Maaviljelijä on eliittipummi

KeskustaPummit

Maanviljelijät saavat rahaa oman omaisuutensa kartuttaiseen valtiolta. Lisäksi he saavat palkkaa, kun loisivat maatiloillaan.

Todellisuudessa maanviljelijä on pelkkä sosiaalipummi ja häntä ei voi koskaan verrata yrittäjään. Se on yrittäjiä halventavaa.

Eliittipummi on tukien väärinkäyttäjä. Todellisuudessahan kyse on työttömistä peräkammarin pojista.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsevainon

      Tässä maataloudessakin on käynyt samoin kuin näiden Kelan ja sossujen järjestelmissä, että sadoilletuhansille tullut päätoimi eli ammatti ..

    • päkmanni

      Suomen maatalous on iät ajat ollut sosiaalitoimen elätti. Sitähän tukiaiset ovat.

    • lypsyllejo

      Näköjään enää ei tiedetä maanviljelystä yhtään mitään.

      Kyllä maatalous vaatii työtä ja usein on tehtävä pitkiä päiviä. Maatalousyrittäjä vastaa itse ja yksin kaikesta tuotannostaan. Sitä ei sossupummi arvaa, miten paljon työtä on tehty hänen maitotölkkinsä eteen, mitä kaikkea on tapahtunut, ennen kuin makkara on hänen haarukassaan ja peruna lautasella. Hampparin hampurilaisiakaan ei ole olemassa ilman maanviljelijöitä.

      Sopii siis suhtautua maanviljelijöihin vähän kunnioittavammin.

      • ljhxetiokhhh

        Miksi? Kun kerran samassa asemassa sossupummi kanssa olette. Itse asiassa jopa pahempia. Sossu kun ei omakotitaloja ja autoja kustanna rehellisille sossupummeille.


      • Vihaa_työntekoa
        ljhxetiokhhh kirjoitti:

        Miksi? Kun kerran samassa asemassa sossupummi kanssa olette. Itse asiassa jopa pahempia. Sossu kun ei omakotitaloja ja autoja kustanna rehellisille sossupummeille.

        Tuo ollut Kiljavalla töpselit päässä.


      • Pummiviljelijät

        Ei ole ainuttakaan syytä kunnioittaa pölöjä, jotka eivät kykene päivääkään tekemään työtä kuin pummaamalla rahat muilta.

        Ette maksa edes kesälomasijaisille palkkaa, nekin otatte pummilla. Maatalouslomittajan palkat maksetaan verovaroilla. Oikea yrittäjä maksaa palkat itse, eikä pummaa niitäkin.


      • KauKe

        Mutta mutta, miksi sossujen viha viljeliöistä kohdistuu vain keskustaan. Vaikka viljeliöitä on lähes kaikista puolueista. Suurimmat tilat ovat kokoomus ja ruotsalais viljeliöillä. Keskusta perssu ja vihreitä kannattavat jo huomattavasti pienemmät tilat joita ei juurikaan kannata kadehtia. Jopa sosialisteja löytyy viljeliöiden joukosta, joten saatatte haukkua omianne,
        Olen joskus ajatellut noita haukkumisia lukiessani, että saattaa pian olla niin että kepulaisia on enempi SAKssa, kuin viljeliöinä. Mutta sillä niiden täytyy olla hiiren hiljaa puoluekannastaan, muuten sosialisti pääluotot savustaisi ne ulos. Kun kaikki johto ja luottamusmies kaarti saa olla vain kommunisteja ja sosialisteja. Joten muiden puolueiden kannattajilla ei ole mitään turvaa SAKssa.
        Haluaisin kovasti nähdä milloin tuollainen laki on kirjattu, mutta käytäntö on kuitenkin tuo. Sipilän pitää ottaa tuostakin selvää, ja pistää Rinteen muuttamaan törkeitä vääristymiä siellä.


      • Täällä oikea Osmium 76, eikä se alhainen nikkivaras, oikea Tollero Tollisko.

        1. Kepulaiset vihaavat elättäjiään aivan apinan raivolla, sellaista ei tapaa kokoomuslaisten viljelijöiden kirjoituksissa.
        Kepuänkyrät ja varsinkin Tolliskot, siis eteläpohjalaiset kepulaiset ovat uhanneet tulla minut tappamaan, muiluttamaa ja pahoinpitelemään tällä saitiila lukemattomia kertoja vaikka itse en ole koskaan sellaiseen kirjoitteluun alentunut. Muutama lainaus "Homma jäi 1918 kesken" "Saunan takana on tilaa", "Rajalle ja potku perseelle" "Lapuan Laki voimaan" jne.
        On tosi keskustalaista tekstiä syöttilään asemaan heittäytyneiltä maatalous"yrittäjiltä"!
        NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO
        2, Arvoisat keskustalaiset, kepuänkyrät ja varsinkin Tolliskot eivät tunne ja eivät tunnusta tosiasioita, vaan päivästä päivää toistavat omia valeitaan.
        Tällaisia ovat muiden muassa:
        - Maatalous"yrittäjien" lomat
        - eläkkeet ja niiden maksajat ja edunsaajat
        - eläkkeen kaltaisella etuudella olevat
        -luopumiskustannukset, ketkä maksavat ja luopujien mahdollisuus jatkaa samassa työssä.
        3. Suomalaisen ruuan puhtaus ja terveellisyys. Keputotuus ei kestä totuudenmukaista tarkastelua.
        4. Törkeät valeet turpeenpolton edullisuudesta. Tosiasiassa turpeenpoltto on eniten saastuttava, turpeen vero on vain 1/4 kivihiilen veroista. Polttoturve sisältää jopa yli 20 % rikkiä, turpeessa oleva typpi muodostaa palotapahtumassa dityppioksidia, ilokaasua joka on 320 kertaa niin paha kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi.
        Turvesoiden metaanipäästöt ovat aivan hirvittävät, 14 kg CH4/ha/vuosi vielä ainakin 20 vuotta sen jälkeen kun turpeen nosto on lopetettu. Metaani on 16 kertaa niin pahan kasvihuonekaasu kuin CO2.

        Yksi seikka mikä pelottaa ja suututtaa isänmaallisia kansalaisia on Suomen Keskustan ja keskustalaisten ankara VENÄJÄ KIIMA.
        Vajaa vuosi sitten Paavo Väyrynen esitti, tai oikeastaan vaati Suomen eroa EU:sta ja liittymistä Venäjän, Valko-Venäjän (ja muutaman muun entisen neuvostotasavallan) ja Ukrainan talous- ja valtioliittoon! Kepulaisten järjenjuoksua kuvaa hyvin se, että siellä oli sota käynnissä, MUTTA IKUINEN Neuvostoliitto, "tämä maaliman johtava Rauhan Valtio, joka ei ole milloinkaan hyökännyt minkään toisen valtion kimppuun" lainaus Suomenmaa ja Tiedonantaja, on ja puusyy kepulaisten ja stalinistien pyhänä isänmaana.

        Juha Sipilä sai 17,7 miljoonaa euroa valtion tukea "pisneksiinsä", myi yrityksensä ameriikkalaisille jotka siirsivät tuotannon pois Suomesta ja jäikö yhtään työpaikkaa tästä 17,7 miljoonan "sijoituksesta".
        Yksi pikkujuttu, muta kuvaava kepulaisten anbkarasta vihasta, kaunasta ja kateudesta työntekijöitä kohtaan; Juha Sipilä sai monta huomautusta ennen varoitusta, kun hän ei hoitanut edes välttävää käryjenpoistoa juotostyöpisteistä.
        NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO JA kepu pettää aina. No saunan takana on tilaa ja voihan niitä kepulaisten ankarasti vihaamia palkansaajia myrkyttää tina, lyijy ja jopa antimonikaasuilla. Eipä silti, voihan ne kaasut olla terveellisempiä kuin suomalainen ruoka


      • KauKe
        osmium1 kirjoitti:

        Täällä oikea Osmium 76, eikä se alhainen nikkivaras, oikea Tollero Tollisko.

        1. Kepulaiset vihaavat elättäjiään aivan apinan raivolla, sellaista ei tapaa kokoomuslaisten viljelijöiden kirjoituksissa.
        Kepuänkyrät ja varsinkin Tolliskot, siis eteläpohjalaiset kepulaiset ovat uhanneet tulla minut tappamaan, muiluttamaa ja pahoinpitelemään tällä saitiila lukemattomia kertoja vaikka itse en ole koskaan sellaiseen kirjoitteluun alentunut. Muutama lainaus "Homma jäi 1918 kesken" "Saunan takana on tilaa", "Rajalle ja potku perseelle" "Lapuan Laki voimaan" jne.
        On tosi keskustalaista tekstiä syöttilään asemaan heittäytyneiltä maatalous"yrittäjiltä"!
        NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO
        2, Arvoisat keskustalaiset, kepuänkyrät ja varsinkin Tolliskot eivät tunne ja eivät tunnusta tosiasioita, vaan päivästä päivää toistavat omia valeitaan.
        Tällaisia ovat muiden muassa:
        - Maatalous"yrittäjien" lomat
        - eläkkeet ja niiden maksajat ja edunsaajat
        - eläkkeen kaltaisella etuudella olevat
        -luopumiskustannukset, ketkä maksavat ja luopujien mahdollisuus jatkaa samassa työssä.
        3. Suomalaisen ruuan puhtaus ja terveellisyys. Keputotuus ei kestä totuudenmukaista tarkastelua.
        4. Törkeät valeet turpeenpolton edullisuudesta. Tosiasiassa turpeenpoltto on eniten saastuttava, turpeen vero on vain 1/4 kivihiilen veroista. Polttoturve sisältää jopa yli 20 % rikkiä, turpeessa oleva typpi muodostaa palotapahtumassa dityppioksidia, ilokaasua joka on 320 kertaa niin paha kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi.
        Turvesoiden metaanipäästöt ovat aivan hirvittävät, 14 kg CH4/ha/vuosi vielä ainakin 20 vuotta sen jälkeen kun turpeen nosto on lopetettu. Metaani on 16 kertaa niin pahan kasvihuonekaasu kuin CO2.

        Yksi seikka mikä pelottaa ja suututtaa isänmaallisia kansalaisia on Suomen Keskustan ja keskustalaisten ankara VENÄJÄ KIIMA.
        Vajaa vuosi sitten Paavo Väyrynen esitti, tai oikeastaan vaati Suomen eroa EU:sta ja liittymistä Venäjän, Valko-Venäjän (ja muutaman muun entisen neuvostotasavallan) ja Ukrainan talous- ja valtioliittoon! Kepulaisten järjenjuoksua kuvaa hyvin se, että siellä oli sota käynnissä, MUTTA IKUINEN Neuvostoliitto, "tämä maaliman johtava Rauhan Valtio, joka ei ole milloinkaan hyökännyt minkään toisen valtion kimppuun" lainaus Suomenmaa ja Tiedonantaja, on ja puusyy kepulaisten ja stalinistien pyhänä isänmaana.

        Juha Sipilä sai 17,7 miljoonaa euroa valtion tukea "pisneksiinsä", myi yrityksensä ameriikkalaisille jotka siirsivät tuotannon pois Suomesta ja jäikö yhtään työpaikkaa tästä 17,7 miljoonan "sijoituksesta".
        Yksi pikkujuttu, muta kuvaava kepulaisten anbkarasta vihasta, kaunasta ja kateudesta työntekijöitä kohtaan; Juha Sipilä sai monta huomautusta ennen varoitusta, kun hän ei hoitanut edes välttävää käryjenpoistoa juotostyöpisteistä.
        NÄIN TOIMII MAALAISLIITTO JA kepu pettää aina. No saunan takana on tilaa ja voihan niitä kepulaisten ankarasti vihaamia palkansaajia myrkyttää tina, lyijy ja jopa antimonikaasuilla. Eipä silti, voihan ne kaasut olla terveellisempiä kuin suomalainen ruoka

        Hyvä osmium 1. Ymmärrän hyvin jos mieli on noin musta, kuin sinulla näkyy olevat, niin se on pakko päästä purkautuu vaikka tänne kepu saitille. Ehkä se helpottaa hieman ettei mitään pahempaa tapahtuisi, mutta voisit kyllä ottaa hieman rauhoittaviakin.
        Itse kirjoittelen hieman samaan tapaan kuin sinäkin, siis karrikoiden, mutta yritän pitää huumorin pilkahdusta ainakin toisessa silmässäni, mun kaveri kyllä sanoi että se saattaa olla lasisilmä, tiedä häntä.
        Minä hieman puolustelen keskustaa vaikka olen koko aikuis ikäni asunut kaupungissa, ja tehnyt työni siellä. Vain kesämökkini on maaseudulla, että siellä nään viljeliöitä raskaassa työssään. Tekevät pitkää päivää usein seitsemän päivää viikossa, ainakin kesäaikaan. Joten en yhtään kadehdi heitä. Tuntuu usein päin vastoin että he kadettivat minua.


    • Mäenymmärrä

      Onko maanviljelijät yrittäjiä? Eivät ole he ovat työtään tukia vastaan tekeviä näennäisyrittäjiä ja veronmaksajat maksavat.

      • Paljon_porua

        peräreiästä?

        Paljonkohan sinäkin kutjake olet eläissäsi veroa maksanut. Juttujen perusteella et juurikaan. Tyypillistä tulonsiirtoelätin vinkumista.


      • Mäenymmärrä
        Paljon_porua kirjoitti:

        peräreiästä?

        Paljonkohan sinäkin kutjake olet eläissäsi veroa maksanut. Juttujen perusteella et juurikaan. Tyypillistä tulonsiirtoelätin vinkumista.

        Olen maksanut veroa kuukaudessa niin paljon kuin sinä vuodessa. Olen nyt eläkkeellä ja tyytyväinen siihen, siis ansaitsemallani eläkkeellä. Olisin valmis maksamaan vieläkin pari% lisää veroa, että ne pääsisivät pienemmillä leikkauksilla joilla vaikeinta on.


      • Taidat_olla
        Mäenymmärrä kirjoitti:

        Olen maksanut veroa kuukaudessa niin paljon kuin sinä vuodessa. Olen nyt eläkkeellä ja tyytyväinen siihen, siis ansaitsemallani eläkkeellä. Olisin valmis maksamaan vieläkin pari% lisää veroa, että ne pääsisivät pienemmillä leikkauksilla joilla vaikeinta on.

        kova jätkä?

        Minä olen vittumaisena ihmisenä laskenut paljonko olen maksanut veroa elinaikanani tulonsiirtoelättien persieen. Summa on noin 2,2 miljoonaa euroa.

        Eläkeläisethän ovat lähtökohtaisesti tulonsiirtoelättejä.


    • kartuttaiseen

      Suomessa saa jokainen halukas ryhtyä maanviljelijäksi. Turha heitä on kadehtia.
      Aloittajankin kannattaa ehdottomasti ryhtyä maanviljelijäksi. Saat valtiolta rahaa omaisuutesi kartuttamiseksi ja sinusta tulee rikas.

      • patajakattila

        noonnniinnn tulihan se sieltä, jatkan siitä mihin jäit. Suomessa saa jokainen ryhtyä duunariksi ja ay änkyräksi, turha heitä on kadehtia, liittyy vain ammattilittoon ja alkaa änkyröimään oikein urakalla.
        Sinunkin kannattaa ehdottomasti ryhtyä ay änkyräksi, saat liitolta rahaa omaisuutesi kartuttamiseksi ja sinusta tulee rikas änkyrä.


      • sitärataa

        Jo aikoinaan pappa Rafu Paasiolle ehdotettiin että kyllä sitä voi maanviljelijäksi ryhtyä jos se niin ihanaa on, mutta eipä ole vihje näköjään mennnyt perille vaikka aikaa on kulunut jo reilusti yli 40 vuotta, vai olisiko niin että vihjettä on pyritty pimentämään, jotta kadehtijoita voitaisiin pitää kannattajina.


    • Miksihän

      Minä olen aina ihmetellyt että kepu, kokoomus ja persut väittävät olevan työntekijöiden puolue, mutta miksi niillä ei ole edustusta ay-liikkeessä? Noilla äänestysluvuillahan pitäisi löytyä kattava määrä työntekijöitä valtaamaan ay-liikkeen ja ajamaan sisältäpäin liike alas. Onko niin että näitäkin puolueita politiikassa äänestävät ovat tyytyväisiä toteutettuun ay-politiikkaan ja haluavat saada taistellut edut niin kuin siivellä ja sitten vain ulkopuolella arvostellaan.

      • Onhan mainitsemillasi puolueilla paikkoja palkansaajien ammattiyhdistyksissä vaikka miten paljon. Vaikuttaa siltä, että lasket ay-liikkeeksi vain SAK:n ja sen ammattiliitot, etkä STTK:ta ja Akavaa ja niihin kuuluvia liittoja.

        Itse olen äänestänyt vain ammattiyhdistyksessä, jolla ei ole puoluelistoja omissa vaaleissaan, enkä tunne vaaliliitto- ja äänestyskäytäntöä ammattiyhdistyksissä laajemmin. Onko esimerkiksi SAK-laisissa liitoissa demareiden ja vasemmistoliiton listoilla todellisuudessa muita puolueita kannattavia ehdokkaita. Otetaan esimerkiksi vaikkapa perussuomalaisten nykyinen kansanedustaja Jari Lindström. Hän ei vaikuta ajatusmaailmaltaan edes syntymädemarilta, mutta lienee aikoinaan ollut demareiden listoilla ehdokkaana ay-vaaleissa.


      • ämteekookinonetujärjestö
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Onhan mainitsemillasi puolueilla paikkoja palkansaajien ammattiyhdistyksissä vaikka miten paljon. Vaikuttaa siltä, että lasket ay-liikkeeksi vain SAK:n ja sen ammattiliitot, etkä STTK:ta ja Akavaa ja niihin kuuluvia liittoja.

        Itse olen äänestänyt vain ammattiyhdistyksessä, jolla ei ole puoluelistoja omissa vaaleissaan, enkä tunne vaaliliitto- ja äänestyskäytäntöä ammattiyhdistyksissä laajemmin. Onko esimerkiksi SAK-laisissa liitoissa demareiden ja vasemmistoliiton listoilla todellisuudessa muita puolueita kannattavia ehdokkaita. Otetaan esimerkiksi vaikkapa perussuomalaisten nykyinen kansanedustaja Jari Lindström. Hän ei vaikuta ajatusmaailmaltaan edes syntymädemarilta, mutta lienee aikoinaan ollut demareiden listoilla ehdokkaana ay-vaaleissa.

        "Vaikuttaa siltä, että lasket ay-liikkeeksi vain SAK:n ja sen ammattiliitot.."


        Sehän on yleinen tapa IDIOOTTIEN keskuudessa.


      • KauKe

        Uskon että pelkosi toteutuu melko pian, että ay-liike ei ole kohta enää pelkisteen lakkoilevien sosialistien liike. Vaan siellä alkaa toimia tarmokas keskusta perssu vihreet ryhmä. Silloin sosialisti kommunisti ryhmät riisutaan johto ja luotto toimista, suurimmaksi osaksi. Vaikka heidän todellinen kannatus on alle 40% mutta he käyttävät vanhentunutta Staalinin hirmuvaltaa siellä nujertaen toisinajatteliat raasti keinoja kaihtamatta.
        Mutta tähän tulee nyt muutos, sillä Rinnekin pelkää jo tyrmään joutuvansa jos siellä aletaan puolueettomasti törkyjä tutkimaan.


    • Huijariviljelijät

      Tukijullit suunnittelevat peltojen istutuksetkin tukien mukaan. Kannattaa istuttaa sellaista, mikä ei kasva niin saa satokorvaukset. Se on enemmän kuin saisi toimivasta maanviljelystä.

    • Kohtuutta

      Akavan Sture Fjäder (kok.) on tällä hetkellä kovimmilla panoksilla vastustamassa esim. työehtoturvan heikentämistä. Akava tulee olemaan barrikaadeilla samassa rintamassa. Kuka oli johtamassa Sari Sairaanhoitajan lakkoa, se oli kokoomuksen Jaana Laitinen-Pesonen.

    • Ajattele

      Kumpi saa enemmän tukea maajussi vai kela korvauksia nauttiva lääkäri ja sairaanhoitaja.
      Kuka saa koko palkkansa yhteiskunnalta ja niitä on paljon.
      Suomelle riittäisi hyvin jos vain puolet palkasta tulisi yhteiskunnalta ja loput ansaittaisiin itse.
      Opettajat lomailevat puoli vuotta yhteiskunnan piikkiin ja se maksaa, paljon enemmän kuin 10 prosentin tuki ruuan hintaan.

    • 5433453

      Teillä ei taida olla mitään hajua siitä miten helvetin paljon hommia maatilalla on. Ei siellä yksinkertaisesti ehdi lorvia juuri ollenkaan. Kateellisten panettelua.

      • Asiaatunteva

        Kyllä viljatilalla ehtii lorvailla. Tunnen todella monta kaupungissa asuvaa täysipäiväisessä työssä olevaa palkansaajaa, jotka hoitavat sukutilansa viikonloppuisin ja käyttävät siihen osan lomistaan. Ehtivät silti lomaillakin. Eli jos pelkästään viljatilaa hoitaa, vaikka isoakin sellaista, niin täyttä työpäivää ei tarvitse tehdä ympäri vuoden ellei sitten työskentele yltiöhitaasti. Eikä ruohonleikkuuta, talon maalausta tai kukkapenkin kitkentää lasketa maataloustyöksi. Palkansaajatkin tekevät ne vapaa-ajan viettona.


    • RöyhkeysHuipussaan

      MTK osasi valita hymyilevän vaalitäkysen, joka näytti oitis vaalien jälkeen oikean karvansa. Lapsilta, perheiltä, tutkimukselta viedään varat ja palkansaajat painetaan kykkyyn, jotta saadaan lisää vastikkeettomia tukiaisia rökäletappoita tahkoaville suurmaanomistajille.

      Mtk-kepu puree ahneuksissaan ruokkivaa kättä kiristäessään oikeaa työtä tekeviä ja veronsa maksavia palkansaajia.

      • >>vaalitäkysen, joka näytti oitis vaalien jälkeen oikean karvansa<<

        Tuntuuko muistakin, että Juha Sipilällä on nykyään vähemmän hiuksia kuin ennen vaaleja?


      • PeruukkiTuki

        Taisi olla picasso-pekkarisen rämemajava lainassa vaalien aikaan... voi tietysti olla että häkämies on antanut tukkapöllöä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      17
      2320
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1851
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      136
      1799
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1631
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1622
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      185
      1247
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      317
      1216
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1153
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1054
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1045
    Aihe