Mitä venettä ehdottaisitte luokassa alle 5,5 metriä ja alle 15 kw eli 20,5 hevosvoimaa, jotta vältän verokoitumukset ensivuonna? Kriteereinä on viiden henkilön kantavuus ja mahdollisimman suuri nopeus, eli pitää nostaa liukuun.
Paras verovapaa vene 20 heppaselle
12
<50
Vastaukset
- kalastajavene
Alkaa vanhat puoliliukuvat rungot myymään... :)
- applix
Takavuosien klassikko Vator 14R, nopeus 26 kt Mercury 2t 20-heppaisella.
- marinomustang
Vanha klassikko Marino Mustang. Se on taas tuotannossa:
http://www.marino.fi/mallit/mustang
Pituus 4,3 m
Leveys 1,7 m
Paino 230 kg
Henkilöluku 4
Moottori hv 15-50 - kaikkiverollepantava
Ei ole veneveron määräytymisperusteita vielä missään päätetty. rajoittuuko vero pelkästään rekisteröityihin veneisiin ei ole siten täysin varmaa.
- VeneilyOn
Mistäs tiedät verottaa, jos et tiedä, onko verovelvollisella venettä?
Eli kyllä se vero niihin rekisteröityihin kohdistuu... Tuskin veron määrä kuitenkaan on mikään merkittävä veneilyn Kustannus, joten en usko sen vaikuttavan venevalintoihin.
Polttoainevero olisi ollut sikäli parempi, että se olisi ohjannut ihmisiä hankkimaan ympäristöystävällisempiä veneitä. - kaikkiverollepantava
VeneilyOn kirjoitti:
Mistäs tiedät verottaa, jos et tiedä, onko verovelvollisella venettä?
Eli kyllä se vero niihin rekisteröityihin kohdistuu... Tuskin veron määrä kuitenkaan on mikään merkittävä veneilyn Kustannus, joten en usko sen vaikuttavan venevalintoihin.
Polttoainevero olisi ollut sikäli parempi, että se olisi ohjannut ihmisiä hankkimaan ympäristöystävällisempiä veneitä.Rekisteröintipakkoa voidaan laajentaa nykyisestä, joten mitään verovapaata venettä ei voi varmuudella suositella.
- verotonna
Retkelle wanha bella 530 ht. Pulppariksi lohi 520. Siinäpä se.
Terhi Nordic taitaa 20-heppaisella kulkea kahden-kolmen hengen kuormalla vielä 20 solmua.
- soutupaatti
Persaukiselle soutupaatti.
- PieruveroSoutupaateille
Soutupaateille päästövero. Sen verran metaania siinä tulee prutkuteltua ilmakehään ponnistellessa. Ilmasto lämpenee.
- takatuuppar
Soutupaatti se vasta kalliisi tuleekin. Pitää olla eukko joka sitä soutaa ja eukon ylläpito on tyyristä. Mieshän ei souda muuta kuin kilipailuissa.
- ostamopo
No jos viidelle henkilölle mietit,ei 20hv.riitä.Sain just 20hv.jammun suomi 440r veneen,2lasta 2aikuista ja ollaan kyllä maksimissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2562733Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse872125Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181280TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161128Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43964- 71953