Pysäköinninvalvonnasta kansalaisoikeus

SuomiNousuunNäin

Jokaisella tulisi olla oikeus käräyttää väärinpysäköijä. Jokaisesta käräytetystä tapauksesta saisi itse provikkaa. Valokuva tuulilasista sekä kadunvarresta ja ajankohta kuvassa riittäisi todisteeksi, ne lähetetään pysäköinninvalvonnasta vastaavaan toimistoon. Hyvä provisio voisi olla vaikka 30%, motivoisi monia työttömiäkin käräytyshommiin ja kun parkkisakko nostetaan 100 euroon joka kaupungissa, alkaa rahakin pikkuhiljaa liikkua.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.hyvä

      Ehdottamasi systeemi oli voimissaan DDR:sä ja ent. neuvostoliitossa.
      Kuinkas niille sitten kävikään?

    • koitettu_on

      Tätähän ehdotettiin sillä edellytyksellä, että käryttäjien pitäisi olla luotettavaia ja hyvämaineisia sekä monet väärät ilmoitukset vie toimiluvan. Paavot vastustivat ja sanoivat jatkavansa nykyisellä käytännöllä.
      Kameran aikaa voi aina muuttaa ja ottaa kuva siten että kiekko ei näy. Kyllä paavot niksit taitavat.
      Lisäksi provikkapalkalla toiviat rankaisut ovat vähän kyseenalaista toimintaa.

    • RoskasakilleKuria

      Mun mielestä ois hyvä, että mikäli näkee väärin parkkeeratun auton, siitä saa lyödä luvan kansa tuulilasin sekä ajovalot rikki. Mikäli pysäköintivirhe on erityisen törkeä, saa jäädä odottamaan auton omistajaa ja antaa hänelle fyysisen läksytyksen. Tähän edellytyksenä on kuitenkin vähintään 120 kilon elopaino, alle 15 rasvaprosentti ja minimissään 200 kilon penkkipunnerrus.

    • Niinhän on aina ollut oikeus ilmoittaa väärintekijöistä eli ei mitään uutta !!! Ja DDR:ssä oli velvollisuuus ilmiantaa kansanvihollinen... ...valitettavasti joskus tai siis usein siihen riitti se että oli paremman näköinen vaimomkuin toisella tai joku muu asia paremmin

    • liikeidea

      Minä haluaisin laajentaa businestä jalankulkijoihin ja pyöräilijöihin. Siellä se iso raha pesii. Sopimuskyltti valvontapaikan nurkille ja jokaisesta liikennerikkeestä sopimusrikemaksu käteen. EIkä matka jatku, ennenkuin henkilötiedot ovat selvillä. Jos ei heti tule, odotetaan poliisia paikalle, jotta sopimuksen osapuoli selviää.

    • LuikuritKuriin

      Tarvitaan pysäköinnin kansalaissakko jonka kuka hyvänsä väärinpysäköinnin huomaava voi kirjoittaa ja joka on suoraan ulosottokelpoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe