vanhempien juominen lasten läsnä ollessa

14-vuotiastyttö

Mitä mieltä ootte siitä että vanhemmat juo (pienten) lasten läsnä ollessa?? Itellä on semmonen mielipide et kyllä vanhemmat voi muutaman saunaoluen ottaa mut siihen se sitten jää.jos meinataan kunnolla kännätä niin sitten olisi hyvä viedä lapsi pois vanhempien ulottuvilta ettei lapsi nää vanhempaansa kännissä,nimittäin siitä voi jäädä tosi pahat traumat (nimimerkillä kokemusta on) ja sitten siitä kysyisin mielipidettä siitä että vanhemmat lähtee baariin ja lapset jää kotiin (14 vuotiaan vahdintaan).
mutta joo haluisin saada vastauksia tähän koska tälläkin hetkellä mun molemmat vanhemmat on kännis eikä tääl oo ketää selvinpäin olevaa

7

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiansurullista

Sinä olet aivan oikeassa; lasten nähden viisaat vanhemmat eivät kännää. Sinun pitää kertoa ja avata tilanne jollekin ymmärtäväiselle aikuiselle ihmiselle (koulukuraattori / kouluterveydenhoitaja / neuvola ...), jotta saat aiheeseen apua ja tukea.

Voihan keskustelua yrittää vanhempienkin kanssa, mutta epäonnistuneeseen yritykseen ei kannata jäädä 'makaamaan' vaan hakea reippaasti tilanteeseen jotain helpotusta eli ammatti-ihmisten näkemystä ja kokemusta.

• 14-vuotiastyttö

En ole vielä uskaltanut hakea apua koska tiedän joutuvani vieraaseen perheeseen hoitoon jos tulee vielä yksi lastensuojelu ilmoitus.minulle ja sisarilleni on siis tehty lastensuojeluilmotus ja jouduimme perhekriisiyksikköön kolmeksi kuukaudeksi.muutimme maalta kaupunkiin ja asuimme siellä noin vuoden kunnes taas sitten muutimme takaisin siihen taloon jossa ko. Ilmoitus tehtiin.nyt isäpuoleni on narsistinen paskiainen joka pomottaa kaikkia ja huutaa siitä kun herra ei saa alkoholia ja kokista ja tupakkaa

• Vanhemmathoitoon

Vaikka ajatus onkin hirveä ja pelottava, niin se voi olla sinun ja sisarustesi elämän onnellisin vaihtoehto, että pääsette perhekriisiyksikköön tai mihin tahansa muuhun paikkaan kuin koti, jossa vanhemmat eivät älyä omia vastuitaan ja velvollisuuksiaan. Joten ole rohkea ja uskalla, jospa vanhempienkin silmät aukeaisivat.

• What.a.fuck

No joo, ei meillä ole tapana ottaa muutamaa saunaolutta, koska siitä tulee känniin. Yksikin riittää.

• Juopposisko

Mulla sisko vetää keittoa Kemissä 4-5 kertaa viikossa. 12 vuotias lapsi kotona !!!!!
      Onko normaalia?

• 14-vuotiastyttö

No ei todellakaa oo normaalia!!lapsi kärsii kotona

• qwqrWAFR

En hyväksy. Meillä pieniä lapsia ja mielestäni 1 oluen tms. voi ottaa jos lapset hereillä ja korkeintaan 1-2 kun lapset menevät nukkumaan eli kohtuudella, ei humalaan! Todellakaan vanhemmat ei voi lähteä baariin ja jättää alaikäisiä lapsia yksin kotiin, vaan pitää olla lastenhoitaja silloin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6044
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3131
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2406
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2078
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1751
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1616
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1521
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe