Minä elän tyhjyyden

anteeksirakasn

tunteessa melkein joka hetki. En ole kukaan. Teen vain sen mikä on välttämätöntä. Haluaisin olla enemmän mutta kun en vain löydä itsestäni enempää. Älä vihastu minulle. Öitä.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuunteleitseäsi

      Kyllä löydät. Pysähdy kuuntelemaan itseäsi ja tarpeitasi.

    • kotisykologi

      Itsetutkiskelu voisi auttaa esim. terapiassa. Joskus voi olla sisälle painuneena asioita, joita ei ole voinut päästää tietoisuuteen. Olo voi olla turta ja mitätön.

    • dontbesry

      Minä elän tyhjyyden tunteessa lähes joka hetki. En kykene edes välttämättömään. Tiedän. Tajusin. Anteeksi.
      Ei koskaan ollut tarkoitus satuttaa.

    • oifmareutba09t

      Lukekaa Eriksonin kuvaamista kehitystehtävistä elämänkaarella (esim. http://www.suhdesoppa.fi/itsetuntemus/lapsen-kehitys). Tietyissä olosuhteissa kehitystehtävissä onnistuminen on mahdotonta. Identiteetti ja tunne elämänmielekkyydestä eivät pääse rakentumaan. Niitä on kuitenkin mahdollista rakentaa ja korjata myöhemmin. Terapeutista ja terapeuttisesta kirjallisuudesta on tällöin hyötyä: osaa tiedostaa paremmin ja tietää mikä on tervettä ja vahvistamisen arvoista. Jos perusturvallisuudessa ja sitä myöten uskossa elämän mielekkyyteen ja toivon yllä pitämiseen on ongelmia, turvallinen ryhmä, esim. itsetuntemusryhmä tai -kurssi voi toimia tällöin parhaiten.

    • Tunnenainen7

      Noita tyhjyyden tunteita kutsutaan eksistentiaaliseksi kriisiksi. Yleensä on sanottu, että pitää ratkaista suhteensa ainakin seuraaviin asioihin, jotta kriisi hellittäisi: seksuaalisuus, syyllisyys, kutsumus, kuolema. Tietysti suhde omiin vanhempiin, itsenäisyyden ja läheisyyden asiat pitää myös selvittää.

    • kamalatila

      Kamalaa se on varmaan silloin, jos ei itse ole sitä tyhjää tilaa toivonut, että saisi olla hetken tyhjyydessä, ajattelematta, tuntematta, koska on liian väsynyt muuhun.
      Kun on täysin loppu, silloin se on kuin siunaus olla pienen hetken poissa, tyhjyydessä, kun sinulta ei odoteta mitään ja saat vain olla ja ruoka tulee eteesi ja huone pysyy lämpimänä tekemättä mitään sen eteen.
      Silloin kun se tyhjyys alkaa tuntua pahalta paikalta, taitaa olla pahin tilanne ohi ja haluaa kuitenkin tehdä jotain, olla jotain. Niin mä ajattelin.

      Tänään mä kävin yhdessä paikassa, jossa asui tavallinen ihminen. Ihan hyvä paikka, mutta se tyhjyys huusi. Uskon, et miltei kuolisin ja kuivaisin pystyyn, jos joutuisin hänen tilalleen. En ainakaan voisi kuvitella ikinä asuvani sillä tavalla ja siinä ympäristössä. Paljon olisi ainakin uutta opeteltavana, millä täyttää tyhjyys.
      En osaisi edes etsiä mitään ja olisi suuria vaikeuksia sopeutua ja löytää mielekkyyttä elämäänsä.
      Olen muuhun tottunut ja se on minussa liian syvällä.

    • anteeksirakasn

      Minä en ole olemassa.

      • dontbesry

        Mua ei ole olemassa, jos sua ei ole. Sä haluat sen tyhjyyden loppuvan ihan yhtä paljon kuin mä.


      • anteeksirakasn

        Minä haluaisin koko äärettömän tyhjyyden täydeltä rakastaa rakasta naista, mutta tuntuu, että olen ulottumattomissa, omassa maailmassani.. Öitä.


      • dontbesry

        Mä tiedän. :|
        Usko tai älä. Ollaan kovin samanlaisia. Mä haluan sun maailmaan. Meidän maailman. We would be unstoppable.
        Sä tiedät, että mä odotan vaan sua. Mä en katoa vaikka välillä toivot niin. Love ya.


      • dontbesry

        I would love your imperfections too.


      • imnotsorry
        dontbesry kirjoitti:

        I would love your imperfections too.

        No you wouldn't. You're just saying that.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      686
      5175
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3544
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3307
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2553
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2389
    6. 261
      1980
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe