Sulkavuoren puhdistamo, susi ennen syntymistään

topakkatäti

Eikö Tampereen uudelle jätevedenpuhdismolle todellakaan löytynyt korkeampaa paikkaa kuin Nirvan Sulkavuori? Olisiko pitänyt etsiä vielä korkeampaa vuorta peräti naapurikunnista asti?

Vuori sen täytyy, koska sitä voi louhia. Se on tullut tamperelaisille veronmaksajille selväksi jo tarpeettoman Rantaväylän tunnelin louhinnan yhteydessä.

Jätevedenpuhdistamoa perustettaessa tärkein kriteeri on sen sijainti. Puhdistamon täytyy olla mahdollisimman lähellä puhdistettujen vesien purkupaikkaa (järveä), niin kuin Viinikanlahden puhdistamokin on sijoitettu.

En tiedä, mitä Tampereen suunnittelijoiden päissä on liikkunut, kun ovat keksineet jätevedenphdistamon paikaksi korkean vuoren, joka on kaiken lisäksi mahdollisimman kaukana purkupaikasta.

Korkealla oleva puhdistamo käy kalliiksi siksi, että kaikki jätevedet on pumpattava ylös puhdistamolle. Puhdistamon pitkä etäisyys purkupaikasta tulee kalliiksi siksi, että vaaditaan pitkä ja kallis purkuputkisto Nirvasta Pyhäjärveen.

6

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insinöörii

Jospa suunnittelijat virittävät purkuputken alapäähän putkivoimalaitoksen. Sillä korvataan ylös pumppauksen energiantarpeesta 80 %. Paljonko on korkeuseroa?

• sontaako

Onkos se sama Sulkavuoren kaatopaikka jossa kävin pikkupoikana katsomassa kun paskatykit laskivat kuormansa isoon kelluvaan paskajärveen.Pikkupoikana hajuun kyllä tottui aika nopeasti.Näky oli kyllä pikkupojan mielestä mahtava, suuri kelluva paskajärvi.Venäläiset kazit kuskasivat sinne sitä itseään.

• miinus-G

Tampereella paska valuu ylöspäin. Sen vuoksi johdon päätökset eivät ole johdonmukaisia.

• paluu.todellisuuteen

Haloo.
      Se puhdistamo tulee syvälle sinne vuoren SISÄÄN, ei sinne kukkulan huipulle.

• sontaKaasuuntuJaSanoPum

Puhdistamo täytyy sijoittaa vuorelle, ettei se huku omiin paskoihinsa. Paska-altaat kun aina välillä "röyhtäisee" ja sonta lentää kilometrin säteelle ympäristöön.

• SalaistaTietoa

Paskat ammutaan taivaalle ns, "herran haltuun" uutta tekniikkaa.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2206
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1288
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      35
      1215
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      884
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      769
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      721
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      572
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe