AMATÖÖRI TARVITSEE APUA

Kilpikonniinrakastunut

Olen ajatellut nelivarvaskilpikonnan hankintaa ja kaipaisin nyt apua tietyissä asioissa! :)
Minkä kokoinen terraario olisi sopiva?
Millainen pohjamateriaali olisi konnalle hyvä?
Millaisia valaistuksia ja lämpölamppuja sun muuta täytyisi hommata?
Miten kilpikonnan talvehtiminen tulisi hoitaa?
Täytyykö nelivarvaskilpikonnalla olla jonkinlainen vesipaikka (uimiseen)?
Mitä kaikkea olisi hyvä hommata ylipäätänsä terraarioon jotta kilpikonnalla olisi mahdollisimman mukaavat oltavat?

Tietoa olen yrittänyt ettiä ja sitä olen myös jonkin verran löytänyt, mutta ajattelin täältä tulla kysymään jos joku kilpikonnan omistaja sattuisi lukemaan ja tarjoamaan apua :) Olisi kiva myös saada jonkinlaisia hintoja hankittaville tuotteille jos joku sattuisi tietämään. Kiitos jo etukäteen :)

2

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpparifani_04

      minulla on nelivarvaskilpikonna. no omani on noin 1,5.v ja terraarion koko on 90cm pituudelta ja 45 leveä se on siksi niin iso ettei tarvi heti ostaa uutta. no itselläni on turvetta (meillä on hevonenkin niin tallilta saa). no meillä on terraarion päällä uv lamppu ja sisällä lämpölamppu (en nyt muista montako wattia siinä on). talvehtimisesta en tiedä paljoa koska se tuli meille oman talvehtimis ajan jälkeen mutta sen ei ole pakko talvehtia mutta se on vaan sen kuukauden "rauhallismpi. täytyy pienillä sen syvyys on sellainen että se yltää pohjaan eikä huku. no meillä on lämpö lampun alle iso kivi ettei turve ala palamaan, 2 "kiipeily puuta joiden alla voi olla, ruokakuppi, "uima allas ja heinää piiloutumiseen. ja oli mukava autaa:) (olen itse 11.v)

    • kilpikonnafani_04

      ja kilpikonnani maksoi 250e, muttä kaikki tarvikeet terraario kilpikonna maksoivat noin 700e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe