Olen hukkumassa velkoihin - miten selviän?

654365

Olen opiskellut 5 vuotta mutta opintopisteet junnaavat 150 nurkilla. Tuet on lakkautettu ja elämiseen olen joutunut ottamaan velkaa huomattavia summia. En myöskään pysty samanaikaisesti tekemään töitä kun opiskelen, ja kesäisinkään en ole sattunut töitä saamaan. Velkaa on jo noin satatuhatta euroa. Vanhempani ovat kuolleet eikä heiltäkään jäänyt juuri perintöä. Koen olevani pattitilanteessa koska alallani on liian paljon kursseja joista en tajua mitään enkä usko koskaan pääseväni niitä läpi. Siten en voi saada tutkintoakaan. Ongelma on myös se, että en osaa säästää rahaa ja elän kuin kroisos. Syönkin todella paljon (ruoka on myös Suomessa liian kallista!) ja harrastukset (kilpailulajit ym) vievät myös runsaasti rahaa. Luulen, etten koskaan pääse veloistani eroon.

Olen pikkuhiljaa alkanut suunnittelemaan Suomesta pakenemista, sillä yhä enemmän tämä alkaa vaikuttaa paskalta maalta...

8

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 129995672525

      Provoprovoprovo :)

    • 100Kmulle

      Tämä on selvästi provo, mutta kuitenkin. Mikään pankki ei myönnä työttömälle opiskelijalle lainaa yhteensä 100 000€... Ei edes eri pankit yhteensä :D Tai jos näin on, ja tämä ei olisikaan provo, kerro perkele mullekin missä sellanen pankki on?! Käyn heti huomenna lainaa hakemassa ja heitän hyvästit vuokra-asunnolle!

    • perussuimalainen

      Heh, jollain on jääny lääkkeet ottamatta, niin paska provo.

    • Heh.heh

      Kuulostaa pahasti taas yhdeltä ryssäntrollilta, kun noin kovasti Suomea haukutaan. Unohdit kehua putinia ja ryssää viestissäsi.

    • nallen_vasalli

      Jos ei ole oikeutettu opintotukeen, ei myöskään saa opintolainan valtiotakausta. Siksi ap on trolli ja olisi tuossa tilanteessa sossun hellässä huomassa.

    • KaksiVaihtoehtoa

      Rupea ruotsalaiseksi, niin saat kaikenmaailman apurahoja ruotsalaisilta verovapailta säätiöiltä. Toinen vaihtoehto on, että menet töihin, ja alat maksaa veroja ruotsalaisten opiskeluetuoikeuksien kustantamiseksi.

    • Hejpååå

      Onko sinulla kokemusta tuosta ruotsi-apurahasta? Kerro ihmeessä tarkemmin

    • Tepsivä_konsti

      "- miten selviän?"
      Selviät melko nopeasti, kun jätät viinan kokonaan pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2266
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1881
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1322
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1190
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe