Musta alipainosena tuntuu tosi typerältä, että laihtumisen avuks on kaikkia ruokavalioita ja liikuntasuosituksia, mutta alipainosille ei mitään. Onko sen syy se, että ihaillaan laihuutta ja halutaan olla laihoja, tai jotain muuta, mutta se olis kumminkin kivaa saada jostain ruokavalioita. Itelleni on sanottu, et oisimpa mäkin noin laiha. Mun ranteet näyttää aika pahoilta kun on oikeestaan vaan luut. Ja mitä lapaluihin ja muihin tulee...
Koulussa esim. omalla kohdalla terkkari kehottaa syömään paremmin. Ok ei siis muuta apua? Laitetaan lääkärin juttusille pituudesta, mutta ei alhaisesta painosta. Ollaanko me alipainoset niin kauan yksin että joudutaan samalle osastolle anorektikkojen kanssa vai? En ainakaan ite viihtyis.
Netistä apua laihutukseen vaan ei painonsaantiin
2
96
Vastaukset
- liikuuu
Kyllähän netti on ruokavalioita pullollaan, lisää vaan ruoan määrää niihin, niin saa painon nousemaan.
Itse olen saanut sellaisen ruokavalion, jossa on painolleni mitoitettu määrä proteiineja ja rasvoja, hiilareita säädetään sen mukaan, halutaanko painoa nostaa tai laskea.
Eikö koulussa ole terveystietoa? Käsittääkseni yläasteella ainakin alkoi minun ikäisenäni, siellä kerrottiin mikä on terveellistä ruokaa. Muutoin syö vaan enemmän kuin kulutat ja liiku, niin kyllä paino nousee. - uusavutonko
Otapa selvää ihan vaikka netistä paljonko sun kokoisen pitää päivässä saada erergiaa ja siihen muutama 100 cal päivässä päälle. Esim banaanissa on n. 100 cal. Pitäis painon nousta että pääset normaalipainoon ja pysyt siinä. Ei se sen kummempaa ole. Vähän viutseliäisyyttähän se vaatinee laskea ne kalorit per päivä. Sama juttu ylipainoisille. Ei ole olemassa mitään ihme kikkaa painon hallintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768