Onko teistä mahdollista, että aspergeria poteva (päivässä hoitoon useita annoksia vetäytymistä) on sosiaalinen ja ekstrovertti ihmisten ilmoilla?
Itse olen hyvä puhuja ja esiintyjä, kun saan esittää pikkuisen syvällisemmin asioita, mutta normaali smalltalk ei suju. Eräänlainen huumorimieskin olen. Osaisin tehdä varmaan ihan kunnollista absurdia standup-komiikkaa.
En kuitenkaan osaa lähestyä ihmisiä henkilökohtaisesti. Kun joku tulee ja tervehtii, saatan vain tuijottaa. Jos joku kättelee, käteni on kuin vetelä lahna ja saatan ojentaa väärän käden. En osaa arvioida ympäristön etäisyyksiä joten psykologinen etäisyys saattaa olla hakusessa. Avaruudellinen hahmotuskykyni on olematon. Ikäänkuin eläisin omassa kuplassa. Reagointi tulevaan volitionaaliseen ärsykkeeseen on yleensä vetäytyvä tai tuijottava. Esimerkiksi koulun liikuntatunneilla en sietänyt sisäisesti miksi pitäisi mennä pallon kimppuun ja ottaa kontaktia tai miksi muut tulevat ryskeellä päälle. Hirveän väkivaltaista. Olen kuitenkin sisältä herkkätunteinen ja koen tuskaa muiden kokiessa sitä. Tätä sanotaan ilmeisesti sympatiaksi. Empatiaa tuskin koen, koska hahmotan asiat toisella tavalla.
Ulospäinsuuntautunut asperger
10
160
Vastaukset
- neuropsykiatri_
Ei ole. Sinulla voi olla aspergerpiirteistöä, mutta et täytä diagnostista kriteeristöä diagnoosin saadaksesi.
- assinvanhempi
Kyllä asbergereissa on yltiösosiaalisia ja normaaliinkin kanssakäymiseen osaavia..mutta kommunikointi tapahtuu omilla ehdoilla.
- mahdollisestiasperger
Minun mielestäni kuulostaa hyvinkin Aspergermaiselta.
Minulla on monia samaantyyppisiä ominaisuuksia.
Tosin joutusin lopulta sosiaalisesti niin stressatuksi, etten pysty enää samaan mitä ennen.- korjaisin
Aspergermainen kirjoitetaan pienellä kirjaimella. Samoin kuin esim. suomalainen tai suomalaisuus.
- mahdollisestiasperger
Korjaan:
...aspergermaiselta...
ettei ketään jää häiritsemään, että lukee väärin- Admin_
Ei se niin vaarallista ole vaikka kirjoittaisikin vähän välillä väärin ja voi toisinaan käydä niinkin, että kun kirjoitat jonkun sanan pienellä, jota ei pienellä tulisi kirjottaa, automaattisesti tietokoneohjelma muokkaa aloituskirjaimen isoksi kirjaimeksi. Vähän sama kuin kännykässä "ennustava syöttö" -toiminto tekstiviestejä lähetettäessä, joka voi myös itsesään ohjelmoitua käyttöön jolloin asetus pitää manuaalisesti vaihtaa.
- Aitoautisti
iii Lopettakaa jo tämä Aspergerista jauhaminen autistien palstalla!!!
Haloo Admin! Nyt kyllä toimit vastoin Suomi24 ohjeistusta. Kyllä on aika jo Adminin puttua peliin tai vaihtaa osaavampaan, sillä niin kauan tällä palstalla on keskusteltu aivan muusta aiheesta kuin autismista "Keskustele autismista, hoidosta ja autistisen lapsen kehityksestä."- vast_
Asperger kuuluu autisminkirjoon. Miksi siis olet noin epäystävällinen kaltaisiasi kohtaan? Kaikki ihmiset ovat yhtä aitoja ilman autismia tai autismidiagnoosin saatuaan.
- Kampurajalka
Ettekö te Aspergerit voi huolehtia omistanne. Miksi te infolaiset sorsitte monivammaisia Aspergereja?
- epätäydellinenihminen
Eiköhän se ole päinvastoin eli sinä sorsit ihmisiä jotka suhtautuvat tasa-arvoisesti aivan kaikkiin ihmisiin olivatpa vammaisia taikka eivät. Ihan nyt vielä uudestaan korostaisin sellaista tosiasiaa, että Aspergerinfo-nimimerkillä tänne kirjoittava henkilö ei TODELLAKAAN vähättele eikä sorsi yhtään ketään. Ikävää jos olet jostain saanut sellaisen mielikuvan. Olisi hyvä jos voisit perustella miksi luulet "infolaisten" toimivan jotenkin ilkeämielisesti, koska aivan selvästi on nähtävissä, kuinka solidaarista porukkaa he ovat. Ainakin minä henkilökohtaisesti olen aina pitänyt ihmisistä taustastaan tai sairauksistaan riippumatta, jos he suhtautuvat kanssaihmisiinsä hyväksyvästi ja oikeudenmukaisesti. Tahdotko jollekin sellaiselle ihmiselle, joka tahtoo sinulle hyvää, tehdä pahan mielen tarkoituksellisesti? Osaat varmaankin kertoa jos noin haluat tehdä miksi niin teet?
t. epätäydellinen ihminen ilman kehitysvammadiagnoosia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984