Onko asiat tosiaan noin huonosti valmistajalla?
1,9 tdi ainoa kone joka kestää VW autoissa?
64
2631
Vastaukset
- kerro_lisää
Anna vielä tarkemmat koordinaatit. Siis moottorin tyyppitunnus. Ei muuten mutta mekin sitten tiedettäisiin. Vasta 218 tuhatta ajanut VW Passatilla TDI 2,0 (CFHC)ja ilman ongelmia mennään.
- etsiluejaihmettele
Aloittajan kannattaa etsi käsiinsä AB-SUOMI, superkestotesti, moottorina bensakone, testin pituus 2x100000km.
- seataudiskodaVWsama
Montas moottoria ja vaihteistoa siinä ajassa meni?
- Että_Näin
Kyllä ne kaikki muutkin tuppaa kestämään, poikkeuksena muutama tahvo, jotka parkkeeraa autonsa PELKÄN vaihteen varaan sen sijaan, että käytetään käsijarrua ainoastaan ja vaihde jätetään vapaalle. Siinä kun 1500 kg autoa nytkähtää jakoketjun varassa paikalleen, niin ei ole ihme jos venymistä tapahtuu, mitä jyrekempi mäki sitä varmemmin ketju venyy. Hihna on tuossa mielessä parempi, se venyy mutta myös palautuu. Samasta syystä ketjuja on venynyt BMW:ssä ja Mersussa myös, että ei mitään uutta auringon alla.
Uusien ostajia ei tämä homma edes koske, koska niissä on hihna joka vaihdetaan, oliko se nyt 150 tkm välein.- Kiakestää
Jaa.Kuka luottaa VW kehitykseen.
Ottaa rahat halpatuotteilla ja kehittää ralliautoja...
Välttelee tehdasvikojen laskuja jne... - seataudiskodaVWsama
TM myös epäilee kirjoituksessaan niinkö jakohihna TSI on sen parempi?
Laittais Kian 7 vuoden takuun moottorille ja vaihteistolle niin asiakkaat pysyy? - NaureskelevaTojokuski
Olet kyllä ymmärtänyt auton toimintaperiaatteen väärin.
Jakoketjuun ei missään vaiheessa voi kohdistua koko auton painoa. Jos vaihdelaatikossa ei olisi mitään lukitusasentoa(joka kuulostaa harvinaisen typerältä ratkaisulta) niin voima kulkisi vaihdelaatikon läpi kampiakselille, sieltä kiertokangille joista mäntiin ja lopuiksi sen pitäisi paikallaan puristustahtisen sylinterin palotilassa oleva paine.
Jakoketjuun ei kohdistu missään vaiheessa suurempaa rasitusta kuin venttiilikoneiston pyörittämiseen tarvittava voima olettaen ettei autovalmistaja ole ottanut ketjulta voimaa joillekkin apulaitteille. - hähää.servasit.sen
NaureskelevaTojokuski kirjoitti:
Olet kyllä ymmärtänyt auton toimintaperiaatteen väärin.
Jakoketjuun ei missään vaiheessa voi kohdistua koko auton painoa. Jos vaihdelaatikossa ei olisi mitään lukitusasentoa(joka kuulostaa harvinaisen typerältä ratkaisulta) niin voima kulkisi vaihdelaatikon läpi kampiakselille, sieltä kiertokangille joista mäntiin ja lopuiksi sen pitäisi paikallaan puristustahtisen sylinterin palotilassa oleva paine.
Jakoketjuun ei kohdistu missään vaiheessa suurempaa rasitusta kuin venttiilikoneiston pyörittämiseen tarvittava voima olettaen ettei autovalmistaja ole ottanut ketjulta voimaa joillekkin apulaitteille.Hyvin servattu!
- AGR
Arvaan tai luulen, että tuohon aloitukseen ei tule monta kommentia, koska vw konetta ei saa kehua tällä palstalla. Ikävää kylläkin, että liekkö 20 vuoteen kestävin kone.
- seataudiskodaVWsama
AGR kirjoitti:
Arvaan tai luulen, että tuohon aloitukseen ei tule monta kommentia, koska vw konetta ei saa kehua tällä palstalla. Ikävää kylläkin, että liekkö 20 vuoteen kestävin kone.
VW autoa ei voi edes huoletta laittaa mäkiparkkiin? Tä
- NaureskelevaTojokuski
AGR kirjoitti:
Arvaan tai luulen, että tuohon aloitukseen ei tule monta kommentia, koska vw konetta ei saa kehua tällä palstalla. Ikävää kylläkin, että liekkö 20 vuoteen kestävin kone.
Jos volkkarikaupoille tarttis lähtee niin ottaisin kyllä FSI-koneella, saatan olla väärässäkin, voi olla että on parempi kattella jotain muuta merkkiä. Juuri työkaveri vaihtoi tuollaisen 1.9tdi:n autoonsa kun vanha moottori räjähti, meriselitys toki oli kun Costa Concordian kapteenilla aikanaan. Pieni kulutus se suurin syy taitaa olla miksi noilla on niin paljon ajettu, semmosen 500tkm mennessä 1.9tdi taitaa ajosta riippuen vaatia ainakin pari turboa, venttiilinnostajat/tiivisteet, nokka-akselin, kansipahvin, ilmamassa ja lämpötila-anturin(joku voi toki pärjätä pelkällä turbon vaihdolla), jolloin voidaankin alkaa miettimään että olisko bensakoneella ajaminen sittenkin halvempaa jos itsellä ei ole kykyä autoaan korjata.
- AGR
NaureskelevaTojokuski kirjoitti:
Jos volkkarikaupoille tarttis lähtee niin ottaisin kyllä FSI-koneella, saatan olla väärässäkin, voi olla että on parempi kattella jotain muuta merkkiä. Juuri työkaveri vaihtoi tuollaisen 1.9tdi:n autoonsa kun vanha moottori räjähti, meriselitys toki oli kun Costa Concordian kapteenilla aikanaan. Pieni kulutus se suurin syy taitaa olla miksi noilla on niin paljon ajettu, semmosen 500tkm mennessä 1.9tdi taitaa ajosta riippuen vaatia ainakin pari turboa, venttiilinnostajat/tiivisteet, nokka-akselin, kansipahvin, ilmamassa ja lämpötila-anturin(joku voi toki pärjätä pelkällä turbon vaihdolla), jolloin voidaankin alkaa miettimään että olisko bensakoneella ajaminen sittenkin halvempaa jos itsellä ei ole kykyä autoaan korjata.
Tähän menessä vaihdettu yksi ilmamassamittari monta sarjaa hehkuja, siinäpä ne mitä on tarvinnut vaihtaa koneeseen.
- Että_näin
NaureskelevaTojokuski kirjoitti:
Olet kyllä ymmärtänyt auton toimintaperiaatteen väärin.
Jakoketjuun ei missään vaiheessa voi kohdistua koko auton painoa. Jos vaihdelaatikossa ei olisi mitään lukitusasentoa(joka kuulostaa harvinaisen typerältä ratkaisulta) niin voima kulkisi vaihdelaatikon läpi kampiakselille, sieltä kiertokangille joista mäntiin ja lopuiksi sen pitäisi paikallaan puristustahtisen sylinterin palotilassa oleva paine.
Jakoketjuun ei kohdistu missään vaiheessa suurempaa rasitusta kuin venttiilikoneiston pyörittämiseen tarvittava voima olettaen ettei autovalmistaja ole ottanut ketjulta voimaa joillekkin apulaitteille.Muuten oikein hyvä teoria, mutta siinä on virhe. Sylinteri ei ole voideltu auton ollessa paikallaan moottori sammutettuna. Niinpä, koska öljy ei tiivistä väliä sylinterin seinämän ja männänrenkaan välissä, ja männänrenkaissakin on katkot, paine ei kestä sylinterin palotilassa loputtomasti -> rasitus siirtyy jakoketjulle joka ei ole suunniteltu auton paikallaanpitämiseen. Näin siis manuaalin kanssa. DSG:ssä taas on luonnollisesti P asento, joka siis on suositeltavaa olla kytjettynä kun auto sammutetaan.
Tastä syystä tekniikkaan perehtynyt ihminen ei koskaan parkkeeraa autoa pelkän vaihteen varaan, vaan vaihde vapaalla (MANUAALI), ja käsijarru päälle. - VWsaaomituisiaaikaisek
Että_näin kirjoitti:
Muuten oikein hyvä teoria, mutta siinä on virhe. Sylinteri ei ole voideltu auton ollessa paikallaan moottori sammutettuna. Niinpä, koska öljy ei tiivistä väliä sylinterin seinämän ja männänrenkaan välissä, ja männänrenkaissakin on katkot, paine ei kestä sylinterin palotilassa loputtomasti -> rasitus siirtyy jakoketjulle joka ei ole suunniteltu auton paikallaanpitämiseen. Näin siis manuaalin kanssa. DSG:ssä taas on luonnollisesti P asento, joka siis on suositeltavaa olla kytjettynä kun auto sammutetaan.
Tastä syystä tekniikkaan perehtynyt ihminen ei koskaan parkkeeraa autoa pelkän vaihteen varaan, vaan vaihde vapaalla (MANUAALI), ja käsijarru päälle.Vaikea auto käyttää VW?
Ja talvella sitten ihmetellään kun ei pääse liikkeelle kun käsijarru jäässä.
VW autolla pitää myös varoa parkkeerausta yleensä kun vaihteisto nykii ja ryntäilee kertoo TM - remonttirane
Että_näin kirjoitti:
Muuten oikein hyvä teoria, mutta siinä on virhe. Sylinteri ei ole voideltu auton ollessa paikallaan moottori sammutettuna. Niinpä, koska öljy ei tiivistä väliä sylinterin seinämän ja männänrenkaan välissä, ja männänrenkaissakin on katkot, paine ei kestä sylinterin palotilassa loputtomasti -> rasitus siirtyy jakoketjulle joka ei ole suunniteltu auton paikallaanpitämiseen. Näin siis manuaalin kanssa. DSG:ssä taas on luonnollisesti P asento, joka siis on suositeltavaa olla kytjettynä kun auto sammutetaan.
Tastä syystä tekniikkaan perehtynyt ihminen ei koskaan parkkeeraa autoa pelkän vaihteen varaan, vaan vaihde vapaalla (MANUAALI), ja käsijarru päälle.yhenkään auton jakopää ei kestä kokoauton painoa! höpö höpö. Jos puristus katoaa sylinteristä niin koko moottori pyörähtää ja samalla myös jakopään kautta nokat siten että tulee uusi puristustahti. nokka-akseli ei vaadi suurta voimaa liikkuakseen, se on niin herkästi laakeroitu
- suttajasekundaa
Että_näin kirjoitti:
Muuten oikein hyvä teoria, mutta siinä on virhe. Sylinteri ei ole voideltu auton ollessa paikallaan moottori sammutettuna. Niinpä, koska öljy ei tiivistä väliä sylinterin seinämän ja männänrenkaan välissä, ja männänrenkaissakin on katkot, paine ei kestä sylinterin palotilassa loputtomasti -> rasitus siirtyy jakoketjulle joka ei ole suunniteltu auton paikallaanpitämiseen. Näin siis manuaalin kanssa. DSG:ssä taas on luonnollisesti P asento, joka siis on suositeltavaa olla kytjettynä kun auto sammutetaan.
Tastä syystä tekniikkaan perehtynyt ihminen ei koskaan parkkeeraa autoa pelkän vaihteen varaan, vaan vaihde vapaalla (MANUAALI), ja käsijarru päälle.Älä esitä tyhmyyksiä! Jakopää ja sen ketju ei
ole missään tekemisissä voimalinjaan kohdistuvan
rasituksen kanssa. Ei se rasitus todellakaan kulje
vaihdelaatikosta jakopään kautta moottorille vaan
jakopää toimii omana yksikkönään venttiilikoneiston
tahdistimena. Nokka-akselin jousien vaatima voima
on järkevissä konstruktioissa oleva ainoa rasite
ketjulle tai hihnalle. Susivaagenissa,kun auto jätetään
vaihteen varaan ylämäkeen,saattaa moottori pyörähtää
taaksepäin hivenen,jolloin venynyt sekundajakoketju
hypähtää yli rattaan hampaiden löystyneenä kun räikkäsysteemi
on jätetty kokonaan pois suunnitteluvirheen seurauksena tai
säästösyistä johtuen. Öljynpaineen puutuessa räikkäsysteemi
pitäisi ketjun kireänä,mutta se puuttuu Tsi-pommista kokonaan.
Eli vika on pelkästään moottorissa,ei käyttäjässä. - NaureskelevaTojokuski
Että_näin kirjoitti:
Muuten oikein hyvä teoria, mutta siinä on virhe. Sylinteri ei ole voideltu auton ollessa paikallaan moottori sammutettuna. Niinpä, koska öljy ei tiivistä väliä sylinterin seinämän ja männänrenkaan välissä, ja männänrenkaissakin on katkot, paine ei kestä sylinterin palotilassa loputtomasti -> rasitus siirtyy jakoketjulle joka ei ole suunniteltu auton paikallaanpitämiseen. Näin siis manuaalin kanssa. DSG:ssä taas on luonnollisesti P asento, joka siis on suositeltavaa olla kytjettynä kun auto sammutetaan.
Tastä syystä tekniikkaan perehtynyt ihminen ei koskaan parkkeeraa autoa pelkän vaihteen varaan, vaan vaihde vapaalla (MANUAALI), ja käsijarru päälle.Voiman tullessa "väärästä suunnasta" ei jakopää ole siellä kummoisempi laite kun mikä tahansa kevyesti pyörivä apulaite.
Väittämäsi on tasan yhtä pihalla kun sanoisi että auton paino nojaa laturin remmin varassa pelkkä vaihde päällä pysäköitynä.
Teoriassa olisi jotain järkeä jos jakopää keinotekoisesti estettäisiin pyörimästä moottorin ollessa sammuksissa, esim. kiilapaloja nokkien väliin. - Että_Näin
NaureskelevaTojokuski kirjoitti:
Voiman tullessa "väärästä suunnasta" ei jakopää ole siellä kummoisempi laite kun mikä tahansa kevyesti pyörivä apulaite.
Väittämäsi on tasan yhtä pihalla kun sanoisi että auton paino nojaa laturin remmin varassa pelkkä vaihde päällä pysäköitynä.
Teoriassa olisi jotain järkeä jos jakopää keinotekoisesti estettäisiin pyörimästä moottorin ollessa sammuksissa, esim. kiilapaloja nokkien väliin.Joka tapauksessa, näin niitä ketjuja venytetään, kampiakseli kääntyy pikkuhiljaa vaihteen varassa, ketju on aluksi löysällä koska kiristin ei toimi ilman öljynpainetta, mutta kiristyy pikkuhiljaa, koska venttiilikoneisto vastustaa kääntymistä. Sitten ei tarvita enää kun se viimeinen startti, jossa ketjunkiristin venäyttää ketjun, koska se oli jo kireä, eikä kestä lisää kiristämistä.
PS. Ei ole omaa päähänpinttymää, tuo tulee suoraan Englannin VW:ltä, jossa ollaan tehty asialle muutakin kun pyöritelty peukaloita ja vaihdettu ketjuja.
Omassa tsi:ssä on kohta 100 tml mittarissa ja alkuperäinen ketju. - taasrikkiVW
Että_Näin kirjoitti:
Joka tapauksessa, näin niitä ketjuja venytetään, kampiakseli kääntyy pikkuhiljaa vaihteen varassa, ketju on aluksi löysällä koska kiristin ei toimi ilman öljynpainetta, mutta kiristyy pikkuhiljaa, koska venttiilikoneisto vastustaa kääntymistä. Sitten ei tarvita enää kun se viimeinen startti, jossa ketjunkiristin venäyttää ketjun, koska se oli jo kireä, eikä kestä lisää kiristämistä.
PS. Ei ole omaa päähänpinttymää, tuo tulee suoraan Englannin VW:ltä, jossa ollaan tehty asialle muutakin kun pyöritelty peukaloita ja vaihdettu ketjuja.
Omassa tsi:ssä on kohta 100 tml mittarissa ja alkuperäinen ketju.No mitäs sielä on tehty?
- räikkäpuuttuu
Että_Näin kirjoitti:
Joka tapauksessa, näin niitä ketjuja venytetään, kampiakseli kääntyy pikkuhiljaa vaihteen varassa, ketju on aluksi löysällä koska kiristin ei toimi ilman öljynpainetta, mutta kiristyy pikkuhiljaa, koska venttiilikoneisto vastustaa kääntymistä. Sitten ei tarvita enää kun se viimeinen startti, jossa ketjunkiristin venäyttää ketjun, koska se oli jo kireä, eikä kestä lisää kiristämistä.
PS. Ei ole omaa päähänpinttymää, tuo tulee suoraan Englannin VW:ltä, jossa ollaan tehty asialle muutakin kun pyöritelty peukaloita ja vaihdettu ketjuja.
Omassa tsi:ssä on kohta 100 tml mittarissa ja alkuperäinen ketju.Ei hyvälaatuinen ketju juurikaan veny. Huonolaatuinen ketju joita on volkkarissa,venyy ja kuluu. Ylämäessä, johon auto jätetään vaihteen varaan ,
"löysä" ketjussa vaihtaa puolta kun kone pyörähtää taaksepäin. Käynnistettäessä
liike on taas päinvastainen ja silloin startti kiskaisee vauhdilla löysät pois ja
ketju hypähtää yli hampaan koska ketjua kireällä pitävä räikkä puuttuu.
Laatuautoissa ketju kestää koko auton iän. Vain hyväuskoinen hölmö
uskoo valmistajan ja maahantuojan satuihin. Luotettava tieto tulee aivan
muualta. - Työnnetään_ensin
räikkäpuuttuu kirjoitti:
Ei hyvälaatuinen ketju juurikaan veny. Huonolaatuinen ketju joita on volkkarissa,venyy ja kuluu. Ylämäessä, johon auto jätetään vaihteen varaan ,
"löysä" ketjussa vaihtaa puolta kun kone pyörähtää taaksepäin. Käynnistettäessä
liike on taas päinvastainen ja silloin startti kiskaisee vauhdilla löysät pois ja
ketju hypähtää yli hampaan koska ketjua kireällä pitävä räikkä puuttuu.
Laatuautoissa ketju kestää koko auton iän. Vain hyväuskoinen hölmö
uskoo valmistajan ja maahantuojan satuihin. Luotettava tieto tulee aivan
muualta.Pitää sitten pysäköidä Vokkelo vain alamäkeen. Tai kerätä miesjoukko työntämään väärin pysäköityä autoa vaihde päällä hiukan matkaa eteenpäin, jolloin ketju kiristyy hellästi.
Ehkäpä ketjulle pitäisi määritellä vaihtoväli, jos se tosiaan on suunniteltu noin huonosti. - Että_Näin
taasrikkiVW kirjoitti:
No mitäs sielä on tehty?
No siihen tulokseen on tultu, että jos siihen jakoketjuun ei kohdisteta ylimääräistä rasitusta parkkeerauksessa, niin se kestää yllättävän kauan. Eli parkissa vaihde vapaalla ja käsijarru pitää auton paikallaan. Joka tapauksessa, saattaisi olla viisasta pistää sille vaikka vaihtoväli 60000 tml, hihnojakin vaihdetaan, miksi ketju olisi ikuinen?
- NaureskelevaTojokuski
Että_Näin kirjoitti:
Joka tapauksessa, näin niitä ketjuja venytetään, kampiakseli kääntyy pikkuhiljaa vaihteen varassa, ketju on aluksi löysällä koska kiristin ei toimi ilman öljynpainetta, mutta kiristyy pikkuhiljaa, koska venttiilikoneisto vastustaa kääntymistä. Sitten ei tarvita enää kun se viimeinen startti, jossa ketjunkiristin venäyttää ketjun, koska se oli jo kireä, eikä kestä lisää kiristämistä.
PS. Ei ole omaa päähänpinttymää, tuo tulee suoraan Englannin VW:ltä, jossa ollaan tehty asialle muutakin kun pyöritelty peukaloita ja vaihdettu ketjuja.
Omassa tsi:ssä on kohta 100 tml mittarissa ja alkuperäinen ketju.Älä vaan herran tähden mene tuota selittämään kenellekkään livenä ...ihan vaan omaksi parhaaksesi
- osssss
NaureskelevaTojokuski kirjoitti:
Älä vaan herran tähden mene tuota selittämään kenellekkään livenä ...ihan vaan omaksi parhaaksesi
Asialinja
- parkkirasitus
Että_Näin kirjoitti:
No siihen tulokseen on tultu, että jos siihen jakoketjuun ei kohdisteta ylimääräistä rasitusta parkkeerauksessa, niin se kestää yllättävän kauan. Eli parkissa vaihde vapaalla ja käsijarru pitää auton paikallaan. Joka tapauksessa, saattaisi olla viisasta pistää sille vaikka vaihtoväli 60000 tml, hihnojakin vaihdetaan, miksi ketju olisi ikuinen?
Kuinka jakopään ketjuun kohdistuu parkissa ylimääräistä rasitusta? Älä vaan ala
selittelemään moista sontaa ihan vaan oman uskottavuutesi vuoksi
kenellekkään automiehelle. Kyllä se ketju laatuautoissa kestää yleensä auton
koko elinkaaren, vaikka auto olisi parkissa vaihde päällä ihan joka päivä.
Ei ole ketjuissa ollut koskaan mitään murheita omistamissani autoissa
milloinkaan. - Hehehe
parkkirasitus kirjoitti:
Kuinka jakopään ketjuun kohdistuu parkissa ylimääräistä rasitusta? Älä vaan ala
selittelemään moista sontaa ihan vaan oman uskottavuutesi vuoksi
kenellekkään automiehelle. Kyllä se ketju laatuautoissa kestää yleensä auton
koko elinkaaren, vaikka auto olisi parkissa vaihde päällä ihan joka päivä.
Ei ole ketjuissa ollut koskaan mitään murheita omistamissani autoissa
milloinkaan.Ai että aina oppii uutta? "Automiehiltä" ei tunnetusti kannata kysyä yhtään mitään. Siinä porukassa se tieto moottoritekniikasta ja ymmärrys mekaniikasta on tunnetusti pikkaisen puutteellista. Tässäkin tapauksessa se on taas nähty. Vääntö ei välity vauhtipyörästä kampiakselin välityksellä moottorin toiseen päähän, ja siellä oleva ketju ei, korostan EI liiku! Joo näinhän se homma etenee. Tämä on juuri sitä "automiehen" tietoa. Hyvä hyvä, jatka samaan malliin!
- shålberkele
suttajasekundaa kirjoitti:
Älä esitä tyhmyyksiä! Jakopää ja sen ketju ei
ole missään tekemisissä voimalinjaan kohdistuvan
rasituksen kanssa. Ei se rasitus todellakaan kulje
vaihdelaatikosta jakopään kautta moottorille vaan
jakopää toimii omana yksikkönään venttiilikoneiston
tahdistimena. Nokka-akselin jousien vaatima voima
on järkevissä konstruktioissa oleva ainoa rasite
ketjulle tai hihnalle. Susivaagenissa,kun auto jätetään
vaihteen varaan ylämäkeen,saattaa moottori pyörähtää
taaksepäin hivenen,jolloin venynyt sekundajakoketju
hypähtää yli rattaan hampaiden löystyneenä kun räikkäsysteemi
on jätetty kokonaan pois suunnitteluvirheen seurauksena tai
säästösyistä johtuen. Öljynpaineen puutuessa räikkäsysteemi
pitäisi ketjun kireänä,mutta se puuttuu Tsi-pommista kokonaan.
Eli vika on pelkästään moottorissa,ei käyttäjässä.Mites se konserni saa nuo sitten asiakkaan maksettaviksi?
Onko siinä oiva apu suomen virhevastuu?
Kuluttajavirasto nyt korjaamaan vääristymää? - Pentin_kompetenssi
NaureskelevaTojokuski kirjoitti:
Olet kyllä ymmärtänyt auton toimintaperiaatteen väärin.
Jakoketjuun ei missään vaiheessa voi kohdistua koko auton painoa. Jos vaihdelaatikossa ei olisi mitään lukitusasentoa(joka kuulostaa harvinaisen typerältä ratkaisulta) niin voima kulkisi vaihdelaatikon läpi kampiakselille, sieltä kiertokangille joista mäntiin ja lopuiksi sen pitäisi paikallaan puristustahtisen sylinterin palotilassa oleva paine.
Jakoketjuun ei kohdistu missään vaiheessa suurempaa rasitusta kuin venttiilikoneiston pyörittämiseen tarvittava voima olettaen ettei autovalmistaja ole ottanut ketjulta voimaa joillekkin apulaitteille.Ottakaa nyt huomioon että Pentti on pelkkä merkantti jolle ei opetettu Kajaanin kauppakoulussa mitään tekniikasta.
- Anonyymi
NaureskelevaTojokuski kirjoitti:
Olet kyllä ymmärtänyt auton toimintaperiaatteen väärin.
Jakoketjuun ei missään vaiheessa voi kohdistua koko auton painoa. Jos vaihdelaatikossa ei olisi mitään lukitusasentoa(joka kuulostaa harvinaisen typerältä ratkaisulta) niin voima kulkisi vaihdelaatikon läpi kampiakselille, sieltä kiertokangille joista mäntiin ja lopuiksi sen pitäisi paikallaan puristustahtisen sylinterin palotilassa oleva paine.
Jakoketjuun ei kohdistu missään vaiheessa suurempaa rasitusta kuin venttiilikoneiston pyörittämiseen tarvittava voima olettaen ettei autovalmistaja ole ottanut ketjulta voimaa joillekkin apulaitteille.Olet kyllä ymmärtänyt auton toimintaperiaatteen väärin......Näin on ,tuo 1500 kg on väärä termi , 40 vuotta autoalalla olleena sanon että en ole samaa mieltä tuosta ketjun venymisestä . Jos nokka akseli olis jumissa niin sitten tilanne olis vähän sinne päin !!
- Anonyymi
Kiakestää kirjoitti:
Jaa.Kuka luottaa VW kehitykseen.
Ottaa rahat halpatuotteilla ja kehittää ralliautoja...
Välttelee tehdasvikojen laskuja jne...Jaa.Kuka luottaa VW kehitykseen......No ei monikaan,ja syyllisiä pitää koettaa löytää muualta kuin VW.n tehtaan sisältä. Sille on aivan sama jos vaihteen varaan jätetään auto ilman käsijarrua painaako auto 500kg tai 1500 kg se ketju ei kuormitu auton painon mukaan. Siellä on muut heikkoudet. Tehdaspölyjen pitäis myös olla syynä nokkaremmi vaurioihin. höpö höpö ,,,tämäkään ei täsmää. Se vika on vain pitkittäisissä koneissa, ei poikittais moottoreissa. Milloinkahan ne löytävät syyllisen noihin esiintyviin maalivikoihin ja kenelle he lähettävät laskut ruostevioista. Oliskohan syynä Islannin tulivuoren purkaukset tällä kertaa .
- Velmies
Itsellä VW vento vm. -94 ajettu 310000. 1.8 bensa vehe,ollut uudesta.tuulettimen moottori vaihdettu ja lukot molempiin etuoviin.siinä viat 21 vuotta vanhassa autossa.
- NaureskelevaTojokuski
Pidä kiinni siitä vehkeestä äläkä vaihda sitä näihin uusiin volkkareihin.
- Velmies
JOO juuri niin teenkin.
- jaakko199000
Iltapäivälehtiä jaettiin aikoinaan maaseuduille DIESEL GOLFEILLA, satoja kilometrejä päivässä, lähes kaasu pohjassa. Autoilla ajettiin vähintään puolimiljoonaakilometriä. Kestivät, ainakin silloin kymmeniä vuosia sitten.
- ennenoliennen
jaakko199000 kirjoitti:
Iltapäivälehtiä jaettiin aikoinaan maaseuduille DIESEL GOLFEILLA, satoja kilometrejä päivässä, lähes kaasu pohjassa. Autoilla ajettiin vähintään puolimiljoonaakilometriä. Kestivät, ainakin silloin kymmeniä vuosia sitten.
Niin,se oli aikana, jolloin ei ollut TSI:tä eikä DSG:tä. Oliko Dieselgolffissa tuolloin
peräti 50 kw:a. Eikä postiauto ole milloinkaan kaasu pohjassa ajanut. Itsellänikin
on yli 300.000 km ajettu vanha 1,9tdi. Oljyä on enemmän lisätty kuin vaihdettu. - 1.9tdi
ennenoliennen kirjoitti:
Niin,se oli aikana, jolloin ei ollut TSI:tä eikä DSG:tä. Oliko Dieselgolffissa tuolloin
peräti 50 kw:a. Eikä postiauto ole milloinkaan kaasu pohjassa ajanut. Itsellänikin
on yli 300.000 km ajettu vanha 1,9tdi. Oljyä on enemmän lisätty kuin vaihdettu.1,9 Tdi-99 ajettu vasta 538tkm ja ei 15 tkm vaihtovälillä tarvitse öljyä lisäillä.
- mukanaollut
ennenoliennen kirjoitti:
Niin,se oli aikana, jolloin ei ollut TSI:tä eikä DSG:tä. Oliko Dieselgolffissa tuolloin
peräti 50 kw:a. Eikä postiauto ole milloinkaan kaasu pohjassa ajanut. Itsellänikin
on yli 300.000 km ajettu vanha 1,9tdi. Oljyä on enemmän lisätty kuin vaihdettu.Ei ollut postiauto iltasanomia jakamassa, oli yksityinen Kotkalainen firma jolla oli uusia diesel golfia, kaasu oli pohjassa koko ajan.
- jakopääeikestä
mukanaollut kirjoitti:
Ei ollut postiauto iltasanomia jakamassa, oli yksityinen Kotkalainen firma jolla oli uusia diesel golfia, kaasu oli pohjassa koko ajan.
Ei varmasti ollut, kun ei iltasanomia ole milloinkaan jaettu. Vain kaupoista ja
kioskeista saa irtonumeroita. Oliko siellä marketin ja Ärrän edessäkin kaasu
koko ajan pohjassa. Aika vaarallista "jakamista" - Anonyymi
1.9tdi kirjoitti:
1,9 Tdi-99 ajettu vasta 538tkm ja ei 15 tkm vaihtovälillä tarvitse öljyä lisäillä.
98 passatti 1,9 tdi avf motilla ja 5v manuaali askilla ajettuna ny 465000 ja apuhihnan kiristin rulla on just korkkaamassa, ei oo hihna ollu linjassa muiden apulaitteiden ja niiten hihnapyörien kans enää 3500 km...vikisee ja metalli kuluu...öljyä lisätty tarpeen tullen ja joskus suodinki vaihettu...eikä ole ranttu et ajaako rypsiöljyllä vai kalanmaksaöljyllä!! 96-05 välillä on hyviä koneita tehty...jos ei taloudellisuudesta tai sen puutteesta välitä, lastuttamalla ja maltillisella piristämisellä , sekä, laatu-osilla tietysti...saa asian korjattua, mutta motin elinkaari tuppaa lyhentyyn kilometri-päästä...vakiona kestää rääkkiä yllättävän paljon...voi vetää jengat punasta hipoen hki-roi ja vaikka takaskin, kunhan nesteet koneessa niiku kuuluu...alusta loppuu ennemmin!!
- Huoletonta.ajoa
Nyt ajettu 296 tkm 3.0 TDi koneella. Ei tarvitse lisätä öljyä 30 tkm vaihtovälillä, noin neljäsosa tippuu mittatikun ylä- ja alarajan välillä eli luokkaa 3 desilitraa. Muutenkin täysin ongelmaton auto kuten lukuisten kaverienkin VW-autot. Nämä viat ovat trollien käsialaa vain.
- öljyäpoltan
Sinulla on käynyt parempi tuuri kuin monella muulla. Vain kuurot ja sokeat
ei tiedosta TSI ja DSG-murheita. Kuningaskuluttajakin mielestäsi trollitoimisto?
Ei kukaan ole väittänyt että vika olisi kaikissa,mutta liian monessa Tsi koneessa. - Havaintoja
Keskustelun vilkkauden puutteesta voi päätellä sen, että VW-kuljettajat enimmäkseen ajavat autoillaan. Tojotan miehet taas istuu netissä trollaamassa, kun eihän niillä katiskoilla aja kun selkäsaunan uhalla.
- seataudiskodaVWsama
Havaintoja kirjoitti:
Keskustelun vilkkauden puutteesta voi päätellä sen, että VW-kuljettajat enimmäkseen ajavat autoillaan. Tojotan miehet taas istuu netissä trollaamassa, kun eihän niillä katiskoilla aja kun selkäsaunan uhalla.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq
Ajaa kellä auto ei ole pajalla..
Tuleeko laajennettu takuu myös EU alueelle?
Puolet malleista huonoa laatua koko konsernilla.
- faktatietoakatastrofista
Jakoketjujen kanssa pääongelmana on tehtaan pyrkimys mahdollisimman halpaan osaan ja alihankkijan vielä tinkiessä entisestään valmistuskustannuksista. Ketjuja valmistettiin vanhoilla epätarkoilla koneilla, eli siis niitä ketjun irtonaisia lenkkejä tehtäessä ei päästy riittävään tarkkuuteen. Osien mitoissa oli liian suuria vaihteluita mitkä aiheuttavat ketjujen lenkkien liitoskohtien ennenaikaista kulumista ja väljistymistä mikä näkyy venymisenä. Metallihan ei siis veny vaan ketjun lenkit etääntyvät toisistaan. Hyvin vähän mutta tarpeeksi.
TSI-moottorissa ketjun kiristämisestä huolehtii öljynpainetoiminen kiristin, joka ei kiristä lainkaan kun öljynpainetta ei ole. Ketju on löysällä aina startatessa jos se on kulunut. Löystynyt ketju syö ennen pitkään sekä itsensä että hammaspyörät loppuun joiden välillä se kiertää.
Uuden ketjun vaihtaminen ei auta mitään koska sen lisäksi että se uusi on aivan samanlainen kuin vanha, rattaiden hampaat ovat kuluneet aiheuttaen pahimmillaan uudenkin ketjun hyppäämisen jaosta. Rattaita ei voi vaihtaa kuin koko moottorin purkamisella.
Onnea vaan kaikille vuosien 2008-2011 TSI kuskeille.
Myykää pois kun saatte vielä rahaa.- sikasäkissä
Tässä tuli tekninen tietopaketti VAG-ketjujakopäästä ymmärrettävästi ja
tiivistetynä. - MiksiOiMiksi
Minkä ihmeen takia on pitänyt tehdä ketju, jos tarkoitus on päästä mahdollisimman halvalla? Hihna maksaa suunnilleen 2€ continentalin tehtaalle ja sillä voi päästellä sen 150 tkm ennen vaihtoa.
Toinen kysymys, miksi Seat kuljettajille on annettu vahvistettu ketju, joka ei veny yht helposti, venyneen tilalle ja VW, Skoda ja Audi kuskeille ei? Onkohan joltakin jäänyt joku tiedote lukematta jos epäillään että samanlaisia ketjuja asennetaan tilalle...? - osahyvä
MiksiOiMiksi kirjoitti:
Minkä ihmeen takia on pitänyt tehdä ketju, jos tarkoitus on päästä mahdollisimman halvalla? Hihna maksaa suunnilleen 2€ continentalin tehtaalle ja sillä voi päästellä sen 150 tkm ennen vaihtoa.
Toinen kysymys, miksi Seat kuljettajille on annettu vahvistettu ketju, joka ei veny yht helposti, venyneen tilalle ja VW, Skoda ja Audi kuskeille ei? Onkohan joltakin jäänyt joku tiedote lukematta jos epäillään että samanlaisia ketjuja asennetaan tilalle...?Mieti mitä niille ketjuille on tehty jotka on valmistettu samoihin aikoihin kuin autot? Ei niitä ole kaatopaikalle heitetty vaan odottelevat varaosana hyllyssä. Niitä käytetään eikä suinkaan hylätä, nehän on yhtä hyvää tavaraa kuin kaikki muutkin VW-alkuperäisosat. Tehdas on näin luvannut.
- edelleenosaton
MiksiOiMiksi kirjoitti:
Minkä ihmeen takia on pitänyt tehdä ketju, jos tarkoitus on päästä mahdollisimman halvalla? Hihna maksaa suunnilleen 2€ continentalin tehtaalle ja sillä voi päästellä sen 150 tkm ennen vaihtoa.
Toinen kysymys, miksi Seat kuljettajille on annettu vahvistettu ketju, joka ei veny yht helposti, venyneen tilalle ja VW, Skoda ja Audi kuskeille ei? Onkohan joltakin jäänyt joku tiedote lukematta jos epäillään että samanlaisia ketjuja asennetaan tilalle...?Lisäyksenä, missä todistetaan että SEAT autoihin on vaihdettu TSI-mootoreihin todellisuudessa joku muu jakoketju kuin millainen alkuperäinen oli. Kuka on päässyt sellaisen näkemään kun se on merkkikorjaamolla sinne asennettu? Korjaamon kaverin juttuihin luotan saman verran kuin Sipilän lupauksiin.
- TuossaJotain
edelleenosaton kirjoitti:
Lisäyksenä, missä todistetaan että SEAT autoihin on vaihdettu TSI-mootoreihin todellisuudessa joku muu jakoketju kuin millainen alkuperäinen oli. Kuka on päässyt sellaisen näkemään kun se on merkkikorjaamolla sinne asennettu? Korjaamon kaverin juttuihin luotan saman verran kuin Sipilän lupauksiin.
Niitä uusia ketjuja vaihdetaan ilmeisesti sitä mukaa, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Valmistaja tai alihankkija on vaihtunut ainakin. Entiset, heikot ketjut tulevat valmistajalta jonka nimi on Tsubaki, joka valmistaa euroopanmarkkinoille tulevat ketjunsa Japanissa (Huom. JAPANISSA). Uusi ketju joka on Borg Warnerin tuote, tehdään MorseTEC:n tehtailla joita on vähän jokaisessa maanosassa, toimittaa jakoketjuja Fordille, Jaguarille ja monille muille valmistajille.
Tuossa video yhdestä tällaisesta vaihto-operaatiosta. Tuossa kyseessä 1.2 tsi, mutta sama homma on myös 1.4 tsi:ssä. Eli kyllä siellä tehdään jotain muutakin kun ihmetellään ja ostetaan lisää samaa pas*aa.
https://www.youtube.com/watch?v=uht2ROfERuw - eimerkkihuoltaja
Aivan sama,kuka on osavalmistaja. Kokonaisvastuu kuitenkin pitäisi olla auton
valmistajaksi itseään kutsuvalla yhtiöllä. Vastuun kiertoa ja tuotevastuun
pakoilua suomeksi sanottuna. - Kirjoitin_aiheesta
palstalle jo vuosia sitten kun keskustelu Saksassa alkoi. Nyt on vähän leuhka ja vahingoniloinen olo. Mitäs minä sanoin.
- räikätönkiristäjä
TuossaJotain kirjoitti:
Niitä uusia ketjuja vaihdetaan ilmeisesti sitä mukaa, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Valmistaja tai alihankkija on vaihtunut ainakin. Entiset, heikot ketjut tulevat valmistajalta jonka nimi on Tsubaki, joka valmistaa euroopanmarkkinoille tulevat ketjunsa Japanissa (Huom. JAPANISSA). Uusi ketju joka on Borg Warnerin tuote, tehdään MorseTEC:n tehtailla joita on vähän jokaisessa maanosassa, toimittaa jakoketjuja Fordille, Jaguarille ja monille muille valmistajille.
Tuossa video yhdestä tällaisesta vaihto-operaatiosta. Tuossa kyseessä 1.2 tsi, mutta sama homma on myös 1.4 tsi:ssä. Eli kyllä siellä tehdään jotain muutakin kun ihmetellään ja ostetaan lisää samaa pas*aa.
https://www.youtube.com/watch?v=uht2ROfERuwEi ole sama homma ainakaan CAVD-koneessa. Uusi kiristin on tullut 2014, mutta ketjulla edelleen sama numero. Tosin 1.2 TSI on saanut jo kaksi uudistettua ketjua rli siinä on jo kolmas kokeilu menossa.
- Sepposeppä
Moro. Ainakin 74 Kw diesel 1,9 tuntuu kestävän. Mittarissa 388 tkm ilman konemurheita. Kone iskussa, ei vie öljyä vaihtovälillä (15 tkm). Turbon siivet jumittuivat viime talvena. Näissä kun on nuo muuttuvageometriset. Pari käsittelykertaa uuninpuhdistusaineella irrotti nähtävästi pikeytymät, kun nyt on toiminut häiriöittä.
- Perheenisä-1968
484tkm 2003 130hv TDI:llä.
Ei sitten ainoan ainokaista ongelmaa, ei edes savuta ja todellinen vuosikulutus on 5.8l/100 km paikkeilla.
Ahkera Eberin käyttö ja max 15tkm öljyvaihtoväli pitää tuollaisen koneen kunnossa miljoonaan asti.
Toi auto on pakko vaihtaa pian, lähinnä siksi että se alkaa jo kyllästyttämään. - satutunti
Kuinka satu vielä jatkuukaan?
- volksvolf
...ja kuningaalla oli sen pituinen se ja kuningatar oli läpeensä tyytyväinen. Tyytyväinen voi olla kun ei ole erehtynyt Volsujen romuihin, näihin nykyisiin.
- Perheenisä-1968
Oliko sinulla (siis "Satutunti"... ja sitten äkkiä nickin vaihto -> "Voxvolf") jollain tapaa tarkoitus vittuilla minulle??
Olen vähän huono targetti trollaamiseen. Sinällään ihan hiton tylsän auton suurin ongelma tähän mennessä on ollut yhden laakerin korkkaaminen 355 tkm kohdalla. Autossa on alkuperäiset ovien saranat, pyörien laakerit, pakoputki, katalysaattori, tuulilasin pyyhkimien mekanismit, vetonivelet, iskarit, jouset, ilmastointi koskematon... ja lasissa jouluun mennessä puoli miljoonaa kilometriä. Auto surffaavan miehen perhekäytössä eli mitään ei säästellä.
Ah ok, konepelti on kerran oikaistu maalattu kun motarilla tuli nyrkin kokoinen kivi rekan kyydistä eka pellille ja siitä kimmokkeella tuulilasi päreiksi.
Vaihdoin Xenon-umpiot uusiin jossain 420tkm kohdalla, kun alkuperäiset oli saaneet tarpeekseen kiviä aurinkoa. Seuraavaksi pitää vaihtaa selkeästi huonoa laatua oleva Kovilin vetokoukun töpseli uuteen - ei selvästikään kestä 12 vuotta 70-100 kärryn vetoa vuosittain.
- wulfgolf
Golf V 2005 2.0TDI DSG. 510000 ja vasta hehkut vaihdettu koneeseen ja laturi n.300000km kohdalla! Takalaakerit mennyt kylläkin lähes 100000km välein vaihtoon. Muuten kyllä ikiliikkuja! :D
- rjrsykskyf
Ihmetyttää enää että mistä tulee tietty "laatuauton" käsitys porukalle?. Kyllä niin paljon on skeidaa tullut niskaan vuosien mittaan jo..
- VWromut
VW työllistää enemmän kuin metsäteollisuus?
- korkea.laatu
Myynti kyllä kertoo kaiken. VW on maailman suurin henkilöautojen valmistaja.
- Boksari
No, hyvinpä minulla on kestänyt 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.4 TSI ja 1.8 TSI. Kaikissa noissa DSG-vaihteisto. Mitään muuta ei ole tarvinnut kuin 30 tuhannen kilometrin jlkeen öljynvaihtoon ja ajoa 100 - 200 tuhatta kullakin.
- lkhkjhlkhkjh
Ei kestä nekään. Tandempumput reistaa ja käyntihäiriöitä pukkaa.
Kiva myydä Passat viidellä rahalla, kun edellisenä kesänä oli maksanut siitä 12 rahaa. Ja ihan vaan kun autoa ei saatu kuntoon. Nyki ja pätki vaan. - Anonyymi
Onko Dieselit ainoita koneita? Vai lasketaaks bensakoneet mukaan?
kestäviltä vaikuttaa 2.5l ja 3.2l ja 2.8l nyt alkuun mutta varmasti muitakin on.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212227- 671086
- 107980
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70923- 46915
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54895KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.10858Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55858Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30848Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46789