Ei aina käy niin kuin toivotaan!

syöpis

Noudin tänään torstaisen verikokeen tulokset. Kaikki arvot ovat erinomaisia paitsi syöpämarkkeri S-CEA.
Viime vuoden heinäkuussa se oli 1,7 viitearvon ylärajan ollessa 5.
Torstainen lukema on 229!
Minut passitettiin lisätirkistelyyn huomis aamuna klo 7.00.

Ikävintä on, että olin varautunut harmittomaan tulokseen. Pari viikkoa sitten maksoin kuntosalin korti vuodeksi eteen päin kertasuorituksena.
Olemme maksaneet etukäteen 22.06 - 28.06. ajan Frankfurtin matkan.
Samoin syksyn Espanjan lennot sekä lokakuun Välimeren risteilyn.
Vakuutus korvaa peruutukset paitsi omavastuuosuudet mutta raha on pieni tekijä muun sotkun rinnalla.

25

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpis

      Kotiuduimme eilen. Odotan passitusta keskussairaalaan. Hulluinta, tai hauskinta on se, ettei olossa tunnu muu kuin menneen viikon rellestäminen.

      • palstalainen

        Onko se syöpä sitten päässyt leviämään vai onko löytynyt uusi paikallinen kasvain suolesta? Jaksamista!


      • Elikkä mikä on tilanne?


      • syöpis
        kamuttaja kirjoitti:

        Elikkä mikä on tilanne?

        06.07. verikokeet tk:ssa
        09.07. tietokonetomografia keskussairaalassa
        22.07. aamulla verikokeet tk:ssa, paasto.
        22.07. tähystys keskussairaalassa.
        Olossani en ole havainnut mitään poikkeavaa. Huomenna salille.


      • syöpis kirjoitti:

        06.07. verikokeet tk:ssa
        09.07. tietokonetomografia keskussairaalassa
        22.07. aamulla verikokeet tk:ssa, paasto.
        22.07. tähystys keskussairaalassa.
        Olossani en ole havainnut mitään poikkeavaa. Huomenna salille.

        Kiitos tiedosta.
        Hienoa kun jaksat yrittää pitää kuntoa yllä, sitä minäkin koetan.


    • syöpis

      Tiedot hyvässä ja laajassa käytössä.
      Kävin kesäkuun puolella hammaslääkärissä pienen lohkeaman vuoksi.
      Kalusto myös kuvattiin.
      Eilen aamupäivällä minulle soitettiin ja höykkyytettiin samaan paikkaan tänä aamuna klo8.00.
      Tulin juuri sieltä apteekin kautta.
      Yhden hampaan juuressa oli havaittu pieni tulehduspesäke ja keskussairaalakonsultoinnin jälkeen tuli tuomio "heti pois ja antibioottikuri"!
      Väittivät, ettei sytojen aikana saa olla mitään häikkää joka tässä tapauksessa saattaisi aiheuttaa verenmyrkytyksen.
      Koska minun hyytymisarvonai ovat hieman suositusalueen alarajan alapuolella niin hampuri soitti siitäkin johonkin mutta tiedon perusteella päätettiin poistaa.
      Koko perkeleen operaatio kesti 1,5h koska ensin täytyi lisätä puudutusta, sitten hammas halkoa ja viimeeksi taistella katkenneiden juurenpäiden kanssa.

      Minusta potilastietojen monikäyttö on erinomainen asia!

      Ohjelma jatkuu suunnitellusti.
      Ps. Tämän päivän punttisali jää väliin ja hampuri suhtautui varoen huomiseenkin.

    • syöpis

      Tilannekatsaus. Suolen tähystyksessä ei näkynyt mitään. Lekuri tiukkasi kuntoa ja voimia johon voin vain sanoa, etten tunne mitään poikkeavaa ja voimista sen verran, että ennen nilkan murtumaa vedin maasta 180kg.
      Maksassa on kuulemma jotain pientä mutta ei osannut sanoa mitä.
      Maksa-arvot ovat erinomaiset.
      Uudelleenkuvaus 05.08. ja lausunto 12.08.

      Pyysin erikseen uusimaan CEA:n ja se otetaan huomenna.
      Jos koko revohka on bluffia niin vaadinko kaupunkia maksamaan aiheetta poisvedetyn hampaan tilalle asennettavan implantin?

    • syöpis

      Loppuhenkonen. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Sain juuri tiedon keskiviikkoisen CEA kokeen tuloksesta. Lukema on 1,70 = täsmälleen sama kuin vuosi sitten.
      Viitearvomaksimi on 5 ja reilu kukausi sitten otetun kokeen tuloksena ilmoitettiin229?! Perkele! Täläinen revohka, yhteiskunnan kustannuksia, yksi turhaan uhrattu hammas ja hitonmoinen epätietoisuus aiheetta.
      En ymmärrä miksi tuota hälytyksen aiheuttanutta koetta ei uusittu heti!

      Näyte on analysoitu keskussairaalassa jossa se on tiedoissani. Jos sieltä ei tule peruutusta niin kuvatkoot maksani ja vaikka mitä kun kerran on suunnitelmissa.
      Saisinkohan maksutta implantin aiheetta menettämäni hampaan tilalle. Oli oikean puolen ainoa poskihammas.

      • palstalainen

        No jopa on sitten möhlitty tuon CEA:n määrityksessä, liekö sitten hommissa ollut joku kesätyöntekijä/opiskelija..Vaikka kai niitä on joitain ihan syitäkin, vaarattomia sellaisia, joissa tuo arvo voi nousta. Ja kyllähän tuossa varmasti säikähtikin! Mutta hieno juttu, että kaikki onkin hyvin! Minusta ei ole lainkaan liikaa vaatia kaupungilta implantin ainakin osittaista korvausta turhan hampaan poiston takia! Hyvää kesän jatkoa sinne ja nythän ainakin sään puolesta on tulossa ne kaivatut kesäkelitkin!


    • ex-ps-terve

      Onhan sinulla kaikenlaista revohkaa ilmaantunut tässä syöpäruljanssin puitteissa ja onhan se todella koetellut monin tavoin,huomaan sen,itse kävin läpi 2008 suolen lyhennys ynm jälkihoidot ja toivon sinulle voimia ja malttia jos se kuitenkin päätyisi hyvään lopputulokseen koskapa cea arvot puoltaa asiaa.

    • ex-potilas

      Hiljaiseksi on aloituksesi käynyt,toivottavasti tuloksesi ovat olleet myönteisiä ja elämäsi jatkuu hyvissä merkeissä.

    • syöpis

      Loppua ei ole näkyvissä.
      Keskivartalon ultrauksessa ei ollut muuta poikkeavaa kuin eturauhasen lievä suureneminen. Jo nyt on perkele jos 71v ukolla ei olisi edes sitä oiretta!

      Viimeisistä tuloksista huolimatta tutkimukset jatkuvat!!
      07.09. S-CEA ja B-PVK T kokeet.
      09.11. vartalon tietokonetomografia.
      Viimeisessä lähetteessä oli maininta "oliko kyseessä laboratoriovirhe"?

      Kaikesta huolimatta lähdemme Espanjaan 14.09.
      Välimeren risteilylle 17.10.
      Olemme varanneet lennot ja hotskun Berliiniin 28.11. - 03.12. Joulutorit.
      Jouluviikko kylpylässä.

      Emme viitsi enää kytätä tuloksia koska luottamus on horjunut.
      Jonkun tarpeessa olevan tutkimukset ja hoidot siirtyvät tämän sekoilun vuoksi.
      Toisaalta hyvä näin. Olinhan 3-vuotta julkisen puolen karenssissa.

    • Koettakaa kaikki jaksaa vaikka ei ole helppoa.

    • syöpis

      Pelleily jatkuu. Ensi keskiviikkona joku verikoe ja 09.11. tietokonetomografia!
      Tutkivat nyt ukkoa 3:n karenssivuoden edestä.
      Palasimme 25.10. Välimeren risteilyltä ja ainoa fyysinen riesa oli reisien hapottuminen riivatunmoisen rapuumäärän johdosta. Elba oli pahin. Arvioin steputtaneeni yli 1000 askelmaa sekä, ylä, että alamäkeen. Luiskat päälle. Köpelöreisillä ei liene mitään yhteyttä suolistosyöpään?
      Hassataanko edelleen turhaan terveydenhuollon resursseja pahemmassa tarpeessa olevien nenän edestä? Eikö lekureiden kunnia anna myöten todeta virhettään?
      Mutta mennään tutkimuksiin. Onhan eläkeläisellä aikaa mutta ihmettelen vaan!

      • siilimuori3

        Älä jaksa kitistä, olisit onnellinen että tutkitaan. Ja toisaalta jos e tuota virheellistä cea-arvoa olisi ollut, ehkä nämä epäilyt jostain pienestä maksassa olisivat jäneet havaitsematta, eli onni onnettomuudessa.. Terveydenholtojärjestelmä ei ole aukoton eli virheitä sielläkin sattuu. Vai oisko ollut prempi et olisi vain todettu korkea cea-arvo ja olkapäit kohauttaen huokaistu et virhearvo, katsotaan vuoden päästä uudelleen.


    • cancer-67

      Mitä jos lekurit sanovat kesken kaiken 'sori, väärä hälyytys' ja vaikka keväällä sanovat 'olis pitänyt kyllä näkyä sillon syksyllä jo...' ihan varmasti se kaikista huonoin homma. Mene nuo tutkimukset läpi tiedät hyvin itsekkin että mitä aikaisemmin jotain löytyy sitä parempi tilanne on jatkon kannalta. Tutkimukset tuo mukanaan aina epävarmuuden tunteen, se ei ole mukava tunne nyt et vaan muuta voi. Tseppiä sulle.

      • syöpis

        Kiitos kannustuksesta! Enää en osaa ottaa vakavasti tätä häslinkiä.
        Sain eilen tulokset viimeisistä kokeista ja lausunnon parin viikon takaisesta tietokonetomografiasta.
        Ei mitään uutta mutta seuranta jatkuu 3kk:n välein.
        Eli jotain epäilyttävää on mutta selvää ei vaan tule. Yritän sulkea koko jupakan pois mielestäni noiden 3kk jaksojen ajoksi.

        10.03. seuraava kontrolli mutta sitä ennen on tilattava kevään Espanjan lennot.
        Vaimo lähtee tyttöjen matkalle Teneriffalle helmikuun alussa joten emme ole varautuneet hänen omaishoitajan tehtäväänsä.
        Reilu 4 vuotta sitten hän treenasi avannepohjan hoitamista 3kk ja avanteen sulkemisen jälkeen seurasi useamman päivän paskasavotta.


      • X-potilas
        syöpis kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta! Enää en osaa ottaa vakavasti tätä häslinkiä.
        Sain eilen tulokset viimeisistä kokeista ja lausunnon parin viikon takaisesta tietokonetomografiasta.
        Ei mitään uutta mutta seuranta jatkuu 3kk:n välein.
        Eli jotain epäilyttävää on mutta selvää ei vaan tule. Yritän sulkea koko jupakan pois mielestäni noiden 3kk jaksojen ajoksi.

        10.03. seuraava kontrolli mutta sitä ennen on tilattava kevään Espanjan lennot.
        Vaimo lähtee tyttöjen matkalle Teneriffalle helmikuun alussa joten emme ole varautuneet hänen omaishoitajan tehtäväänsä.
        Reilu 4 vuotta sitten hän treenasi avannepohjan hoitamista 3kk ja avanteen sulkemisen jälkeen seurasi useamman päivän paskasavotta.

        Kun lueskelin kommenttejasi pitkässä juoksussa,tulipahan mieleen jotta oletkohan lainkaan kirjoituksiesi takana,sinulla tuntuu olevan kummallinen "säntäily" matkailuun milloin mihinkin matkakohteisiin,ei syöpäsairas jaksa ja voi tuolla tavalla touhottaa paikasta toiseen ei se ole tyypillistä syöpäsairaille ,asian kokeneenna voin sanoa jotta hyvä kun kaupassa pystyin käymään ja kotiaskareet hoitamaan.Tosin on se mahdollisuus jos ja kyllä vakavan sairauden saaneet voi mennä psykoosiin ja sitten kyllä vauhtia piisaa tullen mennen,ja asianomainen ei ole tietoinen suinkaan tilanteestaan. Se tilanne kannattaa sitten mennä asiantujan luo apua hakemaan.


      • palstalainen

        Minä käsitin niin, että hän on parantunut syövästään ja käy nyt vaan kontrolleissa. Eli viettää ihan normi elämää.


      • Entinensp

        Niin, olen samaa mieltä. Että aviopari voi hyvin ja he käyvät kontrolleissa määrätyin ajoin.
        Hyvää Joulua! Myös tänne kurkanneille palstalaisille!


      • syöpis
        Entinensp kirjoitti:

        Niin, olen samaa mieltä. Että aviopari voi hyvin ja he käyvät kontrolleissa määrätyin ajoin.
        Hyvää Joulua! Myös tänne kurkanneille palstalaisille!

        Kunnossa ei ole valittamista. Lyhennetyn suoleni toiminta vaihtelee kovasta tuiskuun ja viimemainittua säätelen imodiumilla. Olen vain epäluuloinen ja toisaalta turhautunut nykyisiin 3kk:n välein tehtäviin kotrolleihin. Onko jotain vai eikö ole?
        Suolen tyhjennys ja tähystys on inhottavin. Tietokonetomografit yms. menevät rutiinilla.
        Olen varmuuden vuoksi on kokoaikaisesti vaipat housuissa koska sulkijan katkaisuominaisuus on heikentynyt.
        Muuten elän täysin normaalia, oireetonta elämää. Lihaskuntoni puolesta pärjään valtaosalle nuorempiakin miehiä.
        Maasta-ja rinnalleveto tangolla hack ja syväkyykyt, leuanvedot, pystypunnerrus yms.

        Vaimoni tarkastukset ovat 4 - 6:n viikon välein. Paranemisesta ei ole teoriassakaan toiveita mutta myrkkyjä säätämällä ja vakioruokailulla tilanne on täysin oireeton.
        Nyt se kehveli lähtee tyttöjen matkalle Teneriffalle tammikuun lopulla.

        Liikumme ja toteutamme muitakin mielitekojamme niin kauan kuin pystymme.
        Sen verran vaimoni on huolissaan suorituskyvystäni, että suunnitelmani lylpylän jouluviikon ajan kahdelle päivätreenille, kohtasi lievää vastustusta.

        Samoja toivotuksia sinullekin!


      • triathlon.kiinnostaa
        syöpis kirjoitti:

        Kunnossa ei ole valittamista. Lyhennetyn suoleni toiminta vaihtelee kovasta tuiskuun ja viimemainittua säätelen imodiumilla. Olen vain epäluuloinen ja toisaalta turhautunut nykyisiin 3kk:n välein tehtäviin kotrolleihin. Onko jotain vai eikö ole?
        Suolen tyhjennys ja tähystys on inhottavin. Tietokonetomografit yms. menevät rutiinilla.
        Olen varmuuden vuoksi on kokoaikaisesti vaipat housuissa koska sulkijan katkaisuominaisuus on heikentynyt.
        Muuten elän täysin normaalia, oireetonta elämää. Lihaskuntoni puolesta pärjään valtaosalle nuorempiakin miehiä.
        Maasta-ja rinnalleveto tangolla hack ja syväkyykyt, leuanvedot, pystypunnerrus yms.

        Vaimoni tarkastukset ovat 4 - 6:n viikon välein. Paranemisesta ei ole teoriassakaan toiveita mutta myrkkyjä säätämällä ja vakioruokailulla tilanne on täysin oireeton.
        Nyt se kehveli lähtee tyttöjen matkalle Teneriffalle tammikuun lopulla.

        Liikumme ja toteutamme muitakin mielitekojamme niin kauan kuin pystymme.
        Sen verran vaimoni on huolissaan suorituskyvystäni, että suunnitelmani lylpylän jouluviikon ajan kahdelle päivätreenille, kohtasi lievää vastustusta.

        Samoja toivotuksia sinullekin!

        Tosi kovassa fyysisessä kunnossa olet? Millaista aerobista treeniä teet (juoksu, uinti vai pyöräily)?Oon sinua paljonkin nuorempi, mutta paikat(nivelet) ei kestä enää kovin rankkaa painoteeniä, vaikka kunnon puolesta kyllä jaksaisin. Olenkin enemmän sitten siirtynyt aerobisen kestävyysliikunnan pariin.


      • syöpis
        triathlon.kiinnostaa kirjoitti:

        Tosi kovassa fyysisessä kunnossa olet? Millaista aerobista treeniä teet (juoksu, uinti vai pyöräily)?Oon sinua paljonkin nuorempi, mutta paikat(nivelet) ei kestä enää kovin rankkaa painoteeniä, vaikka kunnon puolesta kyllä jaksaisin. Olenkin enemmän sitten siirtynyt aerobisen kestävyysliikunnan pariin.

        Lyhytkestoista aerobista ja yhdistelmää.
        Salilla menee viikoittain yhteensä noin 10-tuntia. Punttitreeneissä seuraan sykettä ja aloitan aina uuden sarjan kun syke on 110 - 120 välillä.
        Sen lisäksi jumputan crossaria, soutuvekotinta, steputtelumattoa ja fillaria vähintään 3krt/vko 30min - 1h syketasolla 120 - 140. Joskus kokeilen maksimia joka on nykyään noin 170.
        En siedä maitohappoja joita alkaa kertymään jos sykkeeni on parikin minuuttia yli 140:n.
        Iän myötä on järkevää ( =pakko) keventää painoja ja lisätä sarjatoistoja. Enemmän pitäisi siirtää painopistettä aerobiseen, varsinkin pitempikestoiseen suuntaan, mutta se viitsimättömyys!
        Ulkolenkkeily on yksin tehtynä yksitoikkoista touhua ja lenkkikaveria minulla ei ole.
        Kelikin on usein hyvä tekosyy.

        Mainos. Tämän vuoden maastaveto maksimi ykkösenä 180kg. Leukoja 10:n sarjoina.
        72v, 174cm/88kg. Rasva 16%.

        Vaimoni on varauksetta kannustanut kuntoiluani mutta nyt haraa vastaan. Olemme olleet edelliset joulut urheiluopistolla jossa olen vetänyt päivittän 2 treeniä. Nyt hän suhtautuu nyrpeästi tuohon toiseen. Pitäisi kuulemma pitää seuraa hänelle.
        2 päivätreeniä niin kyseinen aika on syömistä, lepoa, treeniä, syömistä, lepoa, saunaa ja altaita, syömistä ja nukkumista. Eipä jaksa tuntea mielenkiintoa naisväen suuntaan.


      • triathlon.kiinnostaa
        syöpis kirjoitti:

        Lyhytkestoista aerobista ja yhdistelmää.
        Salilla menee viikoittain yhteensä noin 10-tuntia. Punttitreeneissä seuraan sykettä ja aloitan aina uuden sarjan kun syke on 110 - 120 välillä.
        Sen lisäksi jumputan crossaria, soutuvekotinta, steputtelumattoa ja fillaria vähintään 3krt/vko 30min - 1h syketasolla 120 - 140. Joskus kokeilen maksimia joka on nykyään noin 170.
        En siedä maitohappoja joita alkaa kertymään jos sykkeeni on parikin minuuttia yli 140:n.
        Iän myötä on järkevää ( =pakko) keventää painoja ja lisätä sarjatoistoja. Enemmän pitäisi siirtää painopistettä aerobiseen, varsinkin pitempikestoiseen suuntaan, mutta se viitsimättömyys!
        Ulkolenkkeily on yksin tehtynä yksitoikkoista touhua ja lenkkikaveria minulla ei ole.
        Kelikin on usein hyvä tekosyy.

        Mainos. Tämän vuoden maastaveto maksimi ykkösenä 180kg. Leukoja 10:n sarjoina.
        72v, 174cm/88kg. Rasva 16%.

        Vaimoni on varauksetta kannustanut kuntoiluani mutta nyt haraa vastaan. Olemme olleet edelliset joulut urheiluopistolla jossa olen vetänyt päivittän 2 treeniä. Nyt hän suhtautuu nyrpeästi tuohon toiseen. Pitäisi kuulemma pitää seuraa hänelle.
        2 päivätreeniä niin kyseinen aika on syömistä, lepoa, treeniä, syömistä, lepoa, saunaa ja altaita, syömistä ja nukkumista. Eipä jaksa tuntea mielenkiintoa naisväen suuntaan.

        Kiitos vastauksesta. Huikeassa kunnossa olet! Mulla on syksy mennyt aika tiiviisti juoksu- ja uintitreenien parissa, fillaria ohessa. Siksipä nuo triathlon-matkat ovat alkaneet kiinnostaa. Painoharjoittelu on usein mulla crossfit-tyyppistä treeniä ja varsinainen saliharjoittelu onkin jäänyt vähemmälke.


      • syöpis
        triathlon.kiinnostaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Huikeassa kunnossa olet! Mulla on syksy mennyt aika tiiviisti juoksu- ja uintitreenien parissa, fillaria ohessa. Siksipä nuo triathlon-matkat ovat alkaneet kiinnostaa. Painoharjoittelu on usein mulla crossfit-tyyppistä treeniä ja varsinainen saliharjoittelu onkin jäänyt vähemmälke.

        Cross-fit on erittäin monipuolista ja vaativaakin joka on aloittajalle myös hyvin haaveriherkkää toteutuksesta riippuen. Tavallista salijähyämistä harrastaneet kuvittelevat itsestään liikoja ja monet loukkaantuvat.
        Olen suositellut muutamalle kysyjälle "alkulämpimiksi" vaikkapa muutaman kuukauden jotain riittävän vaativaa kuntopiiriä pari, kolme kertaa viikossa tehtynä.
        Sen osana tai sen lisäksi sopivan intensiivistä lenkkeilyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe