Jokaisella tulisi olla oikeus käräyttää väärinpysäköijä. Jokaisesta käräytetystä tapauksesta saisi itse provikkaa. Valokuva tuulilasista sekä kadunvarresta ja ajankohta kuvassa riittäisi todisteeksi, ne lähetetään pysäköinninvalvonnasta vastaavaan toimistoon. Hyvä provisio voisi olla vaikka 30%, motivoisi monia työttömiäkin käräytyshommiin ja kun parkkisakko nostetaan 100 euroon joka kaupungissa, alkaa rahakin pikkuhiljaa liikkua.
Pysäköinninvalvonnasta kansalaisoikeus
6
<50
Vastaukset
- ei.hyvä
Ehdottamasi systeemi oli voimissaan DDR:sä ja ent. neuvostoliitossa.
Kuinkas niille sitten kävikään? - koitettu_on
Tätähän ehdotettiin sillä edellytyksellä, että käryttäjien pitäisi olla luotettavaia ja hyvämaineisia sekä monet väärät ilmoitukset vie toimiluvan. Paavot vastustivat ja sanoivat jatkavansa nykyisellä käytännöllä.
Kameran aikaa voi aina muuttaa ja ottaa kuva siten että kiekko ei näy. Kyllä paavot niksit taitavat.
Lisäksi provikkapalkalla toiviat rankaisut ovat vähän kyseenalaista toimintaa. - RoskasakilleKuria
Mun mielestä ois hyvä, että mikäli näkee väärin parkkeeratun auton, siitä saa lyödä luvan kansa tuulilasin sekä ajovalot rikki. Mikäli pysäköintivirhe on erityisen törkeä, saa jäädä odottamaan auton omistajaa ja antaa hänelle fyysisen läksytyksen. Tähän edellytyksenä on kuitenkin vähintään 120 kilon elopaino, alle 15 rasvaprosentti ja minimissään 200 kilon penkkipunnerrus.
Niinhän on aina ollut oikeus ilmoittaa väärintekijöistä eli ei mitään uutta !!! Ja DDR:ssä oli velvollisuuus ilmiantaa kansanvihollinen... ...valitettavasti joskus tai siis usein siihen riitti se että oli paremman näköinen vaimomkuin toisella tai joku muu asia paremmin
- liikeidea
Minä haluaisin laajentaa businestä jalankulkijoihin ja pyöräilijöihin. Siellä se iso raha pesii. Sopimuskyltti valvontapaikan nurkille ja jokaisesta liikennerikkeestä sopimusrikemaksu käteen. EIkä matka jatku, ennenkuin henkilötiedot ovat selvillä. Jos ei heti tule, odotetaan poliisia paikalle, jotta sopimuksen osapuoli selviää.
- LuikuritKuriin
Tarvitaan pysäköinnin kansalaissakko jonka kuka hyvänsä väärinpysäköinnin huomaava voi kirjoittaa ja joka on suoraan ulosottokelpoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869