jännitys vatsa 40 vuotta

vatsa67

Mikä avuksi kun mulla on ollut jännitysvatsa niin kauan kuin muistan eli jo alle kouluiästä. Saan aamuisin hetätä n pari tuntia ennen töihin lähtöä. Jotta pääsen liikkeelle. Julkisia kulkuvälineitä en voi käyttää enkä mennä sellaisiin paikkoihin joissa ei ole vessaa lähellä. Olen töissä puhdastilassa ja sieltä pikaisesti vessaan lähtö ei ole nopeaa. Apua ja neuvoja kaivaten.

2

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvojatännekin

      Sama juttu minulla. Kumpa tähän löytyisi jokin tehokas helpotus. Psykologilla käynnit ja lääkkeet auttoivat jonkin verran minua. Rasittava vaiva ja usein tuntuu että kunpa voisi vain jäädä kotiin ja olla rauhassa.

    • 6plus

      Minullakin jännitykseen reagoi suolisto. Minä joudun kanssa valmistautumaan jännittävään tilanteeseen jo tuntia aikaisemmin, että ehdin käydä mahdollisimman monta kertaa vessassa ja saan suolistoni tyhjäksi. Sitten otan Imocur ripulilääkettä tabletin, se alkaa vaikuttamaan noin tunnin kuluttua kunnolla. Se rauhoittaa kummasti mahan väännön. Lisäksi mulla on jännitykseen Propral 10 mg. Se rauhoittaa mahaa myös ja vapinaa ja hikoilua. Bentsoja en ole tarvinnut , näillä olen pärjännyt. Tietty aloittajalla on hankalampaa kun jännitys rajoittaa ihan arkipäivää. Mulla vain maha reagoi yleensä jollekin poikkeukselliselle asialle kuten lentomatka, juhlat, teatterit ym. en tiedä miksi , vaikka ihan positiivisella mielellä aina lähden jännittäviin tilanteisiin. Moni ei varmaan ymmärrä, miten joidenkin ihmisten elämä voi olla näin hankalaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe