Välikysymys meni hukkaan

Hukkaanmeni

Keskustan tekemä välikysymys meni nyt hukkaan kun hallitus kuitenkin leikkaa 600miljoonaa koulutuksesta.

13

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välikysymys

      Puumala voi antaa välikysymyspaperit oppositiolle.Nehän käyvät yksyhteen Sipilän hallitukselle ja sitten voi vielä kertoa miten pakoillaan valiokunnankokouksesta.

      • TakinkäännönMM

        Heh, Puumala oli ihan ite mukana tässä koulutusryhmässä.Miettikää millainen takinkääntö!


      • Top_5___
        TakinkäännönMM kirjoitti:

        Heh, Puumala oli ihan ite mukana tässä koulutusryhmässä.Miettikää millainen takinkääntö!

        Voisiko sen näyttää hidastettuna ja Mertarannan kun saisi vielä selostamaan...


      • TakinkäännönMM kirjoitti:

        Heh, Puumala oli ihan ite mukana tässä koulutusryhmässä.Miettikää millainen takinkääntö!

        Tästä hallituksesta on tulossa kaikkien takinkääntöjen äiti. Oppositiolla ja medialla on helppoa, kun ne voivat vain kaivaa esiin Soinin, Puumalan, Tiilikaisen ym. aiempia puheita ja lupauksia. Tässä ehkä ylitetään aikaisempien kepupuolueiden takinkäännöt, kun persut vahvistavat tässä rivejä.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Tästä hallituksesta on tulossa kaikkien takinkääntöjen äiti. Oppositiolla ja medialla on helppoa, kun ne voivat vain kaivaa esiin Soinin, Puumalan, Tiilikaisen ym. aiempia puheita ja lupauksia. Tässä ehkä ylitetään aikaisempien kepupuolueiden takinkäännöt, kun persut vahvistavat tässä rivejä.

        Tiedä siitä äidistä, onhan näihin totuttu. Jos takinkäännöt rajoittuvat hallitusohjelmaan, irvailut on äkkiä irvailtu ainakin median osalta. Ihmettelen nimenomaan ilmaisuasi "medialla helppoa". Ei kai medialla ole mitään itsetarkoitusta vertailla ministereiden puheita niihin puheisiin, joita nämä oppositiossa esittivät.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Tiedä siitä äidistä, onhan näihin totuttu. Jos takinkäännöt rajoittuvat hallitusohjelmaan, irvailut on äkkiä irvailtu ainakin median osalta. Ihmettelen nimenomaan ilmaisuasi "medialla helppoa". Ei kai medialla ole mitään itsetarkoitusta vertailla ministereiden puheita niihin puheisiin, joita nämä oppositiossa esittivät.

        Tottakai median tehtävä on kertoa kansalle, kuinka moni valehtelee.


      • Mielipidepankki kirjoitti:

        Tottakai median tehtävä on kertoa kansalle, kuinka moni valehtelee.

        En nyt kuitenkaan muista, että media olisi puhunut takinkäännöistä enää sen jälkeen, kun hallitusohjelma oli astunut voimaan. Takki siis käännettiin jo siinä hallitukseen menovaiheessa, harvemmin sen jälkeen itsenäisesti.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        En nyt kuitenkaan muista, että media olisi puhunut takinkäännöistä enää sen jälkeen, kun hallitusohjelma oli astunut voimaan. Takki siis käännettiin jo siinä hallitukseen menovaiheessa, harvemmin sen jälkeen itsenäisesti.

        Tarkoitatko, että takinkäännöt pitäisi unohtaa mahdollisimman pian ja vaieta?

        Mahtaako oikeustieteen asiantuntija J.Lindströmillä olla jo valmiiksi kirjoitettuna esitys rikoslain muutoksesta, jolla ministerin takinkäännöstä muistuttamisesta säädetään vähintään kaksi vuotta vankeutta? :D


      • Liike kirjoitti:

        Tarkoitatko, että takinkäännöt pitäisi unohtaa mahdollisimman pian ja vaieta?

        Mahtaako oikeustieteen asiantuntija J.Lindströmillä olla jo valmiiksi kirjoitettuna esitys rikoslain muutoksesta, jolla ministerin takinkäännöstä muistuttamisesta säädetään vähintään kaksi vuotta vankeutta? :D

        Ei medialla ole mitään syytä unohtaa takinkääntöjä, mutta takinkääntöjen kaivelu kauaksi taaksepäin ei ole sille itseisarvo. Se ei lisää irtonumeromyyntiä tai mainostuloja kuin korkeintaan siinä vaiheessa, kun hallitusohjelma on tullut julki. Tämä vain yleisenä havaintona median käyttäytymisestä.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Ei medialla ole mitään syytä unohtaa takinkääntöjä, mutta takinkääntöjen kaivelu kauaksi taaksepäin ei ole sille itseisarvo. Se ei lisää irtonumeromyyntiä tai mainostuloja kuin korkeintaan siinä vaiheessa, kun hallitusohjelma on tullut julki. Tämä vain yleisenä havaintona median käyttäytymisestä.

        Yleensä ei muistella, mutta veikkaan, että jokunen toimittaja selailee viime vaalikauden täysistuntojen pöytäkirjoja, kun uusi hallitus tuo eduskuntaan esimerkiksi koulutussäästöt, mahdolliset uudet lapsilisäleikkaukset ynnä muut Sipilän ohjelman kohdat. Sekä Keskusta että PS vastustivat viime kaudella jyrkästi hyvin monia uuden hallituksen ohjelmassa olevia suunnitelmia.


      • Vanhat_tavat
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Tiedä siitä äidistä, onhan näihin totuttu. Jos takinkäännöt rajoittuvat hallitusohjelmaan, irvailut on äkkiä irvailtu ainakin median osalta. Ihmettelen nimenomaan ilmaisuasi "medialla helppoa". Ei kai medialla ole mitään itsetarkoitusta vertailla ministereiden puheita niihin puheisiin, joita nämä oppositiossa esittivät.

        "Ei kai medialla ole mitään itsetarkoitusta vertailla ministereiden puheita niihin puheisiin, joita nämä oppositiossa esittivät."

        Median on kuitenkin muistutettava entisiä oppositiolaisia ja nykyisiä mahdollisia ministereitä aiemmista puheista, ja siitä miltä ne puheet nyt vaikuttavat. Kepulaisethan huusivat lähes kilpaa milloin mistäkin "epäkohdasta" ja ovat nyt niistä hiljaa, kun leikkaukset alkavat. Median olisikin syytä huomauttaa kepulaisia valehtelusta.


      • Vanhat_tavat kirjoitti:

        "Ei kai medialla ole mitään itsetarkoitusta vertailla ministereiden puheita niihin puheisiin, joita nämä oppositiossa esittivät."

        Median on kuitenkin muistutettava entisiä oppositiolaisia ja nykyisiä mahdollisia ministereitä aiemmista puheista, ja siitä miltä ne puheet nyt vaikuttavat. Kepulaisethan huusivat lähes kilpaa milloin mistäkin "epäkohdasta" ja ovat nyt niistä hiljaa, kun leikkaukset alkavat. Median olisikin syytä huomauttaa kepulaisia valehtelusta.

        Mutta ei sen takia, että se on helppoa. Aivan aiheestakin media muistuttaa aiemmista puheista nyt, mutta liiaksi vanhan kertaukseksi menee, jos muistuttaminen jatkuu seuraavat neljä vuotta. Lööpeihin tarvitaan vaihtelua ja media tietää se itsekin.


    • gjbgjkk

      Edellisen hallituksen koulutussäästöt kaatuivat, kun persut, kepu, vihr. ja vas marssimielenosoituksellisesti pois sivistysvaliokunnan kokouksesta. Nyt tehdään samoja säästöjä...hankkikaa nyt edes hamekangasta näille neideille, terästä ei kannata selkärankaan edes yrittää laittaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe