Moi.
Oon 14v tyttö ja sairastan masennusta. Mulle on taas tullut se hetki, että haluaisin tehdä itsemurhan. Mun isä lähti kun mä olin pieni, ja siitä lähtien tapasin sitä säännöllisin väliajoin. Vuosien varrella tapaamiset on vähentynyt isän uuden naisystävän ja alkoholismin takia. Mun isä ei enää välitä musta, se ei rakasta mua. En oo nähny sitä kahteen vuoteen koska se ei oo viitsinyt vastata puhelimeen eikä järjestää tapaamisia. Lisäksi tuntuu ettei kukaan tässä maailmassa välitä musta. Oon turha. Tuntuu etten mä kuulu ees joukkoon. Koulussa esitän ilosta ja nauran, mutta kotona taas alkaa viiltely. Mä en jaksais enää. En haluu elää tällästä elämää. Mistä mä saisin apua mun itsetuhoisuuteen?
Itsetuhoisuus
5
105
Vastaukset
- vanhaäiti
Mene terveyskeskukseen, vaikka ensiapuun.
Voit tietysti yrittää puhua myös jollekin aikuiselle, esim. äidillesi, tädillesi, isovanhemmillesi. Mutta tärkeää on, että saat asiantuntija-apua. Se että voit huonosti tarvitset todellisia ystäviä jotka välittää sinusta. Sinä olet 4 vuoden päästä jo kotoa mahdollisesti pois ja pahasta olostasi. Sinulla on vapaat kädet tuulettua. Nyt kannattaa keskittyä opintoihin purkaa pahaa oloa lukemalla kirjoja(saa kirjastosta) hyviä, joihin ampautuu mukaan. Kun saat hyvän koulutien sinä pystyt auttamaan muita samassa tilanteessa olevia nuoria ja tukea teidän yksinäisyyttään.
Et ole ainut joka käy yksinäisyyden läpi kun löytää sopivan kumppanin se välittää sinusta mutta nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja panostat tulevaisuuteen.
aikuiset saa itsekin masennuksen irti itsestään, töitä tekemällä, terveellisellä ruoka valiolla, liikulla pois ja juttelemalla.
Isäsi kuulostaa itsekin olevan tajuamatta tilannetta ja kyllä varmasti välittää mutta alkoholisti on sairaus, varmaan hän itsekin on maassa juurikin alkoholiin riippuvuutena. Se ettei tajua omaan parastaa on vaikea ymmärtää muiden parasta.Itse olen käynyt itsetuhoisen kauden läpi kolmeen kertaan ja selvinnyt päättämällä että minä itse selviän tästä muiden vuoksi, etteivät koe tätä. Suosin sinun olemaan se joka ottaa elämän ohjakset ja päättämään parantaa elämää eikä tuhoamaan. Voithan kokeilla musiikin kuuntelua tai mitä tykkäät harrastaa saa sen yksinäisyyden pois. Olen täällä jos ajatuksen vaihtoa kaipaat.
moraalinvartija kirjoitti:
Toedän sen että jos utse voin paremmin jaksan muitakin auttaa
Siis kirjoitan uudestaa.
Tiedän sen, että jos itse voin paremmin jaksan muitakin paremmin auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset25917445Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18412399Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El706170MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny265017Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään694975Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.524120Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja503712Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003672NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun483194Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463129