin itseoppisesti, autokorjaamolla sekä pyysin katsastumiehen tsiigaa tarkemmin.

Hyvät näyttivät olevan, ei mitään glappia missään.

• 535iiiiiiiiiiiiiiiiiii

Kuulostaa beeämweeltä:) 80 vauhdissa tärinät päällä. No, 25 tonnilla en kuvitellutkaan saavani luksusta.

• joukolla

oletko säilyttänyt renkaita pystyssä vai makuulla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3946
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      64
      2508
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1267
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1196
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1146
    Aihe