Olen 18-vuotias tyttö ja kärsin inhottavasta, ei niinkään suuresta, mutta kuitenkin ongelmasta joka haittaa päivittäistä elämääni. En oikeen tiedä onko tämä nyt oikeessa aihealueessa, mutten osannut valita parempaakaan.
Ongelmana on se, että kurkkuuni kertyy päivittäin lähes kokoajan liikaa limaa jota joutuu sitten pitkin päivää syljeskelemään ulos. Lima aiheuttaa limaista yskää, kun se ärsyttää vissiinkin limakalvojani ja yritän yskiä sitä ulos. Joudun myös rykimään kurkkuani eri tavoilla koska se aiheuttaa myös pientä äänen lähtöä ja rykimällä se palautuu. Juostessa liman erittyminen on vieläkin normaalia voimakkaampaa. Ongelma on ollut minulla jo useamman vuoden.
Normaalisti en tänne kirjottaisi, mutten keksi enää muutakaan. Olen käynyt tämän takia terveysasemilla lukemattomia kertoja mutta mikään lääkärin antama ohje tai resepti ei ole toiminnut. Minulta on testattu astma kolme kertaa, eikä mitään löytynyt, ei edes rasitusastmaa mikä oli oma epäilykseni. Minut lähetettiin myös spirotutkimuksiin, kun vaatimalla vaadin - mitään poikkeavaa ei löytynyt. Olen käynyt keuhkokuvissa ja verikokeissa, kaikki oli normaalia. Olen kokeillut kolmea eri allergialääkettä siitepölyyn, ei hyötyä. Nyt viimeisin asia mitä lääkäri epäili, oli että nenäni limakalvot ovat jotenkin tulehtuneet ja sieltä valuisi limaa kurkkuuni. Hän määräsi minulle nenäsumutetta jota tulisi käyttää kerran päivässä, ja pitkällä käytöllä oireet häviäisi. Olen käyttänyt nenäsumutetta päivittäin kolmen kuukauden ajan, enkä ole huomannut mitään muutosta. Myös nenäkannua olen kokeillut, limaisuus katoaa ehkä noin puoleksi tunniksi ja palaa sitten taas.
Jos kellään olisi minkäänlaisia ehdotuksia tai neuvoja, olen valmis kokeilemaan. Vai olisiko mahdollista että limakalvoni vaan ovat jotenkin sellaiset että tälle vaivalle ei yksinkertaisesti voi mitään?
Pienikin apu kelpaa
6
<50
Vastaukset
- astmainen
Joskus limaisuus johtuu siitä että syödään paljon maitotuotteita-ne lisäävät limaneritystä. Syö iltaisin ja aamuisin ainakin ruokalusikallinen hunajaa-siinä on hoitavia aineosia. Myös voit kokeilla b-vitamiinalisää -kysy apteekista mikä olisi hyvä limakalvoille.Myös suolavesikurlaus voi auttaa.Ethän asu sisäilmaongelmaisessa kodissa? tai työskentele selllaisessa? Lemmieläimia? No tsemmppiä sulle.
- Limaa
Puhuiko lääkärisi tästä?
http://www.studio55.fi/terveys/article/onko-ahky-olet-ehka-taynna-limaa/126208 Juo tarpeeksi. Kuiva lima käyttäytyy kuvaamallasi tavalla. Älä liioittele, mutta jos juot aivan liian vähän, lima kuivuu
- Flunssaton
Osta lähimmästä marketista pullo kalanmaksaöljyä. Ota sitä joka aamu hörppy suoraan pullon suusta. Kokeile, auttaako tähän. Minulla jäi 30 v sitten kaikki flunssat, angiinat ja poskiontelotulehdukset pois kun aloitin kuurin. Ja poissa pysyy loppuelämäni jos vain tuota Mölleriä saan.
Jotkut väittävät, että se vähentäisi psoriasistakin.
- rasvahapotjaDEEEE
Kalan rasvat on erittäin tärkeitä.
Ja kalan syönti ei riitä, vaan mölleria suuhun. - 4xiskä
Luulenpa että tiedän ongelman, mutta en tarkkaa syytä. Minun lapsella oli vastaava vaiva vuosia sitten ja sen ratkaisi vanhempi lääkäri (yksityinen) joka yksinkertaisesti peilillä katsoi suun kautta että kitarisan takana kitaontelossa oli tulehdus. Sitä ei kuulema TK-lääkärit osaa vaikka se heille opetetaan. Lapseni tapaus ratkesi oikeilla antibiooteilla, toivottavasti sinun myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124350MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011441Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5918
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888