Liikenneturva haaskaa taas rahaa

HelmutKohl

http://www.iltalehti.fi/autot/2015050619636646_au.shtml

Mihin tällaista testiä tarvitaan? Eihän tuolla ole kuvien perusteella muuta kuin valokuvaajia. Tuo testi oli tehty ties kuinka monta kertaa aikaisemminkin, joten miksi taas?

Jos mopoauton nopeus on 40 km/h joka tuossa saavutetaan, miten todennäköinen tuo täysnokkakolari täysin kiinteään esteeseen on? Todennäköisemmin kannattaisi hakea osanokkakolareita esim. puuhun tai liikennemerkkiin.

Liikenneturva saa rahoituksensa suoraan liikennevakuutuksistamme. Tällä tavalla he niitä rahoja sitten haaskaavat.

Onhan tuo toki helppo testi... Pyydetään pelastuslaitos paikalle (ilmaista) ja nosturifirma nostamaan (neuvoteltavissa ilmaiseksi). Ostetaan yksi mopoauto (todennäköisesti toimimaton) ja pudotetaan se nosturista. Kysellään sen jälkeen että "kuka haluaisi kyytiin". No aika vaikea siihen on vastata myöntyvästi. Sama kuin löisi lekalla alasimeen ja kysyisi kuka haluaa laittaa sormet väliin.

Taas on LT:n tee-se-itse-tiedemiehet katsoneet liikaa myytinmurtajia.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmutpööl

      Risteyskolarit taajamassa on todennäköisimpia mitä tapahtuu, silloin se on kylkikolari yleensä, harvemmin nokkakolari. Että voisi suorittaa testin missä kyljellään olevan mopoauton päälle pudotetaan keula edellä henkilöauto, parempi testi olisi tietysti ajaa vain päin normaalisti koska pudotustesti ei ole reallistinen kuitenkaan. Pudotustestissä kuten jo sanoitkin niin auto ei pääse liikkumaan mihinkään eli vaan pysähtyy kuin seinään.

      • HelmutKohl

        Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?

        Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...


      • ei.vaurioita
        HelmutKohl kirjoitti:

        Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?

        Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...

        Todettiinhan siinä ettei konepeltiin (muoviin) tullut varioita. Upeeta, mahtavaa.


      • Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????


      • on.se.pelle
        autoilija kirjoitti:

        Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????

        Pitäisi testata mitä tapahtuu kun palstapelle "autoilija" arto ja netti trolli "pakettiautomaati" löisivät tyhmat päänsä yhteen.


    • MoreControl

      Totta on ettei tuossa mitään järkeä ole. Paremmin tuo tosin onnistui kuin se Ylitornion vielä turhempi pudotus. Henkilöauton osuma sivulta päin olisi paljon fiksumpi ja opettavaisempi. Sellaisen demon voisi joku duudson varmaan tehdäkin.

      https://www.youtube.com/watch?v=iHchE1JD8Ws

      • öalksdjlöfkajslödkjg

        Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...


      • MoreControl
        öalksdjlöfkajslödkjg kirjoitti:

        Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...

        Taisivat olla paskana jo ennen lopullista tuhoa. Kyllä sääliksi käy iskää kun tollasen kapineen näkee hinauksessa tai trailerilla. Meidän mukula ei tuollaista helvetin herran keksintöä saa ikinä.


    • asdfadsffff

      Tosiautomiehen tunnistaa siitä, että se ruikuttaa kaikesta, mitä Liikenneturva tekee. Henkinen marssijärjestys on täten tiedossa.

      • TheJyrsijänFani

        Keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään kuvittelevat kuvittelevat myös tietävänsä muutkin asiat liikentestä aina muita paremmin.


    • imeejapahasti

      Liikenneturva on suojatyöpaikka. Tuo on nähty jo vuosikaudet.

      Tuo on ensimmäisiä asioita, jotka tästä maasta pitäisi leikata pois.

      • VäitteellePerustelu

        Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?


      • imeejapahasti
        VäitteellePerustelu kirjoitti:

        Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?

        Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.

        Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.

        Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.

        Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.

        Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.


      • SinäTiedätKaikenVai
        imeejapahasti kirjoitti:

        Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.

        Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.

        Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.

        Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.

        Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.

        Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?


      • VirkapummiHaisee

        Liikenneturva on täynnä pelkkiä toisten rahoja varastavia virkapummeja.


      • imeejapahasti
        SinäTiedätKaikenVai kirjoitti:

        Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?

        Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Oliko tuo minulle tarkoitettu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe