Erosta on runsas puoli vuotta. Mies ihastui toiseen. Minua 10 vuotta nuorempi nainen miehen työpaikalta alkoi pommittaa viesteillä miestäni ja mies lähti siihen mukaan. Huomasin asian, kun mies alkoi olla etäinen ja mielenkiinnoton minua kohtaan ja kaikki aika meni vain puhelimen räpläämiseen. Mies ei olisi halunnut erota, mutta ei suostunut luopumaan tästä sivusuhteestaan. Mitään fyysistä kuin heidän välillään ei kuulemma ollut, vain viestit lentelivät. Ei ymmärtänyt mikä minua siinä häiritsee. Mies olisi siis halunnut sekä säästää että syödä kakkua. Oltiin oltu yhdessä yli 10 vuotta, alle 20-vuotiaista saakka. Juuri ennen miehen ihastusta oltiin suunniteltu, että nyt vihdoin ruvetaan suunnittelemaan naimisiin menoa ja perheen perustamista, kun ollaan oltu jo niin kauan yhdessä, molemmat halusi noita asioita ja rakastettiin toisiamme.
Oli pakko jäävätä itseni tuosta suhteesta, ei vaan mahtunut 3 ihmistä yhteen parisuhteeseen :( Mies ei paljoa korvaansa lotkauttanut, kun etsin uuden kämpän ja muutin pois.
Pari kk meni hiljaisuuden vallassa, kunnes mies alkoi laitella minulle ikävöintitekstiviestejä. Kuinka olen maailman ihanin nainen, ainoa oikea hänelle, elämänsä rakkaus, loppuikänsä on yksin, ei koskaan voi tulla ketään minunlaista. Sitä ruikutusta kesti kuukauden verran, kunnes ne loppuivat kuin seinään. Kuulin, että mies oli löytänyt uuden, erin kuin sen viestittelijänainen. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
Miehestä viis, mutta miten minä pääsen yli tästä? Unelmieni murskaantumisesta, rakkaan ihmisen menettämisestä? Siitä pettymyksestä, että meistä ei yli 10 vuoden jälkeenkään tullutkaan yhtään mitään enkä kelvannutkaan äidiksi hänen lapsilleen? Ainakaan nyt runsaassa puolessa vuodessa en ole päässyt yli... Luulen, että asiasta pääsee yli jos jonain kauniina päivänä löytyy joku uusi, jota kohtaa voi tuntea samoin...ainakin vaikuttaa, että miehelle kävi näin...unohti minut, kun uusi löytyi. Mutta entä, jos en löydä koskaan uutta miestä? Voinko päästä erosta koskaan lopullisesti yli, jos en löydä tilalle ketään muuta, jota saan rakastaa...? :(
Pääseekö erosta yli ennen kuin löytää uuden..?
12
341
Vastaukset
Minun tarinani on hyvin samankaltainen. Vaimoni ilmoitti viime vuonna jatkavansa elämäänsä toisen miehen kanssa. Hän muutti pois ja ero laitettiin vireille. En haikaile perään, mutta olen surullinen siitä elämästä, joita koen tavallaan menettäneeni. Olisin halunnut lapsia, mutta ex halusi aina vain siirtää eteenpäin.
Pettymyksestä pääsee kai yli sitten kun saavuttaa unelmansa. Omalla kohdallani etsin edelleen. Vaikeata tämä on, sillä ei ole helppoa rakastua uudelleen, kun on kerran antanut kaikkensa yhdelle ihmiselle.Helppoa tässä olisi sanoa, että varmasti löydät uuden ja kaikille on joku jossain. Ei se ihan niin mene mutta...
Lähes kaikille normivartaloisille naisille on kuitenkin ottajia paljon tai vielä enemmän. Olet kokeillut kuvallista ilmoitusta esim nettitreffeillä. Jos et siellä saa vähintään kymmeniä tai satoja yhteydenottoja, voit olla vähän huolissasi.
Eri asia on, oletko itse vielä psyykeltäsi siinä kunnossa, että haluat lähteä etsimään uutta ja miten tiukat kriteerisi ovat.
Itsekin tulin jätetyksi ja täytyy sanoa, että helpotti, kun oli parit salamasuhteet käynyt läpi ja todistanut itselleen, että kelpasi. SItten pystyi ikään kuin rauhoittumaan pohtimaan eroa.
Ps. Exäsi on kyllä selkärangaton liero. EN ikipäivänä kehtaisi ensin jättää toista ja sitten palata matelemaan takaisin.- klaravappen
Kolme vuotta erosta. Kaikki hokivat ettäei tarvitse tuollaisen naisen kauaa yksin olla, olet taas kohta onnellisessa parisuhteessa, vaan eipä ole niin käynyt- Yksinäisinä hetkinä kaipuu ja katkeruus exää nousee pintaan. Puoliso kun jätti "puoli huvikseen" törmättyään nuoreen kivaan opiskelijatyttöön. Mies kaipasi omien sanojensa ukaan "vaihtelua". Ajattelin että jos rakkaimpansa unohtaminen on noin helppoa nuoren rakastajan kanssa, niin miksipä en minä kahden vuoden suremisen jälkeen turvautuisi samnlaiseen hoitomuotoon. Pari nuorta komeaa laastaria peräkkäin auttoi kyllä nostamaan itsetuntoa, mutta luulen että vin kunnollinen parisuhde hautaisi exää kohtaan olevat muistot ja tunteet.
- pettynyts
Tuota noin erosin myös 11 vuoden avoliitosta kolme vuotta sitten. Annoin myös kaikkeni suhteessa ja odotin yhteisen perheen perustamista ja häitä, joista oli aina paljon puhetta, mutta mitään ei koskaan tapahtunut... Mies käytti henkistä väkivaltaa ja oli hyvin hallitseva ja alistava, joten ehkä parempi, ettei yhteistä perhettä koskaan perustettu.
Mutta tosiaan olen edelleen yksin... Tuntuu tosi haastavalta löytää ketään saati aloittaa kaikki taas alusta uuden ihmisen kanssa, kun on kerran pettynyt pahasti. On minulla ollut muutama tapailujuttu, paljon treffejä yhden miehen kanssa kuuma suhde lähinnä lakanoiden välissä.... Mutta koen hyvin vaikeaksi oikeasti päätyä parisuhteeseen kenenkään kanssa, koen itseni edelleen huonoksi ja kelpaamattomaksi, kun en kelvannut exällenikään, joka vielä haukkui minua.... Olen jo 38-vuotias eli ehkä sitä kohta saa heittää toiveet miehestä ja perheestä... Kaiken lisäksi exäni löysi lähes heti erottuamme uuden ja rakensi talon samantien, teki lapsen ja meni naimisiin.... Eli tavallaan jatkoi siitä mihin me aikanamme jäimme...
Työkuvioideni ja taloustilanteeni vuoksi joudun myös asumaan edelleen samalla paikkakunnalla exän kanssa, joka on hyvin pieni paikkakunta, josta on hyvin vaikeaa löytää ketään... Toki olen netistä ja muualla käydessä onneksi kuitenkin tavannut miehiä, mutta hankalaa on.... - Katiri
Minulle kävi ihan samalla lailla,että mies viesti työkaverinsa kanssa kaiket illat ja viikonloput. No erohan siitä tuli,kun vielä alkoholiongelma tuli mukaan. Erosta on nyt puolitoista vuotta,enkä ole pystynyt aloittamaan uutta suhdetta. Välillä on ikävä ja välillä tuntuu,että inhoan sitä miestä. En ole päässyt yli erosta ja tuntuu siltä,että selviääkö koskaan,kun menetti miehen mitä yli kaiken rakasti.
- luulistietävän
Ai ai paljon negaa tääl ei pidä karkeroitua ihmiset se o neg ja mustaa teidän mielen ja kukaan ei halua teitä. Pitää vaihtaa positiiviseen ni alkaa tapahtua kukaa halua olla katkeran ihmisen kanssa se on ruma vaikka ois fyysisesti kuinka kaunis :) Pätee kaikkiin negatiivisiin tunteiin.
elämä nyt vaan on sellasta.- kaiksak
Nyt tulkitsit väärin. Ei kyse ole siitä ettei "kukaan huoli". Kyllä minulla lähes poikkeuksetta treffiseurat haluaisivat jatkaa ja aloittaa seurustelun, koska olen niin iloinen ja hauska ja kiva ja kaikkea. Se olen minä joka alkaa tutustuttaessa ahdistua ja pelätä. Pettämisestä ja huijaamisesta jäänyt pelkotila josta pääsee eroon vain asiaa työstämällä. Ihan reilusta erosta tällaista tuksin jää. Katsotaan nyt palaako luottamus ihmisiin ennen kuin tottuu yksinoloon liikaa.
- jhjk
Mies jätti minut yllättäen, toista naista ei ollut, mutta suhde oli vaan väljähtänyt ja nähty. Alkujärkytyksen jälkeen olo oli helpottunut ja olin ratkaisuun tyytyväinen. Mies löysi nopeasti uuden ja jatkoi hänen kanssaan siitä mihin me jäimme. Nyt kun vuosi on kohta erosta kulunut, huomaan alkavani mennä jumiin sinkkuuteni kanssa ja stressaavani tulevaa. Viisainta olisi varmaan etsiä uusi suhteellisen nopeasti, jotta asiassa pääsisi eteenpäin eikä asioita ylianalysoisi ja miettisi. Omalla kohdalla olen alkanut tuntea arvottomuutta kun mies vaan lähti eikä sen jälkeen kaivannut. Tuntui että yhteiset 7 vuotta vaan katosi tuhkana tuuleen ja mitään ei jäänyt. Toisaalta niinhän siinä kävikin. Parisuhteet vaan loppuu ja menneitä tai exän touhuja ei kannattaisi miettiä.
- Madicken00
Voi että..tuntuu pahalta sunki puolesta :(
- Epäonninennainen
Asia mikä ihmetyttää myös minua, miten helposti miehet voivat vaihtaa naista ja hylätä vanhan suhteen. Se on pelottavaa. Sellaisesta tulee ajatus, että voiko enää mihinkään luottaa. Samanlainen voi toistua koska vain uudelleen. Omana itsenään oleminen ei riitä suhteeseen. Itselläni on itsetunto aivan nollassa. Koen, että minua käytettiin hyväksi edellisessä suhteessa, olin vain jonkinlainen kulissi miehelle. Vaikeinta itselleni on, että pitäisi kertoa töissä, että on eronnut, muuttanut erilleen ja kihlasormuksen käytön lopettaminen kertoo julkisesti kaikille, että on eronnut ja epäonnistunut. En ymmärtänyt aikoinaan miten vaikeaa tällainen voi olla. Tällaisesta tulee entistä varovaisemmaksi ja jos aikaisemmin oli vaikea solmia suhteita, se vaikeutuu vain entisestään arkuuden ja vanhenemisen takia. Mies varmaan löytää nopeasti uuden naisen. Koen että vaatimukset parisuhteessa ovat hirveän kovat, että niitä ei pysty täyttämään. Toisaalta en itsekään halua tyypillistä suomalaista alkoholistia, koska meillä ei olisi mitään yhteistä. Aika vaikealta elämä näyttää, pitäisi keksiä elämälle uusi tarkoitus.
- kauassilmäsiintää
Kaikkia teitä jätettyjä kohtaan tuntuu pahalta...aika menee ja ikää tulee ja samalla sitten ajattelee, ettei enää ole mahdollisuuksia, mutta eihän se noinkaan voi mennä. Tietysti perhettä ajatellen naisella tuo biologinen kello tikittää, mutta toisaalta ei se vanheneva mieskään enää mikään nuori isä ole, vaan joskus jopa enemmän papan oloinen...Jos ja kun on niin, että perhehaaveet on saanut heittää tai ei enää usko niihin, niin sen katseen voisi kääntää ihan oman elämänsä puoleen ja miettiä, mitä minä tekisin itselleni tällä elämällä; mistä kiinnostuisin, minne menisin, mitä alkaisin tehdä...Harmivuosiin ei kannata enempää aikaa tuhlata. Se, mikä on mennyt on mennyt, eikä se takaisinpalautettuna olisikaan enää samanlaista kuin ennen. Ja pitää ajatella myös niin, että jouti mennäkin, jos ei minua rakastanut...sillä niinhän se on, että rakastaa pitää, että kelpaisi myös itselleen. Onneksi tämä elämä näyttää aina uusia puolia, tulee uusia juttuja ihan yllättäen, niitä odotellessa....hyvää syksyn jatkoa ja joulun odotusta! Ja vielä...olkaa ylpeitä itsestänne, olette sen ansainneet.
- onninenmies
Nyt kyllä kuulostaa, että teet erosta itsellesi hieman liian traagista. Suhteeseen todellakin riittää omana itsenään oleminen, se pitäisi olla itsestään selvää heti alusta lähtien. Ikävä kyllä suhteen alussa näytetään vain ne parhaimmat puolet.
Ja mitä vaikeaa siinä on, jos ilmoittaa kysyjälle, että tiet ovat eronneet. Tuskin olet ainoa siinä tilanteessa. Onko elämäsi tarkoitus parisuhde? Eikö olisi helpompi lopettaa surkuttelu ja alkaa elämään, elämälle ei voi keksiä tarkoitusta.
Olen minäkin lopettanut yli 20-vuotisen suhteen, eikä siinä nyt mitään varsinaista vikaa ollut. Kaavoihin kangistuminen sen vaan tappoi, ja hyvä niin, puolin ja toisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888