Tahtoisin opettaa alle vuoden olevalle kissalleni temppuja ja tarvitsisin vinkkejä miten niitä olisi helppo opettaa että kissani ymmärtäisi.noutamista ei tarvitsenut edes opetella kun kissani silloin tällöin tuo lelu hiirensä luokseni ja odottaa että heitän ja kun olen heittänyt hän tuo sen takaisin
mitä temppuja opettaa nuorelle kissalle?
4
84
Vastaukset
- juuonon
Kissa on, se. Ei hän. Eikä opi mitään temppuja, koska on eläin Ei lelu!
Kissa ei opi mitään, eikä ymmärrä mitään mistään.- kisumisu2
Tottakai kissa oppii temppuja (lelut ei). Asia erikseen on se haluaako kissa opetella tai tehdä oppimiaan temppuja. Ja miksi pitäiskään. Kissat on niin viisaita ja oman tiensä kulkijoita, et ne yleensä tekee mitä itse haluavat eikä mitä käsketään. Jos haluut opettaa eläimelle temppuja on varmaan parempi ottaa koira. Nimim. juuonon, kissat ei oo tyhmiä sä taidat olla!
- kissojenomistaja222
Minä oon opettanu kissani tulemaan luokse kun sanon: kisskiss. Joka kerta kun tarjoan ruokaa, joka kerta kun annan herkkuja niin sanon tuon äänimerkin. Mulla on tosi ahneet kissat joten ruoka on niille hyvä motivaattori.
Ennen kun annan ruokakupin, kissani istuvat hiljaa paikoilleen. Sen opetin niin että ruokaa en antanut ennen kun pyllyt on maassa ja istuuvat hiljaa (se oli aikaa vievää, mutta nopeesti ne hoksas miten tulee olla että saa ruokaa).
Ne osaa vihjeestä hypätä yhelle korkeelle tuolille. Sen opetin naksuttimella. Eli kun kissa tekee halutun jutun (hyppää tuolille) *naks*, ja herkku. Toistoja niin monta kun kissa viitsii itse tehä.
Perehy naksutinkoulutukseen. Naksuttimen käytön kun oppii ymmärtämään, se on älyttömän tehokas väline opettaa lähes mille tahansa eläimelle temppuja.
Eikä kissalle temppujen opettamisessa ole mitään tyhmää. Se on tosi hyvää aivojumppaa kissalle. Ihmisrakkaalle kissalle se on omistajan kanssa mielekästä tekemistä. Muista kuitenkin, jos kissaa ei huvita ei sitä voi pakottaa. Temppujen opettelu tehään kissan ehdoilla ja jos se lähtee kesken harjotusten pois, anna sen mennä. - toinenkouluttaja
Maahan-käsky on ollut tosi kätevä, kun auttaa kissaa rauhoittumaan eri tilanteissa. Laita herkku maahan ja sano "maahan" ja/tai taputa kädelläsi maata. Laita kissa hellästi oikeaan asentoon ja työnnä palkkio sen nenän eteen. Voi oudoksua tätä aluksi, mutta oppii kumminkin tosi nopeasti, jos pidät pieniä 5-10min sessioita kerran tai pari joka päivä niin kauan kunnes oppii. Pääasia että pidät opetushetket kissalle mieluisana.
Jos ulkoilutat kissaasi niin kannattaa alkaa sanomaan jokin sana heleällä tai muunnellulla äänellä, kuten "mennään". Äitini opetti sen puoliksi vahingossa kun toistaa sen aina kun aikoo viedä kissan ulos. Kun taas olette menossa omalta piha-alueelta sisälle niin kannattaa myös antaa jokin merkki sille.
Sitten ihan huvinvuoksi voi katsoa oppisiko se sulkemaan molemmat taikka vain toisen silmän, kun sinä teet niin.
Kissat on tosi veikeitä kun ne voivat itsestään oppia matkimaan ihmisten elkeitä, kuten sulkemaan molemmat silmät kun teet ensin itse niin, tai jopa iskemään toista silmää takaisin! Ensinmäinen kissani oppi sen. Samaan tapaan voit opettaa kissan maukaisemaan tai kehräämään sinulle takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171093124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123648Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392460Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252368Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31700- 1941255
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491224- 721180
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591059Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771009