Tissiä vihloo, pakottaa, kirvelee! Syöpä?

Korppikot

Imetän vuoden ikäistä lasta pari kertaa päivässä edelleen. Toinen rinta kipuilee, pakottaa, vihloo, kirveleekin. Yli kuukauden jo. Toinen ei. Mikä voi olla syy, muu kuin rintasyöpä? Olen menossa mammografiaan mutta haluaisin kuulla imetykseen liittyviä vaihtoehtoja. Ei ole rintatulehdus ja ei ole tyypillisiä rintasyöpäoireita (ei punota, kuumota, nänni ei vetäydy, ei ole kuoppia). Rinta on kova ja muhkurainen (enemmän kuin toinen) mutta niin se on kai ollut ennen lastakin. 5 vuotta sitten mammografiassa sanottiin, että mastopatiaa, siksi kovat muhkuraiset. Tällaista vihlontaa ei ole aiemmin ollut.

Kertokaa imetykseen liittyviä kokemuksianne, voiko toinen rinta kipeytyä (rauhastulehdus, joku??) ja toinen ei. Pelottaa, pelottaa, pelottaa. Yritän saada jalat takaisin maan pinnalle.

1

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_välttämättä

mulla alkoi vihlonta ja kolotus ja kipuilu n. 2kk imetyksen lopettamisen jälkeen. kävin gynellä ja ultrassa ja kaikki oli ok. mulla myös mastopatiaa, joten en tiedä, että johtuiko siitä ja onko jotenkin herkemmät rinnat. ultraaja myös sanoi, että kun on imettänyt imetysliiveillä ja siirtyy käyttää takaisin kaaritukiliivejä, niin sekin voi painaa herkkiä kudoksia, mikä aiheuttaa kipua.

mä söin keltrauhashormonikuurin ultran jälkeen ja siihen loppui vaiva. paitsi joskus vielä esim. kuukautisten ja ovulaation aikaan, kun on turvotusta, niin rintaa jomottaa, mut se menee ohi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9019
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2709
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2491
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2491
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1875
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1146
    Aihe