Miksi nopea ADSL?

Juuso

Mihin oikein tarvitaan nopeita yhteyksiä? Nyt saa jo 24MBit/s, ADSL2 yhteyttä.
Tyhmänä kysyn mihin sitä oikeastaan tarvii tällainen tavallinen netin käyttäjä.
Nyt käytän jaettua homePNA yhteyttä jossa on 2Mbit/512bit/s ja meitä on siinä 23 käyttäjää. Olen erittäin tyytyväinen nykyiseen nopeuteen. Nopeus päivitetään pian 4MBit/s. Kaikki 23 käyttäjää eivät tuskin koskaan ole samaan aikaa verkossa niin vauhtia on riittänyt.. kuukausimaksuni on nyt 5.6€ ja mietin jos olisin ottanut esim. 8M ADSL niin maksaisin siitä 59€/kk, eli yli 50€ kuussa ihan turhasta.

Antakaa tyhmälle päälleeni tietoisku....

18

2882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rudolf

      Nopeaa yhteyttä tarvitaan, jos lataa internetistä elokuvia tai pelejä. Itselläni on 8mbitin yhteys ja 1 elokuva (700mb) tulee koneelleni 20minuutissa.

      Eli voin vain miettiä mitä haluan katsoa seuraavaksi, laittaa imutukseen ja katsoa elokuvan :) Ei tarvitse mennä elokuvateattereihin...Nykyään kun netistä saa kaikki elokuvat hyvä laatuisina.

      • Jere

        Eli maksat 50€ siitä että saat elokuvan nopeasti ladattua. Eikö olisi järkevämpää ladata elokuvat vaikka öisin hitaammalla yhteydellä mennä vaikka kaljalle säästyvillä rahoilla?


      • Juuso
        Jere kirjoitti:

        Eli maksat 50€ siitä että saat elokuvan nopeasti ladattua. Eikö olisi järkevämpää ladata elokuvat vaikka öisin hitaammalla yhteydellä mennä vaikka kaljalle säästyvillä rahoilla?

        Odottelen järkevämpiä vastauksia kuin pelkkä elokuvien imurointi.


      • säästäjä
        Juuso kirjoitti:

        Odottelen järkevämpiä vastauksia kuin pelkkä elokuvien imurointi.

        Imuroi elokuvat,musiikit,pc ohjelmat,xbox pelit,playstation pelit,pc pelit kaikki netistä.
        Jos odotat järkevämpiä vastausia niin olisi varmaan parempi sulkea toi nykyinenkin liittymä.Mitä yleensä teet netillä??????


      • oot
        Jere kirjoitti:

        Eli maksat 50€ siitä että saat elokuvan nopeasti ladattua. Eikö olisi järkevämpää ladata elokuvat vaikka öisin hitaammalla yhteydellä mennä vaikka kaljalle säästyvillä rahoilla?

        Maksan todella 50 euroa siitä että saan kaikki elokuvat ja muusiikit netistä ja kaikki muut mitkä on dvd/cd levyllä.Ja kun kaljalta tulee kotia ei hitaalla yhteydellä elokuva ole viäläkään koneella saa käydä kaljalla moneen kertaan ja rahaa palaa.


      • xyzz
        Juuso kirjoitti:

        Odottelen järkevämpiä vastauksia kuin pelkkä elokuvien imurointi.

        et ainakaan homePNA:lla. Takuuvarma keino saada teitin taloverkko tukkoon...

        Miedänkin talossa on homePNA. Arvaa miks en liittynyt, vaan mulla on oma erillinen liittymä ja maksan kallimpaa hintaa. Niin pöljä en ole että laitan verkon tukkoon muilta...


      • Juuso
        säästäjä kirjoitti:

        Imuroi elokuvat,musiikit,pc ohjelmat,xbox pelit,playstation pelit,pc pelit kaikki netistä.
        Jos odotat järkevämpiä vastausia niin olisi varmaan parempi sulkea toi nykyinenkin liittymä.Mitä yleensä teet netillä??????

        Mitä tekisin peleillä?? PC:ni on vm.98 joka ei sisällä enään edes voodoo2 näyttistä, eli 3D pelit eivät toimi.
        Mitäkö teen netillä......aika tyhmä kysymys mutta vastaan siihen. Haen kaikkia tietoa mitä ikinä tarvin ja myös imuroin ohjelmia mm. IE6 17M jossa meni aikaa jopa 17sek. oli se hirveä pitkä aika elämässä.
        Taakse jäänyttä elämää on 56k puhelinmodeemini ja silläkin tuli toimeen jotenkuten. Pankkiasiat sain ainakin tehtyä.
        Testasin juuri maxnopeuteni ja todellisen siirtonopeuteni ja ne näytti lukemia 876Kbts ja siirtonopeutta 110KB/sec huom! vaikka samaa rautaa käytti muutkin yhtäaikaa. Vaikka olisi kuinka nopea teoreettinen nopeus niin todelliset siirtonopeudet ovat aivan toista kuin moni uskoo ja luulee.
        Pullonkauloja netissä riittää ei ADSL pysty kumminkaan imemään täydellä kaistalla koskaan nykyisellä tekniikalla.


      • Juuso
        xyzz kirjoitti:

        et ainakaan homePNA:lla. Takuuvarma keino saada teitin taloverkko tukkoon...

        Miedänkin talossa on homePNA. Arvaa miks en liittynyt, vaan mulla on oma erillinen liittymä ja maksan kallimpaa hintaa. Niin pöljä en ole että laitan verkon tukkoon muilta...

        Kannatti satsata kunnollisiin HomePNA kytkimiin jotka pystyy hyvin tasamaan liikennettä ja toiset ei kärsi. Sopivaan aikaan kun imuroin elokuvia niin ei ole ongelmia ollut.

        EN ehtisi koskaan katselemaan elokuvia niin paljon kun niitä imuroisin.


      • Juuso

        Vaikka sinulla on 8M niin et pysty elokuvia imuroimaan mainitsemassa ajassa 20min...700M. Teoriassa kyllä käytännössä ei.


      • latailija
        Juuso kirjoitti:

        Vaikka sinulla on 8M niin et pysty elokuvia imuroimaan mainitsemassa ajassa 20min...700M. Teoriassa kyllä käytännössä ei.

        kyllä se kuule Juuso ihan käytännössäkin menee noin, mulla on 8-megainen adsl ja tavaraa tulee koko ajan n. 1000 kt/s.

        En minäkään aikaisemmin arvostanut nopeaa liittymää, mutta kun ostin uuden koneen, niin nyt elokuvatkin pyörivät mukavasti. Mitä nopeampi netti, sitä parempi!


      • miksuh

        Mä ainakin travitsisisn sitä moneenkin käyttöön, en waretamiseen :)

        Esim Linuxin asentaminen ja säännöälliset päivityshaut. Lisäksi muut vastaavat suuret softa imutukset. Voihan sitä hakea paljon tavaraa, vaikkei warettaisikaan.

        Lisäksi itse laittasin itselleni mm. web-palvelimen niin että voisin pyörittää omaa uutis-webbiportaaliani kotona. Tuollaiseen käyttöön kaistaa on hyvä olla mahdollisimman paljon koska usea yhtäaikainen käyttäjä vie kaistaa.

        Verkkopelaaminen sujuu paremmin nopealla nettiyhteydellä, ja voisi jopa pitää pystyssä peliplvelinta kavereille.

        Ja tottakai mitä nopeampi se nettiyhteys on sitä nopeammin webbisivut aukee selaimeen.

        Lisäksi mä tykkään kuunnella shoutcast:n jne perustuvia nettiradioita. Kyllä se auttaa paljon jos on nopea nettiyhteys, sillon se nettiradio streami ei vie kaikkea kaistaa ja samalla voi vielä imuttaa tavaraa, irkata ja surffata webissä.

        Itse IT-alan opiskelijana kyllä arvostan nopeaa nettiä, nyt ei vain ole varaa kjuin 512/512 ADSL:n...


        Eli eiköhän tossa ollu jo perusteluja iha tarpeeksi..


    • ei tarvi

      nopeaa liittymää ei tarvi kuin laittomaan toimintaan. No ehkä jos tekee etätyötä ni nopeudesta voi olla JOTAIN hyötyä, esim videoneuvotteluissa.

      • tyylillään

        700mb 15-20 minuutissa. Itselläni on 4/1 yhteys, jos imutat koneelta jossa on esim 10/10, niin 700 mb tulee alle 20 min. Esimerkiksi musiikin imuttaminen netistä/vertaisverkosta ei ole suomen lain mukaan laitonta. Laajakaistan nopeutta voisi verrata autoilun maailmaan, että miksi ajaa mersulla kun ladallakin pääsee. Se on siitä kiinni mihin sitä haluaa rahansa laittaa.

        jokainen taaplaa..


      • miksuh

        Ei pidä paikkaansa, nopealle liittymälle on paljonkin käyttöä. Katso esim mun perusteluni toisesta viestistä. Money meistä kunnvain käyttää nettiä suht paljon ja sillon nopeudella on väliä.
        Itse IT-alan opiskelijana käytän hyvin paljon sekä koulu, että harrastuskäyttöön nettiä, ja mulle kyllä kelpaisi vaikka 10Mbit ADSL, koska kyllä tää koulun nettiyhteys on niin paljon kivempi kuin joku hidas ADSL.


    • vidiootti

      Jos aikoo katsella (tulevaisuudessa?) elävää kuvaa suoraan verkosta, silloin "nopea" liittynä on tarpeen. Pelkkä imutus on pikkuisen huono peruste. No, kuka haluaa maksaa, on hänen ongelmansa.

    • Hajosin

      repesin :)

      • ddddddddddddddddddd

        Kaivot jostain helvetistä sitten 9 vuotta vanhan viestiketjun? Onnea Hermanni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe