"Adblue fault" 520d xdrive vm 2013

Onkohajua

Tommonen teksti tulee aina välillä kun autolla ajaa käynnistyksen jälkeen jonkin aikaa. Se häviää aina kun auton sammuttaa. Autolla ajettu 42tonnia ja suomiauto. Mittarin mukaan adblue nestettä on vielä 10 tuhannelle kilsalle jäljellä. Mikäköhän tuo vikakoodi on?

17

12945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo_Homma

      Paaliin vaan.

    • SielläSelviää

      Vie se liikkeeseen tarkistettavaksi. Sinulla on vielä takuuta jäljellä. Tuo mallisi tuli markkinoille vasta syksyllä -13.

    • Aloitttaja

      Takuuhuolto varattu. Vasta 20 heinäkuuta sain ajan mutta eiköhän tämä selviä. Ei ole vissiin mitään vakavaa. Joku häiriö jossakin.

    • nenätnoessa

      On ruuhkaa bimmeri services? Risiiniöljyn annostelia epäkunnossa!

      • AUMEBE

        Tehtaan mielestä jo loppuun ajettu. Ei kun uutta suoleen, kun vanha kuolee........Kahden vuoden tehdastakuulla tottakai.......


    • Huoltomies_FF

      Kannattaiskohan vilkaista ohjekirjaa, siellä tuo selitetään. Blue efficiency-moottoreissa on tuo "omianisuus", kuten Mercedekselläkin.

    • Pemarimies

      Juu mulla piipannut jo useamman tuhat kilometria "adblue fault" jne..ajat jonkin aikaa niin piippaa..sitten vika on aina hävinnyt kun starttaat uudelleen. Nestettä on paljon jäljellä ja käyttää sitä ihan normaalisti. Eipä tuosta tunnu haittaa olevan muutakun tuo piippaus. Soitin huoltoon ja sielläkin sano että varmaan lähtee kun nollaa vikakoodit. Odottelen seuraavaan huoltoon ellen ehdi autoa vaihtaa. On tää bemari 5-sarja kyllä m-sporttina aika epämukava kun tänne lappiin nyt ajeltiin. Penkki rasittaa alaselkää ja tässä jo harkitsen siirtymistä takaisin volvoon ja mukavuuksiin. Kaikenlaisia autoja ollu ja pari uutta volvoakin tässä ja mersu. Paras ja mukavin ollu uusin S60 varusteltuna. Ei tullu selkä kipeeksi koskaan. Bemari on tosi hyvän näkönen mutta penkki ei vedä vertoja mukavuudessa volvolle. Ja ostan kyllä auton ilman adblue säiliöö seuraavaks...ärsyttää toi piippailu..

    • bmwnro1

      Ei kai vaan vuoda jostain tuota Adblueta? Viimeisen päälle sotkua tekee, kokemusta raskaskalustopuolelta samasta aineesta.

      • Ksknsks

        Joo ei vuoda...vikakoodia pukkaa jo 5 tonnin matkalta suunnilleen. Eipä tuo haittaa kun järjestelmä toimii normaalisti muuten..vaihdan kyllä kohta auton semmoiseen prempan jossa ei tuota ongelmasäiliötä ole.


      • X-drive

        Alkaa päästövaatimukset olla sitä luokkaa, että AD blueta tarvitaan jo ainakin kaikissa kuorma-autoissa.
        Mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä enemmän ongelmia on päivänselvää, vaikka yllättävänkin hyvin toimivat.
        BMW huolto kyllä jo kertoo puhelimessa, mistä kiikastaa ja tarvittaessa ottavat auton heti käsittelyyn. Pidempi odotusaika tarkoittaa, että vika on varsin vaatimaton ja autolle ei ole vaaraa.
        BMW:n AD Blue versioita on liikenteessä jo tuhansia Suomessakin ja erittäin hyvin toimivat.
        M-sportissa on urheiluistuimet ja pienellä lisärahalla olisi saannut sähköiset säädöt koko penkkiin, jopa niskatukiin. M-sportin istuimet eivät ole mitenkään huonot, kyllä tuhat kilometriä yhdellä kertaa vähän puuduttaa autossa kuin autossa.
        Volvossa ainakin aikaisemmin on ollut erinomaiset istuimet, mikä on ehkä ollutkin niiden parasta antia. Kiinanrauta on nyt saannut Ruotsalaiset moottoritkin, onko AD blueta ei tietoa.
        BMW 500 nelivetoisena on kuitenkin kokonaisuutena yksi maailman parhaista autoista ja tosiaankin hienosti muotoiltu.


      • Nskdk

        On bemari hieno joo. Eipä tuo adblue virheilmoitus tuossa haittaa. Kattovat seuraavassa huollossa läpi sitten..


      • Murheilupenkki
        X-drive kirjoitti:

        Alkaa päästövaatimukset olla sitä luokkaa, että AD blueta tarvitaan jo ainakin kaikissa kuorma-autoissa.
        Mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä enemmän ongelmia on päivänselvää, vaikka yllättävänkin hyvin toimivat.
        BMW huolto kyllä jo kertoo puhelimessa, mistä kiikastaa ja tarvittaessa ottavat auton heti käsittelyyn. Pidempi odotusaika tarkoittaa, että vika on varsin vaatimaton ja autolle ei ole vaaraa.
        BMW:n AD Blue versioita on liikenteessä jo tuhansia Suomessakin ja erittäin hyvin toimivat.
        M-sportissa on urheiluistuimet ja pienellä lisärahalla olisi saannut sähköiset säädöt koko penkkiin, jopa niskatukiin. M-sportin istuimet eivät ole mitenkään huonot, kyllä tuhat kilometriä yhdellä kertaa vähän puuduttaa autossa kuin autossa.
        Volvossa ainakin aikaisemmin on ollut erinomaiset istuimet, mikä on ehkä ollutkin niiden parasta antia. Kiinanrauta on nyt saannut Ruotsalaiset moottoritkin, onko AD blueta ei tietoa.
        BMW 500 nelivetoisena on kuitenkin kokonaisuutena yksi maailman parhaista autoista ja tosiaankin hienosti muotoiltu.

        Urheilupenkit on muutenkin kuin kirjaimellisesti päin persettä. Kuinka ne kapeat ja teräväreunaiset rännit on jonkun mielestä mukavat? Jo naisihmisellä ei yläselkä meinaa mahtua kouruun. Ja jalat pitää olla yhdessä kuin vanhallapiialla kirkonpenkissä, muuten on kkabbit tunnottomina kun penkinreunat salpaa verenkierron.


      • purejenkki

        Bensa käriläkki alle niin matka taittuu!


      • X-Drive
        Murheilupenkki kirjoitti:

        Urheilupenkit on muutenkin kuin kirjaimellisesti päin persettä. Kuinka ne kapeat ja teräväreunaiset rännit on jonkun mielestä mukavat? Jo naisihmisellä ei yläselkä meinaa mahtua kouruun. Ja jalat pitää olla yhdessä kuin vanhallapiialla kirkonpenkissä, muuten on kkabbit tunnottomina kun penkinreunat salpaa verenkierron.

        Jos 500 version urheiluistuin ahdistaa, niin suosittelen kyllä laihdutuskuuria tai sitten perusjakkaroita, niitäkin on saatavissa.
        BMW henkilömallit ei oikein sovi muutenkaan läskeille tai kankeille, silloin kannattaa katsella maasturi versioita tai tila-autoja.
        Citroen perselinko tai Renault Kongo voisivat olla sinun makuusi sopivia, kannattaa käydä koeajamassa. Tilaa ja käytännöllisyyttä roppakaupalla ja halvalla aivan toimivia autoja.


      • Bmw-jonnet
        X-Drive kirjoitti:

        Jos 500 version urheiluistuin ahdistaa, niin suosittelen kyllä laihdutuskuuria tai sitten perusjakkaroita, niitäkin on saatavissa.
        BMW henkilömallit ei oikein sovi muutenkaan läskeille tai kankeille, silloin kannattaa katsella maasturi versioita tai tila-autoja.
        Citroen perselinko tai Renault Kongo voisivat olla sinun makuusi sopivia, kannattaa käydä koeajamassa. Tilaa ja käytännöllisyyttä roppakaupalla ja halvalla aivan toimivia autoja.

        BMW:n penkit onkin suunniteltu ja muotoiltu BMW:n peruskäyttäjiä eli lyhyitä ja hentorakenteisia finninaama lippisjonneja silmälläpitäen.


    • Tipas

      Sama ilmoitus tuli mullakin vm. 2015 BMW 520:ssä vajaan 100tkm:n kohdalla. Syyksi paljastui AdBlue-syöttöputken halkeaminen. Koko putki vaihdettava, vaatii merkkiliikkeessä täyden työpäivän ja paljon purkamista, koska kyseinen muoviputki kulkee yhtenä kappaleena polttoainesäiliön ja koko auton lävitse perästä konehuoneeseen saakka. Kustannus reilut 1200€ ja tehdastakuu oli ehtinyt sopivasti päättyä!!

      Edellinen vastaava BMW oli vm. 2008 ja siis ilman AdBlueta ja kesti 302tkm niin että vinkkarien moottori oli ainoa korjaus huoltojen ulkopuolella, joten kyllä AdBlue teki Bemarista paljon epäluotettavamman auton!

      Myös ensimmäisestä katsastuksesta tietysti pomppasi tuon vikailmoituksen vuoksi, eli nyt 100tkm ajettu ja 3 vuotta vanha Bemari ajokiellossa, koska merkkikorjaamoilla jonot kusiputken vaihtoon min. 3 viikkoa ja muut eivät sitä pysty tekemään!!!

      Maantiellä ajettavuudeltaan etenkin 4-vetona vähintään yhtä lyömätön kuin vanhempi F10-korinen BMW 520, mutta kusisysteemi pilasi senkin niin kuin ilmeisesti muutkin hyvät saksalaiset

    • Mullakinsehajosi

      Tuo putken halkeaminen on tyyppivika. Kuuluu osan vaan kestää ja tehdas vaihtaa aina takuuseen kun vasn laitat huoltoon painetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe