Pienikin apu kelpaa

allergiaako

Olen 18-vuotias tyttö ja kärsin inhottavasta, ei niinkään suuresta, mutta kuitenkin ongelmasta joka haittaa päivittäistä elämääni. En oikeen tiedä onko tämä nyt oikeessa aihealueessa, mutten osannut valita parempaakaan.

Ongelmana on se, että kurkkuuni kertyy päivittäin lähes kokoajan liikaa limaa jota joutuu sitten pitkin päivää syljeskelemään ulos. Lima aiheuttaa limaista yskää, kun se ärsyttää vissiinkin limakalvojani ja yritän yskiä sitä ulos. Joudun myös rykimään kurkkuani eri tavoilla koska se aiheuttaa myös pientä äänen lähtöä ja rykimällä se palautuu. Juostessa liman erittyminen on vieläkin normaalia voimakkaampaa. Ongelma on ollut minulla jo useamman vuoden.

Normaalisti en tänne kirjottaisi, mutten keksi enää muutakaan. Olen käynyt tämän takia terveysasemilla lukemattomia kertoja mutta mikään lääkärin antama ohje tai resepti ei ole toiminnut. Minulta on testattu astma kolme kertaa, eikä mitään löytynyt, ei edes rasitusastmaa mikä oli oma epäilykseni. Minut lähetettiin myös spirotutkimuksiin, kun vaatimalla vaadin - mitään poikkeavaa ei löytynyt. Olen käynyt keuhkokuvissa ja verikokeissa, kaikki oli normaalia. Olen kokeillut kolmea eri allergialääkettä siitepölyyn, ei hyötyä. Nyt viimeisin asia mitä lääkäri epäili, oli että nenäni limakalvot ovat jotenkin tulehtuneet ja sieltä valuisi limaa kurkkuuni. Hän määräsi minulle nenäsumutetta jota tulisi käyttää kerran päivässä, ja pitkällä käytöllä oireet häviäisi. Olen käyttänyt nenäsumutetta päivittäin kolmen kuukauden ajan, enkä ole huomannut mitään muutosta. Myös nenäkannua olen kokeillut, limaisuus katoaa ehkä noin puoleksi tunniksi ja palaa sitten taas.

Jos kellään olisi minkäänlaisia ehdotuksia tai neuvoja, olen valmis kokeilemaan. Vai olisiko mahdollista että limakalvoni vaan ovat jotenkin sellaiset että tälle vaivalle ei yksinkertaisesti voi mitään?

6

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmainen

Joskus limaisuus johtuu siitä että syödään paljon maitotuotteita-ne lisäävät limaneritystä. Syö iltaisin ja aamuisin ainakin ruokalusikallinen hunajaa-siinä on hoitavia aineosia. Myös voit kokeilla b-vitamiinalisää -kysy apteekista mikä olisi hyvä limakalvoille.Myös suolavesikurlaus voi auttaa.Ethän asu sisäilmaongelmaisessa kodissa? tai työskentele selllaisessa? Lemmieläimia? No tsemmppiä sulle.

• Limaa
    • Juo tarpeeksi. Kuiva lima käyttäytyy kuvaamallasi tavalla. Älä liioittele, mutta jos juot aivan liian vähän, lima kuivuu

• Flunssaton

Osta lähimmästä marketista pullo kalanmaksaöljyä. Ota sitä joka aamu hörppy suoraan pullon suusta. Kokeile, auttaako tähän. Minulla jäi 30 v sitten kaikki flunssat, angiinat ja poskiontelotulehdukset pois kun aloitin kuurin. Ja poissa pysyy loppuelämäni jos vain tuota Mölleriä saan.
        Jotkut väittävät, että se vähentäisi psoriasistakin.

• rasvahapotjaDEEEE

Kalan rasvat on erittäin tärkeitä.

Ja kalan syönti ei riitä, vaan mölleria suuhun.

• 4xiskä

Luulenpa että tiedän ongelman, mutta en tarkkaa syytä. Minun lapsella oli vastaava vaiva vuosia sitten ja sen ratkaisi vanhempi lääkäri (yksityinen) joka yksinkertaisesti peilillä katsoi suun kautta että kitarisan takana kitaontelossa oli tulehdus. Sitä ei kuulema TK-lääkärit osaa vaikka se heille opetetaan. Lapseni tapaus ratkesi oikeilla antibiooteilla, toivottavasti sinun myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      273
      2495
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    4. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      9
      1589
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      50
      1506
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1387
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe