Kesähattuja

kesämiete

Vieläkö ihmiset pitävät kesähattua, silmiini osui vanhan ajan naisten kukkahattu melkein kuin kukkaruukku päässä mehiläisten iloksi.
Palstan pekka puupäähattu kelle sen haluaisitte.

101

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

parhaiten se pukisi heikunkeikkua

• Heikunkeikku

Hyvänen aika sentäs. henrjii höpäjää nyt kyllä ihan satasella.
        Pekka Puupään hatun pistäisit päähäni tai jonkun kukkaruukun.
        Minun jalomuotoinen pääni ja naaman näköisyyselementit muodostavat kokonaisuuden, johon ei voisi kuvitellakaan minkäänmoista hattua.
        En ole koskaan hatuista tai lippiksistä tykännyt. Hiuksenikin tulisivat hatun alla lättänäksi ja sähköiseksi, että senkin takia en päätäni hatuilla peitä.

Oliko tuossa henrjiin lyhyessä lauseessa aistittavissa jonkinmoista ivailunpoikasta? Tarttee fundeerata tuota asiaa ja menen nyt heti jatkamaan kahvinjuontia pihalle ja paneudun syvästi tähän Puupäisyyden pohdintaan.

• k-kk
        Heikunkeikku kirjoitti:

Hyvänen aika sentäs. henrjii höpäjää nyt kyllä ihan satasella.
        Pekka Puupään hatun pistäisit päähäni tai jonkun kukkaruukun.
        Minun jalomuotoinen pääni ja naaman näköisyyselementit muodostavat kokonaisuuden, johon ei voisi kuvitellakaan minkäänmoista hattua.
        En ole koskaan hatuista tai lippiksistä tykännyt. Hiuksenikin tulisivat hatun alla lättänäksi ja sähköiseksi, että senkin takia en päätäni hatuilla peitä.

Oliko tuossa henrjiin lyhyessä lauseessa aistittavissa jonkinmoista ivailunpoikasta? Tarttee fundeerata tuota asiaa ja menen nyt heti jatkamaan kahvinjuontia pihalle ja paneudun syvästi tähän Puupäisyyden pohdintaan.

Myönnä pois,pikkasen ylpee olet ,puupäähattu myönnetään vain hyville piirtäjille ja kirjoittajille, eli sun laisille ihmisille.

• Heikunkeikku
        k-kk kirjoitti:

Myönnä pois,pikkasen ylpee olet ,puupäähattu myönnetään vain hyville piirtäjille ja kirjoittajille, eli sun laisille ihmisille.

"koti-kiusattu"
        Minä ehdin hörppiä aimo määrän kahvia pihalla, pään höyrytessä miettimisestä, että oonkohan tuota henrjiitä jotenkin vahingos loukannut, kun puupäähatun mulle tahtoisi.
        Kiitos kommentistasi. Mä aloin googlettamaan tuosta Puupäähatusta ja totta tosiaan, ajatukseni pyörähti kolme kieppiä positiivisempaan suuntaan;)
        Kun mädän ällön hömppäkirjoittajaksikin on sanottu, niin on ruvennut kallistumaan mieli siihen suuntaan, että josko monikin niin aattelee.

Perun ivakommentti-epäilykseni henrjiille. En ole tainnut häntä loukata:)

Sitä mä vaan ihmettelen, että mistä toi henrjiii tiesi, että osaan jonkin verran piirtää. Kouluarvosanaksi antaisin kasin, voi olla et kahdeksan puolikin passais. Ehkä kuitenkin kasi on lähempänä, kun nykyään en niin paljon piirrä.

• samamielipide

Yhdyn henrijjjiin mielipiteeseen. Ja siinä hatussa pitää olla se päivänkakkara-

• mimmimum-mi

On meillä hauska täti... tuo täti Monika...
      Kun hän menee torille .. on näky komia..kas näin hattu heiluu ja hattu heiluu näin..
      Torilla pitäisi poiketa... vaikka ilman hattua..

• OoooohhhohhhoooO

Tottakai käytän hattuja, niistä on sekä hyötyä että iloa. Harmittaa, että tuulisessa ympäristössä lierihattujen käyttöä on ollut pakko vähentää välillä.

Hattuja olen käyttänyt koko ikäni, lapsesta lähtien. Ne ovat tärkeä osa pukeutumista ja piristävät mieltä.

• äitemuori

Tottaihmees hattu on hyvä, se on tarkotettu suojaan päätä eikäs niinkään koristeeksi alkuaan. Mä toin hatun tuolta etelämpää ja käytin sitä lähes joka päivä siellä. Sellanen lierihattu suojaa silmiä auringonpaahteelta, tosin tuulella täytyy pitää vähä lieristä kiinni. Ja jos sattus sataan, nii ei kutrit kastu heti.
        Kukkii mulla ei ole hatus, siin on semmottinen nauha ympärillä. Kyl mä sitä käytän tääl kotosuomeskin.

• Ei hassumpaa...
      Noin on tullut todettua monestakin naisesta.
      Hassuja naisia, hassuja hattuja.
      Vaikka viisasta olisikin, en oikein tunnista mukavaksi ajatusta viisaasta
      hatusta ja viisaasta naisesta.
      Liian usein on tuo yhdistelmä ulkoisesti ruma.
      Kauniilla naisella saa aina olla ruma hattu, mutta kauniilla hatulla ei saa olla
      rumaa naista.
      Viisasta miestä pukee mikä hattu tahansa, joten ehdokkaani on mies.
      Omalla, rekisteröidyllä nimmarilla.
      Niin tulee vähemmän sanomista :)
      Ehkäpä jopa enemmän kukkastakin haisteltavaksi.

H.

• Otun.viikarin.kaveri

1960-luvulla minulla oli lättähattu vaikka en itse ollut lättähattu. Nyt paras kesähattu olisi epäilemättä sydvesti. Kai niitä jostakin kaupasta saanee ostaa?

• On minulla hattuja, vaikka yleensä kyllä ripustan ne jonnekin eteisen seinälle koristeeksi. Olkihattu, panamahattu, filttihattu...joskus 90-luvun alussako? mulla oli hieno farkkukangashattu jossa oli suuri tekokukka edessä (sitä ihastelivat jopa lentoemännätkin kotimatkalla Chicagon O'Haresta Tukoholman Arlandaan :) )

Tarpeellisia hattuja juuri nyt: lierihattu kasvimaalle, syksymmällä hyttyshattu marjametsään.

Uusi fedora tai borsalino olis kova sana kun mennään matkoille tai vaikkapa valkoinen panamahattu, siis uusi.

• Lippis-miehen-tekee

Meille MIEHILLE ei taida olla omanlaisiaan kesähattuja nimen merkityksessä. Mutta lippiksiähän on markkinoilla jokaiseen päähän ja tyyliin sopivia, jopa tyylikkäitä aerodynaamisia malleja. "Hankkijan" ja K-raudan lippikset, yleensäkin mainoslippikset eivät ole tätä päivää - soveltuvat ehkä työhattuina.
      Itse pidän lippiksiä puuhatessa (korvaa hikipannan) ja helteillä pään suojana.

• 1eero

Unikuva, tumma puku, nappaskengät valkoinen paita rusetti kaulassa, hopeapäinen kävelykeppi ja kaiken kruunaa silinteri hattu.
      Suoraselkäinen tiukka ilme vakain askelin etenevä herrasmies, suuntana koivukuja jonka päässä kartano rappusilla hovimestari palvelijoineen odottamasa.

• Viatonsivullinen

Kesähattuja löytyy jokalähtöön. Ongelma on pitkä tukka, kaikki hatut ei sovi päähän, on oltava tukka auki tai ponnari alhaalla niskassa.
      Talvihattuja monenlaisia, tummanruskeaa huopahattua lierillä, pari.
      Juuri tänään kokeilin marihuivia päähän, takaa solmin, harmi etten ole maatalon emäntä koska minulle käy kivasti huivi. Nuorempana laitoin aina huivin päähän kun aloin siivoamaan. Lippis ei ole minun juttu, seon
      miestenhattu. Niin on Stetsonkin mutta sellainen mulla on, aito.
      Päähän laitan aina sen mikä milloinkin miellyttää. Haltin haaleanvihreä
      kapealierinen puuvilla hattu on hyvä, siinä Poronkuva pinssi, on paljon
      käytetty vapaa-ajanhattu.

• Esabin lipaton hitsarin lätsä, tukassa reunanauhan jälki.

• Sikaflex

Minulla noita kaksi autotallissa. Kolmas, SIKA -merkkinen myös, mutta hukkatallessa.

• Kipparska

Ehdottomasti! Hattuja eri tilanteisiin: pinkki lippis lenkillä, mustavalkoinen valtavat lierit omaava cityhattu, kukilla koristeltu korihattu, kylmän sään varalle pinkki pipo, kukkakuvioinen lierihattu rannalle. Hatut suojaavat hiuksia auringolta ja niitä voi käyttää hullutteluun ja hienosteluun.

• Vitsihattuja-ehkä

En tiedä kesähatuista. Mutta propelihattuja ja foliohattuja on mukava käyttää.

• kiharatkurissa

Mä pruukaan pitää villakaulaliinaa pään ympärillä, leuan alla solmu. Talvella laitan kaulaliinan päälle vielä karvareuhkan. Saunassa käytän huovutettuu pippoo.

• villatöppöset

En oikein kehtaa kun naurettiin.

• kutritkurissa

Onko pieni pää vai isot jalat?

• villatöppöset

Molemmat normeja, ihme jollei voi pitää lierihattua.

• Paljastuksia

Ei mitään hattua eikä muunlaistakaan lakkia enää ollut hattuhyllyssäni vuosikausiin eikä tulekaan ikuna kikuna.
      Mustat korvalaput pyöräytettynä henkaritangon ympärille ja niitä käytän talvisin. Takin huppu päälle pakkasella. Son siin. Ja hyvin ovat aivoni lämpöisessä, kun lämpöni nousee takin sisältä huppuun.
      Liekö hiusteni kauneuden ihastelu tähän johtanut, sitä en tunnusta. mutta lätistyishän punertavat luonnonkiharani päähineen alla.
      Hatun jälkeen seuraavaksi meinaan stripata paitaani tiukemmaksi ja lyhemmäksi, että napa vilahtaa liikkuessa näkyviin, u know. Vuosia jumpannut Grand multiparan vatsalihaksia enkä aio mummokauhtanan alle piilottaa.

• kutritkurissa

Mahtuuko se henkari hyvin sinne hupun alle?

• Paljastuksia

Senkin näsäviisas :P
        hattuhyllyssäni Mustat korvalaput pyöräytettynä henkaritangon ympärille

• Viatonsivullinen
        kutritkurissa kirjoitti:

Tarkka huomio, hyvä!

• kutritkurissa
        Viatonsivullinen kirjoitti:

Tarkka huomio, hyvä!

Tänään olen sillä päällä. Olen nauranut täällä vedet silmissä kun olen lukenut noita juttuja ja saanut mielikuvia henkaripäisestä naisesta laput korvilla, kaunis punatukka hulmuten hupun alta.

• kutritkurissa
        Paljastuksia kirjoitti:

Senkin näsäviisas :P
        hattuhyllyssäni Mustat korvalaput pyöräytettynä henkaritangon ympärille

Älä pahastu, ethän!

• Heikunkeikku
        kutritkurissa kirjoitti:

Jos haluaa olla oikein ryhdikkään näköinen, niin henkarin voi laittaa takin sisään selän puolelle. Heti on parempi ryhdikkyys, kun olkapäät henkarin avustamana näyttävät miten sen nyt sanoisin... no sillä tavalla ku nyt voi kuvitella. (Apua, sana hukassa. En keksi en keksi).

• Paljastuksia
        kutritkurissa kirjoitti:

Älä pahastu, ethän!

En pahastu :) Itsehän sanani taitamattomasti asettelin.
        Kivaa se vaan, kun tässä iässäkin tartumme sanoihin. Harmitonta ja hauskaa kinastelua. Ties miten kauas päästään aasinsiltoja myöten aloituksen aiheesta :D

• Paljastuksia kirjoitti:

Kivaa se vaan, kun tässä iässäkin tartumme sanoihin. Harmitonta ja hauskaa kinastelua. Ties miten kauas päästään aasinsiltoja myöten aloituksen aiheesta :D

"Paljastuksia"

Minäkin tuen vähän heikkua.

Tunnistavatkohan arvon neitoset miesten kalsari-henkarin?
        Niitä voi käydä katselemassa miesten-osastolla.
        Kaikki miehet eivät niitä käytä oston jälkeen.
        Jotkut kyllä väittävät unohtaneensa.

H.

• Heikunkeikku
        Paljastuksia kirjoitti:

Aasinsillat on mukavia. Aasinsillat saattaa viedä yhtäkkiä tosta noin vaan jos jonnekin kauas ilosaarille, jossa naurulla ei oo rajaa.
        Ketjujen Rönsyt on haluttua kamaa. Siis mun mielestä.
        Miks? Siks, kun joku sana tai lause tai muu juttu, saa lukijan muistamaan jotakin tai lukija saa mielleyhtymän johonkin aivan muuhun asiaan ja ex tempore siitä alkaa naputtamaan, niin se tuntuu niin aidolta, hupaisalta jne... ja se sitten taas helposti saa jonkun toisen kirjoittajan ex temporeelaamaan.:)

Oho, tulipas epäselvästi kirjotettua.
        En ala kummaamaan. Tulkoot valkeus.
        Eiku menkööt palstalle. Yks plus seitsemän, saa nähdä onko kaheksan.

• hunksz kirjoitti:

"Paljastuksia"

Minäkin tuen vähän heikkua.

Tunnistavatkohan arvon neitoset miesten kalsari-henkarin?
        Niitä voi käydä katselemassa miesten-osastolla.
        Kaikki miehet eivät niitä käytä oston jälkeen.
        Jotkut kyllä väittävät unohtaneensa.

H.

Jotta vähän kaunistaisi...
        Hih...

H.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Aasinsillat on mukavia. Aasinsillat saattaa viedä yhtäkkiä tosta noin vaan jos jonnekin kauas ilosaarille, jossa naurulla ei oo rajaa.
        Ketjujen Rönsyt on haluttua kamaa. Siis mun mielestä.
        Miks? Siks, kun joku sana tai lause tai muu juttu, saa lukijan muistamaan jotakin tai lukija saa mielleyhtymän johonkin aivan muuhun asiaan ja ex tempore siitä alkaa naputtamaan, niin se tuntuu niin aidolta, hupaisalta jne... ja se sitten taas helposti saa jonkun toisen kirjoittajan ex temporeelaamaan.:)

Oho, tulipas epäselvästi kirjotettua.
        En ala kummaamaan. Tulkoot valkeus.
        Eiku menkööt palstalle. Yks plus seitsemän, saa nähdä onko kaheksan.

"Heikunkeikku"

Jaa...as kaunis nainen.
        Mites olis jos tulis kaupunkiin...
        Sinä puhuisit saaresta ja minä saarekkeesta.
        Sinä ulapasta, minä kaislikosta.
        Molempien pitäisi svidduuntuneina löytää joku Aasi.
        Oudosti naurava kulkuri.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Jaa...as kaunis nainen.
        Oudosti naurava kulkuri.

H.

Mitä sitä Aasia etsimän, kun oothan sinä paikalla:)

No joo, suoritin äsken mädän äitelän viserryksen.
        Oli vaan niin hyvä juolahdus, että en voinut olla sitä käyttämättä.
        Tuokoot se yhtä paljon naurunpurskahdusta sinulle ja muille, kuin se itselleni teetätti.

"Mies ja nainen istuivat vastakkain.
        Ryppykulmaiset naamat vahtasivat svidduuntuneina toisiaan.
        Ei oo elämä heleppoa, tokaisi nainen.
        Ei oo, vastasi mies.
        Mies ja nainen nousivat.
        Mies laahusti raskain askelin kaupunkia kohti.
        Nainen kipitti iloissaan laiturinnokkaan."

• kesivä
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Jaa...as kaunis nainen.
        Oudosti naurava kulkuri.

H.

Tavatkaa ihmeessä hunksz ja Heikunkeikku. Hunkszilla on henkari kalsareissa, Heikulla henkari hartoissa. Paikalle tupsahtaa Paljastuksia henkari hupussaan, korvaläpät heilahtee kuin karvanopat. Olisitte tosi jäykkää porukkaa. Luulenpa että kaikki ohikulkijat olisivat nauravia kulkijoita ;)) Aasinsilta on kiva tapaamispaikka ;)

• sitä.tasokasta
        kesivä kirjoitti:

Tavatkaa ihmeessä hunksz ja Heikunkeikku. Hunkszilla on henkari kalsareissa, Heikulla henkari hartoissa. Paikalle tupsahtaa Paljastuksia henkari hupussaan, korvaläpät heilahtee kuin karvanopat. Olisitte tosi jäykkää porukkaa. Luulenpa että kaikki ohikulkijat olisivat nauravia kulkijoita ;)) Aasinsilta on kiva tapaamispaikka ;)

Heillä on niin sama huumorikin. Sitä oikeaa korkealentoista.

Mitä sitä Aasia etsimän, kun oothan sinä paikalla:)

No joo, suoritin äsken mädän äitelän viserryksen.
        Oli vaan niin hyvä juolahdus, että en voinut olla sitä käyttämättä.
        Tuokoot se yhtä paljon naurunpurskahdusta sinulle ja muille, kuin se itselleni teetätti.

"Mies ja nainen istuivat vastakkain.
        Ryppykulmaiset naamat vahtasivat svidduuntuneina toisiaan.
        Ei oo elämä heleppoa, tokaisi nainen.
        Ei oo, vastasi mies.
        Mies ja nainen nousivat.
        Mies laahusti raskain askelin kaupunkia kohti.
        Nainen kipitti iloissaan laiturinnokkaan."

"Heikunkeikku"

Och samma på svenska, var så ku....guk...gök?

"Gud så tomma på stadens spår
        vartenda människa går ditt och datt.

Det är ju jag som ni skall nå
        mig stå vid rodret ni måste få"

H.

• Heikunkeikku
        kesivä kirjoitti:

Osaapas "kesivä" veistellä tekstiä.
        En voi muuta, kuin purskahdella naurupärskeitä.:)

Olis helevetin hyvä idea.
        Hunksz, henkari housus tanas, lausahtaisi runolausuntana ei omia ajatuksiaan, vaan miten hän olettaa naisten ajattelevan.
        Minä seisoisin HYVIN ryhdikkäänä, teräväolkapäisenä, kuuntelisin ja sopivin väliajoin lausuisin jotakin hyvin ällöttävän mätiä juttuja.
        "Paljastuksia" seistä töröttäisi vaitonaisena, tuo huppupäinen henkarpää.
        Hän ei kuulisi mitään, korvaläppien takaa :)
        Nauravat kulkijat, kulkurit mitä lie, piirittäisivät henkariporukan.

• sitä.tasokasta kirjoitti:

Heillä on niin sama huumorikin. Sitä oikeaa korkealentoista.

"sitä.tasokasta"

Älä kauheasti innostu.
        Heikku ei ole rekkautunut.
        Mikä lie Savolainen on...

H.

• kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

Osaapas "kesivä" veistellä tekstiä.
        En voi muuta, kuin purskahdella naurupärskeitä.:)

Olis helevetin hyvä idea.
        Hunksz, henkari housus tanas, lausahtaisi runolausuntana ei omia ajatuksiaan, vaan miten hän olettaa naisten ajattelevan.
        Minä seisoisin HYVIN ryhdikkäänä, teräväolkapäisenä, kuuntelisin ja sopivin väliajoin lausuisin jotakin hyvin ällöttävän mätiä juttuja.
        "Paljastuksia" seistä töröttäisi vaitonaisena, tuo huppupäinen henkarpää.
        Hän ei kuulisi mitään, korvaläppien takaa :)
        Nauravat kulkijat, kulkurit mitä lie, piirittäisivät henkariporukan.

No nyt täällä on ruutu ihan naurunpärskeistä pisaroilla :) Kiitti Heikku! Mä en nyt osaa kauniisti muotoilla, kun ylempänä sanoit, että Hunksz on se Aasi, että miten se henkari tanassa saa heilutettua häntäänsä kun huiskii niitä kulkureita ympäriltänne :))

• aasionaasi
        kesivä kirjoitti:

No nyt täällä on ruutu ihan naurunpärskeistä pisaroilla :) Kiitti Heikku! Mä en nyt osaa kauniisti muotoilla, kun ylempänä sanoit, että Hunksz on se Aasi, että miten se henkari tanassa saa heilutettua häntäänsä kun huiskii niitä kulkureita ympäriltänne :))

Tää ei ole deittipalsta, menkää sellaselle henkareitanne heiluttamaan. Mä en kässää miks tääl aina aletaan puhua nikeistä.

• kaikkiakopaset
        hunksz kirjoitti:

"sitä.tasokasta"

Älä kauheasti innostu.
        Heikku ei ole rekkautunut.
        Mikä lie Savolainen on...

H.

Eikö sulle oo tähän asti ihan kaikki kelvanneet.

• kesivä
        aasionaasi kirjoitti:

Tää ei ole deittipalsta, menkää sellaselle henkareitanne heiluttamaan. Mä en kässää miks tääl aina aletaan puhua nikeistä.

Voi, suokaa anteeksi. Loin vain mielikuvasatua, tarkoitukseni ei ollut heitä oikeasti treffittää. Tapaamispaikaksikin ehdotin satuisan aasinsillan. Harvoin edes kommentoin hunkszin juttuja vaikka joskus tekisi mieleni, kun hän sanoo jotain hauskaa. Täällä kun on joskus näkynyt hänestä nuppuriitaa.

Heikku on siitä otollinen jutustelija, että hänellä näyttää olevan kans visuaalinen ajatusmaailma.

• munpuolestakyl
        kesivä kirjoitti:

Voi, suokaa anteeksi. Loin vain mielikuvasatua, tarkoitukseni ei ollut heitä oikeasti treffittää. Tapaamispaikaksikin ehdotin satuisan aasinsillan. Harvoin edes kommentoin hunkszin juttuja vaikka joskus tekisi mieleni, kun hän sanoo jotain hauskaa. Täällä kun on joskus näkynyt hänestä nuppuriitaa.

Heikku on siitä otollinen jutustelija, että hänellä näyttää olevan kans visuaalinen ajatusmaailma.

reffitä pois eihän täällä enää juur muita olekkaan kuolevalla palstalla

• kesivä
        munpuolestakyl kirjoitti:

reffitä pois eihän täällä enää juur muita olekkaan kuolevalla palstalla

No en viitsi haastaa riitaa. Heräsi kyllä kysymys, että mitä naiset näkee tossa hunkszissa. Mulle se on nikki muiden nikkien joukossa, joskus puhuu hauskoja joskus ihan pöljiä. Menee välillä jutut ihan ohi niinku mun kesivä ihosolukko viemäriin. Niin joo, eipä täällä tunkua.

• antaa.lasten.leikkiä
        kesivä kirjoitti:

No en viitsi haastaa riitaa. Heräsi kyllä kysymys, että mitä naiset näkee tossa hunkszissa. Mulle se on nikki muiden nikkien joukossa, joskus puhuu hauskoja joskus ihan pöljiä. Menee välillä jutut ihan ohi niinku mun kesivä ihosolukko viemäriin. Niin joo, eipä täällä tunkua.

Miks menitte sekaan. Kiva nähdä kun heikku keikkuu ja hunksi antaa vauhtia ja taas keikutaan.

• luuleekaiolevasajotain
        kesivä kirjoitti:

Se on vain nimimerkki jossa naiset näkevät ties mitä,kellä on saavuttamattomia unelmia ja kaipaa kauniita riimejä.Kellä on niistä pulaa,hän kulkee perässään huomiota hakien.Ei kai kukaan tuosta kasanoovasta sen enempää tiedä mikä on miehiään tai naisiaan,hyvä huijaamaan sehän on nähty.Mä oon seurannu niin kauan kuin hän ilmesty palstoille eikä tuo ole muuttunu mihinkään,sama peli jatkuu aina vaan,naiset vaihtuu keihin silmäsä iskee.Roolihahmo,ei muuta.

• kesivä
        antaa.lasten.leikkiä kirjoitti:

Miks menitte sekaan. Kiva nähdä kun heikku keikkuu ja hunksi antaa vauhtia ja taas keikutaan.

No mä olin niin pöljä, etten tullut ajatelleeksi että täällä on joku kahdenkeskeinen kiikkuleikki. Eivätpä nuo itse pois ajaneet. Mä en itse katso näitä palstoja sillä silmällä mitä kukakin kenen kanssa. Ehkä se on hyväkin niin pysyy tämä naputtelu vain sadepäivien ajanvietteenä.

• kesivä
        luuleekaiolevasajotain kirjoitti:

Se on vain nimimerkki jossa naiset näkevät ties mitä,kellä on saavuttamattomia unelmia ja kaipaa kauniita riimejä.Kellä on niistä pulaa,hän kulkee perässään huomiota hakien.Ei kai kukaan tuosta kasanoovasta sen enempää tiedä mikä on miehiään tai naisiaan,hyvä huijaamaan sehän on nähty.Mä oon seurannu niin kauan kuin hän ilmesty palstoille eikä tuo ole muuttunu mihinkään,sama peli jatkuu aina vaan,naiset vaihtuu keihin silmäsä iskee.Roolihahmo,ei muuta.

En ole sillälailla seurannut, on aika irralliset nää mun näkemät tekstit. Joskus tosiaan ihmettelin miks täällä riidellään nupusta.
        Olkoot ja pysykööt nämä mun lukemiset irrallisina, niin ei tule sekaannuttua mihin. Sopivan kevyttä.

• ainapoikkeeva
        kesivä kirjoitti:

En ole sillälailla seurannut, on aika irralliset nää mun näkemät tekstit. Joskus tosiaan ihmettelin miks täällä riidellään nupusta.
        Olkoot ja pysykööt nämä mun lukemiset irrallisina, niin ei tule sekaannuttua mihin. Sopivan kevyttä.

No juu kovin kuitenkin kiinnostaa,kukahan nuppunen sääkin oikeesti oot ;)))) kun nuppu on noinkin tuttu sana ;)))

• kesivä
        ainapoikkeeva kirjoitti:

No juu kovin kuitenkin kiinnostaa,kukahan nuppunen sääkin oikeesti oot ;)))) kun nuppu on noinkin tuttu sana ;)))

No satuin olemaan siinä ketjussa, muistaakseni oli runoketju, jossa kk kirjoitti ja sitten yhtäkkiä PAM. No ei minusta nuppusta saa millään, vanha kurttuinen rusina, jonka iho kesii, jolla on pitkä nenä ja korkea otsa. Olet sinä aika mustasukkainen. Ei nuo hymiöt sitä peitä.

• taaskäväisin
        kesivä kirjoitti:

No satuin olemaan siinä ketjussa, muistaakseni oli runoketju, jossa kk kirjoitti ja sitten yhtäkkiä PAM. No ei minusta nuppusta saa millään, vanha kurttuinen rusina, jonka iho kesii, jolla on pitkä nenä ja korkea otsa. Olet sinä aika mustasukkainen. Ei nuo hymiöt sitä peitä.

Noinha sä aina sanot ;))

• kesivä
        taaskäväisin kirjoitti:

Noinha sä aina sanot ;))

Nyt kyllä luulet minua joksikin muuksi.

• A-isla

Hattuja löytyy,kukallisia ja ilman.Olen keräillyt kirppiksiltä,olivat kerran tarpeenkin,vanhempieni 80 v juhlissa. Me suvun naiset olimme ryhmänä hauska näky hullunkurisine hattuinemme.
      Nyt ovat taas tarpeen kun on tulossa juhlat,muuten koristavat mökin seiniä.

• kutritkurissa

Kuulostaa ihanalta. Kyllä suomalaiset voisivat käyttää useammin hattuja. Hatut tekevät niin juhlaviksi sekä miehet että naiset.

• Korppis1

Korvessa myrskyää tosi kovaa. Myrskyää vissiin muuallakin, täällä on hiljaista onko sähköt kenties kaatuneet sähkölinjoille. Niemelläni on paljon isoja koivuja hiukan pelottaa jos vaikka joku rymähtää alas.

Minulla on hattuja joka lähtöön. Tapanani on pitää hattua esim. häissä. Kesällä on kiva fiilistellä kirkolla, joku hassu lieriunelma päässä. Pihani linnunpelättimellä on myös hattu. Punainen, siihen on sidottu sininen huivi, joka liehuu tuulessa karkoittaen räkliä pois marjapensaista silloin kun en itse ole pelättimenä kasvimaalla.

Minulla oli aikoinaan herrain musta hattu, se kiersi ympäri maailmaa mukanani.

Joo... kuhan häntä.

• 1eero

Ei nuo räkätit linnun pelätintä pelkää, pentele teki pesän kuistille ulko-oven yläpuolen poikkilankulle ei pelkää, sisälle mennessä vois silitellä siinäpä hautoo turhaan koska tein muniin reiät.
        Tuuli tuivertaa täälläkin valot vilkkuen muttei ihan kokonaan poikki, ei meinoo lippis päässä pysyä tossa vihurissa vaahtopäiden lyödessä ulapalta päin.
        Nii leikkuutin kesäksi siilitukan, terveisiä muorille, huomenna lippa osoittakoon kohti Mikkeliä.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Ei nuo räkätit linnun pelätintä pelkää, pentele teki pesän kuistille ulko-oven yläpuolen poikkilankulle ei pelkää, sisälle mennessä vois silitellä siinäpä hautoo turhaan koska tein muniin reiät.
        Tuuli tuivertaa täälläkin valot vilkkuen muttei ihan kokonaan poikki, ei meinoo lippis päässä pysyä tossa vihurissa vaahtopäiden lyödessä ulapalta päin.
        Nii leikkuutin kesäksi siilitukan, terveisiä muorille, huomenna lippa osoittakoon kohti Mikkeliä.

Meillon tänään soinu välikatolla mussiikki kovalla. Luettiin jostain ohjeesta että oravat eivät tykkää kova-äänisestä musiikista ja joku oli saanut sillä ne häädettyä. Varppina naapurit kohta ihmettelee et nyt viimestään ne on tulleet hulluiksi siis ei oravat vaan me, kun mussiikki soi niin kovaa.

Sullon nyt sitten karkia tukka kun ihan siilitukka. Musta vai valakonen vai mustavalakonen :)? Hankkijan lippis pyörii nyt sitten päässä kun on pienempi pää.

• 1eero
        siilimuori kirjoitti:

Meillon tänään soinu välikatolla mussiikki kovalla. Luettiin jostain ohjeesta että oravat eivät tykkää kova-äänisestä musiikista ja joku oli saanut sillä ne häädettyä. Varppina naapurit kohta ihmettelee et nyt viimestään ne on tulleet hulluiksi siis ei oravat vaan me, kun mussiikki soi niin kovaa.

Sullon nyt sitten karkia tukka kun ihan siilitukka. Musta vai valakonen vai mustavalakonen :)? Hankkijan lippis pyörii nyt sitten päässä kun on pienempi pää.

Oon huomanna sun kiinnostuksen musiikkiin ilman pikkuoravia, muistat varmaan lapsena radiossa, nii tukkani mun se on vaalean harmaa joku mainihti siitä että muuttuu varmaan valkoseksi heh.
        Lippahattu päässä o pyörinnä työn touhussa liki kuukauden äsken löin viimeisen naulan lattialankkuun ny se alkoi 1eeron kesäloma huomenna kaupuntiin, tuossa aamulla naputellessa aattelin juhannusta silmällä pitäen et hemmottelen itseäni ja ostaa läjäytän iiiiison wiskipullon ja lootallisen sikareita. Sitten sitten istun junnuksena jossain upealla hiekkarannalla aurinkotuolissa tsortsit jalassa lierihattu päässä kädessä lasillinen hyvää aromikasta wiskiä ja suussa valtava sikari väliin puhaltelen savurenkaita sekä luon katseeni juuri laskevaan aurinkoon ja huokaisen leveän hymyn sanoen hiljaa itselleni kyllä elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Oon huomanna sun kiinnostuksen musiikkiin ilman pikkuoravia, muistat varmaan lapsena radiossa, nii tukkani mun se on vaalean harmaa joku mainihti siitä että muuttuu varmaan valkoseksi heh.
        Lippahattu päässä o pyörinnä työn touhussa liki kuukauden äsken löin viimeisen naulan lattialankkuun ny se alkoi 1eeron kesäloma huomenna kaupuntiin, tuossa aamulla naputellessa aattelin juhannusta silmällä pitäen et hemmottelen itseäni ja ostaa läjäytän iiiiison wiskipullon ja lootallisen sikareita. Sitten sitten istun junnuksena jossain upealla hiekkarannalla aurinkotuolissa tsortsit jalassa lierihattu päässä kädessä lasillinen hyvää aromikasta wiskiä ja suussa valtava sikari väliin puhaltelen savurenkaita sekä luon katseeni juuri laskevaan aurinkoon ja huokaisen leveän hymyn sanoen hiljaa itselleni kyllä elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.

Oikiasti kuuntelen kotona aika harvoin musiikkia sillain musiikkina. Puhheenhöpinää välissä kuten suomipopissa, sitä myös autossa. Cd:ltä kuuntelen kyllä musiikkia aika harvoin joten en sillain kauheesti ole musiikinystävä tai -tuntija, mutta liitettynä muuhun ihan ok. Kuten täälläki, liitettynä muuhun.

Ai valkohapsella alkoi kesäloma. Harvalla muuttuu vanhemmuuten mustaksi tukka. Oot sie loman NIIN ansainnu. Ja sikarit ja wiskyn, ku kerta ne juhlistaa sun juhnnusta. Toivottavasti kelit suosii sun sikarinpolttoa ja hellevaatteilua. Mukavampi istua auringonpaisteessa kuin vesisatteessa sadeveden laimentama viskilasi kourassa ja samoin kastunut sammunut sikari huulilla :D.

Mut oikein virkistävvää ja hymyilyttävvää lommaa sulle :).

• Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

"1eero"

Laskitko leikkiä, vai ihan tottako pistit muniin reikiä ja annat lintuäidin turhaan hautoa?
        Tosi tosi Raukkamaista ja sydämetöntä.
        Suomen luonnonsuojeluliitto, kuten myös Luonto-liitto vetoavat ihmisiin, että he esimerkiksi välttäisivät metsänhakkuita pesimisaikaan. Ja myös, että ihmiset antaisivat pesimisrauhan linnuille, vaikka pesä sijaitsisi ihmisen kannalta hankalassa paikassa.
        Olisi montakin oikeastaan hupaista kertomusta linnunpesistä, jotka ovat mojuneet sellaisissa paikoissa, että se on tuottanut erinäisiä järjestelyitä meidän perheessä. Koskaan, ei koskaan, olisi tullut mieleen hävittää jonkun linnun pesää.
        Mitä aijot tehdä reijitettyjen munien kanssa? Annatko linnun vaan hautoa ja hautoa?
        Toivottavasti kertomuksesi oli vain leikinlaskua. Muussa tapauksessa ajatukseni sinusta menee miinuksen puolelle.

"Vain siinä olen viisas, että seuraan Luontoa, oppaista parhainta, ja olen sille kuuliainen kuin jumalalle. " (Cicero)

• mimmimum-mi
        1eero kirjoitti:

1eerolle sitten semmonen kapteenin lakki...laivaston lakki...miksikä niitä sanotaankaan.. olis se komeaa sitten tuprutella...ja katsella mualimanmenoa..

"1eero"

Laskitko leikkiä, vai ihan tottako pistit muniin reikiä ja annat lintuäidin turhaan hautoa?
        Suomen luonnonsuojeluliitto, kuten myös Luonto-liitto vetoavat ihmisiin, että he esimerkiksi välttäisivät metsänhakkuita pesimisaikaan. Ja myös, että ihmiset antaisivat pesimisrauhan linnuille, vaikka pesä sijaitsisi ihmisen kannalta hankalassa paikassa.
        Olisi montakin oikeastaan hupaista kertomusta linnunpesistä, jotka ovat mojuneet sellaisissa paikoissa, että se on tuottanut erinäisiä järjestelyitä meidän perheessä. Koskaan, ei koskaan, olisi tullut mieleen hävittää jonkun linnun pesää.
        Mitä aijot tehdä reijitettyjen munien kanssa? Annatko linnun vaan hautoa ja hautoa?
        Toivottavasti kertomuksesi oli vain leikinlaskua. Muussa tapauksessa ajatukseni sinusta menee miinuksen puolelle.

"Vain siinä olen viisas, että seuraan Luontoa, oppaista parhainta, ja olen sille kuuliainen kuin jumalalle. " (Cicero)

"Heikunkeikku"

"Muista ihminen, luonto on sinulle ruokaa.
        Sinun vatsaasi, korvaasi, silmääsi varten." (HUNKSZ)

Hyväksyn lieron teon.
        Räksä voi joskus olla kuin epä-vireinen pieno hyvä-korvaisen eteisessä.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

"Muista ihminen, luonto on sinulle ruokaa.
        Sinun vatsaasi, korvaasi, silmääsi varten." (HUNKSZ)

Hyväksyn lieron teon.
        Räksä voi joskus olla kuin epä-vireinen pieno hyvä-korvaisen eteisessä.

H.

Oletinkin, että ajatuksesi on tuon kaltainen.
        En toki ajatellutkaan, että eero olisi ainoa raukkis.

• Julma.nainen
        Heikunkeikku kirjoitti:

Räksiä on liikaa, syövät marjat pensaista ja paskovat joka paikan. Henki pois ja munat harakoille niin teen minäkin.

• siilimuori
        Heikunkeikku kirjoitti:

"1eero"

Räkätti katsotaan haittalinnuksi. Kumpi on isompi paha, ampua koko lintu vai re-ittää munat, jos katsotaan et räkäteistä on taloudellista haittaa?
        http://yle.fi/uutiset/rastaat_ja_varikset_ammutaan_marjatiloilla/5392659

"Heikunkeikku"

Missään nimessä en...tai en ainakaan ihan ensimmäiseksi, tullut ajatelleeksi
        musiikin-opettaja-raukkaa räksien yhteydessä.
        En ainakaan sinua :)

Mutta minä tunnen nyky-musiikin.
        Par...pahimmillaan se on veltto-rauta-lankainen tuuli-kannel ulko-ovessa.
        Jonka juurelle putoilee katolta vanhoja tiilejä, peltisen sade-vesi-tynnyrin
        päälle.
        Tyhjän tynnyrin, jossa ruosteen syömä reikä.

yst.
        Som vargens gång

H.

• Heikunkeikku
        siilimuori kirjoitti:

Räkätti katsotaan haittalinnuksi. Kumpi on isompi paha, ampua koko lintu vai re-ittää munat, jos katsotaan et räkäteistä on taloudellista haittaa?
        http://yle.fi/uutiset/rastaat_ja_varikset_ammutaan_marjatiloilla/5392659

"siilimuori"
        Kysyit, kumpi on isompi paha, ampua koko lintu vai rei´ittää munat.
        Vastaan: Jos olis pakko valita, niin pahempaa on tökkiä muniin reikiä ja antaa linnun hautoa viallisia munia. Se on raukkamaista. Siispä ampuminen (kivuttomasti) olisi vähempi paha.Tai häiritä pesärauhaa niin, että hautova lintu päättäisi muuttaa asutuksen lähettyviltä muualle.

• 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

"1eero"

Heissuli heikku ))
        Monen viikon päästä kotona kahvikupposen ääressä !
        Räkätistä puhe, sattu männä viikolla ollessa paripäivää pois mökiltä tullesa takasin aloin hamuamaa avainta ulko-oven yläpuolelta kah käsi tapasi räksän pesän, voi pentele mitä nyt eteen pari mulokkua pesässä ei käy alkuunkaa, kuistilla oli pieniä nauloja tökkäsin mulokkuihin reiät. Ei mennä aikaa kaa kun ilmesty lisää munia pesään, sitkee lintu aattelin olkoon se herkis pelekäämästä, siinä se hautoo nyt jälkeläisiä kahtoo ku meikäläinen teki rakennustöitä verannolla väliin hirvee meteli.
        Minäkö luonnon vihaaja ei alkuunkaa en muuten kesiä viettäis sen helemassa, vaikka väliin saa hirvi emoja juosta karkuun ompa karhukin käynnä kivenheiton päässä paskomassa, linnunpesiä pihapiirissä toistakymmentä varmuudella mikä sen hienompaa. Vel miehe eukko hoitelee puutarhaa, on läntti mansikoita marjapensaita puutarhavatukkoa kaekenmaailman turnipsit tilleineen raparperit omput järvessä hirveen isoja kaloja hohhoijjaa en jaksa ennee kertoa.
        Kaikista huolimatta räkätti jatkaa hautomista ja minä nautin kesästä.
        Toivon sinulle heikku myös räksälle hyvää kesää :))

• Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

Heissuli heikku ))
        Monen viikon päästä kotona kahvikupposen ääressä !
        Räkätistä puhe, sattu männä viikolla ollessa paripäivää pois mökiltä tullesa takasin aloin hamuamaa avainta ulko-oven yläpuolelta kah käsi tapasi räksän pesän, voi pentele mitä nyt eteen pari mulokkua pesässä ei käy alkuunkaa, kuistilla oli pieniä nauloja tökkäsin mulokkuihin reiät. Ei mennä aikaa kaa kun ilmesty lisää munia pesään, sitkee lintu aattelin olkoon se herkis pelekäämästä, siinä se hautoo nyt jälkeläisiä kahtoo ku meikäläinen teki rakennustöitä verannolla väliin hirvee meteli.
        Minäkö luonnon vihaaja ei alkuunkaa en muuten kesiä viettäis sen helemassa, vaikka väliin saa hirvi emoja juosta karkuun ompa karhukin käynnä kivenheiton päässä paskomassa, linnunpesiä pihapiirissä toistakymmentä varmuudella mikä sen hienompaa. Vel miehe eukko hoitelee puutarhaa, on läntti mansikoita marjapensaita puutarhavatukkoa kaekenmaailman turnipsit tilleineen raparperit omput järvessä hirveen isoja kaloja hohhoijjaa en jaksa ennee kertoa.
        Kaikista huolimatta räkätti jatkaa hautomista ja minä nautin kesästä.
        Toivon sinulle heikku myös räksälle hyvää kesää :))

Kattelet muina miehinä vaan linnun hautomista, vaikka tiedät sen tekevän turhaa hommaa, kun munat oot rikkonut. Ei todellinen luonnonystävä niin tekisi. Näin ajattelen.

Toivon talosi päälle koko kesäksi salamapilvisadepallon ja seuratkoot se sinua, kun veneelle menet. Puhaltakoot puhuri veneen vinoon, että vinossa saisit venettäsi ohjata. Olkoot pihassasi myös kylmyys, yöllä halla ja vatsasi jatkuvasti kovalla.:)

• siilimuori
        Heikunkeikku kirjoitti:

"siilimuori"
        Kysyit, kumpi on isompi paha, ampua koko lintu vai rei´ittää munat.
        Vastaan: Jos olis pakko valita, niin pahempaa on tökkiä muniin reikiä ja antaa linnun hautoa viallisia munia. Se on raukkamaista. Siispä ampuminen (kivuttomasti) olisi vähempi paha.Tai häiritä pesärauhaa niin, että hautova lintu päättäisi muuttaa asutuksen lähettyviltä muualle.

Miten ammutaan kivuttomasti? :). Kun rätsä hautoo muniaan, saa hän toteuttaa hoivaviettiään iloisena. Kerrankos niin käy että munista ei kuoriudukkaan pojasta. Ja kuoriutuvat tarkoittaa lisää haitantekijöitä.

• kadunvarrelta
        Heikunkeikku kirjoitti:

Kattelet muina miehinä vaan linnun hautomista, vaikka tiedät sen tekevän turhaa hommaa, kun munat oot rikkonut. Ei todellinen luonnonystävä niin tekisi. Näin ajattelen.

Toivon talosi päälle koko kesäksi salamapilvisadepallon ja seuratkoot se sinua, kun veneelle menet. Puhaltakoot puhuri veneen vinoon, että vinossa saisit venettäsi ohjata. Olkoot pihassasi myös kylmyys, yöllä halla ja vatsasi jatkuvasti kovalla.:)

Noin kirjottaa kaupunkilainen joka ei siitä oikeasta maalaiselämästä mitään tiedä. Joku viherpiipertäjä.

• 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

Mitä sinä pauhaat se räksä hautoo nyt reiättömiä munia, toisekseen ilmat on oluna huononlaisia ja räksän pojille saatan ohimennessä tarjota madon kunhan kuoriutuvat. Toivottovasti tupaasi tulee juhannuksena lunta ni muista silloin siellä se eero syöttelee linnun poikasia.

• ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

Syötkö sinä, Heikunkeikku, kananmunia?
        Eikö se ole vielä julmempaa, että ne kerätään pesästä pois, ennenkuin kana pääsee edes hautomaan niitä? Turhasti se niitä hautoisikaan, jos ei kanalassa ole kukkoa, sillä ne märkänisivät vaan niinkuin reijitetyt rastaanmunat. Kuvittele, mikä pettymys kanoille hautoa ihan turhaan. Nyyh!

• Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

Mitä sinä pauhaat se räksä hautoo nyt reiättömiä munia, toisekseen ilmat on oluna huononlaisia ja räksän pojille saatan ohimennessä tarjota madon kunhan kuoriutuvat. Toivottovasti tupaasi tulee juhannuksena lunta ni muista silloin siellä se eero syöttelee linnun poikasia.

Oooooh, mikset kirjoita selvemmin, että olisin ymmärtänyt, ettei Kaikki mulkerot oo tökätty käyttökelvottomiksi. Okei sitte. Oikein hyvä, että asia tuli selvennettyä, että minäkin saan ensi yönä nukuttua.

Noh. Tuulkoon sitte pikkuusen vähemmän, että ei tartte vinossa istua venettä ohjaamassa. Niiden munien, jotka tärvelit, puolesta satakoot kuitenkin keskivertoa enemmän :) Olkoot vatsasi toiminta kohdillaan. Kovuus veks.
        Suostun yhtenä päivänä tuvas kierimään lumessa. Mutta muista kans sitte syöttää niitä poikasia.

Lauskeutukoot rauha näppäimistön päälle.

• Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Syötkö sinä, Heikunkeikku, kananmunia?
        Eikö se ole vielä julmempaa, että ne kerätään pesästä pois, ennenkuin kana pääsee edes hautomaan niitä? Turhasti se niitä hautoisikaan, jos ei kanalassa ole kukkoa, sillä ne märkänisivät vaan niinkuin reijitetyt rastaanmunat. Kuvittele, mikä pettymys kanoille hautoa ihan turhaan. Nyyh!

No sattumalta juuri tänään keitin kananmunia.
        Ostan vain ja ainoastaan Vapaan Kanan munia. Ei esim. virikekanojen mulkeroita, vaan vapaan, enkä tietenkään häkkikanojen munia.

Kauheaa kauheaa, mikä hyökkäys monilta siitä asiasta, kun minä tuohdun munien tärvelemisestä pesässä. Nyt on linnuilla pesimisaika ja pesiä ei saisi silloin häiritä. Kukaan mulle vastanneista ei ole samaa mieltä kanssani, että muniin ei saa tökkiä reikiä.
        Asia tuli selväksi eeron kanssa ja jätän tämän asian nyt tähän.

• 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

Oooooh, mikset kirjoita selvemmin, että olisin ymmärtänyt, ettei Kaikki mulkerot oo tökätty käyttökelvottomiksi. Okei sitte. Oikein hyvä, että asia tuli selvennettyä, että minäkin saan ensi yönä nukuttua.

Noh. Tuulkoon sitte pikkuusen vähemmän, että ei tartte vinossa istua venettä ohjaamassa. Niiden munien, jotka tärvelit, puolesta satakoot kuitenkin keskivertoa enemmän :) Olkoot vatsasi toiminta kohdillaan. Kovuus veks.
        Suostun yhtenä päivänä tuvas kierimään lumessa. Mutta muista kans sitte syöttää niitä poikasia.

Lauskeutukoot rauha näppäimistön päälle.

Olkoon rauha maassa ja palstalla hyvä tahto, vaikka aloitukseni koski kesähattuja mutta meinasi menä munimiseksi haitanneekö yhtikäs mitään :)

• Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

Olkoon rauha maassa ja palstalla hyvä tahto, vaikka aloitukseni koski kesähattuja mutta meinasi menä munimiseksi haitanneekö yhtikäs mitään :)

Ei haittaa mitään:)

• ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

No sattumalta juuri tänään keitin kananmunia.
        Ostan vain ja ainoastaan Vapaan Kanan munia. Ei esim. virikekanojen mulkeroita, vaan vapaan, enkä tietenkään häkkikanojen munia.

Kauheaa kauheaa, mikä hyökkäys monilta siitä asiasta, kun minä tuohdun munien tärvelemisestä pesässä. Nyt on linnuilla pesimisaika ja pesiä ei saisi silloin häiritä. Kukaan mulle vastanneista ei ole samaa mieltä kanssani, että muniin ei saa tökkiä reikiä.
        Asia tuli selväksi eeron kanssa ja jätän tämän asian nyt tähän.

Sorry! Ei nyt ollut tarkoitukseni hyökätä mitenkään. Olen vaan niin tahditon luonnostaan.
        Mitä halusin sanoa, niin sitä samaa kuin joku toinenkin tuossa aikaisemmin, että turha on kenenkään masentaa mieltään siitä, että räksä saisi traumoja turhasta hautomisesta, koska ei kaikista munista välttämättä poikasia tule kuitenkaan vaikka lintuemo niitä hautoo.

• Heikunkeikku

Sorry! Ei nyt ollut tarkoitukseni hyökätä mitenkään. Olen vaan niin tahditon luonnostaan.
        Mitä halusin sanoa, niin sitä samaa kuin joku toinenkin tuossa aikaisemmin, että turha on kenenkään masentaa mieltään siitä, että räksä saisi traumoja turhasta hautomisesta, koska ei kaikista munista välttämättä poikasia tule kuitenkaan vaikka lintuemo niitä hautoo.

No en nyt mieltäni Masenna, mutta harmittaa monien ihmisten välinpitämättömyys luontoa ja eläimiä kohtaan.
        Totta kai tiedän, että monet munat eivät kuoriudu. En ole tutkinut (heh), mimmosia traumoja linnut saavat, jos kaikki munat ei kuoriudu. Arvelen, että traumaa ei tule, jos kuitenkin jokunen mulkku kuoriutuu.
        Ymmärsin eeron kirjoituksesta, että hän tökkii kaikki munat reikäiseksi ja näinollen yksikään muna ei kuoriudu. Se sitten taas suututtaa meikäläistä. Ihan niin paljon, että naama punaaseksi muuttuu:)
        eero ilmoitti, ettei olekaan tökkinyt kaikkia munia. Ottaa nyh siitä sitten selevää, että onko se niin, vai yrittääkö vedellä huonoa omaatuntoa ittestään veks:)
        On eri asia jos luonto itsessään "määrää" munien kohtalon, mutta jos ihminen muuten vaan huvikseen tai minkä syyn tahansa ollessa kysymyksessä, turmelee pesimisaikana lintujen munia, niin se on väärin.
        Ei ihmisten (jotkut, eivät tietenkään kaikki) tarvitsisi niin usein pistää käpäliä luonnon juttuihin ja turmella tai muuttaa luonnon omaa menemistä.

• kesivä
        Heikunkeikku kirjoitti:

Ei haittaa mitään:)

Närhen munat sanon minä. Minä olin noitunut vatsan löysälle, niin löysälle, että olis lentänyt kuin varpusparvi. Koville sekin ottaa veneessä.

• ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

No en nyt mieltäni Masenna, mutta harmittaa monien ihmisten välinpitämättömyys luontoa ja eläimiä kohtaan.
        Totta kai tiedän, että monet munat eivät kuoriudu. En ole tutkinut (heh), mimmosia traumoja linnut saavat, jos kaikki munat ei kuoriudu. Arvelen, että traumaa ei tule, jos kuitenkin jokunen mulkku kuoriutuu.
        Ymmärsin eeron kirjoituksesta, että hän tökkii kaikki munat reikäiseksi ja näinollen yksikään muna ei kuoriudu. Se sitten taas suututtaa meikäläistä. Ihan niin paljon, että naama punaaseksi muuttuu:)
        eero ilmoitti, ettei olekaan tökkinyt kaikkia munia. Ottaa nyh siitä sitten selevää, että onko se niin, vai yrittääkö vedellä huonoa omaatuntoa ittestään veks:)
        On eri asia jos luonto itsessään "määrää" munien kohtalon, mutta jos ihminen muuten vaan huvikseen tai minkä syyn tahansa ollessa kysymyksessä, turmelee pesimisaikana lintujen munia, niin se on väärin.
        Ei ihmisten (jotkut, eivät tietenkään kaikki) tarvitsisi niin usein pistää käpäliä luonnon juttuihin ja turmella tai muuttaa luonnon omaa menemistä.

Mutta eikös ihminenkin ole osa luontoa, kun tarkemmin ajattelee.
        Onko se niin väärin, jos ihminen haluaa puolustaa omaa reviiriään.
        Onko teilläpäin paljon susia ja karhuja? Ei varmaan, ei meilläkään vielä, mutta pian aikaa on, jos ei ihminen koskaan iske käpäliään luonnon kulkuun.
        Eilen tapoin hyttysen. Kohta tulee aika, että ampiaispesä saa kyytiä jostain tuolta vintiltä.

• Heikunkeikku
        kesivä kirjoitti:

Närhen munat sanon minä. Minä olin noitunut vatsan löysälle, niin löysälle, että olis lentänyt kuin varpusparvi. Koville sekin ottaa veneessä.

"kesivä"
        Joo, koville ottais veneessä varpusparven möyriessä mahassa ja prutkahtamaisillaan ulos :) Ja jatkuvalla syötöllä, aina kun edellinen parvi lentäis veks, niin ei muuta ku uutta parvea pukkaamaan :)
        Apua, mitä puhetta :)

• Heikunkeikku

Mutta eikös ihminenkin ole osa luontoa, kun tarkemmin ajattelee.
        Onko se niin väärin, jos ihminen haluaa puolustaa omaa reviiriään.
        Onko teilläpäin paljon susia ja karhuja? Ei varmaan, ei meilläkään vielä, mutta pian aikaa on, jos ei ihminen koskaan iske käpäliään luonnon kulkuun.
        Eilen tapoin hyttysen. Kohta tulee aika, että ampiaispesä saa kyytiä jostain tuolta vintiltä.

Pesiin ei saa koskea, kun on pesimisaika.
        Huhtikuun alusta heinäkuun loppuun (vähän vaihtelee eri paikkakunnilla?) on pesimisaika ja silloin KAIKKI linnut on rauhoitettu.
        Elikkä omalta reviiriltäkään ei saa rauhoitettuja lintuja häiritä.
        Olisko ne linnut sun reviirillä lintujen "jokalinnunoikeudella", niinku me ihmiset jokamiehenoikeudella saadaan tallustella muiden metsissä :)

• 1eero

Pesintä jatkuu ketjussa, venepoukamassa on monena kesänä pesinyt ruohikossa mustakurkku-uikku mutta yhtään kertaa ei munista ole poikasia kehittynyt mikä syynä, sitkeästi on hautonut. Kaksi urosta on taasen pyörinyt muttei naarasta ole näkyny. Sinisorsa naaras on toukokuun alusta alkaen tallustellu pihamaalla vehnäleipää kärkkyen pää kallellaan muttei iha sisälle asti ole tullu, valkoposki hanhia ei ole vielä näkyny joutsenia sitäkin enempi, tuntuu et joka paikka täynnä visertäjiä.

• Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

Pesintä jatkuu ketjussa, venepoukamassa on monena kesänä pesinyt ruohikossa mustakurkku-uikku mutta yhtään kertaa ei munista ole poikasia kehittynyt mikä syynä, sitkeästi on hautonut. Kaksi urosta on taasen pyörinyt muttei naarasta ole näkyny. Sinisorsa naaras on toukokuun alusta alkaen tallustellu pihamaalla vehnäleipää kärkkyen pää kallellaan muttei iha sisälle asti ole tullu, valkoposki hanhia ei ole vielä näkyny joutsenia sitäkin enempi, tuntuu et joka paikka täynnä visertäjiä.

Joo, pesintä jatkuu ketjussa. Aina joku jotaki visertää, niin minäkin sitten katson "pakotetuksi" visertelemään muutamat omat visertelyt. Oon tehnyt lähtöä pihalle ties kuinka kauan aikaa, mutta täälä mä vaan naputtelen. Jalkaterät on kyllä suunnattu tonne ulko-ovelle päin, että jahka saan peppuni ylähä lavittalta, niin sitten lähden.
        On mukavaa seurata lintujen pesimisiä, poikasten ruokkimisia ja sen sellasta.
        Joutsenia täälläkin paljon.

• ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

Pesiin ei saa koskea, kun on pesimisaika.
        Huhtikuun alusta heinäkuun loppuun (vähän vaihtelee eri paikkakunnilla?) on pesimisaika ja silloin KAIKKI linnut on rauhoitettu.
        Elikkä omalta reviiriltäkään ei saa rauhoitettuja lintuja häiritä.
        Olisko ne linnut sun reviirillä lintujen "jokalinnunoikeudella", niinku me ihmiset jokamiehenoikeudella saadaan tallustella muiden metsissä :)

Pitäisikö oravat vetää oikeuteen, kun ne syö linnunpesistä munia?
        Ps. Kanakin on muuten lintu.

• 1eero

Raskaana oleville naisille on myös annettava rauha kantoajaksi ei passaa mennä sorkkimaan, siis pesimä aikana eikä urosten muniin saa tökkiä reikiä.

• Viatonsivullinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

On se rumaa mennä häiritsemään toisen pesätouhuja.

• Satiaispesä
        Viatonsivullinen kirjoitti:

On se rumaa mennä häiritsemään toisen pesätouhuja.

Joo jos on pokahoidolla pesä täynnä satiaisia niin aikas vilskettä on...
        Ei passaa mennä siihen sorkkimaan.

• Korppis1

No, joo sähköt sähkälinjoille sattuuhan sitä ; )

• kotsa.lätsä

Katson Ranskan avoimen tennismatsia ja näyttää valtaosalla miehiä olevan samanlaiset olkihatut. Aprikoin, että siellä on myyty/jaettu auringon takia katsojille hattuja. En ole Ranskan muotia seurannut.

• hattupäässä

Hatut ovat käytössä aurinkoisissa maissa, missä ihosyövän vaarat tunnetaan.

Pariisissa hatut, miesten ja naisten, eivät olleet olkihattuja, vaan osaksi paperikuitua.

• Tummansininen seilorilippis tyyppi kapteeni Haddock (Tintinin kaveri) oli eilen päässäni ja hyvä olikin, koska siellä hiekkamyrskyssä olisi kyllä tukka ollut aina epäjärjestyksessä. Tänään sataa (sääennustuksessa luvattin lumensekaista sadetta :( ) ja jos jossain vaiheessa meen laittaan ostamani kirsikkatomaatin taimet maahan niin sydvesti tulisi kysymykseen.

• siilimuori

Sellanen kesähattu ois kiva, mis ois linnunpesä.

• 1eero

Minkä linnun, kottaraisen pönttö esim.

• siilimuori
        1eero kirjoitti:

Minkä linnun, kottaraisen pönttö esim.

Haa, vain mielikuvitus rajana voisi olla. Joku tervapääsky voisi olla kiva.

• siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

Haa, vain mielikuvitus rajana voisi olla. Joku tervapääsky voisi olla kiva.

Tai haarapääsky savolaisittain :D.

• siilimuori kirjoitti:

Tai haarapääsky savolaisittain :D.

Mites nämä kesähatut on muuttuneet linnunpesiksi? Pakko oli lukaista ketju, joten munia on rikottu ensin ja siitä taas pesiin ja hattuihin. Itsekkin olen 5-10 ikäisenä ollut ahkera räkätin pesän tuhoaja, siis puihin kiipeilijä.

Kesähattua olen viimeksi käyttänyt siskoni kanssa joskus 60 luvulla serkkuni häissä. Meillä oli upeat valkoiset lierihatut ja tietenkin valkoiset pitsihansikkaat. Kaiken "kruunasi" meidän puupohjainen avoauto, olikohan Ifa merkkinen? Oli sillä niin mageeta ajella pienen kylän hiekkateitä, kun sukulaiset katselivat, että "hulluja nuo on"! Oltiinhan me, mutta hulluilla oli hauskaa silloin ja kaiholla muistelenkin sitä aikaa, sillä sellaista riemua ei enää saa millään konstilla tämän ikäisenä.

No, en sitä kaipaakaan toinperään, enkä kesähattua päähäni laita. En edes huivia leuanalle solmuun.

• kesivä

Mä etin isävainaan vanhan sinireunaisen nenäliinan. Teen joka kulmaan solmut kun neliönmallinen se liina. Ihanasti menee kuperaksi. Kyllä korkeampikin otsa peittyy helteeltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      530
      8937
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      160
      6144
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      374
      5203
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      66
      4749
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      98
      4351
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      166
      4053
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      185
      3942
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      92
      1886
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      103