Kultainen vuosikerta

kiekkotietäjä

Eksyinpä tässä katselemaan A-junnujen tilastoja 2000-luvulta yrittäen bongata nykyisiä miesten SM-Liigan kavereita. Kärppien 2001-2002 A-juniorijoukkueen pelaajalistalta löytyi mielenkiintoinen nimilista:

Nykypäivän SM-Liigan kovia pelimiehiä: Jussi Jokinen, Janne Pesonen, Pekka Saarenheimo

Kokoonpanon vakiomiehiä/suhteellisen hyvin peliaikaa saavia: Oskari Korpikari, Pekka Rinne, Topi Jaakola, Juha-Pekka Haataja, Antti Aarnio, Henrik Juntunen

Vähän pelaavia/vain liigaringissä: Tommi Paakkolanvaara, Mikko Palomäki, Antti Ylönen, Mikko Alikoski

Liigassa kokeilleita/ennen ringissä: Juha Silvander, Iikka Törnvall, Tomi Mustonen, Juho-Tuomas Appel

Tomi Mustonen ja Juho-Tuomas Appel miehittävät tänä päivänä Mestiksen pistepörssin kärkisijoja

Yhteensä mainittuja kovia, vähintään SM-Liiga-rinkiin mahtuneita pelimiehiä 17(!), liigassa pelanneita 16(?Törnvall ei ilmeisesti päässyt kentälle), tänään liigassa (kaikki Kärpissä) 13, tänä kautena liigassa pelanneita 12!

Korjatkaa, jos tässä on virheitä.

Mahtaa olla ollut melkoinen A-juniorijoukkue! Kultainen vuosikerta, vaikka eivät kultaa ottaneetkaan play-offeista (tippuivat jo neljännesfinaaleissa). Sattuuko joku tietämään, miten runkosarjassa kävi?

Joukkueen pistepörssi ko. kaudelta löytyy osoitteesta http://www.sm-liiga.fi/finhockey2/sjl_tulospalvelu_stat.asp?TID=726&joukkue=1389&tilasto=joukkueporssit&porssi=1&laaja=1

4

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiekkotietäjä

      Ville Vimpari samaisesta joukkueesta pelasi Kärppien edustusjoukkueessa viidessä pelissä viime kaudella. Eli liigamiesten kokonaislukumäärä nousee lukemaan 18 ja liigassa pelanneiden määräksi 17.

    • Ymmärtääkseni Joni Pitkänen on tätä ikäluokkaa.

      • kiekkotietäjä

        Niinpä näkyy olevan -83 syntyneitä. Pelasi silloin jo SM-Liigaa.


      • kiekkotietäjä kirjoitti:

        Niinpä näkyy olevan -83 syntyneitä. Pelasi silloin jo SM-Liigaa.

        Kärppien -83 syntyneet taitaa olla lahjakkain ikäryhmä mitä Suomessa on aikoihin ollut. He olisivat todennäköisesti voittaneet A-nuorten mestaruuden jollei kentällinen olisi jo ollut edustuksen ringissä.

        Nyt tämän joukkueen parhaat ovat olleet jo voittamassa miesten mestaruutta ja menestystä lienee luvassa jatkossakin.

        B-nuorten mestaruuden he voittivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1088
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      778
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      687
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      44
      629
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      26
      584
    Aihe