Missä tankkaatte dieselinne ja perustelut? Kuulemma Nesteen dieseli olisi parasta laadultaan ja parhaat kulutuslukemat tulisi myös. Eri foorumeilla tästä on ollut juttua (mm. Ffp ja seatclubi). Jopa 3 litran eroja 100 kilometrille (st1 vs Neste)
MILLÄ KETJULLA PARAS DIESEL?
56
28046
Vastaukset
- ant
en ole huomannut mitään eroa ainakaan kulutuksessa. tankattu on neste, st1, abc, tb, shell, esso. autona passat 1,9tdi vm. 96. kulutus kokoajan 4,8-5,3 l/100km
- diesel nissan
Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?
- väinö2
diesel nissan kirjoitti:
Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?
Hei! diesel nissan
"Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?"
Miten vertailet em asioita olisi nimittäin todella hyvä jos muitakin kuin kulutuslukemaa pääsisi joillakin " kotikonsteilla" vertailemaan.
Eli onko tuo sanomasi: " olen huomannut" vain musta tuntuu kommentti vai haluatko mainostaa Netettä tai Teboilia ? - NIZZAN DEISEL
diesel nissan kirjoitti:
Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?
Mistä ihmeestä sinä voit sen karstan syntymisen olet arvionut ?
Käytkö kurkkimassa pakoputken päätä, vai oletko ihan purkanut
moottorin ja tarkastanut venttilien varret ja kannen palotilat, pakosarjan?
- tulla
litkut kaikki samasta säiliöstä...
- höh
Ei taida todellakaan tulla samasta osoitteesta esim. Nesteen ja St1:n dieselit
- Öljymiäs
höh kirjoitti:
Ei taida todellakaan tulla samasta osoitteesta esim. Nesteen ja St1:n dieselit
Tänään juuri oli St1 auto Nesteellä lastaamassa! Oli kuulemma Kotkassa kesä D loppu, joten ajavat nesteeltä! Nafta voi olla (ON) samaa, mutta jokaisella on omat lisäaineet!!!
- LASTANNUT
Öljymiäs kirjoitti:
Tänään juuri oli St1 auto Nesteellä lastaamassa! Oli kuulemma Kotkassa kesä D loppu, joten ajavat nesteeltä! Nafta voi olla (ON) samaa, mutta jokaisella on omat lisäaineet!!!
...VAAN TANKKASI ITSEKKIN KOSKA NESTE ON AIVAN YKKÖNEN.
- Mika
Kaikki ne varmasti on hyviä kunhan et tankkaa raskaskalusto mittarista. En tiedä mitä sotkua sinne lygätään mutta ainakin Shellin dieseli tankattuna ko mittarista saa pakokaasun haisemaan aivan hirveelle. Teboilin dieseli on ominaispainoltaan kaikkein painavinta ja jo vuosia sitten puhuttiin sen olevan markkinoiden "parasta" suuttimien toiminnan kannalta. Tebikan kesälaatu kestää pakkasta paremmin kuin muut. Kulutuksessa en ole huomannut eroja. Autona uuden karhea dieseli Bemu.
- tepo
Teboilin kesälaatu ainakin on kestänyt hyvin pakkasta. Nyt kun teboil siirtyi tarjoamaan rikitöntä niin tavara on kuulemma täysin samaa kuin nesteen diesel ja pakkaskestävyys ei ilmeisesti ole enää yhtä hyvä kuin ennen. Tämä tosin on osin kuulopuhetta mutta en enää luottaisi siihen että teboilin kesälaatu toimii -20C pakkasessa.
- Öljymiäs
tepo kirjoitti:
Teboilin kesälaatu ainakin on kestänyt hyvin pakkasta. Nyt kun teboil siirtyi tarjoamaan rikitöntä niin tavara on kuulemma täysin samaa kuin nesteen diesel ja pakkaskestävyys ei ilmeisesti ole enää yhtä hyvä kuin ennen. Tämä tosin on osin kuulopuhetta mutta en enää luottaisi siihen että teboilin kesälaatu toimii -20C pakkasessa.
Tb:n kesä dieselille luvattan samepiste -15 ja suodatettavuus - 25 jonka sen tulee myös kestää!
- diesel
oli talvilaaduista paras,ainakin parhaita pumpun voiteluominaisuuksiltaan testissä.Eri huoltamoketjujen välillä oli selviä eroja,epäilisin nesteellä ja teebeellä olevan parhaat talvidieselit
- tdi fun
Kertoisitko, mistä löydän vertailun dieselpolttoaineiden voitelevuudesta?
- rasvanäppi
tdi fun kirjoitti:
Kertoisitko, mistä löydän vertailun dieselpolttoaineiden voitelevuudesta?
Tuulilasi-lehdessä oli testi eri asemien dieseleiden voitelevuudesta kuutisen vuotta sitten. Kaikkien suurien asimien dieselit olivat voitelevuudeltaan yhtä hyviä. Ainoastaan Ritoilin dieselin alitti voitelevuusrajan. Kyseiseen asemaan ei ainakaan minä ole kuitenkaan törmännyt. Lienee aika harvinainen?
- rwerw
rasvanäppi kirjoitti:
Tuulilasi-lehdessä oli testi eri asemien dieseleiden voitelevuudesta kuutisen vuotta sitten. Kaikkien suurien asimien dieselit olivat voitelevuudeltaan yhtä hyviä. Ainoastaan Ritoilin dieselin alitti voitelevuusrajan. Kyseiseen asemaan ei ainakaan minä ole kuitenkaan törmännyt. Lienee aika harvinainen?
Yksityisen yrittäjän oma ketju. Tuo tavaransa mistä halvimmalla saa, kuten kunnon sutenöörin tuleekin toimia
3 litran kulutusero satasella.
- Endre
Useiden kymmenien tankillisten jälkeen voin todeta, että St 1 ja Teboilin dieselöljyn kulutus on erilainen 2000-luvun turbodieselissä, mutta 80-luvun perushiacen kulutus ei sanottavammin muutu näiden dieselöljyjen välillä. 2.5 litran tdi kuluttaa n. litran enemmän St 1:n talvilaadulla kuin Teboilin tai Nesteen vastaavilla . Kesällä kulutuksessa ei ole mainittavia eroja.
- TkT
Endre kirjoitti:
Useiden kymmenien tankillisten jälkeen voin todeta, että St 1 ja Teboilin dieselöljyn kulutus on erilainen 2000-luvun turbodieselissä, mutta 80-luvun perushiacen kulutus ei sanottavammin muutu näiden dieselöljyjen välillä. 2.5 litran tdi kuluttaa n. litran enemmän St 1:n talvilaadulla kuin Teboilin tai Nesteen vastaavilla . Kesällä kulutuksessa ei ole mainittavia eroja.
Talvilaatujen energiasisältö on alhaisempi kuin kesälaaduilla. Talvilaaduista poistetaan parafiini ja muut kylmässä kiteytyvät jakeet. Mitä sitten "jää jäljelle" riippuu suuresti raakaöljystä. Myöskin Talvidieseliin lisätään haihtuvampia keveitä jakeita.
Valmistajasta riippuen vaihtelee talvilaadun energiasisältö/tilavuus- ja/tai painoyksikkö.
3 l/100 km kuulosta jo käytännössä mahdottomalta erolta. Olettaen että dieselkäyttöisen henkilöauton kulutus on luokkaa 5 - 7 l/100 km niin ero on 60 - 40 % ! sellaisia eroja ei löydy energiasisällön vaihtelusta. Dieselmoottorin normikulutus vastaa hyvin käytännön kulutuslukemia, eikä tuon luokan eroja voi selittää enää polttoainesta johtuviksi. Voisiko kyseessä olla myöskin eri kelitolosuhteet, esimerkiksi suuret lämpötilaerot? Tai sitten tarkkuus tankattaessa heittää kerrasta toiseen. - kevyesti
TkT kirjoitti:
Talvilaatujen energiasisältö on alhaisempi kuin kesälaaduilla. Talvilaaduista poistetaan parafiini ja muut kylmässä kiteytyvät jakeet. Mitä sitten "jää jäljelle" riippuu suuresti raakaöljystä. Myöskin Talvidieseliin lisätään haihtuvampia keveitä jakeita.
Valmistajasta riippuen vaihtelee talvilaadun energiasisältö/tilavuus- ja/tai painoyksikkö.
3 l/100 km kuulosta jo käytännössä mahdottomalta erolta. Olettaen että dieselkäyttöisen henkilöauton kulutus on luokkaa 5 - 7 l/100 km niin ero on 60 - 40 % ! sellaisia eroja ei löydy energiasisällön vaihtelusta. Dieselmoottorin normikulutus vastaa hyvin käytännön kulutuslukemia, eikä tuon luokan eroja voi selittää enää polttoainesta johtuviksi. Voisiko kyseessä olla myöskin eri kelitolosuhteet, esimerkiksi suuret lämpötilaerot? Tai sitten tarkkuus tankattaessa heittää kerrasta toiseen.No omassa 2,5 litran 6 sylinterisessä se on kaupunkiajossa noin 10L nyt. Keskinopeus noin 32Km/h ja pirun nykivää ajoa. Ainakin 1-2 litralla on kulutus nyt noussut talven myötä (no webastohan on päällä lisäksi).
- En.
Yök!
- v70 tdi
Sieltä, mistä halvinta saa. Viime kuukaudet ST1, joskus ABC, toisinaan Neste, välillä Essolla oli halvinta.
KULUTUKSESSA EI OLE MITÄÄN EROA!
Moottorina 2.5 tdi, ajettu 340 000 km.
Vuosikeskikulutukset 7.1, 7.0, 6.8, 6.9, 6.7 l/100km, eli laskeva trendi. Onkohan siis moottori vain parantunut ST1:n käytön seurauksena, kun ensimmäisen vuoden tankkaukset olivat Nesteeltä, myöhemmät pääosin muualta? - kaikilla
Fortum taitaa myydä lähes kaikille vähittäiskauppiaille myös naftat. Eli laatueroja ei juuri ole. Toki vanhoilla/hitaasti kiertävillä asemilla voi olla säiliön pohjalla likaa joka sitten koituu asiakkaan harmiksi
- Säiliösuhari
Nesteellä on ainakin meillä (rekkapiireissä) ylivoimasesti paras maine. suodatettavuus ja samepiste pakkasilla parasta.
- Säiliösuhari
No, olen minä sellaisessa homopiirissä kuitenkin joten hah ha itelles.
- diesel
Mistäs tuo Ysi5 ketju hommaa dieselinsä ja millaista se laatu yleensä on?
- Öljymiäs
No Nesteeltä se tulee. Ainakin Vanha Turuntie 2 ajaa St1 sen aineen sinne asemalle ja Nesteeltä Porvoosta se tulee.
- shell
Espoon Tuomarilan asemalle polttoaineet tulee Shellin säiliöautolla.
- Öljymiäs
shell kirjoitti:
Espoon Tuomarilan asemalle polttoaineet tulee Shellin säiliöautolla.
Varmasti tulee! Jakomäen ABC-lle tuo myös Shell. Hertsikan pisaralle tuo St1. Eli on vaikea tietää näistä uusista ketjuista kenen aineilla ajat. Tosin 90% hakee kuitenkin kuorman Nesteeltä.
- se on
Öljymiäs kirjoitti:
Varmasti tulee! Jakomäen ABC-lle tuo myös Shell. Hertsikan pisaralle tuo St1. Eli on vaikea tietää näistä uusista ketjuista kenen aineilla ajat. Tosin 90% hakee kuitenkin kuorman Nesteeltä.
Itse olin aikoinani myöskin öjykaupan parissa ja voin kertoa, että nämä ketjut ABC,St1, Seo, ysi5, jne ottavat öljynsä "ns vapailta" markkinoilta. Hinta on ratkaisevin tekijä. Eli, jos tankkaat em pisteistä, voit saada Nestettä, TB:tä, Shelliä tai Essoa. Olen tankannut matkan varrella varmasti noita kaikkia, enkä ole kulutuksessa mitään eroa havainnut. Lisäaineet ovat marginaalijuttuja.
- Öljypiireistä kaukana
se on kirjoitti:
Itse olin aikoinani myöskin öjykaupan parissa ja voin kertoa, että nämä ketjut ABC,St1, Seo, ysi5, jne ottavat öljynsä "ns vapailta" markkinoilta. Hinta on ratkaisevin tekijä. Eli, jos tankkaat em pisteistä, voit saada Nestettä, TB:tä, Shelliä tai Essoa. Olen tankannut matkan varrella varmasti noita kaikkia, enkä ole kulutuksessa mitään eroa havainnut. Lisäaineet ovat marginaalijuttuja.
Öljypiireistä kaukana (= parhaana asiantuntijana) voin kertoa huhupuheen että teboilin talvillatu on kerännyt mainetta Venäläisellä dieselillä. Venäläinen diiseli sisältää paljon petroolia joka parantaa talviominaisuuksia. Neste "tislaa" hienommat jakeet (esim. ns.lamppuöljyn) pois diiselistä ja myy ne kalliimalla jäänestona paukkupakkasilla.
- Arvo Poika..........
Öljypiireistä kaukana kirjoitti:
Öljypiireistä kaukana (= parhaana asiantuntijana) voin kertoa huhupuheen että teboilin talvillatu on kerännyt mainetta Venäläisellä dieselillä. Venäläinen diiseli sisältää paljon petroolia joka parantaa talviominaisuuksia. Neste "tislaa" hienommat jakeet (esim. ns.lamppuöljyn) pois diiselistä ja myy ne kalliimalla jäänestona paukkupakkasilla.
venäjän talvilaatu on täysin p......kaa!kokemus 18v!
- mb e 200 cdi
Erot on hirvittäviä pitkällä juoksulla mutta toi 3 litran ero on jo aika loanheittoa,ei pysty perustumaan toteen tai sitten se näkyy vaan mittareissa ja kannattaa pyytää jo asemien kalibrointia. Ajan reilu 60000tkm vuodessa , MB e kulutus kaupunkiajossa Neste 6.7 l / 100 km , ST 1 8,5 l/ 100 km , Pisara samoin kuin ST1, Esso Tiger 6,7 litraa / 100 km.
Maantieajossa Neste 5,0 litr/ 100 km, ST1 6,4 litraa jne eli yhdistettynä reilu litran ero. Pidän ajopäiväkirjaa eli olen ajanut samoja ajoreittejä prikulleen . Lisäksi savutusero on melkoinen- täyttä roskaa
Naftasta ei kulutuserot johdu vaan muista tekijöistä: kaasupolkimen asento, säätila, keli-,liikennetilanne, onko tähti kealassa kiilloitettu vai ei sekä autossa olevan tavaran määrästä.... :-0
- lukemaan
täyttä roskaa kirjoitti:
Naftasta ei kulutuserot johdu vaan muista tekijöistä: kaasupolkimen asento, säätila, keli-,liikennetilanne, onko tähti kealassa kiilloitettu vai ei sekä autossa olevan tavaran määrästä.... :-0
Hei, älä rupea mussuttamaan ajotavoista. sattuu olemaan navigointilaitekkin jossa ajoni on kaikki muistissa ja samojen ajoreittien ajonopeudet, keskinopeudet, satelliitit mittaa. lähtöajat samaan aikaan jne. sitäpaitsi kuitit löytyy ja kaikki fakta. Pahoittelen jos otit itseesi tosierot ja olet töissä jossain Pisara asemalla tankkipojuna. KOKEMUS KERTOO USEAN VUODEN AJALTA,SEKÄ FAKTAT PAPERILLA JA TIETOKONEISSA.
- Suuttimet jumittui
Olen vähän samoilla linjoilla. Itselläni jässähti ABC-asemalla tankkauksen jälkeen kaikki dieselin neljä ruiskutussuutinta. Yksi meni vaihtokuntoon ja muut sai merkkihuolto elvytettyä Forten kanssa. Tämän jälkeen tein analyysin vanhoista tankkausmuistiinpanoista ja huomasin, että ns. villien ketjujen tankkausten jälkeen keskikulutus oli vajaat litran suurempi kuin "merkkiketjutankkausten" jälkeen. Tankkauksia oli noin 50 kpl.
Vaikea kuvitella, että neljä ruiskutussuutinta jämähtäisi omia aikojaan samanaikaisesti, jollei yhdistävänä tekijänä olisi polttoaine... - oikein viisas
Suuttimet jumittui kirjoitti:
Olen vähän samoilla linjoilla. Itselläni jässähti ABC-asemalla tankkauksen jälkeen kaikki dieselin neljä ruiskutussuutinta. Yksi meni vaihtokuntoon ja muut sai merkkihuolto elvytettyä Forten kanssa. Tämän jälkeen tein analyysin vanhoista tankkausmuistiinpanoista ja huomasin, että ns. villien ketjujen tankkausten jälkeen keskikulutus oli vajaat litran suurempi kuin "merkkiketjutankkausten" jälkeen. Tankkauksia oli noin 50 kpl.
Vaikea kuvitella, että neljä ruiskutussuutinta jämähtäisi omia aikojaan samanaikaisesti, jollei yhdistävänä tekijänä olisi polttoaine...Nonniin, tässä on oikeaa faktaa . itselläni löytyy myös noi kuitit , nyt viimeiset kuitit 3 vuoden ajalta.tankkaus kerran viikossa. Ja kulutukset erot pyörii tuossa litran tuntumassa.Asiaa...
- 300tkm d4d ave
oikein viisas kirjoitti:
Nonniin, tässä on oikeaa faktaa . itselläni löytyy myös noi kuitit , nyt viimeiset kuitit 3 vuoden ajalta.tankkaus kerran viikossa. Ja kulutukset erot pyörii tuossa litran tuntumassa.Asiaa...
Vanha ketju, mutta itse olen huomannut tämän saman viimeisen kahden vuoden aikana. Nesteen naftalla vie n. 5L/100km ja ABC/ST1 naftalla 6L/100km. Tasaista työmatkaa 100km päivässä.
- 330d ja hajis
Jotenkin tuntuu parhaiten toimivan st1:sen polttoöljyllä. Pehmeä käyntiääni, hyvä suorituskyky(tosin tossa tehopannussa on muutenkin) ja kohtuu kulutus.
- JTD 2.4
Polttoöljyllä ajelu halvin kunhan ei jää kiinni..
6 vuoden kokemuksella Nesteen dieseliä kuluu vähemmän (n. 0,8-1,2l/100km) kuin esim. ABC:n tavaraa. Palaa puhtaammin ja päästöt olleet parempia. - 2.0 D4D
JTD 2.4 kirjoitti:
Polttoöljyllä ajelu halvin kunhan ei jää kiinni..
6 vuoden kokemuksella Nesteen dieseliä kuluu vähemmän (n. 0,8-1,2l/100km) kuin esim. ABC:n tavaraa. Palaa puhtaammin ja päästöt olleet parempia.Vai niin... mulla spritmonitor näyttää että ainetta on kulunut:
- Neste "bio-diesel" 5,50 l/100km
- ABC "tavis-diesel" 5,37 l/100km
No tieteellisesti tämä ei luonnollisesti ole pätevä tulos, mutta kuitenkin...
Ja onhan ABC:n tavara älyttömän paljon halvempaa.
- ei nokea
Jos taloa lämmität, TB ainut järkevä vaihtoehto. Koita niin huomaat.
- Ennen oli ennen
Ennen, kun Shell oli aito ja oikea, dieselin tiesi olevan korkealaatuista. Nykyään tavara tulee NEOT:in kautta ja lienee samaa tavaraa kuin St1:llä ja ABC:llä. Liekö laatua enää?
- Ent Öljykuski
Hahaa...
Samaa tavaraa ne on kaikki, ainakin Etelä-Suomessa, missä kaikki ketjut ajavat tavaransa Nesteen Kilpilahden jalostamolta. Menkäähän vaikka katsomaan.
Samalla säiliöautollakin saatetaan samalla kuormalla ajaa eri yhtiöiden asemia tai lämmitysöljyjä.- ???
juuri näin! liikennepolttoaineissa lisäaineet saattavat olla erilaisia eri yhtiöillä, mutta siihen se melkein sitten jääkin. tosin eipä niitä yhtiöitäkään nykyään niin kovin montaa enää ole. poikkeuksena on nesteen dieselit joissa prodiesel on aivan eri lukunja jota muilla ei ole ja lisäksi tavallisen dieselin biokomponentti on yhtiön omaa tuotosta jota ei muille yhtiöille ainakaan aikaisemmin ole annettu.
- Disukalla
Nesteen ProDiesel on tosiaankin hiukan parempaa dieseliä ja sen vuoksi kai kalliimpaa. Hyhme ja same piste korkeampi kuin muiden yhtiöiden dieselissä. Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, ainakaan vielä. Ja samoilta paikoilta tuotteet lähtevät, kun muilla kuin Nesteellä ei ole jalostamoita. Varmaan saadaan testitiloksia jossain vaiheessa ProDieselin paremmuudesta. Hyvästä kai sitten kannattaa maksaa enemmän.
- 2.0D
Disukalla kirjoitti:
Nesteen ProDiesel on tosiaankin hiukan parempaa dieseliä ja sen vuoksi kai kalliimpaa. Hyhme ja same piste korkeampi kuin muiden yhtiöiden dieselissä. Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, ainakaan vielä. Ja samoilta paikoilta tuotteet lähtevät, kun muilla kuin Nesteellä ei ole jalostamoita. Varmaan saadaan testitiloksia jossain vaiheessa ProDieselin paremmuudesta. Hyvästä kai sitten kannattaa maksaa enemmän.
" Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, "
Viime viikonloppuna tankkasin ProDieseliä Nesteen kylmäasemalta Jyväskylässä. - ???
2.0D kirjoitti:
" Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, "
Viime viikonloppuna tankkasin ProDieseliä Nesteen kylmäasemalta Jyväskylässä.express asemat eivät myy prodieseliä mutta sen sijaan neste oil automaateilta ja liikenneasemilta sitä saa.
- riisseli3
- et sillee!
Kyllä se nykyään tulloo samasta valtion jalostamosta kaikki litkut eli välillä voi olla sontoo joukossa!
- tyryutl
NEOT tuo suurimman osan tuotteistaan ulkomailta, myös etanolin.
- Khyzxvv
Kyllä neot tuottaa omia etonoleja ympäri suomea st1 nimellä. Esim jokioisilla ja vantaalla
- Valtion jalostamosta
Kyllä nuo ovat ihan höpö höpö juttuja, että kaikki tulisi samasta valtion jalostamosta.
Kymmeniä vuosia sitten tuli silloisista valtion jalostamoista (Neste) ja silloisesta Neuvostoliitosta (Teboil ym).
Viimeiset parikymmentä vuotta tuontia on ollut sekä lännestä että idästä, eikä valtiolla enää ole ollut omaa jalostamoa pitkään aikaan (Neste on pörssiyhtiö).
Laaduissa on selviä eroja. Sen näkee kun katsoo millaisia kylmäkäyttöominaisuuksia kukin yhtiö lupaa dieselilleen. Erot eivät ole mitään lisäainejuttuja koska kylmäominaisuudet voi tehdä kuntoon vain tislaamalla jalostamolla.- jalostus
kyllä dieselin kylmäominaisuuksia voi muuttaa jalostamon jälkeenkin. Minäkin saan autotallissa sekoitettua kesälöpöstä tuotteen joka toimii hyvin autossa vielä 30 asteeen pakkasessa. Ja on laillinen polttoaine.
- Miten??
jalostus kirjoitti:
kyllä dieselin kylmäominaisuuksia voi muuttaa jalostamon jälkeenkin. Minäkin saan autotallissa sekoitettua kesälöpöstä tuotteen joka toimii hyvin autossa vielä 30 asteeen pakkasessa. Ja on laillinen polttoaine.
Kerrotko muillekin, kiitos!
- Taikuriko?
jalostus kirjoitti:
kyllä dieselin kylmäominaisuuksia voi muuttaa jalostamon jälkeenkin. Minäkin saan autotallissa sekoitettua kesälöpöstä tuotteen joka toimii hyvin autossa vielä 30 asteeen pakkasessa. Ja on laillinen polttoaine.
Saat pilkottua dieselin sisältämän mm. parafiinin joksikin mikä ei hyhmää suodattimiin yms?
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa välillä kulutus nousee n.4l 100km varsinkin pohjanmaalla mitähän on aseman pitäjä sekoitellut !!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1561304Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207980Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865