Moi.
Oon 14v tyttö ja sairastan masennusta. Mulle on taas tullut se hetki, että haluaisin tehdä itsemurhan. Mun isä lähti kun mä olin pieni, ja siitä lähtien tapasin sitä säännöllisin väliajoin. Vuosien varrella tapaamiset on vähentynyt isän uuden naisystävän ja alkoholismin takia. Mun isä ei enää välitä musta, se ei rakasta mua. En oo nähny sitä kahteen vuoteen koska se ei oo viitsinyt vastata puhelimeen eikä järjestää tapaamisia. Lisäksi tuntuu ettei kukaan tässä maailmassa välitä musta. Oon turha. Tuntuu etten mä kuulu ees joukkoon. Koulussa esitän ilosta ja nauran, mutta kotona taas alkaa viiltely. Mä en jaksais enää. En haluu elää tällästä elämää. Mistä mä saisin apua mun itsetuhoisuuteen?
Itsetuhoisuus
5
55
Vastaukset
- vanhaäiti
Mene terveyskeskukseen, vaikka ensiapuun.
Voit tietysti yrittää puhua myös jollekin aikuiselle, esim. äidillesi, tädillesi, isovanhemmillesi. Mutta tärkeää on, että saat asiantuntija-apua. Se että voit huonosti tarvitset todellisia ystäviä jotka välittää sinusta. Sinä olet 4 vuoden päästä jo kotoa mahdollisesti pois ja pahasta olostasi. Sinulla on vapaat kädet tuulettua. Nyt kannattaa keskittyä opintoihin purkaa pahaa oloa lukemalla kirjoja(saa kirjastosta) hyviä, joihin ampautuu mukaan. Kun saat hyvän koulutien sinä pystyt auttamaan muita samassa tilanteessa olevia nuoria ja tukea teidän yksinäisyyttään.
Et ole ainut joka käy yksinäisyyden läpi kun löytää sopivan kumppanin se välittää sinusta mutta nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja panostat tulevaisuuteen.
aikuiset saa itsekin masennuksen irti itsestään, töitä tekemällä, terveellisellä ruoka valiolla, liikulla pois ja juttelemalla.
Isäsi kuulostaa itsekin olevan tajuamatta tilannetta ja kyllä varmasti välittää mutta alkoholisti on sairaus, varmaan hän itsekin on maassa juurikin alkoholiin riippuvuutena. Se ettei tajua omaan parastaa on vaikea ymmärtää muiden parasta.Itse olen käynyt itsetuhoisen kauden läpi kolmeen kertaan ja selvinnyt päättämällä että minä itse selviän tästä muiden vuoksi, etteivät koe tätä. Suosin sinun olemaan se joka ottaa elämän ohjakset ja päättämään parantaa elämää eikä tuhoamaan. Voithan kokeilla musiikin kuuntelua tai mitä tykkäät harrastaa saa sen yksinäisyyden pois. Olen täällä jos ajatuksen vaihtoa kaipaat.
moraalinvartija kirjoitti:
Toedän sen että jos utse voin paremmin jaksan muitakin auttaa
Siis kirjoitan uudestaa.
Tiedän sen, että jos itse voin paremmin jaksan muitakin paremmin auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337201Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213360Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521480Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221391Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281376PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1801364- 1431241
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511153- 39976
Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v163974