http://www.iltalehti.fi/autot/2015050619636646_au.shtml
Mihin tällaista testiä tarvitaan? Eihän tuolla ole kuvien perusteella muuta kuin valokuvaajia. Tuo testi oli tehty ties kuinka monta kertaa aikaisemminkin, joten miksi taas?
Jos mopoauton nopeus on 40 km/h joka tuossa saavutetaan, miten todennäköinen tuo täysnokkakolari täysin kiinteään esteeseen on? Todennäköisemmin kannattaisi hakea osanokkakolareita esim. puuhun tai liikennemerkkiin.
Liikenneturva saa rahoituksensa suoraan liikennevakuutuksistamme. Tällä tavalla he niitä rahoja sitten haaskaavat.
Onhan tuo toki helppo testi... Pyydetään pelastuslaitos paikalle (ilmaista) ja nosturifirma nostamaan (neuvoteltavissa ilmaiseksi). Ostetaan yksi mopoauto (todennäköisesti toimimaton) ja pudotetaan se nosturista. Kysellään sen jälkeen että "kuka haluaisi kyytiin". No aika vaikea siihen on vastata myöntyvästi. Sama kuin löisi lekalla alasimeen ja kysyisi kuka haluaa laittaa sormet väliin.
Taas on LT:n tee-se-itse-tiedemiehet katsoneet liikaa myytinmurtajia.
Liikenneturva haaskaa taas rahaa
16
<50
Vastaukset
- helmutpööl
Risteyskolarit taajamassa on todennäköisimpia mitä tapahtuu, silloin se on kylkikolari yleensä, harvemmin nokkakolari. Että voisi suorittaa testin missä kyljellään olevan mopoauton päälle pudotetaan keula edellä henkilöauto, parempi testi olisi tietysti ajaa vain päin normaalisti koska pudotustesti ei ole reallistinen kuitenkaan. Pudotustestissä kuten jo sanoitkin niin auto ei pääse liikkumaan mihinkään eli vaan pysähtyy kuin seinään.
- HelmutKohl
Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?
Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia... - ei.vaurioita
HelmutKohl kirjoitti:
Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?
Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...Todettiinhan siinä ettei konepeltiin (muoviin) tullut varioita. Upeeta, mahtavaa.
- on.se.pelle
autoilija kirjoitti:
Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????
Pitäisi testata mitä tapahtuu kun palstapelle "autoilija" arto ja netti trolli "pakettiautomaati" löisivät tyhmat päänsä yhteen.
- MoreControl
Totta on ettei tuossa mitään järkeä ole. Paremmin tuo tosin onnistui kuin se Ylitornion vielä turhempi pudotus. Henkilöauton osuma sivulta päin olisi paljon fiksumpi ja opettavaisempi. Sellaisen demon voisi joku duudson varmaan tehdäkin.
https://www.youtube.com/watch?v=iHchE1JD8Ws- öalksdjlöfkajslödkjg
Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...
- MoreControl
öalksdjlöfkajslödkjg kirjoitti:
Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...
Taisivat olla paskana jo ennen lopullista tuhoa. Kyllä sääliksi käy iskää kun tollasen kapineen näkee hinauksessa tai trailerilla. Meidän mukula ei tuollaista helvetin herran keksintöä saa ikinä.
- asdfadsffff
Tosiautomiehen tunnistaa siitä, että se ruikuttaa kaikesta, mitä Liikenneturva tekee. Henkinen marssijärjestys on täten tiedossa.
- TheJyrsijänFani
Keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään kuvittelevat kuvittelevat myös tietävänsä muutkin asiat liikentestä aina muita paremmin.
- imeejapahasti
Liikenneturva on suojatyöpaikka. Tuo on nähty jo vuosikaudet.
Tuo on ensimmäisiä asioita, jotka tästä maasta pitäisi leikata pois.- VäitteellePerustelu
Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?
- imeejapahasti
VäitteellePerustelu kirjoitti:
Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?
Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.
Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.
Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.
Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.
Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä. - SinäTiedätKaikenVai
imeejapahasti kirjoitti:
Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.
Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.
Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.
Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.
Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?
- VirkapummiHaisee
Liikenneturva on täynnä pelkkiä toisten rahoja varastavia virkapummeja.
- imeejapahasti
SinäTiedätKaikenVai kirjoitti:
Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?
Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Oliko tuo minulle tarkoitettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781805Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181689- 161514
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee12119450+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191193Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61182hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121136Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291131Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61119Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71114