Mustaherukkapensaasta taimia?

mustaherukkaa

Pystyykö hyvin tuottavasta mustaherukkapensaasta kasvattamaan uusia useampia taimia ruukkuun? Miten homma tapahtuu jos on mahdollista?

8

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustaherukkaa

      siis kasvatan taimet ruukussa ja istutan maahan. Vai voiko suoraan istuttaa maahan.?

      • poltinkarva

        Taimi kasvaa yleensä paremmin ruukussa. Pitää muistaa kastella ja varjella ruukkua aurinkon paisteelta, etteivät juuret kuumene.


    • rtyuiopåyujliuytr

      Mä olen taittanut niitä alimpia oksia maahan, ja laittanut niiden päälle multaa.Ne juurtuu siihen sitten , ja voi ottaa taimeksi juurtuneen oksan, ja leikata sen irti pensaasta.Siitä tulee ajallaan ihan normaali pensas, kunhan kasvaa, tekee lisää oksia yms.Joskus kun oksia makaa maassa, ne ihan itellään juurtuu siihen, ja niistä saa alkuja.

    • mustaherukkaa

      Voiko herukat istuttaa keskikesälläkin vai syksyllä. Jonkunaikaahan niissä menee jos nyt laitan ruukkuun kasvamaan.

      • poltinkarva

        Elokuun puolivälin paikkeilla voipi istuttaa maahan. Ehtivät vähän juurtua ennen talvea. Itse olen juurrutanut kasviaista laittamalla lähellä maata kasvavan oksan pensaasta ruukkuun. Ruukun reiistä narulla kiinni ja tietenkin ruukku täyteen kasvualustaa. Viritelmää täytyy muistaa kastella.


      • Riippuutaimilajista

        Ruukkutaimia voi istuttaa koko kesän. Paljasjuurisia keväällä ja syksyllä, mutta syksyllä taimien kuolleisuus on suurempi kuin keväällä.


    • Pistokkaista

      Jos haluaa lisätä mustaherukkaa, niin sen voi tehdä myös pistokkaista. Pistokkaaksi kelpaa mikä tahansa terve puutunut verso. Pitkät versot voi katkoa noin 30 cm pätkiksi. Parhaiten pistokkaat lähtee kasvuun keväällä ja ne tulee istuttaa niin että yksi kolmasosa jää maan pinnalle ja kaksi kolmasosaa maan sisään, sekä silmuja on hyvä olla kummassakin osassa. Pistokkaat tulee kastella niin että kosteus pysyy tasaisena ja maa ei saa päästä kuivumaan. Kaikkia marajapensaita voi lisätä pistokkaista, mutta mustaherukalla onnistuminen on varminta.

    • ..vanha topikki, mutta..
      Me ostettiin aluksi kolme taonta, jaalettiin lisäämään niin, jotta pensaan alku toisena, kommentteja kesä pistolapiollampuoliksinja siirto ihan keskikesällä jonon jatkoksi, hyvin lähtivät nyt seitsemäntoistanpensasta ja 60 litraa mehua ja pari ämpärillistä pakkaseen!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe