Mulla on ollut 17-vuotiaasta asti korkea paine. Olen nyt 29-vuotias ja syönyt verenpaine lääkettä useamman vuoden. Sain lääkkeet, kun verenpaine oli päivittäin luokkaa 180/110. Tuolloin mittani oli 190/93.
Yritin montaa verenpainelääkettä ja lopulta saatin verenpaine lähellä normaalia Candemox 32 mg lääkkeellä. Ja olen todellakin aikaisemmin liikkunut paljonkin: pyöräillyt päivittäin, käynyt salilla, pelannut sulkapalloa, rullaluistellut jne.
Muutamia viikkoja sitten aloin dieetille, koska tavoitteena on pudottaa rasvaprosenttia. Pääasiassa söin siis lähes vain kasviksi (ja ehkä jotain naudan ohutleikettä seasssa ja joskus muutama pala mozzarellaa). Vedin suorastaan överidieettiä niin, että olin kunnolla minuskaloreilla. Samalla vähensin kahvin juontia, koska eräällä tutullani todella hallitsematon ja korkea verenpaine oli parantunut kahvin lopettamisella.
Pari viikkoa dieetattuani huomasin, että välillä aina huimaa. Verenpaine näytti olevan luokkaa 120/60. Jatkoin silti lääkkeen syöntiä. Eräs yö tässä mittasin verenpaineen ja se oli jo luokkaa 100/39. Sen jälkeen olen puolittanut lääkeen, ja verenpaine edelleen 130/70. Minua jännittää nähdä, että kun saa vielä muutaman kilon pudotettua, saako verenpainelääkkeet jättää kokonaan pois. Jos vain saa, niin kiitos Jumalalle! En ole muutenkaan kovin säännöllinen ihminen enkä aina muista ottaa niitä.
Ihmettelen vain sitä, että minulla on aikaisemminkin ollut esim. kolesteroliarvot hyvät. Onko tosiaan näin, että laihduttaminen muutaman kilon verran normaalipainon sisällä vaikuttaa näin paljon verenpaineeseen? Vai onko kyse siitä, että on syönyt niin paljon kasviksia?
Parantunut/parantumassa verenpaine
ihmetteleväpudottaja
2
172
Vastaukset
- vaaditutkimuksia
Mikä sun paineesi nostaa?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/verenpaine.htm - vaadijavaadi
Korkea verenpaine ei ole itsenäinen sairaus, vaan oire niinkuin on esimerkiksi kuume.
Molemmissa tapauksissa olisi hyvä selvittää oireen aiheuttaja.
Suomessa noin miljoona ihmistä syö verenpainelääkkeitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178133Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996379Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722529
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402450- 452263
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222176Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 891927
- 481585