Sulkavuoren puhdistamo, susi ennen syntymistään

topakkatäti

Eikö Tampereen uudelle jätevedenpuhdismolle todellakaan löytynyt korkeampaa paikkaa kuin Nirvan Sulkavuori? Olisiko pitänyt etsiä vielä korkeampaa vuorta peräti naapurikunnista asti?

Vuori sen täytyy, koska sitä voi louhia. Se on tullut tamperelaisille veronmaksajille selväksi jo tarpeettoman Rantaväylän tunnelin louhinnan yhteydessä.

Jätevedenpuhdistamoa perustettaessa tärkein kriteeri on sen sijainti. Puhdistamon täytyy olla mahdollisimman lähellä puhdistettujen vesien purkupaikkaa (järveä), niin kuin Viinikanlahden puhdistamokin on sijoitettu.

En tiedä, mitä Tampereen suunnittelijoiden päissä on liikkunut, kun ovat keksineet jätevedenphdistamon paikaksi korkean vuoren, joka on kaiken lisäksi mahdollisimman kaukana purkupaikasta.

Korkealla oleva puhdistamo käy kalliiksi siksi, että kaikki jätevedet on pumpattava ylös puhdistamolle. Puhdistamon pitkä etäisyys purkupaikasta tulee kalliiksi siksi, että vaaditaan pitkä ja kallis purkuputkisto Nirvasta Pyhäjärveen.

6

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insinöörii

Jospa suunnittelijat virittävät purkuputken alapäähän putkivoimalaitoksen. Sillä korvataan ylös pumppauksen energiantarpeesta 80 %. Paljonko on korkeuseroa?

• sontaako

Onkos se sama Sulkavuoren kaatopaikka jossa kävin pikkupoikana katsomassa kun paskatykit laskivat kuormansa isoon kelluvaan paskajärveen.Pikkupoikana hajuun kyllä tottui aika nopeasti.Näky oli kyllä pikkupojan mielestä mahtava, suuri kelluva paskajärvi.Venäläiset kazit kuskasivat sinne sitä itseään.

• miinus-G

Tampereella paska valuu ylöspäin. Sen vuoksi johdon päätökset eivät ole johdonmukaisia.

• paluu.todellisuuteen

Haloo.
      Se puhdistamo tulee syvälle sinne vuoren SISÄÄN, ei sinne kukkulan huipulle.

• sontaKaasuuntuJaSanoPum

Puhdistamo täytyy sijoittaa vuorelle, ettei se huku omiin paskoihinsa. Paska-altaat kun aina välillä "röyhtäisee" ja sonta lentää kilometrin säteelle ympäristöön.

• SalaistaTietoa

Paskat ammutaan taivaalle ns, "herran haltuun" uutta tekniikkaa.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      82
      3450
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      62
      1754
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe