Meillä lojuu lähes käyttämätön Hondan trimmeri, koska olemme kyllästyneet siiman jatkuvaan katkeiluun. Onko muilla kokemuksia eri siimamerkeistä ja niiden kestävyydestä?
Lasse
Polttomoottorikäyttöisen trimmerin siima
11
12775
Vastaukset
- Siimoja_eri_paksuuksia
Katso ohjekirjasta mikä on paksuin siihen soveltuva siima
Itse olen käyttänyt 2,4 mm siimaa- siimapoikki
Minulla on joku Husqvarnan raivaussaha siimapäällä ja täysin sama ongelma. Siima katkeaa jatkuvasti. Olen kokeillut useita siimamerkkejä ja paksuuksia mutta aina sama homma. Ehkä 5min kerrallaan onnistuu trimmaus kun taas siima poikki ja yleensä se ei edes pyörittämällä tule esiin kun siima on jossain välissä jumissa, vaan koko siimapään joutuu avamaan ja pujottamaan lisää siimaa. Viimeksi taisin ostaa jotain helvetin kallista Oregonin siimaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/388857/Siimaleikkurin-siima-40mm-x-21m-Flexiblade Oregon 4mm siimaa. Kesti vähän paremmin mutta ei silläkään pitkälle pötkitä kun on jo siima katki.
- Jotakin_häikkää
siimapoikki kirjoitti:
Minulla on joku Husqvarnan raivaussaha siimapäällä ja täysin sama ongelma. Siima katkeaa jatkuvasti. Olen kokeillut useita siimamerkkejä ja paksuuksia mutta aina sama homma. Ehkä 5min kerrallaan onnistuu trimmaus kun taas siima poikki ja yleensä se ei edes pyörittämällä tule esiin kun siima on jossain välissä jumissa, vaan koko siimapään joutuu avamaan ja pujottamaan lisää siimaa. Viimeksi taisin ostaa jotain helvetin kallista Oregonin siimaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/388857/Siimaleikkurin-siima-40mm-x-21m-Flexiblade Oregon 4mm siimaa. Kesti vähän paremmin mutta ei silläkään pitkälle pötkitä kun on jo siima katki.
Itsellä oli myös tuota katkeiluongelmaa lievemmässä määrin mutta sekin loppui kokonaan kun laittoi muutaman tipan aseöljyä sinne siimakerän sekaan ja niihin kohtiin mistä sen puoliautomatiikan pitäisi liikuttaa siiman vapautusosaa
- husokinmies
Onkohan siima kelattu oikein sinne siimapään sisälle ? Siiman ei normaalisti kyllä pitäs automaatti siimapässä jäädä jumiin, jos siima on kelattu siimapäähän tasaisesti ja oikein.
- 10000
Panin siiman tilalle palan kettinkiä eikä ole sen jälkeen tarvinnut laitella siimaa.
Pitää panna tasapainon vuoksi saman pitoinen pätkä kummallekkin puolelle.- kulmavaihde
Sitten kun se jää johonkin paksumpaa karahkaan jumiin niin sulla on kulmavaihde paskana. Ei missään nimessä mitään ketjuja. Siiman kuuluu katketa tietyissä tilanteissa suojatakseen kulmavaihdetta. Ei tosin normaalia heinää trimmatessa.
- Anonyymi
Ei se mihinkään jumiin jää.
- ei-automaati
Ei ole mikään automaattipää. Vaan ihan manuaalisesti pitää pyörittää siimaa esiin.
- vesoja
Raivauterällä saa hyvin ajettua paksua heinikkoa.Sitten on näitä kolme ja neliskulmaisia siimoja ovat tosi kestäviä ja leikkaavat hyvin.Siima katkeilee,kun sillä yrittää katkaista sellaista korsimaisia heiniä tai puiden vesoja.
- Anonyymi
Ja kun laittaa veteen likoamaan, niin kyllä kestää
- dfeeds
Yleensä siimassa tai trimmerissä ei ole vikaa vaan tuollainen katkeaminen johtuu esim että ajetaan jatkuvasti oksiin ja muihin ei ruohoihin ja esim siiman ei anneta normaalisti leikata vaan kuormitetaan liikaa. Jos siinä käyttämättömässä Hondassa on mukana tullut siima niin sen pitäisi kestää.
Olen nähnyt isompiakin trimmereitä joihin on laitettu todella paksu siima ja se koko pää ja kun saha ei ole sitä jaksanut kevyesti pyörittää heinikossa ja käytetty väärin niin on koko moottori palanut. = ylikuumentunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733