Erotako vai ei?

Epävarmaihminen

Olen nyt pyöritellyt eropohdintaa päässäni pitkään, mutta haluaisin vielä kokeilla, jos ulkopuolisilta tulisi jotain uusia näkökulmia auttamaan päätöksenteossa.

Taustaa: reilu 3 v sitten olin melko äskettäin eronnut ensirakkaudestani, joka oli hieman omituinen ja meillä oli aika isojakin ongelmia, ja vasta nyt koen, että en ole enää vihainen hänelle. Heti eron jälkeen kielsin itseltäni ajatukset, että hän olisi mitenkään 'saanut minua sekaisin', joten aloin sitten deittailla aktiivisesti... päädyin yhteen nykyisen avomieheni kanssa. En muista näin jälkikäteen, miksi päätin alkaa olla hänen kanssaan. Hän oli ehkä sinnikkäin? Hänestä tuli turvallinen olo, ja koin että saan olla oma itseni eikä hän odota minulta mitään. Varmaan aika selkeä rebound-suhde...

Muutimme aika pian yhteen, koska miehen mielestä se oli 'järkevää'. Minusta se tuntui silloin vastentahtoiselta koska pidin uudesta vuokra-asunnostani ja asuinalueestani, mutta en osannut vastustella ajatusta, koska onhan se järkevää kun tulee kummallekin halvemmaksi jne... olin myös varannut koiranpennun ennen kuin tapasin hänet, joten siinä tuli sitten samalla yhteinen koiran kasvatusprojekti ja juuri muuta emme suhteen alkuvaiheessa tehneetkään, kun piti opettaa sisäsiisteyttä jne. Olemme molemmat eläinrakkaita ja nauramme edelleen päivittäin koiran hölmöydelle ja söpöydelle.

Tavallaan meillä on yhteistä: koira, kotona viihtyminen, tietokoneella pelaaminen, rento ja suvaitsevainen asenne muita ihmisiä kohtaan (ei esim. tarvitse nolostella, jos vahingossa pääsee pieru).

Mutta toisaalta jo heti kun muutettiin yhteen, yhtäkkiä mies olikin omassa 'miesluolassaan' ja pelasi netissä kavereidensa kanssa kaiken vapaa-ajan. Vaikka itsekin olen pelannut varsinkin sinkkuaikoina paljon, en koskaan ole käyttänt siihen kaikkea vapaa-aikaani, koska minulla on myös paljon muitakin harrastuksia. Kun laitan päiväruokaa tai illallista, hän tulee kyllä siksi aikaa sohvalle kanssani syömään ja katsomme jotain mieluisaa tv-sarjaa. Mutta kun se on katsottu, hän palaa takaisin koneelle. Jos minulla on siis hänelle asiaa, menen hänen miesluolaansa viereen seisomaan ja odotan, että hän huomaa minut ja että pelissä tulee sopiva kohta nostaa kädet näppikseltä ja voi siirtää kuulokkeita sen verran pois korvalta, että kuulee mitä sanon. Niin tää on niin epäluonteva tilanne, että eipä siinä hirveästi syvimpiä tuntoja voi alkaa kertoilemaan. Arkisia juttuja tietysti vielä pystyy. Mutta mua siis häiritsee se, että hänen pelaamisensa on sellaista, että hän ei voi päättää milloin aloittaa, keskeyttää tai lopettaa pelaamisen - minä voin, koska en pelaa nettipelejä. Nimenomaan siksi, kun ajankäyttöönsä ei voi silloin itse vaikuttaa...

En todellakaan haluaisi viettää kaikkea aikaa parisuhteessa miehen kanssa yleensä ottaen, mutta tuntuu että meillä kyllä vietetään ihan liian vähän aikaa yhdessä, varsinkin kun näin on ollut lähes alusta asti. Etenkin se häiritsee, että on niin vähän hetkiä, jolloin voisimme oikeasti _keskustella_. Emme vieläkään tiedä toisistamme juurikaan, esimerkiksi millaisia olimme lapsuudessa, mitä kaikkea teimme ennen kuin tapasimme. Tuntuu, että miestä ei ylipäätään edes kiinnosta minun historiani, ei edes alussa, koska hän ei ole koskaan kysynyt, ja koska luontevia hetkiä puhua ei ole, niin en ole myöskään oma-aloitteisesti kertonut.

En ymmärrä, miksi hän haluaa olla kanssani - riittääkö hänelle, että olen nätti ja on joku jonka kanssa asua ja joka tekee ruokaa? Ei minun tarvitse yksin huushollia hoitaa, mutta suurimman osan kyllä teen, koska minua sotku häiritsee enemmän. Hän kyllä keskustelee syvällisiäkin kavereidensa kanssa netissä, ei vain minun kanssani. Siis hänelle hyvä parisuhde ilmeisesti tarkoittaa, että arki sujuu suurimmaksi osaksi hyvin ja syödään yhdessä.

Niin ja sitten seksi. Kun tapasimme, olin sinkkuudesta huumaantunut ja himokas, joten kun suuteleminen ei tuntunut sujuvan miehen kanssa, ajattelin että pitää vaan opettaa. Mutta vähitellen huomasin, että ei meillä mitään oikeaa kemiaa ole tässä suhteessa. Hän on kyllä oppinut antamaan hyviä orgasmeja suulla ja kädellä, minkä jälkeen odottaa vastapalvelusta. Tuntuu, ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa olla yhdynnässä, koska on niin passiivinen. Niin ja hän ei ole kertaakaan suhteemme aikana tehnyt aloitetta. Itse olen erittäin seksuaalinen ja seksuaalisuus on minulle tärkeää, mutta miehelle se ei tunnu olevan mitenkään välttämätön osa parisuhdetta, kun kerran tyytyväisenä odottaa aloitettani. Minua myös häiritsee, etten voi puhua tuhmia, sillä mies on joko hiljaa tai hymähtää aina, kun jotenkin viittaan seksiin tai jos vaikka telkkarissa on seksiä. Silloin hän kääntää katseensa aina pois ja keskittyy johonkin muuhun... ja suuteleminen ei edelleenkään ole houkuttelevaa, tosin suht siedettävää se on. Exän kanssa se oli jotain aivan mieletöntä kummankin mielestä, joten kyse ei ole siitä, että en itse osaisi suudella tai etten pitäisi siitä.

Merkit alkaa loppua!

2

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epävarmaihminen

      Aloittaja täällä... niin, tiivistettynä siis: mies on rehellinen, vilpitön, mukava, kohtelias, eläinystävällinen jne.

      ..mutta toisaalta en ole vieläkään tottunut hänen töksäyttelevään puhetyyliinsä - jos esimerkiksi alan kertoa jostain omasta luovasta projektistani, hän saattaa keskeyttää ja alkaa paasata kovaan ääneen omaa mielipidettään ja kaiken lisäksi kieltää _minua_ keskeyttämästä hänen keskeyttämistään. Ja hänen puheäänensä on niin kova, että tekee mieli laittaa kädet korville. Hän ei ole ollenkaan hienostunut keskustelemisessa ja kuuntelemiessa, kun vertaan kaikkiin muihin elämäni aikana tapaamiini ihmisiin. Ja minulle sisäisestä maailmastani puhuminen olisi todella tärkeää, mutta sitä en tosiaan ole tässä suhteessa 3 vuoden aikana tehnyt, koska olen herkkä ja loukkaannun, kun mies on joko hiljaa, hymähtää tai alkaa kovaan ääneen selittää omaa mielipidettään minun puheeni päälle.

      Tämä varmaan kuulostaa huonolta suhteelta, mutta oikeasti kyllä arvostan helppoa arkea ja miehen perusluonnetta, sitä ystävällisyyttä ja vilpittömyyttä. Hän ei ole yhtään teeskentelevä eikä yritä esittää muuta kuin on, ja tällaisia ihmisiä ei ihan helposti löydä.

      Mutta. Kun eroaminen on pyörinyt jatkuvasti päässä jo lähes alusta asti, ja kuitenkin sydäntä särkee ajatus, että en enää jakaisi hänen kanssaan koiraan liittyviä juttuja ja naurettaisi sen hassuille kommelluksille... ja hänen sukunsa, vanhempansa ja siskonsa ovat myös todella mukavia.

      Lisäksi pelkään, että jos eroamme ja muutan yksin asumaan, masennukseni uusiutuu, koska nykyään työskentelen kotoa käsin ilman työympäristöä ja ehdin tavata ystäviä aika harvoin. Tällä hetkellä mies on siis tässäkin suhteessa tärkeä tukipilari ja sosiaalinen kontakti.

      Ja tämäkin ajatus saa oloni tuntumaan hirveältä, että hyväksikäytän häntä säilyttääkseni oman mielentasapainoni...

      Keskustelimme viikonloppuna siitä, että toimiiko suhteemme (aloitin kysymällä 'toimiiko tää sun mielestä'?) Ja sanoin, että mielestäni olemme liian erilaisia. Mutta miehen mielestä pitää vain saada toimimaan _paremmin_ ja kyseli, mitä pitäisi muuttaa jne. No nyt hän on sitten ollut tavallista huomaavaisempi ja selvästi yrittää kuunnella enemmän ja keskeyttää puhettani vähemmän jne. Ja selvästi ajattelee, että nyt on kaikki hyvin kun keskusteltiin, kun todellisuudessa epäilen edelleen, että ei tästä tule mitään. :(

      Plääh, en osaa kirjoittaa tätä järkeväksi kokonaisuudeksi, joten luovutan tältä erää.

    • Kylmäero

      Eroa. Jos ero kerran on kokoajan mielessä ja se on ollut alusta asti niin se on oikea päätös. Kaipaat liikaa sellaisia asioita miehessä joita sun nykyisessä ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe