Selkäkipu aamuyöstä -mitä teette?

uninen

Eli selkäkipu herättää lähes aina kesken unien. Tähän asti ei ole auttanut muu kuin vaan nousta ylös ja tunti oleskella enemmän seisten ja istuen. Kuuma suihku tuntuu hyvältä, mutta en tiedä nopeuttaako se kivun lähtemistä. Sit kun helpottaa, takas sänkyyn.

Onko teillä jotain hyviä jippoja millä selän sais nopeammin vetreäksi? Kauheasti ei tee mieli venytellä, muuta kuin sormet kattoon, tuntuu muut vähän väkivaltaiselta selälle.

4

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frea

      kovempi patja auttoi ja ruokavalio hoito. nukuin pätkäunta kun heräsin koko ajan selkäkipuun. nyt nykyn yöt putkeensa ja herään vain pissillä käymään.
      venyttely minulta kiellettiin, voi jopa pahentaa.

      • uninen

        Ai venyttely pahentaa? Millä perusteella? Ah viime yönä nukuin kokonaiset seitsemän tuntia putkeen ^^


    • frea

      Minulle siis fysioterapeutti sanoi, kun kerroin että veneyttelen usein, nin reuma sairauksissa venyttely voi jotenkin pahentaa kun tulehdussairaus kyseessä.
      Patjan vaihdon myötä en ole venytellyt ollenkaan, ja vaikka aamulla hieman kankea on niin siitä se nopeasti vetristyy.
      Äidilläni on myös kipeä selkä ja nikamavälit painuneet, niin hänelle taas susositeltiin venyttelyä kun ei tulehdus jutusta ole kyse.

      Ja kävin OMT-hoidoissa plus työfysioterapeutilta joilta nuo ohjeet ovat, ja venyttelemättömyys on kohdallani toiminut.

      Kannattaa kokeilla kumpi omaan kehoon sopii,

      Itse olen ollut nimittäin niin pätkäuninen kun aina nukahdettua alkaa asento käydä selkää ja pyörin yön hakien asentoa niin ihan jyskin runkopatja auttoi, entinen oli pehmeämpi että upotti, mutta mitään kivikovaa en halunnut ja vaahtomuovi sijaispatja on myös osoittautunut huonoksi kun muokkaa vartaloa niin yöllä asennon vaihto on hankalaa. Ihan perus runkopatja kovempi on ollut aivan loistava.
      Kyllä se kunnon yöuni vaikuttaa kaikkeen ja miten energiataso on aivan erinlainen nykyisin.

    • Asiantunt

      Selkärankareuma ei koskaan pahene venyttelystä, vaan on keskeinen hoitokeino liikelaajuuden ylläpitämiseksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe