MILLÄ KETJULLA PARAS DIESEL?

Esso, ABC, Neste???

Missä tankkaatte dieselinne ja perustelut? Kuulemma Nesteen dieseli olisi parasta laadultaan ja parhaat kulutuslukemat tulisi myös. Eri foorumeilla tästä on ollut juttua (mm. Ffp ja seatclubi). Jopa 3 litran eroja 100 kilometrille (st1 vs Neste)

56

26693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ant

      en ole huomannut mitään eroa ainakaan kulutuksessa. tankattu on neste, st1, abc, tb, shell, esso. autona passat 1,9tdi vm. 96. kulutus kokoajan 4,8-5,3 l/100km

      • diesel nissan

        Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?


      • väinö2
        diesel nissan kirjoitti:

        Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?

        Hei! diesel nissan

        "Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?"

        Miten vertailet em asioita olisi nimittäin todella hyvä jos muitakin kuin kulutuslukemaa pääsisi joillakin " kotikonsteilla" vertailemaan.

        Eli onko tuo sanomasi: " olen huomannut" vain musta tuntuu kommentti vai haluatko mainostaa Netettä tai Teboilia ?


      • NIZZAN DEISEL
        diesel nissan kirjoitti:

        Täytyy sanoa että olen huomannut että nesteellä ja teboililla tankatessa autooni on tullut aavistus lisää tehoa ja kulutus pienempi eikä karstaa synny niin helpolla. Selitys lienee puhtaammalla palamisella?

        Mistä ihmeestä sinä voit sen karstan syntymisen olet arvionut ?
        Käytkö kurkkimassa pakoputken päätä, vai oletko ihan purkanut
        moottorin ja tarkastanut venttilien varret ja kannen palotilat, pakosarjan?


    • tulla

      litkut kaikki samasta säiliöstä...

      • höh

        Ei taida todellakaan tulla samasta osoitteesta esim. Nesteen ja St1:n dieselit


      • Öljymiäs
        höh kirjoitti:

        Ei taida todellakaan tulla samasta osoitteesta esim. Nesteen ja St1:n dieselit

        Tänään juuri oli St1 auto Nesteellä lastaamassa! Oli kuulemma Kotkassa kesä D loppu, joten ajavat nesteeltä! Nafta voi olla (ON) samaa, mutta jokaisella on omat lisäaineet!!!


      • LASTANNUT
        Öljymiäs kirjoitti:

        Tänään juuri oli St1 auto Nesteellä lastaamassa! Oli kuulemma Kotkassa kesä D loppu, joten ajavat nesteeltä! Nafta voi olla (ON) samaa, mutta jokaisella on omat lisäaineet!!!

        ...VAAN TANKKASI ITSEKKIN KOSKA NESTE ON AIVAN YKKÖNEN.


    • Mika

      Kaikki ne varmasti on hyviä kunhan et tankkaa raskaskalusto mittarista. En tiedä mitä sotkua sinne lygätään mutta ainakin Shellin dieseli tankattuna ko mittarista saa pakokaasun haisemaan aivan hirveelle. Teboilin dieseli on ominaispainoltaan kaikkein painavinta ja jo vuosia sitten puhuttiin sen olevan markkinoiden "parasta" suuttimien toiminnan kannalta. Tebikan kesälaatu kestää pakkasta paremmin kuin muut. Kulutuksessa en ole huomannut eroja. Autona uuden karhea dieseli Bemu.

      • tepo

        Teboilin kesälaatu ainakin on kestänyt hyvin pakkasta. Nyt kun teboil siirtyi tarjoamaan rikitöntä niin tavara on kuulemma täysin samaa kuin nesteen diesel ja pakkaskestävyys ei ilmeisesti ole enää yhtä hyvä kuin ennen. Tämä tosin on osin kuulopuhetta mutta en enää luottaisi siihen että teboilin kesälaatu toimii -20C pakkasessa.


      • Öljymiäs
        tepo kirjoitti:

        Teboilin kesälaatu ainakin on kestänyt hyvin pakkasta. Nyt kun teboil siirtyi tarjoamaan rikitöntä niin tavara on kuulemma täysin samaa kuin nesteen diesel ja pakkaskestävyys ei ilmeisesti ole enää yhtä hyvä kuin ennen. Tämä tosin on osin kuulopuhetta mutta en enää luottaisi siihen että teboilin kesälaatu toimii -20C pakkasessa.

        Tb:n kesä dieselille luvattan samepiste -15 ja suodatettavuus - 25 jonka sen tulee myös kestää!


    • diesel

      oli talvilaaduista paras,ainakin parhaita pumpun voiteluominaisuuksiltaan testissä.Eri huoltamoketjujen välillä oli selviä eroja,epäilisin nesteellä ja teebeellä olevan parhaat talvidieselit

      • tdi fun

        Kertoisitko, mistä löydän vertailun dieselpolttoaineiden voitelevuudesta?


      • rasvanäppi
        tdi fun kirjoitti:

        Kertoisitko, mistä löydän vertailun dieselpolttoaineiden voitelevuudesta?

        Tuulilasi-lehdessä oli testi eri asemien dieseleiden voitelevuudesta kuutisen vuotta sitten. Kaikkien suurien asimien dieselit olivat voitelevuudeltaan yhtä hyviä. Ainoastaan Ritoilin dieselin alitti voitelevuusrajan. Kyseiseen asemaan ei ainakaan minä ole kuitenkaan törmännyt. Lienee aika harvinainen?


      • rwerw
        rasvanäppi kirjoitti:

        Tuulilasi-lehdessä oli testi eri asemien dieseleiden voitelevuudesta kuutisen vuotta sitten. Kaikkien suurien asimien dieselit olivat voitelevuudeltaan yhtä hyviä. Ainoastaan Ritoilin dieselin alitti voitelevuusrajan. Kyseiseen asemaan ei ainakaan minä ole kuitenkaan törmännyt. Lienee aika harvinainen?

        Yksityisen yrittäjän oma ketju. Tuo tavaransa mistä halvimmalla saa, kuten kunnon sutenöörin tuleekin toimia


    • 3 litran kulutusero satasella.

      • Endre

        Useiden kymmenien tankillisten jälkeen voin todeta, että St 1 ja Teboilin dieselöljyn kulutus on erilainen 2000-luvun turbodieselissä, mutta 80-luvun perushiacen kulutus ei sanottavammin muutu näiden dieselöljyjen välillä. 2.5 litran tdi kuluttaa n. litran enemmän St 1:n talvilaadulla kuin Teboilin tai Nesteen vastaavilla . Kesällä kulutuksessa ei ole mainittavia eroja.


      • TkT
        Endre kirjoitti:

        Useiden kymmenien tankillisten jälkeen voin todeta, että St 1 ja Teboilin dieselöljyn kulutus on erilainen 2000-luvun turbodieselissä, mutta 80-luvun perushiacen kulutus ei sanottavammin muutu näiden dieselöljyjen välillä. 2.5 litran tdi kuluttaa n. litran enemmän St 1:n talvilaadulla kuin Teboilin tai Nesteen vastaavilla . Kesällä kulutuksessa ei ole mainittavia eroja.

        Talvilaatujen energiasisältö on alhaisempi kuin kesälaaduilla. Talvilaaduista poistetaan parafiini ja muut kylmässä kiteytyvät jakeet. Mitä sitten "jää jäljelle" riippuu suuresti raakaöljystä. Myöskin Talvidieseliin lisätään haihtuvampia keveitä jakeita.
        Valmistajasta riippuen vaihtelee talvilaadun energiasisältö/tilavuus- ja/tai painoyksikkö.
        3 l/100 km kuulosta jo käytännössä mahdottomalta erolta. Olettaen että dieselkäyttöisen henkilöauton kulutus on luokkaa 5 - 7 l/100 km niin ero on 60 - 40 % ! sellaisia eroja ei löydy energiasisällön vaihtelusta. Dieselmoottorin normikulutus vastaa hyvin käytännön kulutuslukemia, eikä tuon luokan eroja voi selittää enää polttoainesta johtuviksi. Voisiko kyseessä olla myöskin eri kelitolosuhteet, esimerkiksi suuret lämpötilaerot? Tai sitten tarkkuus tankattaessa heittää kerrasta toiseen.


      • kevyesti
        TkT kirjoitti:

        Talvilaatujen energiasisältö on alhaisempi kuin kesälaaduilla. Talvilaaduista poistetaan parafiini ja muut kylmässä kiteytyvät jakeet. Mitä sitten "jää jäljelle" riippuu suuresti raakaöljystä. Myöskin Talvidieseliin lisätään haihtuvampia keveitä jakeita.
        Valmistajasta riippuen vaihtelee talvilaadun energiasisältö/tilavuus- ja/tai painoyksikkö.
        3 l/100 km kuulosta jo käytännössä mahdottomalta erolta. Olettaen että dieselkäyttöisen henkilöauton kulutus on luokkaa 5 - 7 l/100 km niin ero on 60 - 40 % ! sellaisia eroja ei löydy energiasisällön vaihtelusta. Dieselmoottorin normikulutus vastaa hyvin käytännön kulutuslukemia, eikä tuon luokan eroja voi selittää enää polttoainesta johtuviksi. Voisiko kyseessä olla myöskin eri kelitolosuhteet, esimerkiksi suuret lämpötilaerot? Tai sitten tarkkuus tankattaessa heittää kerrasta toiseen.

        No omassa 2,5 litran 6 sylinterisessä se on kaupunkiajossa noin 10L nyt. Keskinopeus noin 32Km/h ja pirun nykivää ajoa. Ainakin 1-2 litralla on kulutus nyt noussut talven myötä (no webastohan on päällä lisäksi).


    • En.

      Yök!

    • v70 tdi

      Sieltä, mistä halvinta saa. Viime kuukaudet ST1, joskus ABC, toisinaan Neste, välillä Essolla oli halvinta.
      KULUTUKSESSA EI OLE MITÄÄN EROA!

      Moottorina 2.5 tdi, ajettu 340 000 km.

      Vuosikeskikulutukset 7.1, 7.0, 6.8, 6.9, 6.7 l/100km, eli laskeva trendi. Onkohan siis moottori vain parantunut ST1:n käytön seurauksena, kun ensimmäisen vuoden tankkaukset olivat Nesteeltä, myöhemmät pääosin muualta?

    • kaikilla

      Fortum taitaa myydä lähes kaikille vähittäiskauppiaille myös naftat. Eli laatueroja ei juuri ole. Toki vanhoilla/hitaasti kiertävillä asemilla voi olla säiliön pohjalla likaa joka sitten koituu asiakkaan harmiksi

    • Säiliösuhari

      Nesteellä on ainakin meillä (rekkapiireissä) ylivoimasesti paras maine. suodatettavuus ja samepiste pakkasilla parasta.

      • Säiliösuhari

        No, olen minä sellaisessa homopiirissä kuitenkin joten hah ha itelles.


    • diesel

      Mistäs tuo Ysi5 ketju hommaa dieselinsä ja millaista se laatu yleensä on?

      • Öljymiäs

        No Nesteeltä se tulee. Ainakin Vanha Turuntie 2 ajaa St1 sen aineen sinne asemalle ja Nesteeltä Porvoosta se tulee.


      • shell

        Espoon Tuomarilan asemalle polttoaineet tulee Shellin säiliöautolla.


      • Öljymiäs
        shell kirjoitti:

        Espoon Tuomarilan asemalle polttoaineet tulee Shellin säiliöautolla.

        Varmasti tulee! Jakomäen ABC-lle tuo myös Shell. Hertsikan pisaralle tuo St1. Eli on vaikea tietää näistä uusista ketjuista kenen aineilla ajat. Tosin 90% hakee kuitenkin kuorman Nesteeltä.


      • se on
        Öljymiäs kirjoitti:

        Varmasti tulee! Jakomäen ABC-lle tuo myös Shell. Hertsikan pisaralle tuo St1. Eli on vaikea tietää näistä uusista ketjuista kenen aineilla ajat. Tosin 90% hakee kuitenkin kuorman Nesteeltä.

        Itse olin aikoinani myöskin öjykaupan parissa ja voin kertoa, että nämä ketjut ABC,St1, Seo, ysi5, jne ottavat öljynsä "ns vapailta" markkinoilta. Hinta on ratkaisevin tekijä. Eli, jos tankkaat em pisteistä, voit saada Nestettä, TB:tä, Shelliä tai Essoa. Olen tankannut matkan varrella varmasti noita kaikkia, enkä ole kulutuksessa mitään eroa havainnut. Lisäaineet ovat marginaalijuttuja.


      • Öljypiireistä kaukana
        se on kirjoitti:

        Itse olin aikoinani myöskin öjykaupan parissa ja voin kertoa, että nämä ketjut ABC,St1, Seo, ysi5, jne ottavat öljynsä "ns vapailta" markkinoilta. Hinta on ratkaisevin tekijä. Eli, jos tankkaat em pisteistä, voit saada Nestettä, TB:tä, Shelliä tai Essoa. Olen tankannut matkan varrella varmasti noita kaikkia, enkä ole kulutuksessa mitään eroa havainnut. Lisäaineet ovat marginaalijuttuja.

        Öljypiireistä kaukana (= parhaana asiantuntijana) voin kertoa huhupuheen että teboilin talvillatu on kerännyt mainetta Venäläisellä dieselillä. Venäläinen diiseli sisältää paljon petroolia joka parantaa talviominaisuuksia. Neste "tislaa" hienommat jakeet (esim. ns.lamppuöljyn) pois diiselistä ja myy ne kalliimalla jäänestona paukkupakkasilla.


      • Arvo Poika..........
        Öljypiireistä kaukana kirjoitti:

        Öljypiireistä kaukana (= parhaana asiantuntijana) voin kertoa huhupuheen että teboilin talvillatu on kerännyt mainetta Venäläisellä dieselillä. Venäläinen diiseli sisältää paljon petroolia joka parantaa talviominaisuuksia. Neste "tislaa" hienommat jakeet (esim. ns.lamppuöljyn) pois diiselistä ja myy ne kalliimalla jäänestona paukkupakkasilla.

        venäjän talvilaatu on täysin p......kaa!kokemus 18v!


    • mb e 200 cdi

      Erot on hirvittäviä pitkällä juoksulla mutta toi 3 litran ero on jo aika loanheittoa,ei pysty perustumaan toteen tai sitten se näkyy vaan mittareissa ja kannattaa pyytää jo asemien kalibrointia. Ajan reilu 60000tkm vuodessa , MB e kulutus kaupunkiajossa Neste 6.7 l / 100 km , ST 1 8,5 l/ 100 km , Pisara samoin kuin ST1, Esso Tiger 6,7 litraa / 100 km.
      Maantieajossa Neste 5,0 litr/ 100 km, ST1 6,4 litraa jne eli yhdistettynä reilu litran ero. Pidän ajopäiväkirjaa eli olen ajanut samoja ajoreittejä prikulleen . Lisäksi savutusero on melkoinen

      • täyttä roskaa

        Naftasta ei kulutuserot johdu vaan muista tekijöistä: kaasupolkimen asento, säätila, keli-,liikennetilanne, onko tähti kealassa kiilloitettu vai ei sekä autossa olevan tavaran määrästä.... :-0


      • lukemaan
        täyttä roskaa kirjoitti:

        Naftasta ei kulutuserot johdu vaan muista tekijöistä: kaasupolkimen asento, säätila, keli-,liikennetilanne, onko tähti kealassa kiilloitettu vai ei sekä autossa olevan tavaran määrästä.... :-0

        Hei, älä rupea mussuttamaan ajotavoista. sattuu olemaan navigointilaitekkin jossa ajoni on kaikki muistissa ja samojen ajoreittien ajonopeudet, keskinopeudet, satelliitit mittaa. lähtöajat samaan aikaan jne. sitäpaitsi kuitit löytyy ja kaikki fakta. Pahoittelen jos otit itseesi tosierot ja olet töissä jossain Pisara asemalla tankkipojuna. KOKEMUS KERTOO USEAN VUODEN AJALTA,SEKÄ FAKTAT PAPERILLA JA TIETOKONEISSA.


      • Suuttimet jumittui

        Olen vähän samoilla linjoilla. Itselläni jässähti ABC-asemalla tankkauksen jälkeen kaikki dieselin neljä ruiskutussuutinta. Yksi meni vaihtokuntoon ja muut sai merkkihuolto elvytettyä Forten kanssa. Tämän jälkeen tein analyysin vanhoista tankkausmuistiinpanoista ja huomasin, että ns. villien ketjujen tankkausten jälkeen keskikulutus oli vajaat litran suurempi kuin "merkkiketjutankkausten" jälkeen. Tankkauksia oli noin 50 kpl.

        Vaikea kuvitella, että neljä ruiskutussuutinta jämähtäisi omia aikojaan samanaikaisesti, jollei yhdistävänä tekijänä olisi polttoaine...


      • oikein viisas
        Suuttimet jumittui kirjoitti:

        Olen vähän samoilla linjoilla. Itselläni jässähti ABC-asemalla tankkauksen jälkeen kaikki dieselin neljä ruiskutussuutinta. Yksi meni vaihtokuntoon ja muut sai merkkihuolto elvytettyä Forten kanssa. Tämän jälkeen tein analyysin vanhoista tankkausmuistiinpanoista ja huomasin, että ns. villien ketjujen tankkausten jälkeen keskikulutus oli vajaat litran suurempi kuin "merkkiketjutankkausten" jälkeen. Tankkauksia oli noin 50 kpl.

        Vaikea kuvitella, että neljä ruiskutussuutinta jämähtäisi omia aikojaan samanaikaisesti, jollei yhdistävänä tekijänä olisi polttoaine...

        Nonniin, tässä on oikeaa faktaa . itselläni löytyy myös noi kuitit , nyt viimeiset kuitit 3 vuoden ajalta.tankkaus kerran viikossa. Ja kulutukset erot pyörii tuossa litran tuntumassa.Asiaa...


      • 300tkm d4d ave
        oikein viisas kirjoitti:

        Nonniin, tässä on oikeaa faktaa . itselläni löytyy myös noi kuitit , nyt viimeiset kuitit 3 vuoden ajalta.tankkaus kerran viikossa. Ja kulutukset erot pyörii tuossa litran tuntumassa.Asiaa...

        Vanha ketju, mutta itse olen huomannut tämän saman viimeisen kahden vuoden aikana. Nesteen naftalla vie n. 5L/100km ja ABC/ST1 naftalla 6L/100km. Tasaista työmatkaa 100km päivässä.


    • 330d ja hajis

      Jotenkin tuntuu parhaiten toimivan st1:sen polttoöljyllä. Pehmeä käyntiääni, hyvä suorituskyky(tosin tossa tehopannussa on muutenkin) ja kohtuu kulutus.

      • JTD 2.4

        Polttoöljyllä ajelu halvin kunhan ei jää kiinni..

        6 vuoden kokemuksella Nesteen dieseliä kuluu vähemmän (n. 0,8-1,2l/100km) kuin esim. ABC:n tavaraa. Palaa puhtaammin ja päästöt olleet parempia.


      • 2.0 D4D
        JTD 2.4 kirjoitti:

        Polttoöljyllä ajelu halvin kunhan ei jää kiinni..

        6 vuoden kokemuksella Nesteen dieseliä kuluu vähemmän (n. 0,8-1,2l/100km) kuin esim. ABC:n tavaraa. Palaa puhtaammin ja päästöt olleet parempia.

        Vai niin... mulla spritmonitor näyttää että ainetta on kulunut:
        - Neste "bio-diesel" 5,50 l/100km
        - ABC "tavis-diesel" 5,37 l/100km

        No tieteellisesti tämä ei luonnollisesti ole pätevä tulos, mutta kuitenkin...

        Ja onhan ABC:n tavara älyttömän paljon halvempaa.


    • ei nokea

      Jos taloa lämmität, TB ainut järkevä vaihtoehto. Koita niin huomaat.

    • Ennen oli ennen

      Ennen, kun Shell oli aito ja oikea, dieselin tiesi olevan korkealaatuista. Nykyään tavara tulee NEOT:in kautta ja lienee samaa tavaraa kuin St1:llä ja ABC:llä. Liekö laatua enää?

    • Ent Öljykuski

      Hahaa...
      Samaa tavaraa ne on kaikki, ainakin Etelä-Suomessa, missä kaikki ketjut ajavat tavaransa Nesteen Kilpilahden jalostamolta. Menkäähän vaikka katsomaan.

      Samalla säiliöautollakin saatetaan samalla kuormalla ajaa eri yhtiöiden asemia tai lämmitysöljyjä.

      • ???

        juuri näin! liikennepolttoaineissa lisäaineet saattavat olla erilaisia eri yhtiöillä, mutta siihen se melkein sitten jääkin. tosin eipä niitä yhtiöitäkään nykyään niin kovin montaa enää ole. poikkeuksena on nesteen dieselit joissa prodiesel on aivan eri lukunja jota muilla ei ole ja lisäksi tavallisen dieselin biokomponentti on yhtiön omaa tuotosta jota ei muille yhtiöille ainakaan aikaisemmin ole annettu.


      • Disukalla

        Nesteen ProDiesel on tosiaankin hiukan parempaa dieseliä ja sen vuoksi kai kalliimpaa. Hyhme ja same piste korkeampi kuin muiden yhtiöiden dieselissä. Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, ainakaan vielä. Ja samoilta paikoilta tuotteet lähtevät, kun muilla kuin Nesteellä ei ole jalostamoita. Varmaan saadaan testitiloksia jossain vaiheessa ProDieselin paremmuudesta. Hyvästä kai sitten kannattaa maksaa enemmän.


      • 2.0D
        Disukalla kirjoitti:

        Nesteen ProDiesel on tosiaankin hiukan parempaa dieseliä ja sen vuoksi kai kalliimpaa. Hyhme ja same piste korkeampi kuin muiden yhtiöiden dieselissä. Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, ainakaan vielä. Ja samoilta paikoilta tuotteet lähtevät, kun muilla kuin Nesteellä ei ole jalostamoita. Varmaan saadaan testitiloksia jossain vaiheessa ProDieselin paremmuudesta. Hyvästä kai sitten kannattaa maksaa enemmän.

        " Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, "

        Viime viikonloppuna tankkasin ProDieseliä Nesteen kylmäasemalta Jyväskylässä.


      • ???
        2.0D kirjoitti:

        " Tosin Nesteen kymäasemat ei sitä myy, "

        Viime viikonloppuna tankkasin ProDieseliä Nesteen kylmäasemalta Jyväskylässä.

        express asemat eivät myy prodieseliä mutta sen sijaan neste oil automaateilta ja liikenneasemilta sitä saa.


    • riisseli3
    • et sillee!

      Kyllä se nykyään tulloo samasta valtion jalostamosta kaikki litkut eli välillä voi olla sontoo joukossa!

      • tyryutl

        NEOT tuo suurimman osan tuotteistaan ulkomailta, myös etanolin.


      • Khyzxvv

        Kyllä neot tuottaa omia etonoleja ympäri suomea st1 nimellä. Esim jokioisilla ja vantaalla


    • Valtion jalostamosta

      Kyllä nuo ovat ihan höpö höpö juttuja, että kaikki tulisi samasta valtion jalostamosta.

      Kymmeniä vuosia sitten tuli silloisista valtion jalostamoista (Neste) ja silloisesta Neuvostoliitosta (Teboil ym).

      Viimeiset parikymmentä vuotta tuontia on ollut sekä lännestä että idästä, eikä valtiolla enää ole ollut omaa jalostamoa pitkään aikaan (Neste on pörssiyhtiö).

      Laaduissa on selviä eroja. Sen näkee kun katsoo millaisia kylmäkäyttöominaisuuksia kukin yhtiö lupaa dieselilleen. Erot eivät ole mitään lisäainejuttuja koska kylmäominaisuudet voi tehdä kuntoon vain tislaamalla jalostamolla.

      • jalostus

        kyllä dieselin kylmäominaisuuksia voi muuttaa jalostamon jälkeenkin. Minäkin saan autotallissa sekoitettua kesälöpöstä tuotteen joka toimii hyvin autossa vielä 30 asteeen pakkasessa. Ja on laillinen polttoaine.


      • Miten??
        jalostus kirjoitti:

        kyllä dieselin kylmäominaisuuksia voi muuttaa jalostamon jälkeenkin. Minäkin saan autotallissa sekoitettua kesälöpöstä tuotteen joka toimii hyvin autossa vielä 30 asteeen pakkasessa. Ja on laillinen polttoaine.

        Kerrotko muillekin, kiitos!


      • Taikuriko?
        jalostus kirjoitti:

        kyllä dieselin kylmäominaisuuksia voi muuttaa jalostamon jälkeenkin. Minäkin saan autotallissa sekoitettua kesälöpöstä tuotteen joka toimii hyvin autossa vielä 30 asteeen pakkasessa. Ja on laillinen polttoaine.

        Saat pilkottua dieselin sisältämän mm. parafiinin joksikin mikä ei hyhmää suodattimiin yms?


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa välillä kulutus nousee n.4l 100km varsinkin pohjanmaalla mitähän on aseman pitäjä sekoitellut !!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2904
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      411
      2798
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2237
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      1984
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      9
      1821
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1775
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1592
    Aihe