Olen pitänyt 20 vuotta taukoa moottoripyöräilystä, ja nyt nähdessäni uuden Low Riderin, syttyi pieni kipinä takaraivossa.
Miten nykyinen uusi 1700cc moottori ja vaihteisto kestää maltillisella ajolla? Muita ansanpaikkoja, joita pitäisi varoa? Huollot pääkaupunkiseudulla?
Kai on kauppaan mentävä kohta.
UusiHDmielessä
44
103
Vastaukset
- Uusikestääparemmin
kuin vanha,mutta Japsit kestää pitempään kuin huumefillari.
- Nakke-Boy
Osta heti suoraan vähän ajettu Triumph Rocket ja asennuta siihen sakujen Turbowaxin pakokaasuturbo(hinta 6300 euroa romppeineen), koneja saat ahtopaineista riippuen 260-300hv. Trumpan laatikosta kannattaa vaihtaa heti kakkosratas ja etupään pumppuja tuunata jenkeissä myytävällä korjaussarjalla, rajoitin myös pois. Kokeilin Sodankylässä sellaista viikko sitten, on muuten soiva peli, kun vaihtaa kolmoselta neloselle niin 200 km/h kampeaa kaasulla vielä keulaa pystyyn, tykitin 275 ja sitten loppui luonto. Kaverille pyörä tullut maksamaan 24 tuhatta euroa ja kestää kriittisenkin katseen sekä arvostelun. Ei tässä muuta mutta sinulta jää turha mopovaihe pois välistä kun unohdat tuon harrikan.
- Ihmeissään
Sodankylässähän niitä suoria riittää. Miksi hitossa ostaa rakennettuTriumph Rocet jos on kiinnostunut Harley Davidsonista?
- Nomikshitossa
sun pitää nimenomaan huumefillari hankkia?! On sitä muitakin mopoja maailmassa koeajettavaksi kuin Hoodee. Vai pelkäätkö että huomaat jonkun muun merkkisen olevan parempi?
- KahdellaPyörällä
En minä Rocketilla mitään tee. Turhan iso ja kömpelö, kuten Harrikkakin. Rumakin vielä lisäksi. HooDeessä on oma tyylinsä, olen myös katsellut Ducateja, mutta mihinkään lopputulemaan en ole vielä päässyt.
Ducati on kevyt, nopea, ja ketterä ajaa, mutta miten sen kestävyys? Taidan kuitenkin marssia lähimpään H-D -kauppaa zoomailemaan mallistoa. Varmuuden vuoksi käyn myös Viikissä Ducati-putiikissa. - RautaratsunOmistaja
Harley-Davidson on moottoripyörien Toyota Corolla, aina yhtä jännittävä ja erikoinen. Pyörää voi toki muutella mieleisekseen postimyynnistä saatavilla "ainutkertaisilla" osilla, eli rakentelet ja koristelet sitä kuin joulukuusta, ihan oman maun mukaan. Kun on ihan itse iltapuhteina kiinnitellyt postin tuomaa roinaa tarpeeksi kiinni pyörään niin voi ylpeänä sanoa muille että mun H-D:ssä näkyy mun kädenjälki. Siitä syntyy se legendaarinen yksilöllinen prätkä jota kukaan ei voi matkia jollei sitten tilaa postimyynnistä sattumalta samoja osia. Kun olet omistanut harrikan viikon tai ajellut sillä yli 200 kilometriä niin Harley-Davidson ei ole enää sinulle pelkkä moottoripyörä, suhde on jotenkin syvempi, H-D:stä on muodostunut sinulle elämäntapa. Samaa sanovat myös kaikki 26000 suomalaista tyytyväistä yli 5kymppistä kaupallisella alalla työskentelevää merkonomia, he ovat miehiä joilla on myös vapaa-ajallaan alla ainutkertainen H-D ja kypärän alla orastava pälvikalju.
- Mika222222222222
No alle viiskymppiset on vielä poikia ;-).
- WideGlide2008
Harrikkakuskit on lähes kaikki identtisiä pukeutumiseltaan ja hygienialtaan, eikä ollenkaan positiivisessa mielessä. Samoin tuunatut Harrikat (korkea ja/tai leveä stonga, avatut putket, leveä takanakki, satulanvaihto) ovat lähinnä infantiileja. Ei pikkupili yhtään kasva, jos möykkä on kovempi.
Jos joku hankkii Harrikan, toivottavasti ei tee itseänsä pelleksi matkimalla muita pellejä.
Muuten H-D on hieno pyörä, mutta toisaalta myös ymmärrän, jos aloittaja päätyy Ducatiin. Siinä on tyyliä myös. Erilaista, eurooppalaista, omaperäistä, laatua, kestävyyttä.- ettänäintälläkertaa
Ducati on kyllä kestävyydeltään ja luotettavuudeltaan heikointa kastia tutkimusten mukaan, jopa alempaa kuin harrikat.
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/2046/Tutkimus-japanilaiset-moottoripyörät-luotettavimpia-mutta-mikä-merkki-teki-omistajat-onnellisimmiksi-Yamaha-Kawasaki-Harley-Davidson-Suzuki-Ducati-Honda-BMW-Triumph-Victory-Can-Am.htm
"Luotettavimmat brändit olivat japanilaisia: kärjessä Yamaha, sitten Suzuki, Honda ja Kawasaki. Yhdysvaltalaiset brändit Victory ja Harley-Davidson olivat keskikastia ja Triumph, Ducati, BMW ja Can-Am sitten heikommin menestyneitä luotettavuuden osalta."
Eikä järin mukavakaan tai asiakasta miellyttävä tunnu tuo ducati olevan:
"Ducati, Kawasaki, Suzuki, ja Triumph saivat jokainen alimmat mukavuusluokitukset."
- 8831340
Porilaisen Harrikkamiehen pohjanoteeraus, vaimo yllätti miehensä autotallissa tiputtelemassa bensatippoja hapsutakilleen ja bootselleen, tämä tapahtui kun mies oli lähdössä sunnuntaiajelulleen. Herra oli selitellyt naureskelevalle vaimolleen että Harleymiehen kuuluu haista vähän bensalle, ei milleen dödölle. Toinen oli kun työkaverini tapasi parrattoman motoristin Forssan Autokeitaalla toukokuun puolessavälissä ja kolme viikkoa myöhemmin Tampereella tällä samaisella harrikallaan liikkeellä olleella miehellä oli pitkä parta, selvisi että parta ei ollut aito vaan kuului Harrikamiehen stailiin. Onhan Harley-Davidson eräänlainen äijäpyörä joka kerää ihailevia katseita mutta ei se ihan noin vakavaa saisi olla.
- KahdellaPyörällä
Kun luen Harrikka-pellejen juttuja, katselen niitä livenä Stadissa, niin en halua profiloitua vapaaehtoisesti AkuAnkaksi.
Menen elokuun puolessa välissä Viikkiin Ducati kauppaan, ja ostan bränikän Diavelin. Repikää siitä, H-D -kurjat. 162hv, tyyliä, laatua. - ainoaoikeahd
Minä valitsin hd:n ,varmaan molemmilla ajelee mutta hd näyttää aiheuttavan edelleen eniten kateellisia purkauksia muodossa jos toisessa.....no tais jälleenmyyntiarvollakin olla osansa valinnassa.
- Hooree
No ei täällä ole kuin yksi itsetuntovammainen moninimimerkki, joka kirjoittaa HooDeesta kateellista pastaa. Sen tyyli on helppo tunnistaa, jos vähänkin palstaa seuraa.
- Mika222222222222
Uudet H-D:t ei oikein tunnu olevan sen kummempia kuin muutkaan tai osittain H-D on lähtenyt kopioimaan japanilaisia. Mutta vanhoissa Harrikoissa on kyllä sitä jotakin ainutlaatuisuutta ja omaperäisyyttä ja jäljittelemättömyyttä mikä tekee niistä ihan oman juttunsa. Melkeinpä nuo ruiskuvehkeet jättäisin kokonaan laskuista ja katsoisin vanhempia kaasarivehkeitä.
- MonkeylläBordelliin
Mitähän nappeja Mika2222 vetää? Kuka nykyään enää ajaa kaasarilaitteilla? Vai oletko myymässä vanhaa Harrikka-raatoasi pois?
Huh huh.
Tekniikka kehittyy. Kauko-itä ja Japani edellä, Eurooppa vanavedessä, USA joskus myöhemmin. Venäjä joskus, tai ei. - toimiiiiiii
Molemmilla syöttö tavoilla kannattajakuntansa , pitkälti tosiaan kiinni siitä harrastaako vanhempaa pyörää ropauksineen vai modernia ja vaivatonta tekniikkaa olevaa. Nää nyky hd:t on kyllä viimestelyltään näyttäviä ja tekniikkakin toimivaa vaikkakin vanhahkoa,siksi varmaan porskuttaa vuodesta toiseen ilman isompia muutoksia , eihän ne hevosvoimat ole kaiken a ja o !
- OminKäsin
Pelle. Osta Jopo. Voit sitte ropata munias.
- amerikanjapanilaista
mika kerrohan mitä h-d kopioi japanilaisissa? taitaa olla toisinpäin että muut merkit koittaa customeihinsa saada sitä h-d näköä ja ääntä että menisi kaupaksi paremmin.
Ja tiesitkö muuten että h-d on teettänyt kaasuttimet,käsikontrollit,etuhaarukat sekä jousitukset Japanissa jo vuosikymmeniä? - Mika222222222
Lähinnä V-rod on kehnohko kopio Yamahan V-maxista ja RoadKing ei ole kehno, mutta Hondan Goldwing on käsite. Mielestäni HD:n risukeulat on aitoja ja jäljittelemättömiä.
- KahdellaPyörällä
Pitkä arpomiseni Ducatin ja H-Deen välillä päätyi Yamaha Vmaxin voitoksi. Uusi japonialainen, 200hv, hyvä ajettava, voimaa ja vääntöä riittää, glooriaa enemmän kuin missään moottoripyörässä. Pieni selkänoja ja tavarateline, vielä on ajokelejä jäljellä.
Moikataan kun tavataan.- KahdellaPyörällä
1700cc VMax on kyrväkäs peli. Hyvä ajettava, voimaa on, toimii. Tyyliä enemmän kuin köyhän kansan HooDeessä.
Tästä en luovu.
- KahdellaPyörällä
Älä osta Harrikkaa, VMax on soiva peli. Voimaa, glooriaa, munaa.
H-D-pellet runkkaavat tai imevät toisiansa, kun VMAX kulkee vierestä. - vanhanharrasteet
jos jo 20v on ollu kiltisti pois mp harrasteesta, niin ukko on jo jäykkä ja kömpelö, siis vaaraksi itselleen.
Vanhat ajaa kolareita.
Hd on pyörä siin kuin muutkin, ja hintaakin on.
Työttömät ei osta uusia pyöriä, vaan korjaa vanhoja. harraste sekin.
Ja noi varakkaammat vanahat sit erottuu uusilla pyörillä ja vaatteilla. Ovat kuin asuntovaunu karavaanareita. Vanha pieru ja vanha tyttöystävä. hieman noloa jo.
born to be vanhapieru- toisillaonrahaa
Ja sinä näemmä olet Born To Be Kateellinen.
- huvittavatvanhatpierut
ei se ole kateutta vaan sääliä.........
- Mika222222222
huvittavatvanhatpierut kirjoitti:
ei se ole kateutta vaan sääliä.........
Silti kirjoitat aika säälimättömän ilkeästi joten ei mene oikein tuo säälisi läpi. Sääli edellyttäisi myötätuntoa, mutta sinä haluat vain loukata joten jokin muu tunne kuin sääli tai myötätunto siellä on takana.
- KahdellaPyörällä
Nyt alkaa olla viileätä ajaa, joten VMax talliin odottamaan ensi kautta. Kevään odotusta kaikille.
- vaatiiiromia
Ketä tää uus mattamusta villitys miellyttää,kyllä customin tarvii olla krooomia niinjot silmii sattuu , mustaksi värjätyt koneet niinku dynat ei kyllä edusta sitä mitä esim. hd odotetaan näyttävän,uus indianikin mattamusta versio , hinta putoo silmissä puoleen ,ihan pulkan näköinen,ei ihme jos ei kauppa käy, onko tuo romin säästö nyt sitte joku yritys säästää kustannuksissa, tuo musta on vielä paha pitää puhtaana.
- KahdellaPyörällä
"Romia" on VMaxissa. Lisävarusteena matala selkänoja rouvalle, Akrapovich 4-2 putket, eikä muuta. Mopo on lämpimässä tallissa Bilteman pressun alla, akku ylläpitolaturissa, juhannusta odotellessa.
Eikä ole H-Deetä ikävä. - tavitallaaja
eihän sun rahat riitä edes jopoon turhaan unelmoit hd moposta
- HOODEEhero
tavitallaaja
Onko hinttibaareissakin jo nettiyhteydet? - VoorttiViiatti
Jos alottaja haluu piparii ni Hondal sitä saa kaupunkialueel. Tai sit VeeMaxil. Harley on maalaisten, agraaripellejen, ja muiden orpojen anusmagneetti. Sukupuoleen katsomati.
- latvalaho
Höllää välillä sitä magneettias , korvaväli alkanu jo pehmenee jottet ihan pystyy mätäne.
- usaausaaa
HD:n viimeistely on parantunut huomattavasti 2010-luvulla ! nuo uudet erikoisvärit on hienoja.
- VoorttiViiatti
Mitäs auttaa jos maali on hieno kun mopo on muuten paska?
- hoojahaa
No auttaa se!
Jos apinankin päälle laittaa hienon puvun, voi sitä erehtyä pitämään ihmisenä.
Kokeile vaikka! - VoorttiViiatti
Puku tai ei, ei mua kukaan ihmiseksi erehdy luulemaan. Oon HD-apinan serkku.
- kylänäino
VoorttiViiatti kirjoitti:
Puku tai ei, ei mua kukaan ihmiseksi erehdy luulemaan. Oon HD-apinan serkku.
Ei serkkuus kenestäkään epäkelpoa tee.Lapselliset kirjoitukset ja oman pahan olon kaataminen toisten niskaan tekee.
- VoorttiViiatti
Imetkö? Nieletkö, pelle?
- Imetikkariihinuri
VoorttiViiatti kirjoitti:
Imetkö? Nieletkö, pelle?
Voi voi kun lapsella menee hermot.Ota tikkari ota.
- VoorttiViiatti1
Mut mulla onki ADHD ja se on parempi ku sun pelkkä HD.
- vammaisuussullaon
VoorttiViiatti1 kirjoitti:
Mut mulla onki ADHD ja se on parempi ku sun pelkkä HD.
En epäile.
- motjatosi
olet lapsellinen, jonka juuri itse todistit.
- VoorttiViiatti1
Mut mun aisa on 23cm lepotilassa. Ja kova turpoomaan. Yöbussissakin multa menee tuplamaksu, jos on ees puolikova seisokki. Tai rahtitilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139