Rakkaudeton ja julma EU

EU on päättänyt jatkaa Venäjän vastaisia pakotteita vuodella. Kuinka kovasydämisiä ja rakkaudettomia EU:n poliitikot voivat ollakaan! Kuinka joku yleensä voi haluta pahaa jollekin toiselle maalle ja sen kansalaisille? Sellainen on kaukana rauhanpolitiikasta ja ihmisoikeuksista.
Näiden EU poliitikkojen sydän on täynnä katkeruutta ja vihaa maata kohtaan, joka kaikin puolin haluaisi edistää hyviä suhteita länsimaihin ja lisätä kauppaa niiden kanssa. Häpeäisivät edes vähän omaa käytöstään.
Jeesus Kristus opetti kuuluisassa vuorisaarnassaan: " Te olette kuulleet sanotuksi: Rakastaka lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi. Mutta minä sanon teille: Rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat." (Matt.5:43-44)
Jos meidän tulee rakastaa vihollisiammekin, niin totta kai meillä on vielä suurempi syy rakastaa silloin myös Venäjää ja venäläisiä, jotka eivät ole meidän vihollisiamme.

4

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolehmainen

Niin paljon Venäjäkin rakastaa vihollisiaan, että se rakentaa nyt 40 uutta mannerten välistä ydinohjusta(400 taistelukärkeä) lahjoitettavaksi siiviilikaupunkeihin, saatesanoilla: näitä ei ohjuspuolustusjärjestelmä pysty torjumaan. Tähän USA voisi vastata rakkauden viestillä: me käännämme toisenkin posken ja luovumme omista aseistamme. Sitäkö toivoisit Sakarias?

• historianharrastaja

Itä-Suomessaon suhtauduttu pitkän ajan varsin myönteisesti venäläisiin. Yksi syy on venäläiset turistit ja suomalaiset vierailut Pietarissa. Venäjän valtion politiikka on toinen juttu.

Aikoinaan suomalaiset pitivät pahana amerikkaisten laajaa Vietnamin metsien myrkytystä. Amerikkalaiset yksilöinä taasen tuntuivat varsin mukavilta ja reippailta.

Suurvaltioiden politiikka tähtää historian valossa aina jollakin tavoin laajenemiseen. Muuten ei suurvaltaa olisi koskaan syntynytkään. Aikoinaan Englanti ja Ranska olivat suuria siirtomaita. Molempien kansalaiset olivat ja ovat ihan mukavaa väkeä.

Netissä esiintyy ns. primitiivipurkauksia. Näitä kirjoittavat ovat pieni vähemmistö kansan keskuudessa. EU on tavallaan löyhä suurvalta. Ei ole kuitenkaan agressiivinen. Pitää yllä esimerkiksi palestiinalaisten kouluja ja koulutuista.

• varmaennuste
    • narussa

EU-retku juoksee kuola valuen jenkkien narussa, omaksi tuhokseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe