Minna haluaa liskon

Minna

... mutta minkälainen !?
Mielellään se saisi olla kasvissyöjä ja pienempi kuin puoli metriä.
Iguaanihan vissiin kasvaa hurjankin isoksi?
... vai onko niistä eri näköisiä ja kokoisia.

Mitä suosittelisitte?
Mitä moinen maksaa ja minkäkokoisen terraarion vaatii ?

7

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herppis

      Iguaani kasvaa todella isoksi ja tarvitsee ison terran.
      Katsoppas nyt vaikka ensin tuolta marikan sivuilta. Sieltä löytyy hyvin tietoa herpeistä.
      Hinnat vaihtelee liskosta ja ostopaikasta riippuen paljokin, joten siitä en voi sanoa muuta kuin, että yksityiseltä saa halvemmalla yleensä ja niiltä on useinmiten muutenkin turvallisempi ostaa.

      http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/

      • Minna

        ... hyvästä linkki vinkistä.
        Tiedätkö onko esim. lihansyöjät ehkä hieman äksympiä kuin kasvissyöjät?
        Ja semmoista kun ja jos vaikka Iguaania ajattelisi niin netistä kun kuvia kattelee niin joillakin näkyy se iso häkki tehtynä ihan verkosta ! Halpa ja helppo kyllä rakentaa sitten mutta mitenkä tärkeä sille sitten on se ilman ja lämmön kosteus kun verkkohäkissähän sen sääteleminen ei oikein onnistu ?
        Käydään varmaan kattelemassa huomenna liikkeestä minkälaisia valikoimia niillä on .
        Iguaani ja Parta aga taitaa olla nyt mielenkiinnon kohteina mutta jos löydettäisiin joku väli muoto vielä.


      • Minna kirjoitti:

        ... hyvästä linkki vinkistä.
        Tiedätkö onko esim. lihansyöjät ehkä hieman äksympiä kuin kasvissyöjät?
        Ja semmoista kun ja jos vaikka Iguaania ajattelisi niin netistä kun kuvia kattelee niin joillakin näkyy se iso häkki tehtynä ihan verkosta ! Halpa ja helppo kyllä rakentaa sitten mutta mitenkä tärkeä sille sitten on se ilman ja lämmön kosteus kun verkkohäkissähän sen sääteleminen ei oikein onnistu ?
        Käydään varmaan kattelemassa huomenna liikkeestä minkälaisia valikoimia niillä on .
        Iguaani ja Parta aga taitaa olla nyt mielenkiinnon kohteina mutta jos löydettäisiin joku väli muoto vielä.

        Iguaania ei suositella ensimmäiseksi liskoksi, juurikin niiden suurien vaatimuksien vuoksi.
        Eläinkaupan valikoimia kannattaa dissata, sillä kodittomia liskoja on muutenkin liikkeellä pilvin pimein! Kasvattajalta saa tietenkin asianmukaisesti hoidetun ja terveen yksilön, ja halvemmalla!

        Kasvissyöjä lisko voi heti alkujaan kuulostaa helpommalta vaihtoehdolta, mutta sitä se ei todellakaan ole. Toki ruokaeläinten kasvatukseen täytyy panostaa, mutta kasvissyöjien ravinto arvojen tarkkailu on hankalaa puuhaa. Liian usein nämä menehtyvät ruokavaliosta saatuihin tauteihin ja puutostiloihin.

        Muista nyt vielä että monet liskot elävät reippaasti sen 10 vuotta ellei enemmänkin, riittähän kiinnostuksesi vielä silloin..??

        Yhtenä voisin ehdottaa sinikieliskinkkiä! kattavat hoito-ohjeet löytyvät täältä: http://www.matelijat.info/sinikieliskinkki/

        Oletkos jo käynyt tutustumassa matelija foorumiin?? www.herppi.net sieltä löytyy jos jonkin moista!

        T: Henna


      • Minna kirjoitti:

        ... hyvästä linkki vinkistä.
        Tiedätkö onko esim. lihansyöjät ehkä hieman äksympiä kuin kasvissyöjät?
        Ja semmoista kun ja jos vaikka Iguaania ajattelisi niin netistä kun kuvia kattelee niin joillakin näkyy se iso häkki tehtynä ihan verkosta ! Halpa ja helppo kyllä rakentaa sitten mutta mitenkä tärkeä sille sitten on se ilman ja lämmön kosteus kun verkkohäkissähän sen sääteleminen ei oikein onnistu ?
        Käydään varmaan kattelemassa huomenna liikkeestä minkälaisia valikoimia niillä on .
        Iguaani ja Parta aga taitaa olla nyt mielenkiinnon kohteina mutta jos löydettäisiin joku väli muoto vielä.

        hyönteis syöjillä ja kasvissyöjien "äksyys" ero ei riipu ravinnosta, vaan lajista ja kuinka paljon eläintä on käsitelty. Ihan luonne kysymys myös. Aikuiset koiras iguaanit saattavat olla jopa erittäin agressiivisia, etenkin lisääntymisaikaan....


      • Herppis
        Minna kirjoitti:

        ... hyvästä linkki vinkistä.
        Tiedätkö onko esim. lihansyöjät ehkä hieman äksympiä kuin kasvissyöjät?
        Ja semmoista kun ja jos vaikka Iguaania ajattelisi niin netistä kun kuvia kattelee niin joillakin näkyy se iso häkki tehtynä ihan verkosta ! Halpa ja helppo kyllä rakentaa sitten mutta mitenkä tärkeä sille sitten on se ilman ja lämmön kosteus kun verkkohäkissähän sen sääteleminen ei oikein onnistu ?
        Käydään varmaan kattelemassa huomenna liikkeestä minkälaisia valikoimia niillä on .
        Iguaani ja Parta aga taitaa olla nyt mielenkiinnon kohteina mutta jos löydettäisiin joku väli muoto vielä.

        Igulle on oltava se terra ja sen voi rakentaa vanerista, lasista, pleksistä, mutta ei verkosta, vaikka sellasia näkyisikin. Verkkohäkissä ei todellakaan saa olosuhteita sopiviksi. Kosteus ja sopiva lämpö, sekä uv ovat todella tärkeitä igulle. Ja igun kohdalla kannattaa todella muistaa sen suuri koko ja sitä myöden suuren terran tarve, sekä igun pitkä ikä.

        Kannattaa sieltä herppi.netin galleriasta katsella terravinkkejä :) Löytyy hyviä rakennusohjeitakin, kun hakua käyttää.

        Ja kuten tuo toinen (sorry, nimimerkki vilahti ohi) neuvoi, niin lisko olisi paljon parempi kasvattajalta ostaa, ovat halvempiakin. Kaupoissa ei aina edes osata oikeita hoito-ohjeita ikävä kyllä antaa...


    • Louis Vuitton Outlet

      http://www.lv-louisvuittonbags.net Louis Vuitton Handbags
      http://www.e-louisvuittonoutlet.com Louis Vuitton Outlet
      http://www.myburberryscarfoutlet.com Burberry Scarf
      http://www.coco-chanelbags.com Chanel Bags
      http://www.louisvuitton-outletlv.com Louis Vuitton Outlet
      http://www.chanelhandbags-max.com Chanel Handbags
      http://www.louisvuittons-bags.net Louis Vuitton Bags
      http://www.louisvuittonoutlet-bagsx.com Louis Vuitton Bags
      http://www.louisvuittonoutletz.net Louis Vuitton Outlet
      http://www.myburberrybags.com Burberry Bags
      http://www.louisvuittonoutlet-max.com Authentic Louis Vuitton
      http://www.burberry-burberryscarf.com Burberry Scarf
      http://www.louisvuittonoutlet0.com Cheap Louis Vuitton
      http://www.louisvuitton0.com Louis Vuitton

    • OOTKOVÄHÄ

      MITÄ ***** LOUISVUITTONBAGEJA SÄ LISKOSIVUILLE OIKEEN PISTÄT?!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe