Miten meni koe? Kertokaa onnistumisista ja/tai epäonnistumisista.
Tietojärjestelmätiede valintakoe kevät 2015
27
450
Vastaukset
- Tietojärjestelmätietäjä
Hyvin meni. Minä sain kahden tiiliskiven painoksi 4kg. Kertokaa mitä vastauksia saitte muista tehtävistä. Olisi mukava vertailla.
- ensikertalainenn
Mulla jäi ihan hyvä fiilis.. Ainut missä saatto tulla vähän liikaa virheitä oli matemaattisissa tehtävissä. Mä sain tilliskivien painoksi 3kg ja numeroksi 194. Koska sieltä tulee tulolset onko tietoo?
Tulokset julkaistaan opintopolussa 3.7. Itsekkin sain numeroksi 194. Vaikeimmat tehtävät mielestäni olivat kaksi viimeistä, jossa piti käsitellä kaavioita, vai mitä lie nyt olivatkaan.
- adsd
Mitä saitte vastaukseksi korttitehtävään?
- Teejiitee
Tiiliskivi= 4kg
Kortti: Pelkkä valkoinen (käy myös pelkkä 3)
Numero: 194
Ritari&Kelmi= Matti ritari ja Mikko kelmi.
Ritari&kelmi part2= ei tietoa
3 palloa= 2/9 (22.222%)- Tietojärjestelmätietäjä
Voisitko selittää miten pääsit korttitehtävän tulokseen?
Nimittäin, jos käännät pelkän valkoisen, niin miten voit olla varma, että 3 on valkoinen toiselta puolelta.
- Teejiitee
En nyt muista tasan tarkkaan kysymystä mutta tais olla: mitä korttia/kortteja sinun tulee kääntää, jotta voit testata onko seuraava väite epätosi: jos kortissa on pariton luku on sen kääntäpuoli valkoinen."
Tiedossahan on jo, että kortteja on 3,8,valkoinen ja musta. Eli siis jos käännän valkoisen kortin, näen onko kääntöpuolella pariton luku. Voi myös kääntää 3 kortin. Lopputulos on sama. - Teejiitee
Teejiitee kirjoitti:
En nyt muista tasan tarkkaan kysymystä mutta tais olla: mitä korttia/kortteja sinun tulee kääntää, jotta voit testata onko seuraava väite epätosi: jos kortissa on pariton luku on sen kääntäpuoli valkoinen."
Tiedossahan on jo, että kortteja on 3,8,valkoinen ja musta. Eli siis jos käännän valkoisen kortin, näen onko kääntöpuolella pariton luku. Voi myös kääntää 3 kortin. Lopputulos on sama.Kääntämällä valkoisen saan tietää onko väite epätosi. Joko siellä on parillinen tai pariton...
- asdass
korttitehtävässä tuli kääntää 3 ja musta. Aika yleinen loogisen päättelyn tehtävä (wasonin korttitehtävä) Tuossa vielä kyseinen tehtävä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Wasonin_korttitehtävä
- Nököhammasejbdkslsb
Tiili 4kg, korttiteht vasttasin "pariton" eli meni väärin näköjään.. Luku 194. Pallotehtävään en vastannut. Kelmiritari jutussa eka tehtävässä sanoja oli ritari ja toinen kelmi, toiseen laitoin tiinan kelmiksi ja maijan ritariksi.
Samat oli minulla kelmeissä ja ritareissa. Pallotehtävän vastaus oli minulla 2/9 (1/3 * 2/3 = 2/9)
Korttitehtävä oli kyllä tosi epämääräinen. Tässä selitetään miten korttitehtävä ratkaistaan: https://www.youtube.com/watch?v=qNBzwwLiOUc - Teejiitee
Millä perustein vastasitte toiseen R&K -tehtävään? Mun mielestä oli mahdollista, että Tiina on Ritari ja Maija Kelmi, sekä että Tiina on kelmi ja Maija ritari.
- HALUANkouluun
Mä vastasin ekan tiedolla, oli selkeä. Toka oli outo ja sit vaan heitin et tiina kelmi maija puhuu totta. 8) minkä idean keksitte siihen kun oli se vika tehtävä ja piti siihen valmiiseen kaavaan keksiä idea ja tapahtumat? Mulla oli "pääsykoe" :D
- jaskass
Vastasin sillä perusteella, että kun Tiinalta kysyttiin mitä antti sanoi niin tiina vastasi että antti on kelmi. Jos tiina oisi puhunut totta ja antti oisi sanonut, että hän on kelmi niin se ei voi olla mahdollista koska kelmi valehtelee aina, joten tiina valehteli. Vaikea tuota on selittää mutta ehkä joku ymmärsi. Näin itse ajattelin.
- Myöhästynyt
Millaisilla yo-papereilla pääšee suoraan ?millaisilla papereilla haitte?
- paska-koulussa
varmaa jollain L-L-L-L pääsee suoraan..... mul ECBB eli niistä ei apua hakemisessa, valintakokeella mennään pelkästään!!
Kuulemma kohta jo valinnan tulokset julkaistaan. Pääsittekö te sisään?
- Hfjsks
Onko kellekkään tullut vielä tuloksia?
- omggg
Ei näy vielä...
- tjtiedettä
Nyt on tullut ainakin mulle tulokset (hyväksytty whuu!)
- sdadad
Niinpä onki!!! vihdoin! sisällä myös!!!
- kuolen-vitutukseen
112. varasijalla...... tuskimpa toi tosta voi enää edes parantua.
- Blablabla123
Kuinka paljon pisteitä olette saaneet te ketkä pääsitte sisään?
- seniorikissa
millä yo papereilla päästä suoraa?
- enymmärrä22
kertokaa millä ihmeen perusteella se kivi painaa 4kg??
- skriimeilijä
TIILI = PUOLI TIILTÄ 1KG ...jos 50% tiilen painosta ei tiedetä ja loput (50%) painaa kilon, niin tällöinhän yhden tiilen on oltava 2kg painoinen.
Kaksi tiiltä: 2 * 2kg tiiltä = 4kg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875