KESÄLOMA alkoi

OlenKatkera

Alkoi eskarista kesäloma. Mummohan tokkiinsa vahtii sitten syksyllä koulun aloittavaa puoli kesää kun äidillä lomaa vasta heinäkuussa. Ei muiden 4 lapsenlapsen niin väliä...

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten.on

      Pistäpä ne neljä muutakin mummolle, jos ei niillä ole hoitajaa kotona, vaan taidat olla itse työtön?

    • EipäSeAutaTäälläValittaa

      Sinun pitää vain saada suu auki ja puhua. Ei kukaan voi tietää mitä haluat, jos et sano sitä. Lapselle tarhapaikka kesäkuuksi, kyllä niitä on, no en tiedä löytyykö nyt enää kun on jo kesäkuu. Ensi vuonna viimeistään. Kysy, olisiko vaikka joku valvottu leikkipuisto puoleksi päivää, niin auttaishan sekin.

      Äideille ja isille sanoisin, että vain silloin lapsi pitkään hoitoon, jos isovanhemmat itse ehdottavat. Silloinkin pitää muistaa, että vanhempi ihminen ei jaksa kuin nuorempana ja isovanhemmilla pitää olla omaakin aikaa. Kiltteyttään moni suostuu auttamaan yli voimiensa.

    • Vii.pientä.kanaa

      Varjele sentään isoäitejä ahnailta miniöiltä ja tyttäriltä. Pitäisikö aloittajan mielestä mummoraukan ruveta viidelle muksulle hoitajaksi? Mummot ovat kolmekymmentä vuotta sitten hoitaneet omat jälkikasvunsa ja loma-aikojen ongelmat ovat olleet silloinkin. Se on kaikilla, joilla on työ ja lapset.
      Ei pidä hankkia lapsia ennen kuin ymmärtää, että heistä on huolehdittava 24/7, loma tai ei.
      Mummut eivät ole robotteja.

      • EipäSeAutaTäälläValittaa

        Kun tämä on isovanhempien palsta, niin oletin aloittajan olevan mummu itse, joka ei saa sanottua, että ei sopisi hoitaa puolta kesää. Voihan tuon tulkita niinkin, että aloittaja on niiden muiden lapsenlasten äiti.

        Joka tapauksessa mummun pitäisi itse saada päättää miten viettää kesänsä.


      • En.ymmärrä
        EipäSeAutaTäälläValittaa kirjoitti:

        Kun tämä on isovanhempien palsta, niin oletin aloittajan olevan mummu itse, joka ei saa sanottua, että ei sopisi hoitaa puolta kesää. Voihan tuon tulkita niinkin, että aloittaja on niiden muiden lapsenlasten äiti.

        Joka tapauksessa mummun pitäisi itse saada päättää miten viettää kesänsä.

        Jos avaaja on mummo itse, niin on aika oudon nimimerkin valinnut. Miksi olla katkera, jollei saa suutansa auki ja sano, että on tässä muitakin kesälomasuunnitelmia mm. niiden neljän muun lapsenlapsen kanssa.

        Kai sillä tulevalla ekaluokkalaisella iskäkin on vai onko iskän loma myös heinäkuussa? Entäs ne muut mummit ja ukit?


      • Katrke

        Juuri sitä tarkoitan että Mummot eivät ole robotteja ja ovat jo osansa antaneet. Siksi olen katkera kun olen yhden näistä lapsista vanhempi,työelämässä olen. Mutta kun me illalla mentäisiin käymään Mummoa morjestaan,on hän niin uuvuksissa ja omien töidensä kimpussa ettei hän jaksa meidän kyläilyä.
        _ALOITTAJA_


      • En.ymmärrä
        Katrke kirjoitti:

        Juuri sitä tarkoitan että Mummot eivät ole robotteja ja ovat jo osansa antaneet. Siksi olen katkera kun olen yhden näistä lapsista vanhempi,työelämässä olen. Mutta kun me illalla mentäisiin käymään Mummoa morjestaan,on hän niin uuvuksissa ja omien töidensä kimpussa ettei hän jaksa meidän kyläilyä.
        _ALOITTAJA_

        Mummo ja tämän tulevan ekaluokkalaisen vanhemmat eivät siis ymmärrä mitään tasapuolisuuden päälle?

        Olen sitä mieltä, että typerä on se vanhempi, joka hoidattaa lapsensa isovanhemmilla. Siitä saa vain muilta kaunat niskaansa, puhumattakaan siitä ettei se mummo ole paras hoitaja lapselle, koska mummot lellii liikaa.

        Pentu tulee saamaan huonon alun koulutielle, kun hän joutuu huomaamaan ettei olekaan koulussa open ainoa silmäterä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe