Kuka on pilanut

Näinkävi

Miettikää ,miksi ala on mennyt alas kuin lehmän häntä. Maaseutu vastaan kaupunki,aivan erinlaista toiminta. Vielä tuli viimeinen niitti kelauudistus,kallis ja se lopettaa rehellisen taksitoiminan. Maankattava toiminta loppui .

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoahoitoa

      Keskukset haluavat hallita ja rahastaa sekä asiakkaat että autoilijat, auto kohtaiset kulut kasvaneet n. 4-5t euroa vuodessa samaan aikaan kilometrit laskeneet useita kymmeniä tuhansia /v. Ja mikään muu ei ole muuttunut kuin kela kyydit.

    • vielähuomaavat

      Taksiliitto

      • Tulevaisuuspian

        Siinä on oikea vastaus.Kohta alkaa ajonvälityskeskuksissakin yt:t kun valopilkun käyttö lisääntyy.Samalla tietenkin välitysmaksut nousee ettei keskus toimi tappiolla.Sen jälkeen taksille jää kyydistä entistä vähemmän.
        Hyvä meidän liitto!


      • Keskus442
        Tulevaisuuspian kirjoitti:

        Siinä on oikea vastaus.Kohta alkaa ajonvälityskeskuksissakin yt:t kun valopilkun käyttö lisääntyy.Samalla tietenkin välitysmaksut nousee ettei keskus toimi tappiolla.Sen jälkeen taksille jää kyydistä entistä vähemmän.
        Hyvä meidän liitto!

        Välittäjillä on niin paskat sopparit, että mitään YT:tä ei tarvita. Sanotaan vaan, että nyt loppu tunnit, sori.


    • Siffra

      Te olette pilanneet, marmattaja sooloilijat. Olisitte tyytyväisiä että taksilitto on pystynyt sementoida edes osa kelakyydeistä juuri takseille. Helsingin seudulla suuri osa kelakyydeistä ajetaan joukkareilla ja kyllä niitä on maaseudullakin kärkkymässä.

      • siffra2

        Ei olla tyytyväisiä taksiliittoon,etkö osaa lukea?


      • kaåkla
        siffra2 kirjoitti:

        Ei olla tyytyväisiä taksiliittoon,etkö osaa lukea?

        Juokaa lisää.


      • stjkljggik
        kaåkla kirjoitti:

        Juokaa lisää.

        Join.Kyllä on hieno liitto,pitää omien puolta eikä lainkaan keksi uusia menoeriä.
        Ehkä seuraavaksi kela nostaa omavastuuta kun kulut vaan kasvaa.
        Varmasti olet onnellinen kun saat ajaa taksia,wuhuuuu,oikein taksikuski.


      • sementtipöksy

        Sementit on sulla housuissas se on aivan sama ajaako niita vai ei jos ei oo katetta, katteet saa keskukset.


      • Pillipussiin
        stjkljggik kirjoitti:

        Join.Kyllä on hieno liitto,pitää omien puolta eikä lainkaan keksi uusia menoeriä.
        Ehkä seuraavaksi kela nostaa omavastuuta kun kulut vaan kasvaa.
        Varmasti olet onnellinen kun saat ajaa taksia,wuhuuuu,oikein taksikuski.

        Miksi te ikuiset valittajat ylipäätään ajatte taksia? Isännät vieköön lupansa pois ja kuskit muualle hommiin, loppuu tuo iänikuinen valitus.


      • kitisijä
        sementtipöksy kirjoitti:

        Sementit on sulla housuissas se on aivan sama ajaako niita vai ei jos ei oo katetta, katteet saa keskukset.

        Ihme kitisijä,


      • dfrgthyj6u78
        sementtipöksy kirjoitti:

        Sementit on sulla housuissas se on aivan sama ajaako niita vai ei jos ei oo katetta, katteet saa keskukset.

        Toki 6,5% provisio syö katetta, mutta ainakin meilläpäin kela-keskus on vähentänyt tyhjänä ajoa merkittävästi. En ole koskaan saanut niin paljon paluukyytejä kuin tällä hetkellä tulee eikä tarvitse täytellä valtakirjoja ja yhteenvetolomakkeita. Paluut kyllä kompensoi provision ja vähän enemmänkin.


      • hrthrthrthrth
        kitisijä kirjoitti:

        Ihme kitisijä,

        Oikein jännittää miten tuo virke jatkuu...


      • Pienivälityskeskus
        dfrgthyj6u78 kirjoitti:

        Toki 6,5% provisio syö katetta, mutta ainakin meilläpäin kela-keskus on vähentänyt tyhjänä ajoa merkittävästi. En ole koskaan saanut niin paljon paluukyytejä kuin tällä hetkellä tulee eikä tarvitse täytellä valtakirjoja ja yhteenvetolomakkeita. Paluut kyllä kompensoi provision ja vähän enemmänkin.

        En ole koskaan saanut paluukyytejä. Ihmettelen ,miten paluukyydit jaetaan ja kelle? Herää kysymys aika vakavakin. Miten on mahdollista????


      • dfgtrhjyu
        Pienivälityskeskus kirjoitti:

        En ole koskaan saanut paluukyytejä. Ihmettelen ,miten paluukyydit jaetaan ja kelle? Herää kysymys aika vakavakin. Miten on mahdollista????

        Autoilen Helsingin ympäristössä. Kela-
        keskukseen kuuluu noin 1400 autoa lähitaksista ja noin 1500 autoa Helsingistä, toiminta-alueena on koko Helsingin ympäristö ja Helsinki. Ei tämän kokoisessa keskuksessa ole mitään mahdollisuutta jakaa keikkoja ns. "tiskinalta" jos sitä tarkoitit. Paluut tulee yksinkertaisesti siksi että esim Meilahden sairaalakompleksiin lähtee ja sinne tulee päivittäin varmasti tuhansia kyytejä ja asiakas voi tilatessaan toivoa oman paikkakunnan autoa.


      • sosialismikukoistaa

        Todellista uhkaa kelakyytien menosta esim busseille ei ole koskaan edes ollut, tämän kyhäelmän tarkoitus on vain ja ainoastaan saada kaikki keskusten rahastuksen piiriin ja sitä kautta tappaa kaikki yrittäminen alalta.
        keskusten etu on että ravastus saadaa käyntiin jo asiakkaan soittaessa kyytiä, heti kilahtaa kassaan 1.5-2 euroa kyydit välitetään autoihin vuokralaitteiston kautta jotka on vuokrannut yllätys yllätys keskus, ja hommajatkuu asiakas maksaa yllättävää keskukse maksukortilla jotka eivät tietenkään toimi kuin näissä vuokralaitteissa, kortithan on lobattu kuntiin ties millä valheellisilla myyntipuheilla. Nyt myöhemmässä vaiheessa kompleksiin on lisätty kelakyhäelmä mikä sekään ei jaa kyytejä kuin näillä vuokralaitteilla, pelkästään siitä voisi kirjoittaa mmonta sivua mutta nyt täytyy lähteä keikalle.


      • taaaaas
        sosialismikukoistaa kirjoitti:

        Todellista uhkaa kelakyytien menosta esim busseille ei ole koskaan edes ollut, tämän kyhäelmän tarkoitus on vain ja ainoastaan saada kaikki keskusten rahastuksen piiriin ja sitä kautta tappaa kaikki yrittäminen alalta.
        keskusten etu on että ravastus saadaa käyntiin jo asiakkaan soittaessa kyytiä, heti kilahtaa kassaan 1.5-2 euroa kyydit välitetään autoihin vuokralaitteiston kautta jotka on vuokrannut yllätys yllätys keskus, ja hommajatkuu asiakas maksaa yllättävää keskukse maksukortilla jotka eivät tietenkään toimi kuin näissä vuokralaitteissa, kortithan on lobattu kuntiin ties millä valheellisilla myyntipuheilla. Nyt myöhemmässä vaiheessa kompleksiin on lisätty kelakyhäelmä mikä sekään ei jaa kyytejä kuin näillä vuokralaitteilla, pelkästään siitä voisi kirjoittaa mmonta sivua mutta nyt täytyy lähteä keikalle.

        Taas sama kaveri valittaa keskuksista. Eroa jos on niin kovin vaikeaa. Tai lopeta.


      • kfdnlkfnd
        sosialismikukoistaa kirjoitti:

        Todellista uhkaa kelakyytien menosta esim busseille ei ole koskaan edes ollut, tämän kyhäelmän tarkoitus on vain ja ainoastaan saada kaikki keskusten rahastuksen piiriin ja sitä kautta tappaa kaikki yrittäminen alalta.
        keskusten etu on että ravastus saadaa käyntiin jo asiakkaan soittaessa kyytiä, heti kilahtaa kassaan 1.5-2 euroa kyydit välitetään autoihin vuokralaitteiston kautta jotka on vuokrannut yllätys yllätys keskus, ja hommajatkuu asiakas maksaa yllättävää keskukse maksukortilla jotka eivät tietenkään toimi kuin näissä vuokralaitteissa, kortithan on lobattu kuntiin ties millä valheellisilla myyntipuheilla. Nyt myöhemmässä vaiheessa kompleksiin on lisätty kelakyhäelmä mikä sekään ei jaa kyytejä kuin näillä vuokralaitteilla, pelkästään siitä voisi kirjoittaa mmonta sivua mutta nyt täytyy lähteä keikalle.

        Helsingissä toimi Helsingin Palveluauto, joka oli Helsingin bussiliikenteen tytäryhtiö, ja jonka pääasiallinen bisnes oli ajaa kelakyytejä linja-autokalustolla. Kun kela-uudistus tuli, Helsingin Palveluauton toiminta lopetettiin.


      • www.keskuspilaa.fi
        taaaaas kirjoitti:

        Taas sama kaveri valittaa keskuksista. Eroa jos on niin kovin vaikeaa. Tai lopeta.

        Meitä on paljon mutta mikä tuossa ei pitänyt paikkaansa.


      • Vcxl
        dfrgthyj6u78 kirjoitti:

        Toki 6,5% provisio syö katetta, mutta ainakin meilläpäin kela-keskus on vähentänyt tyhjänä ajoa merkittävästi. En ole koskaan saanut niin paljon paluukyytejä kuin tällä hetkellä tulee eikä tarvitse täytellä valtakirjoja ja yhteenvetolomakkeita. Paluut kyllä kompensoi provision ja vähän enemmänkin.

        Niin kun kela-ajot loppui,potilast ei! Jotain hämärää on!


      • Sairaille

        Taksi on erityisajoneuvo ,eikä joukkoliikennettä. Taksi vain sairauden takia,haloo!


      • palveluntappajat
        siffra2 kirjoitti:

        Ei olla tyytyväisiä taksiliittoon,etkö osaa lukea?

        Jäynäjoki, Pentikäinen, Mutanen, Heikko ne ja muutama muu nilkka jäävät historiaan Taksi palveluiden tappaja na ei ehkä aihetta henkseleiden paukutteluun


      • tappiooo
        dfrgthyj6u78 kirjoitti:

        Toki 6,5% provisio syö katetta, mutta ainakin meilläpäin kela-keskus on vähentänyt tyhjänä ajoa merkittävästi. En ole koskaan saanut niin paljon paluukyytejä kuin tällä hetkellä tulee eikä tarvitse täytellä valtakirjoja ja yhteenvetolomakkeita. Paluut kyllä kompensoi provision ja vähän enemmänkin.

        Ei ihme että kulut kasveneet 11 000 000e, mutta ei se poista sitä tosiasiaa jos kuljettaja AJAA niin tappiota tulee.


    • klfgösilndfö

      Jos ihan vakavasti puhutaan, suomalaisen taksijärjestelmän pilasi rakennemuutos ja aika. Systeemi luotiin maaseutuvaltaiseen maahan ajatuksella, että koko maa on pidettävä asuttunu ja koko maassa on oltava tietty palvelutaso mukaanlukien taksipalvelu. Palvelutaso varmistettiin asettamalle yrittäjille ajovelvoite ja säätelemällä lupien määrää ja taksoja niin, että joka niemessä ja notkelmassa oli aina taksi saatavissa.

      Yhteiskunta on kuitenkin muuttunut ja maaseudun autioituminen sen kuin jatkuu. Vapaassa markkinatalouteen ja kilpailuun perustuvassa järjestelmässä taksiliikenne olisi uudistunut itsestään jo aikaa sitten. Suurimmassa osassa Suomea taksiliikenne olisi loppunut kokonaan tai toimisi muuten hyvin erilaiselta pohjalta. Jos taksiliikenteen liikevaihdosta 40 % on sairaalakuljetuksia ja muita yhteiskunnan maksamia kyytejä, joita ajetaan ainoastaan sen takia, että se on yhteiskunnalle edullisempaa kuin ylläpitää omaa sairaankuljetusvalmiutta, niin jossain maaseutukunnassa julkiset kyydit voivat tuoda 90 % liikevaihdosta. Kyse ei siis oikeastaan ole taksiliikenteestä, vaan pikkumersulla suoritettavasta ambulanssiliikenteestä. Pelkkä maksavien asiakkaiden kuljetus ei ole vuosikymmeniin ollut liiketaloudellisesti järkevää bisnestä.

      • Dthdtdg

        Asiallinen kirjoitus,ja vieläpä suoraan asian ytimestä.Kiitos.


      • tyhgju7

        Samaa mieltä kuin edellinenkin, asiallista tekstiä ja oikea analyysi.


      • ukjytredfcxv
        Dthdtdg kirjoitti:

        Asiallinen kirjoitus,ja vieläpä suoraan asian ytimestä.Kiitos.

        Kyllä,ratkaisu on kuten kirjoituksessa sanotaan,luvat vapaaksi.
        Odotan innolla mihin suuntaan mennään.


    • Miem

      Oliskohan näillä taksi keskuksilla ,maksupääteen kalleudella ja sillä että taksikeskus suosii omanpaikkakunnan autoja kyytiä valittaessa.

      • Tapetaanvaan

        Maaseutua on koko 80%, jos halutaan tappaa siitä vaan, mutta lopettakaa kitinä paksumahat!


      • fjyjjjjyjrtyjkyk
        Tapetaanvaan kirjoitti:

        Maaseutua on koko 80%, jos halutaan tappaa siitä vaan, mutta lopettakaa kitinä paksumahat!

        Äläny äitiäs hauku.


      • mmmammm

        Idiootti!

        "Oliskohan näillä taksi keskuksilla ,maksupääteen kalleudella ja sillä että taksikeskus suosii omanpaikkakunnan autoja kyytiä valittaessa."

        Taksikeskus on yhdyssana! (onko liian vaikeaa?) Oma paikkakunta ei ole yhdyssana! (onko edelleen liian vaikeaa?) Lisäksi ennen pilkkua ei tule välilyöntiä! Pilkun jälkeen tulee. (Tämä on jo vaikeaa!)

        Mitä on maksupäätee?


      • minäminävieläminä
        mmmammm kirjoitti:

        Idiootti!

        "Oliskohan näillä taksi keskuksilla ,maksupääteen kalleudella ja sillä että taksikeskus suosii omanpaikkakunnan autoja kyytiä valittaessa."

        Taksikeskus on yhdyssana! (onko liian vaikeaa?) Oma paikkakunta ei ole yhdyssana! (onko edelleen liian vaikeaa?) Lisäksi ennen pilkkua ei tule välilyöntiä! Pilkun jälkeen tulee. (Tämä on jo vaikeaa!)

        Mitä on maksupäätee?

        lol äikän maikka taksarina


      • minäminävieläminä kirjoitti:

        lol äikän maikka taksarina

        idioottihan tuo on kun ei osaa edes kirjottaa. Tuskin osaa autookaan ajaa sen paremmin.


    • taakanjako

      Helsingin mamutaksikuskit, mina puhu hoono suomi, en ymmarta mihin sina halua, ota navigattori ja laita osote itse.
      Siinä sitä rikkautta ja voimavaraa.

    • tliitontunarit

      Taksiliitto pilaa kaiken.

    • resku

      Taksi ala on kuin villi länsi jokainen taksi yrittäjä joka käyttää hyväkseen ahkeraa taksi renkiä joka maksaa omat verot isännän palkan kotiin maksettuna tekemättä työtä johon aikoonaan alkanut minkä peri vanhemmiltaan vanhat jäärät pois alalta uusille yrittäjille jotka tahtoo tehdä rehelistä taksi työtä maalla kuin kaupungissa tv alalla ollut 10 v

      • hallookuuleekomoskova

        Eikö tuo vie työpaikkoja ja työt jäää osittain tekemättä.


      • hgtrewqasdfghjkiuyuio

        Resku, opetteleppa aluksi vaikka oikeinkirjoitus. Yhteen, taksiala, taksiyrittäjä, taksirenki.... Lauseet aloitetaan isolla kirjaimella ja päätetään pisteeseen. Lause ei myöskään saa olla liian pitkä. Käytä välimerkkejä. Kiitos. Sitten vaan yrittäjäkursseille ja lupaa hakemaan.


    • oikeuttamaaseudulle

      Juttua riittää,mutta helsingissä ei yhtään ajatella pohjoisen kyliä,siellä ei bussit pahemmin kulje,mengkööt viikoksi vaikka savukoskelle niin saavat tuntea miltä tuntuu kun kaikki on lähes sadan kilometrin päässä jaainoa kyyti on taxsi,eikä siellä ole samoja taxsikortteja kuin helsinki ,vantaa,espoo alueella.

      • dfgrthyjui

        ne bussit ei kulje siksi että ajaminen ei ole kannattavaa. Miksi taksin pitäisi päivystää alueella joka ei ole liiketaloudellisesti järkevää? Vapaassa markkinataloudessa autolöytyy sieltä missä on ihmisiä ja toimeentulon edellytykset. Jos ihminen asuu muutaman savun kylässä, kaukana keskuksista, on se hänen oma valintansa ja jos tekee tällaisen valinnan asuinpaikkansa suhteen, täytyy ymmärtää että palvelut ei ole lähellä. Pitää myös ymmärtää että palveluita ei voi saada samalla hinnalla. Jokaiseen niemeen ja notkoon saa kyllä taksin myös vapaan liikenteen ja hinnoittelun aikana, kyse on vain siitä mitä ihminen on valmis palvelusta maksamaan. Jos kylältä on hävinnyt kaikki muutkin palvelut kannattamattominaniin miten se taksi voisi olla kannattava?
        Mielestäni koko Suomen asuttunapitämispolitiikka on aikansa elänyt. Se ei vain toimi. Taksiliiton pitäisikin välittömästi lopettaa kehityksen jarruttaminen neljällä raajalla ja alkaa itse ajamaan alaa vapauttavaa lainsäädäntöä. Jos on itse aloitteellinen, on myös mahdollista päästä neuvottelemaan pelisäännöistä. Jos taas on jarrumiehen maine niin vapautuksen tullessa se tehdään ryminällä virkamiesten toimesta, eikä siinä enää taksiliitolta kysellä mitään. Liiton ja koko alan pitäisi jo vihdoin ymmärtää että nykykäytännölle ei enää ole perusteita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      327
      3235
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      224
      2010
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1437
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1319
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe