Heippa.
Ostimme perheellemme kuukausi takaperin soutuveneen ja minä perheen äitinä olen hoitanut tuon soutamisen tähän asti.
Olisinkin halunnut tiedustella, että mikähän on teidän mielestänne turvallinen tuuliraja järvellä souteluun? Toki maalaisjärki on käytössä ja itse tutkailen säätä ennen järvelle lähtöä, mutta olisi mukava saada suuntaa-antavaa vinkkiä teiltä kokeneemmiltakin.
Turvallinen tuuliraja souteluun?
2
70
Vastaukset
- Souttellija
Tuohan nyt riippuu kokonaan järvestä ja veneestä. Jos paikka on suojaisa ja vene soutamiseen huono eli lähes kaatumaton (niin kuin valitettavan monet soutuveneet ovat), niin ihan äkkiä ei tule tuuliraja vastaan muuten kuin voimien puolesta.
Sitten jos on isompi selkä, jossa aalto pääsee nousemaan, niin vasta- ja myötätuuleen soutaminen onnistuu vaikka kuinka isossa aallokossa, mutta kääntyminen voi olla hankalampaa.
Olettaen että paikka on suojaisa, sanon nyt vaikka 10 metriä sekunnissa. Niin kovasti tuulee järvellä harvoin. - nuurdikki
Jonkinlainen nyrkkisääntö on että kun murtuvan aallon korkeus on puolet veneen pituudesta on olemassa vaara kaatumisesta. Soutuveneellä siis 2m allot, ei ehkä tulisi heti mieleen mennä sekaan. Tuuliraja on melko henkilökohtainen ja subjektiivinen asia, veneet oikein käsiteltynä kestävät kovaakin keliä mutta kyydissä oliat eivät välttämättä kestä. Pitää vain tietää mikä tuntuu kohtuulliselta ja vielä mukavalta. Soutuveneessä tulee tietenkin vielä sitten jaksaminen, jos soutajan voimat loppuu voi se aiheuttaa vaaratulenteen. Yksi sääntö on että kun koivun oksat heiluu mutta männyn ei niin silloin ei tuule vielä kovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984