Rahan arvoinen vinkki. Trust me!

Huhheijaa

Jaan pienen salaisuuden nyt ja luulen että se tulee valitettavan monelle täytenä yllätyksenä.

Olen reilun viisivuotisen yrittäjyyteni aikana törmännyt enenemässä määrin seuraavaan ilmiöön.

Kysyn joltakin firmalta tarjousta, hintaa, tuotetietoja tms. sieltä vastataan yleensä ihan asiallisesti. No jos syystä tai toisesta en päätä sillä erää tilata niin kiitän silti tarjouksesta ja jos hinnat, tuote tms. on kuitenkin ollut kiinnostavia niin ilmoitan myös että palaan todennäköisesti tulevaisuudessa asiaan mahdollisen tilauksen merkeissä. No tässä vaiheessa 90% firmoista ei enää vastaa takaisin. Itse vastaavassa tilanteessa vastaan aina jotain tyyliin "Kiitos ja kuulemisiin, mikäli tulee tulevaisuudessa tarvetta meidän tuotteille/palveluille".

No olen itse ainakin saanut tästä hyvää palautetta ja myös tulevaisuudessa kauppoja aikaiseksi. Jättäähän se nyt aivan toisenlaisen muistijäljen yrityksestä ja sen asiakaspalvelusta, kuin että jätetään vastaamatta koska ei saanu nyhdettyä rahoja samantien. Itselleni syntyy nimenomaan juuri se vaikutelma että jos kaupat ei synny heti niin ei tuhlata tuohon tyyppiin aikaa enää sekunttiakaan. Toki yrittäjällä kiirettä pitää, mutta sen vastausmailin tekaisee puolessa minuutissa ja se voi hyvinkin poikia rahaa tulevaisuudessa. Pitkällä tähtäimellä aivan varmasti kannattavampaa kirjoittaa kuin jättää kirjoittamatta.

Toki yrityksen tarkoitus on tuottaa rahaa, mutta koittakaa nyt edes antaa vaikutelma että se ei ole se ainoa motiivi asiakaspalvelussa.

Tietysti tämä on ilmiselvää osalle porukasta, mutta ei kaikille.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lipoakooo

      Mitäs suotta vastailemaan! Yrittäjä on ilmeisen selvästi vastaillut kyselyysi tuotteesta/palveluistamme ja täys it. Joko palaat tai et, turha perseen nuolu tai lipominen on turhaaaa niin turhaa.

    • Tiskikone

      Joo toi oli kyl aika hemmetin paska salaisuus :D Et totaa voisit vaiks pitää sen turpaskii❤

      • wfwqef

        Anna nyt vähän perusteluja, kun todistit juuri ihan muuta.


    • Lool3476

      Jos asenne on kuten näissä kommenteissa, niin ei tarvi kauheasti ihmetellä miksi muut pohjoismaat on kahminut suomen vientikauppa- ja kotimaankin markkinat kauan sitten, oletteko te oikeita ihmisiä? LoL! XD

    • ennuolesaatana

      Mitä vikaa edellä mainituissa komentoineissa? hyvälle asiakkaalle siis ostavalle/ hyvät edut mm. turkinmatkoja! mitä vittua perseaukisia asikkata nuolee piste.

      • ewrefe

        Sun kaltaisien kanssa en ikinä teekkään bisnestä. Vittu mitä ääliömäisyyttä. Tuo on pelkkää tilannetajun puutetta eikä tavuakaan bisnesvainusta.


    • 20ja14

      Hyvä asiakaspalvelu on menestyvän/menestystä hakevan firman tärkeimpiä asioita.
      Kielteinenkin vastaus tarjoukseen tulee ottaa huomioon tulevaisuutta ajatellen.
      Haluan kasvattaa myyntiäni. En tyydy nykyiseen asiakasmäärään. Jos jätän tarjousta pyytäneet ja sen hylänneet vaille huomiota, niin samalla jätän heidät pois tulevien asiakkaideni listalta.
      Tarjoukseni hylänneeltä pyydän aina lupaa lähettää sähköpostilla tietoa uusista tuotteista ja muusta alan kehityksestä. Yleensä olen luvan saanut.

      Kun itse pyydän tarjousta, niin oletan, että saan saman kohtelun. Monta kertaa olen pettynyt. Tiedän kuitenkin kenen kanssa en tulevaisuudessa käy kauppaa.

      Hyvän asiakaspalvelun luulisi olevan yritykselle ja yrittäjälle ensimmäinen toimintaa ohjaava asia.

      Muutama kommentti aloitukseen tuntuu tutulta. Ei hyvässä mielessä.
      Nämä sankarit lienevät niitä, joiden mielestä arvonlisävero on henkilökohtaista veroa ja yrittäjän eläke täysin turha eläkepomojen keksimä ylimääräinen vero, jotta voisivat viettää loisteliasta elämää.
      Tulevia entisiä yrittäjiä ja tulevia sosiaalitoimistojen toimeentulotuen jonottajia?

      • Huhheijaa

        Joo multa ainakin pääsi nauru kun luin noita ekoja vastauksia aloitukseeni.


    • kylmä-kova

      Asia on niin, että asiat ovat jo tulleet selviksi. Yritys toimii tuloksen eteen ja ei lörpöttele ylimääräisiä. Se taitaa aloittajaa harmittaa, että on siirtynyt asiakkaasta poistokoriin. Ketään ei kiinnosta " saatan myöhemmin.."
      Teot puhuvat puolestaan.

      • gyonvgff

        Huoman että vaikeuksia hahmottaa kokonaiskuvaa?


      • gjlhf

        Mistä kumpuaa tämä putkiaivoisuus? Ole ystävällinen ja kerro.

        Jos jatkossa luodaan asiakassuhde osoittamalla pientä inhimillisyyttä(ymmärrä se vaikka asiakaspalveluksi) niin millä tapaa ne asiat on tulleet selviksi. Selitä myös tämä.

        "Ketään ei kiinnosta.." Voin kertoa että kirjoitit tuon tosissasi. Ei jumankauta mikä taulapää!


    • fhbkhgg

      Hirveän vihamielisiä on poikien kommentit. Se varmaan johtuu otsikoinnista. Vaikuttaako lapselliselta? Mitäs jos koittaisitte päästä sen pikkuseikan yli ja tajuta että tässä on nyt jotain mitä olisi syytä oikeasti vähän miettiä. Tuommoin päänaukominen osoittaa vaan ettette oo asiaa tajunneet ja on jokin pakonomainen tarve purkaa pahaa oloa täällä. Eikö firma kannata? Onko parisuhdekriisiä? Opettele positiivinen ajattelu niin saatat naulata kaks kärpästä samalla iskulla.

      Tosiaan on pelkkiä idioottejakin joille asia ei mene jakeluun, kun puuttuu ne tietyt ominaisuudet.

      Nyt te jotka kuvittelitte olleenne muka hauskoja tai jotenkin nasevia kommenteissanne, voitte painua vittuun. Teitä ei yrityselämän menestyjissä tulla ikinä näkemään niin teette asian itellenne helpoksi hyväksymällä sen suorilta käsin.

      Täällä aloitetaan taas uusi viikko onnistuneiden kauppojen merkeissä kun on tajuttu jotain muutakin kuin "rahat pois urpoilta" mentaliteetti.

    • apinaakoijtaan

      Ohhoh ottaapa tämä apina lämpöö helposti!, yrittäjiä ja ihmisiä on erilaisia ja toimintamallia. Toimitaan monenlaisilla toimialoilla,aloittajan pointti oli ilmeisesti se jälkilöylyttely? perään soittelu ja meilien lähettely jälkeen päin.Saatko siitä jotain kiksejä hyvän olon tunnetta koetko itsesi (eko) paremana kun sinua joku pommittaa. Minä voin sanoa näin 23vuoden yrittäjäurani aikana, että en paljon perään kysele/kyselly jos minun palvelu tai tuote ei herätä heti ensi tilassa ostohalukkuutta.Se ostaa joka ostaa, emme me voi väkisin myydä kenellekkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      290
      2166
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2072
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      113
      1287
    Aihe