Minkähän takia

Säästöjä

Tulin reissusta ja kun saavuin ylöjärvelle. Kaikki katuvalot heti pimeenä kun saapui Ylöjärven puolelle. Ihan teivon ravairadalta vanhalle kuruntielle. Joku säästökohde tämäkin? Niin no ketään muuta ei ollut kuin minä ja minäkin ehkä kerran vuodessa tuun yöaikaan kaukaa pohjosesta kotiin.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää___

      Turhat valot sammutettiin.

      • puusuutari_nnn

        Yhdyskuntarakenne tiivistyi.


    • Tyikkun

      Jalan taidat matkustaa kaikissa kulkuvälineissä täytuu olla ajovalot joten hanki taskulamppu osaat sitten kotio

    • SanoEiPummeille

      Oliskohan tuo katala teko tehty siksi, että näin kesällä yöt ovat sen verran valoisia, että on suorastaan rikos luontoa kohtaan pitää katuvaloja päällä muutamalle pummille ja muille yökulkijoille.

      • ItseOletPummi

        Ole sinä pummi hiljaa...


      • samanhuomannu

        Oon huomannut saman katuvalojen pimeytymisen kesällä öisin kun tulen tampereelta töistä yöllä. Ösinkin tehdään töitä ravintoloissa joten myös työtä tekevät liikkuu öisin.


        Toivottavasti sentään syksyllä laittavat valot päälle. Niin joo eihän Ylöjävellä liiku ainkaan viikolla öisin juuri kukaan, että niitä valoja tarvisi pitää, mutta ei ne yöt ihan 24/7 valosia ole ja pimeys tulee muutamaksi tunniksi.


      • puusuutari55

        Valot syttyvät syksyllä kaava-alueen pihakaduille muitten juhlavalojen kanssa. Pihakatujen valaisimet valaisevat verovaroin yksityisten pihoja. Tämä edistää pyörällä ja kävelen liikkumista keskimäärin 120 m pitkällä pihakadulla. Myös valot edistävät koululaisten turvallisuutta pihakadulla.

        Valot eivät syty syksyllä kaava-alueen ulkopuolella 40 km kouluteille. Niille, joille kymmenien vuosien aikana on turvallisuussyistä valot asennettu. Kaava-alueen ulkopuolella valojen sammuttaminen edistää kaupunkirakenteen tiivistymistä ja kävelyn sekä pyöräilyn lisääntymistä. Näin on valtuusto viisaasti päättänyt virkamiesten valmistelun tuloksena.


      • turhaa_hommaa

        Eiköhän Ylöjärven katuvaloja ohjata Ratinasta?Niin kun monen muunkin ympäristö
        kunnan samoin kunnossapito on Tampereella.Monet kunnat haluaa säästää mutta
        turhaa koska alueitten katuvalot on vaihdettu jo LED-valoiksi jotka ei vie oikeestaan
        sähköa kuin nimeksi?Jatkuva sammuttelu tulee kalliimaksi kun lamppuja saa
        vaihtaa useimmin?Säästöt menee siihen??Onko tietämyyttä vai tyhmyyttä sitä
        vois kysyä kaupungin virkamiehiltä?Itse veikkaan jälkimmäistä!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe