Roa ja punoitus

kuurilla

Oireeni: Syön isotretinoin ratiopharma kuuria ja aina puolivälissä työpäivääni ihoni alkaa punoittamaan, välillä voimakkaastikin. Kysyisin nyt, että onkohan muilla kohtalotovereilla ollut samanlaisia sivuoireita vai onkohan minulla jokin toinen yhtä vittumainen sairaus nahassani, kuin acne. Kertokaa ihmeessä!!!

15

6608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenni

      Ongelmasi on tuttu. Ihoni on Roaccutan-kuurista lahtien ollut tosi herkka ja punoittanut. Kuurista on jo viisi vuotta aikaa, mutta naama on edellen kuin paloauto. Finneihin apu sentaan loytyi...

      • kuurilla

        Mikäköhän tuon punoituksen sais loppumaan? Tarkoitit varmaan, että punoitus liittyy acneen rooan takia, vai onko aknella myös kyseinen ilmaantumismuoto (punoitus)?


      • kuurilla

        Tarkoitiko sinun punoituksellasi arpia vai ihan "normaalia" ihon punoitusta? Kuinka vanha muuten nyt olet?


      • Dolphin
        kuurilla kirjoitti:

        Mikäköhän tuon punoituksen sais loppumaan? Tarkoitit varmaan, että punoitus liittyy acneen rooan takia, vai onko aknella myös kyseinen ilmaantumismuoto (punoitus)?

        Moi!
        Roaccutan tekee ihon punaiseksi, koska se sisältää niin paljon A-vitamiinia ja tietysti iho ohenee kuurin aikana, mikä myös vaikuttaa. Ylimääräisiä vitamiineja ei kannata syödä ja kannattaa välttää ruoka-aineita, joissa on paljon A-vitamiinia, kuten esimerkiksi porkkanaa.

        Itselläni iho oli kuurin aikana todella punainen. Iho oli vielä punainen noin 2 kuukautta kuurin jälkeen. Sitten laski hiukan, mutta se on karu tosiasia, että akneen kuuluu osana ihon punoitus. Oikeilla hoitoaineilla punoitusta saa kyllä pienemmäksi. Itselleni on tehonnut aika hyvin BM 28 geeli ja päälle Bepanthen emulsiovoidetta ja sitten silloin tällöin sinkkivoidetta naamaan. On myös olemassa sellainen tuote kuin Detria Arbutin Pigment Whitening, jonka sanotaan helpottavan ihon punoitusta. Itselleni tuosta ei liiemmin kyllä ollut apua. Tietysti voi myös käydä kosmetogilla erilaisissa hoidoissa. Saattavat auttaa. On kuitenkin tärkeää pitää iho sopivan kosteana, sillä kuivana iho on punaisempi.

        Näitä edellä mainittuja asioita ei kannata kuitenkaan käyttää kuurin aikana, eikä vielä pariin kuukauteen kuurin jälkeen, koska lääkettä on kehossa vielä parikin kuukautta kehossasi.

        Toivottavasti vähän selvensi asioita. Tsemppiä ja antoisaa joulun odotusta sulle!


      • kuurilla
        Dolphin kirjoitti:

        Moi!
        Roaccutan tekee ihon punaiseksi, koska se sisältää niin paljon A-vitamiinia ja tietysti iho ohenee kuurin aikana, mikä myös vaikuttaa. Ylimääräisiä vitamiineja ei kannata syödä ja kannattaa välttää ruoka-aineita, joissa on paljon A-vitamiinia, kuten esimerkiksi porkkanaa.

        Itselläni iho oli kuurin aikana todella punainen. Iho oli vielä punainen noin 2 kuukautta kuurin jälkeen. Sitten laski hiukan, mutta se on karu tosiasia, että akneen kuuluu osana ihon punoitus. Oikeilla hoitoaineilla punoitusta saa kyllä pienemmäksi. Itselleni on tehonnut aika hyvin BM 28 geeli ja päälle Bepanthen emulsiovoidetta ja sitten silloin tällöin sinkkivoidetta naamaan. On myös olemassa sellainen tuote kuin Detria Arbutin Pigment Whitening, jonka sanotaan helpottavan ihon punoitusta. Itselleni tuosta ei liiemmin kyllä ollut apua. Tietysti voi myös käydä kosmetogilla erilaisissa hoidoissa. Saattavat auttaa. On kuitenkin tärkeää pitää iho sopivan kosteana, sillä kuivana iho on punaisempi.

        Näitä edellä mainittuja asioita ei kannata kuitenkaan käyttää kuurin aikana, eikä vielä pariin kuukauteen kuurin jälkeen, koska lääkettä on kehossa vielä parikin kuukautta kehossasi.

        Toivottavasti vähän selvensi asioita. Tsemppiä ja antoisaa joulun odotusta sulle!

        Kiitoksia vinkeistä, täytynee katsoa pari kuukautta kuurin päättymisestä, että miltä näyttää. Onneksi kuuristani ei ole jäljellä kuin kolme viikkoa =)


      • mies
        kuurilla kirjoitti:

        Tarkoitiko sinun punoituksellasi arpia vai ihan "normaalia" ihon punoitusta? Kuinka vanha muuten nyt olet?

        roa auttoi, vuosi kuurin loppumisesta on kulunut ja vmäiset arvet senkun jäi. Joten se siitä, että koskaan alkaisi jotakin kauniimman sukupuolen kanssa.
        No elämä on kovaa ja vittumaista.


      • kuurilla
        mies kirjoitti:

        roa auttoi, vuosi kuurin loppumisesta on kulunut ja vmäiset arvet senkun jäi. Joten se siitä, että koskaan alkaisi jotakin kauniimman sukupuolen kanssa.
        No elämä on kovaa ja vittumaista.

        Onko sinulla sitten paljonkin arpia ja missähän päin kasvoja? Itsellä vasemmassa poskessa muutamia vähän isohkojakin. Mutta lukenut täältä, että muut ihmiset eivät ehkä yhtä hyvin kiinnitä arpiin huomiota, kuin sinä itse. En tiedä mutta jotain tän suuntasta muistelisin.
        Kommentteja asiasta (arvista) saa laittaa!!!!


      • ulvedu
        Dolphin kirjoitti:

        Moi!
        Roaccutan tekee ihon punaiseksi, koska se sisältää niin paljon A-vitamiinia ja tietysti iho ohenee kuurin aikana, mikä myös vaikuttaa. Ylimääräisiä vitamiineja ei kannata syödä ja kannattaa välttää ruoka-aineita, joissa on paljon A-vitamiinia, kuten esimerkiksi porkkanaa.

        Itselläni iho oli kuurin aikana todella punainen. Iho oli vielä punainen noin 2 kuukautta kuurin jälkeen. Sitten laski hiukan, mutta se on karu tosiasia, että akneen kuuluu osana ihon punoitus. Oikeilla hoitoaineilla punoitusta saa kyllä pienemmäksi. Itselleni on tehonnut aika hyvin BM 28 geeli ja päälle Bepanthen emulsiovoidetta ja sitten silloin tällöin sinkkivoidetta naamaan. On myös olemassa sellainen tuote kuin Detria Arbutin Pigment Whitening, jonka sanotaan helpottavan ihon punoitusta. Itselleni tuosta ei liiemmin kyllä ollut apua. Tietysti voi myös käydä kosmetogilla erilaisissa hoidoissa. Saattavat auttaa. On kuitenkin tärkeää pitää iho sopivan kosteana, sillä kuivana iho on punaisempi.

        Näitä edellä mainittuja asioita ei kannata kuitenkaan käyttää kuurin aikana, eikä vielä pariin kuukauteen kuurin jälkeen, koska lääkettä on kehossa vielä parikin kuukautta kehossasi.

        Toivottavasti vähän selvensi asioita. Tsemppiä ja antoisaa joulun odotusta sulle!

        Mitä tarkoitat ettei saisi kuurin aikana käyttää? Kosteusvoidetta siis?

        Mietein vähän samaa, kun alotin roan tuossa viimeviikolla, että heikentääkö jotenkin lääkkeen vaikutusta kun rasvailee naamaa kosteusvoiteella joka päivä? Eli vaikutus perustuisi osittain ihon kuivumiseen tms..


      • Dolphin
        ulvedu kirjoitti:

        Mitä tarkoitat ettei saisi kuurin aikana käyttää? Kosteusvoidetta siis?

        Mietein vähän samaa, kun alotin roan tuossa viimeviikolla, että heikentääkö jotenkin lääkkeen vaikutusta kun rasvailee naamaa kosteusvoiteella joka päivä? Eli vaikutus perustuisi osittain ihon kuivumiseen tms..

        Moi!
        Tarkoitin lähinnä, ettei kannata laittaan Roa kuurin aikana naamaan mitään ylimääräistä kevyttä pesua ja sitten jotain hyvää kosteusvoidetta (itse käytin Erisanin perusvoidetta) lukuunottamatta. Eli ei ainakaan kannata laittaa tuota mainitsemaani BM 28 geeliä eikä varmaan myöskään Arbutinia kuurin aikana. Kun kuurista on kuukausi pari, niin sitten voi alkaa käyttämään jo muitakin aineita.

        Ei se Roan tehoon vaikuta, jos iho ei ole koko ajan ihan kuiva, ainakin luulen niin. Kyllä sen sitten kuurin edetessä varmasti itse pystyy järkeilemään, että milloin rasvaa on laitettava naamaan. Itse en ainakaan rasvaamatta olisi voinut liiemmin kulkea missään, koska iho olisi ollut ihan kuivunut ja ikävännäköinen. Talvella lisäksi kuiva ilma voi kuivattaa vieläkin enemmän naamaa.


    • Hessu17

      Eikö tosiaan oo ketään joka tietää miten tästä punoituksesta pääsee eroon. Kuuri loppui viime toukokuussa ja vieläkin punastuu tod. helposti. Meneekö tämä ajan kanssa ohi vai? Ei oikee innoistais tietää ett tää oli joskus parinkymmenen vuoden päästä ohi ;(

      • Jenni

        Kuten sanottua, itsellä on kuurista jo viisi vuotta aikaa, mutta iho ei ole koskaan palannut täysin ennalleen. On siis tosi ohut ja punoittuu todella helposti. Aamuisin oon pesun ja rasvauksen jälkeen kuin paloauto. Arpia mulle ei jäänyt oikeastaan ollenkaan, vain tää ärsyttävä punoitus ja muutama pinnalla oleva verisuoni. Kaipaisin itsekin vinkkejä punoituksen poistamiseen! Ite oon myös huomannut, että kuivana iho ainakin on kahta kauheamman näköinen.


      • Anonyymi
        Jenni kirjoitti:

        Kuten sanottua, itsellä on kuurista jo viisi vuotta aikaa, mutta iho ei ole koskaan palannut täysin ennalleen. On siis tosi ohut ja punoittuu todella helposti. Aamuisin oon pesun ja rasvauksen jälkeen kuin paloauto. Arpia mulle ei jäänyt oikeastaan ollenkaan, vain tää ärsyttävä punoitus ja muutama pinnalla oleva verisuoni. Kaipaisin itsekin vinkkejä punoituksen poistamiseen! Ite oon myös huomannut, että kuivana iho ainakin on kahta kauheamman näköinen.

        samoin mulla toivotonta miten päästä tuosta eroon


    • ki5a

      Kokeilkaa after sun suihketta. Toimi ainakin minulla tosi hyvin. Kuurin aikana käytin noin kerran viikossa yötä vasten niin ei iho punota.

    • 27vmies

      Olen syönyt noin 10 vuoden aikana lukuisia roa-kuureja.

      Lopputulos: Finnejä tulee edelleen lisäksi sain todennäköisesti ikuisen poskien punoituksen kyseisestä lääkkeestä roa ohensi hiukseni pysyvästi ja minulla on alkanut kaljuuntuminen

    • Anonyymi

      voisikohan finnivoiteet ja/tai roaccutan sekä aurinko tehdä ruusufinnin. enivei kasvot olleet punakat 20v noiden jälkeen. lämpötila hiki ym lisäävät punoitusta. laserista apu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe