Olen opiskellut 5 vuotta mutta opintopisteet junnaavat 150 nurkilla. Tuet on lakkautettu ja elämiseen olen joutunut ottamaan velkaa huomattavia summia. En myöskään pysty samanaikaisesti tekemään töitä kun opiskelen, ja kesäisinkään en ole sattunut töitä saamaan. Velkaa on jo noin satatuhatta euroa. Vanhempani ovat kuolleet eikä heiltäkään jäänyt juuri perintöä. Koen olevani pattitilanteessa koska alallani on liian paljon kursseja joista en tajua mitään enkä usko koskaan pääseväni niitä läpi. Siten en voi saada tutkintoakaan. Ongelma on myös se, että en osaa säästää rahaa ja elän kuin kroisos. Syönkin todella paljon (ruoka on myös Suomessa liian kallista!) ja harrastukset (kilpailulajit ym) vievät myös runsaasti rahaa. Luulen, etten koskaan pääse veloistani eroon.
Olen pikkuhiljaa alkanut suunnittelemaan Suomesta pakenemista, sillä yhä enemmän tämä alkaa vaikuttaa paskalta maalta...
Olen hukkumassa velkoihin - miten selviän?
8
102
Vastaukset
- 129995672525
Provoprovoprovo :)
- 100Kmulle
Tämä on selvästi provo, mutta kuitenkin. Mikään pankki ei myönnä työttömälle opiskelijalle lainaa yhteensä 100 000€... Ei edes eri pankit yhteensä :D Tai jos näin on, ja tämä ei olisikaan provo, kerro perkele mullekin missä sellanen pankki on?! Käyn heti huomenna lainaa hakemassa ja heitän hyvästit vuokra-asunnolle!
- perussuimalainen
Heh, jollain on jääny lääkkeet ottamatta, niin paska provo.
- Heh.heh
Kuulostaa pahasti taas yhdeltä ryssäntrollilta, kun noin kovasti Suomea haukutaan. Unohdit kehua putinia ja ryssää viestissäsi.
- nallen_vasalli
Jos ei ole oikeutettu opintotukeen, ei myöskään saa opintolainan valtiotakausta. Siksi ap on trolli ja olisi tuossa tilanteessa sossun hellässä huomassa.
- KaksiVaihtoehtoa
Rupea ruotsalaiseksi, niin saat kaikenmaailman apurahoja ruotsalaisilta verovapailta säätiöiltä. Toinen vaihtoehto on, että menet töihin, ja alat maksaa veroja ruotsalaisten opiskeluetuoikeuksien kustantamiseksi.
- Hejpååå
Onko sinulla kokemusta tuosta ruotsi-apurahasta? Kerro ihmeessä tarkemmin
- Tepsivä_konsti
"- miten selviän?"
Selviät melko nopeasti, kun jätät viinan kokonaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa625182Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163457Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370