Otsikon mukaista pilkkalaulua sain kuulla viisikymmentä vuotta sitten koska asuin Maskussa.
Nyt asun jälleen Maskussa ja vanha pilkkalaulu on käynyt toteen omituisella tavalla.
Päivästä toiseen ulkona haisee sianpaskan haju. Välillä se äityy niin pahaksi, ettei ulkona yksinkertaisesti voi olla. Ei ole merkitystä tuuleeko tai mistä suunnasta tuulee, hajun tuntee aina.
Ymmärrän toki että Nousiaisissa olevan yrittäjän toimeentulo on riippuvainen sikalan pidosta, mutta onko oikein että kaikki joutuvat kärsimään yhden yrityksen päästöistä?
Ympäristösuojelulaki sanoo seuraavaa:
"1 §
Lain tarkoitus
Tämän lain tarkoituksena on:
1) ehkäistä ympäristön pilaantumista ja sen vaaraa, ehkäistä ja vähentää päästöjä sekä poistaa pilaantumisesta aiheutuvia haittoja ja torjua ympäristövahinkoja;
2) turvata terveellinen ja viihtyisä sekä luonnontaloudellisesti kestävä ja monimuotoinen ympäristö, tukea kestävää kehitystä sekä torjua ilmastonmuutosta;
3) edistää luonnonvarojen kestävää käyttöä sekä vähentää jätteiden määrää ja haitallisuutta ja ehkäistä jätteistä aiheutuvia haitallisia vaikutuksia;
4) tehostaa ympäristöä pilaavan toiminnan vaikutusten arviointia ja huomioon ottamista kokonaisuutena; sekä
5) parantaa kansalaisten mahdollisuuksia vaikuttaa ympäristöä koskevaan päätöksentekoon."
Samaan aikaan kun yksi sikala voi pilata tuhansien ihmisten elämän, säädellään lakipykäliä pienkiinteistöjen jätehuollosta: tiskivedetkin pitäisi johtaa pienpuhdistamoon. Suhteellisuudentaju on pahasti kateissa!
Onko siis todellakin niin ettei ympäristönsuojelulaki koske maaseudun yrittäjiä?
Saako Suomalainen maatalous tuhota ympäristöä välittämättä säädetyistä laeista?
Mene Maskuun pane p.ska taskuun
4
114
Vastaukset
- Positiivisesti
Sikalan naapurissa voi olla pian lottovoitto asua. Ei ole vaaraa muslimeista lähiympäristössä.
- Uushumikkalalainen
Nykyään kuulee laulua "Kun asut Maskussa, saat alennusta ravintola-laskussa".
- ImeKyrpåås
Grillaus kevyesti suomenruotsalaisittain: Pårkkanat-resept. Mine kåitta ajatelle påsitiivinens puåli teste laihduntakuuri ja käytte luåvuus. Tesse teille kesen kuuma grill vinkki! Laita grill tulessa. Åta 16kg neme satans pårkkana. Åta ryypy kåskenkårva åta tåinenki. Jås granne on näkösel huuta: TEELE SITE VAIN GRILLATA! Åta ryypy. Heite ne pårkkana grillens ritile, kaata vehen marinad peelle. Kåssu tai ålut såpi mainiåsti. Avaa tåinen kåssu. Keennä niite helvetens pårkkanåit ettei ne pala. Heite såålaa ja peppar och mite kaapiste löyty peelle. Drik lite ålut velille vaihtelun ja kåssu ryypy pereen kyytipåikana. Åta sgmtelefon ja såitå sukulainen, jås ne grilla makkara lehtipihvi, låhkåpeero ni hauku ne pysty. Åta ryypy åta tåine juå låput pullåst, påtkase ne satans pårkkana upp och ner hit och dit. Åta ja heite grill grannens tåntti. Tilaa pizza. Åta ålut.
- Raha_haisee
Nousiainen, Lemu, Askainen...
Nousiaisista nousi lemu paskainen!
Nyt on sitten ilmeisesti paskanhajuinen kunta vaihtunut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569