Raskausoireet hävisivät

Tinke

Heippa!

Onkohan kenellekään muille käynyt näin ja silti kaikki olisi okei?
Vielä neljä päivää sitten mulla oli voimakkaat raskausoireet: kuvotusta, arat rinnat, väsytti hirveästi. Nyt ne on päivä päivältä laimentuneet ja tuntuu, ettei ole enää yhtään oireita. Vuotoa ei ole tullut yhtään. Viikkoja pitäisi olla 6 jotain. Odotan toista ja edellisessä olo paheni päivä päivältä kolmeen kuukauteen asti.
Testi on näyttänyt parin viikon ajan haalealta, mutta silti selvältä.

Onko muilla ollut näin? Menittekö lääkäriin tarkistuttamaan vai kantsisiko vain odotella vuotoa?

Terkuin Tinke

5

6003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MissR

Itsekin olen koko raskauden ajan ollut hermona, jos oireet on välillä hävinneet...

Oireiden häviäminen voi olla ihan normaalia, ja kaikki voi silti olla ihan hyvin. Jos oireet on muutaman päivän ajan lievempiä kuin aiemmin, ei kannata vielä liikaa huolestua, mutta jos jatkuu kauemmin, ehkä tilanteen vois tarkistuttaa yksityisellä puolella ultrassa. Rv 7 pitäisi ultrassa jo näkyä sikiön sydämen syke, jos kaikki on ok. Tuota ultrassa käyntiä suosittelen, jos koko elämä alkaa pyöriä vain oireiden ja/tai niiden puuttumisen ympärillä.

Jaksamista ja toivotaan että kaikki on sulla ihan hyvin!

• Jutta

Mulla on ollut alussa (vkot 3-10) todella voimakasta pahoinvointia. Vatsa oli välillä vähän liiankin kipeä, samoin selkä. Olin todella väsynyt, kun käyn koulussa ja töissä samaan aikaan ja usein myöhään illalla kotiin tullessa, meinasi bussimatkalla taju lähteä kun pyrrytti niin paljon. Olo oli usein sietämätön. Muistaakseni viikolla 11 heräsin yhtenä aamuna ja sen jälkeen minulle ei ole ollut enää mitään edellä mainituista vaivoista, paitsi väsymys. Ihmettelin myös miten oireet voi hävitä yhdessä yössä... Olen käynyt lääkärillä sen jälkeen ja kaikki oli hyvin. Olen kuullut muiltakin, että oireet todella voivat lähteä noin nopeasti. Ja hyvä, että menivät ohitse. Yksi ylitse muiden ei tunnu aavn lähtevän mihinkään: kuvotus rasvaisia ruoan hajuja kohtaan!!!

• uusi äiti

mä huomasin kans että ns. oireet hävis ihan itsekseen. Mulla oli pientä kuvotusta raskausviikoilla 6-7 mut sen jälkeen ei mitään. Olen nyt 12 viikolla ja olo tosi hyvä. En ole oksentanut kertaakaan, rinnat eivät ole enää arat, missään ei tunnu, kuitenkin viime viikolla ultrassa hyppeli pikkuinen vauvani. Eli vaikka oireet häviää niin kaikki voi silti olla täysin hyvin. Tsemppiä vaan odotukseen :)

• Heinämami

Mulla on ollu pahoinvointia ja väsymystä ihan normaalisti alusta alkaen, mutta nyt keskiviikosta-lauantaihin oli kaikki huonot oireet poissa, ja kerkesin jo iloita että nyt nuo vaivat häippäs, mutta eipä mitään, eilen se taas alko ja kuvotus jatkuu... Siinä yhessä välissä tais olla kans niin että yhden päivän ajan olo oli ihan normaali ja heti tulikin fiilis, että olenkohan edes raskaana... Huomenna meen ultraan yksityiselle, vaihdoin mieleni sen suhteen. Eka ultra ois vasta tän kuun lopussa, mutta mä haluan nyt tietää kuitenkin jo aikaisemmin, että onko siellä masussa mitään eloa. Vähän jännittää ;) Tsemppiä kaikille odottajille.

• Tinke

Kiitos kaikille rauhoitteluviestin lähettäneille!

Nyt on taas karmea koko päivän kestävä pahoinvointi ollut pari päivää. Eli hermoilin ilmeisesti turhaan. Nyt ei tämä paha olokaan tunnu niin sietämättömältä, kun tietää, että jotain siellä tapahtuu ja etenee kun oireet tulivat entistä voimakkaampana. Mutta seuraavasta oireettomasta päivästä en myöskään rupea ottamaan kauheata pulttia. En aio mennä vielä tässä vaiheessa ultraan, vaan odottelen rauhassa myöhempiä viikkoja.

T: Tinke 7 ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3763
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      32
      2179
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2074
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1542
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1443
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1172
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1133
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe