Selkäkipu aamuyöstä -mitä teette?

uninen

Eli selkäkipu herättää lähes aina kesken unien. Tähän asti ei ole auttanut muu kuin vaan nousta ylös ja tunti oleskella enemmän seisten ja istuen. Kuuma suihku tuntuu hyvältä, mutta en tiedä nopeuttaako se kivun lähtemistä. Sit kun helpottaa, takas sänkyyn.

Onko teillä jotain hyviä jippoja millä selän sais nopeammin vetreäksi? Kauheasti ei tee mieli venytellä, muuta kuin sormet kattoon, tuntuu muut vähän väkivaltaiselta selälle.

4

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frea

kovempi patja auttoi ja ruokavalio hoito. nukuin pätkäunta kun heräsin koko ajan selkäkipuun. nyt nykyn yöt putkeensa ja herään vain pissillä käymään.
      venyttely minulta kiellettiin, voi jopa pahentaa.

• uninen

Ai venyttely pahentaa? Millä perusteella? Ah viime yönä nukuin kokonaiset seitsemän tuntia putkeen ^^

• frea

Minulle siis fysioterapeutti sanoi, kun kerroin että veneyttelen usein, nin reuma sairauksissa venyttely voi jotenkin pahentaa kun tulehdussairaus kyseessä.
      Patjan vaihdon myötä en ole venytellyt ollenkaan, ja vaikka aamulla hieman kankea on niin siitä se nopeasti vetristyy.
      Äidilläni on myös kipeä selkä ja nikamavälit painuneet, niin hänelle taas susositeltiin venyttelyä kun ei tulehdus jutusta ole kyse.

Ja kävin OMT-hoidoissa plus työfysioterapeutilta joilta nuo ohjeet ovat, ja venyttelemättömyys on kohdallani toiminut.

Kannattaa kokeilla kumpi omaan kehoon sopii,

Itse olen ollut nimittäin niin pätkäuninen kun aina nukahdettua alkaa asento käydä selkää ja pyörin yön hakien asentoa niin ihan jyskin runkopatja auttoi, entinen oli pehmeämpi että upotti, mutta mitään kivikovaa en halunnut ja vaahtomuovi sijaispatja on myös osoittautunut huonoksi kun muokkaa vartaloa niin yöllä asennon vaihto on hankalaa. Ihan perus runkopatja kovempi on ollut aivan loistava.
      Kyllä se kunnon yöuni vaikuttaa kaikkeen ja miten energiataso on aivan erinlainen nykyisin.

• Asiantunt

Selkärankareuma ei koskaan pahene venyttelystä, vaan on keskeinen hoitokeino liikelaajuuden ylläpitämiseksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4696
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2159
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      51
      1698
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      178
      1669
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      165
      1537
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      278
      1372
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      198
      1219
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      87
      1152
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      204
      1136
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1094
    Aihe