Marutei Tsurunen

http://fi.wikipedia.org/wiki/Marutei_Tsurunen

"Martti Turunen syntyi 30. huhtikuuta 1940 Suomessa silloisen Kuopion läänin Pielisjärven kunnan Jaakonvaaran kylässä (nykyään Pohjois-Karjalan maakunnan Lieksan kaupungin Jaakonvaaran kylä). Hänen ollessaan nelivuotias neuvostoliittolaiset partisaanit hyökkäsivät Jaakonvaaraan, ja hän oli yksi harvoista henkiinjääneistä. Tapauksen jälkeen Turunen omaksui pasifistisen elämänasenteen.[3]"

"Turunen sai Japanin kansalaisuuden 1979 ja muutti samalla virallisen nimensä muotoon Marutei Tsurunen.[4]Japanin kansalaisuuden saaminen edellytti vielä tuolloin japanilaisen nimen ottamista."

12

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummeni

Eihän neuvostopartisaanit naisia ja lapsia tappanut,ne tuhosi vain varuskuntia.Olen lukenut niitten laatimia taistelu raportteja.Venäläiset on maailman rehellisin kansa.Stalin ja Putler on suuria johtajia,etten sanoisi jotta neroja!!!Neuvostopartisaanien humaanius pelasti Martti Turusen hengen,kannattasi hänen olla kiitollinen niille.Jos olisi joutuna Suomalaisten kaukopartio miesten kynsiin olisi kokenut julman kuoleman.

• Eiköhän Stalin ole tämän uuden ajan pahin murhaaja sekä ihmiskunnan suurin vitsaus mitä maa päällään on koskaan kantanut

• VenäjäOnPahaValtio

Hitler oli mielestäni pahin. Miksikö näin ajattelen? Syy on siinä että tappoi juutalaisia muistaakseni 6 MILJOONAA....!Tai siis käskyläiset Hitlerin myötävaikuteksella. Lisäksi muita heidän mielestään "ali ihmisiä" kuten kommunistit, mustalaiset tai nykyäänhän heitä pitää kutsua romaneiksi.

Lisäksi se oli "teollista" tappamista, kuin liukuhihnalla nykytehtaissa..
        Ja Raamatun mukaan juutalaiset on Jumalan valittu kansa.

Itse inhoan homoja enkä kommareistakaan tykkää mutta ei heitä silti tappaa pitäisi. Vankila tuomiota kannatan kuten ennen vanhaan oli laki.

Stalin oli myös massamurhaaja, yhtä paha kuin Hitler, se vain ettei vainonnut juutalaisia, tasapuolisesti kyllä tappoi omaa kansaansa joten oli todella paha mies.

Tonille sanon ettet kai pahastu minun mielipiteistä kun olen saanut sellaisen käsityksen että ehkä olet aika oikeistolainen mutta en ole huomannut että vihaisit juutalaisia.

Ja on sinulla aika järkeviä mielipiteitä mielestäni.

Nythän Venäjällä on taas kerran hullu johtaja, vihaan Putinia, siitä ja yleensä venäläisistä tulee hirveä riesa maailmalle. Ja kun ollaan vielä naapuri valtioita.

• "Tonille sanon ettet kai pahastu minun mielipiteistä kun olen saanut sellaisen käsityksen että ehkä olet aika oikeistolainen mutta en ole huomannut että vihaisit juutalaisia."

Minulla on monta hyvää ystävää jotka ovat syntyneet israelissa, muuta eroa heissä ei ole kantasuomalaisiin ystäviini kuin ehkä jossain sanoissa erilainen korostus joka sekin alkaa häipyä ajan kanssa

Ihmisenä he ovat mitä parhaita, rehellisiä puhuvat avoimesti kipeistäkin asioista, ja eivät koskaan jätä pulaan kavereita, siis voiko enää enempää vaatia vieraassa valtiossa syntyneiltä?

Tuo putinin touhu alkaa muistuttaa pohjoiskorean-johtajan touhuja ja pian venäläiset (joita muutaman tunnen myös hyviä ystäviäni) niin joutuvat pian eristyksiin maailmasta johtajansa määräyksellä kuten pohjoiskorealaiset

siis en tykkää pahaa toisten mielipiteistä koska voin oppia niistä jotain ja maailma muuttuu ja nyt mennään erilailla kuin vaikka 70-80 luvulla

Kyllä rehellisesti sanoen Hitler oli oikea ihmispeto siitä ei mihinkään pääse ja samaa on sanottava Stalinistakin, vaari oli sotainvalidi kun Stalin määräsi jonkun varmaan uralin takaa vihoittelemaan vaarille ja haavoittamaan vaaria rukajärvellä eikä kumpikaan tuntenut toisiaan ja jos olisivat tavanneet toisissa merkeissä niin varmaan ryypyt olisivat ottaneet eivätkä vihoitelleet keskenään?

• Anonyymi

Onko tuo putkivittuilua vai oletko tulipalokommari jos näin painu venäjälle.

• Anonyymi
        VenäjäOnPahaValtio kirjoitti:

Hitler oli mielestäni pahin. Miksikö näin ajattelen? Syy on siinä että tappoi juutalaisia muistaakseni 6 MILJOONAA....!Tai siis käskyläiset Hitlerin myötävaikuteksella. Lisäksi muita heidän mielestään "ali ihmisiä" kuten kommunistit, mustalaiset tai nykyäänhän heitä pitää kutsua romaneiksi.

Lisäksi se oli "teollista" tappamista, kuin liukuhihnalla nykytehtaissa..
        Ja Raamatun mukaan juutalaiset on Jumalan valittu kansa.

Itse inhoan homoja enkä kommareistakaan tykkää mutta ei heitä silti tappaa pitäisi. Vankila tuomiota kannatan kuten ennen vanhaan oli laki.

Stalin oli myös massamurhaaja, yhtä paha kuin Hitler, se vain ettei vainonnut juutalaisia, tasapuolisesti kyllä tappoi omaa kansaansa joten oli todella paha mies.

Tonille sanon ettet kai pahastu minun mielipiteistä kun olen saanut sellaisen käsityksen että ehkä olet aika oikeistolainen mutta en ole huomannut että vihaisit juutalaisia.

Ja on sinulla aika järkeviä mielipiteitä mielestäni.

Nythän Venäjällä on taas kerran hullu johtaja, vihaan Putinia, siitä ja yleensä venäläisistä tulee hirveä riesa maailmalle. Ja kun ollaan vielä naapuri valtioita.

Putin on rauhan mies. Hänen jälkeensä tulevista ei tiedä mitä ovat.

• hummeni

Toni.poika.tää oli sarkasmii.tv,hummeni,Olen perehtynä sotahistoriaan.Ryssien partisaanit oli sotarikollisia.tappovat ja raiskasivat pikku tyttöjä Suomessa,ali ihmiset!

• aikahyväkin

Marutei Tsurunen jutteli tänään TV ssä Japanissa tapahtuneen ison manjäristyksen jälkeen,että heidän kotona ei ollut mitään hätää,koska asuntona on Honkarakenteen vahva puutalo.

• Anonyymi

Äitini oli hänen kanssaan samassa kansakoulussa,mainitsi hänen olevan lahjakas.Olisi hän suomessa menestynyt vieläkin paremmin kuin japanissa,vaikka lukemassani hängen elämänkerta kirjassa kerronta on kuin olisi trans japanilainen tai korkeimman johdatuksesta saanut kutsumuksen japaniin.

• Anonyymi

Stalin oli enkeli kun tapatti vai 13 miljoonaa ihmistä ja Hitler oli paha kun tapatti vain 6 miljoonaa ihmistä.

• Anonyymi

Olen etsinyt tietoa Jaakonvaaran partisaanien iskusta. Ei löydy. Mistä löytyy tai kuka kertoisi tällä palstalla?

• Anonyymi

Ei kai Jaakonvaarassa partisaani iskuja ole ollut, joitain siltoja vain räjäytelleet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe