Perniön ponitalli

Kiinnostaa

Onko ketään käynyt perniön ponitallilla? Ajattelin vaan ihan mielenkiinnosta kysästä että onko taso parantunut? Itse kävin aikas kauan aikaa sitten viimeks ja sillon puuttu kahdelta heposelta toinen silmä... ja mun mielestä hepat liian vanhoja tuntiratsuiksi ja karsinat oli ainakin ennen ihan liian pieniä kun ei hevoset mahtunut edes kunnolla kääntymään! Olis vaan kiva tietää että onko siellä meno muuttunut yhtään paremmaksi?

80

9152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lalaith

      Perniössä on aina hoidettu kaikki niin hyvin kuin on ollut varaa - nykyään ilmeisesti menee paremmin, koska siellä on uusi isompi talli, uusittu kenttä ja kunnon maneesikin. Myös leiriläisten tilat ovat parantuneet aika tavalla siitä, kun itse leireilin siellä vuonna yks ja kaks... Meininki on kyllä ihan entinen, sekä hyvässä että pahassa ;)

      • kiinnostaa

        sehän on kiva kuulla et on asiat paremmin nykysin... olihan siellä sillonkin kiva leirillä olla ku henkilökunta oli niin mukavaa... mut huolestutti vaan heppojen kannalta...


    • Ketjun aloittajalle

      Jos haluat käydä moikkaamassa heppatuttujasi niin nou hätä, siellä ne samat kopukat pyörii vieläkin ympyrää........

    • POLLLLLLLLU

      Perniön ponitalli on hieman epäsiisti paikka, myönnän sen ja minua kuvottaa itsekin usein. Kuitenkin toivottavasti kuuntelit tytärtäsi koska leirille tullaan ratsastamaan eikä leikkimään diivaa olosuhteiden suhteen. Zarfalta ja Pärreltä puuttuu silmä (toinen edesmennyt) mutta kuinka monta kertaa olet hypännyt sidillä 31v ponilla joka pyörii vieläkin tunneilla iloisesti. Oletteko myös huomannut kuinka onnellisia hevoset ovat kaikesta huolimatta? Jaksavat kaikki leirit, ne pääsevät aina ulos kun niitä ei käytetä, ne ovat kaikki (sissiä ja volnaa lukuunottamatta) yhteistarhauksessa/laitumella. Kentää & Maneesi ovat suuria ja hevoset tulevat toistensa kanssa hyvin toimeen. HArva hevonen on laiska kopukka tai pähkähullu kiitäjä, ne sopivat monelle ratsastajalle ja fiilis leiriellä on aina mahtAVA!

    • höpö höpö

      omia mainos puheita, noi selitykset on jo kuultu monta kertaa.

      • :o

        niimp


    • :/

      En oo käyny Perrassa, mutta en usko että se on mikää paikka ku suoraan joku peräreikä -.- et on se vähän ihme kun tommosii kommenttei laitetaan, koska meiän omalt tallilt ope on kehunut sitä yheks parhaaks leirin järjestäjäks! ja sitäpaitsi ne kaikki hevoset on mun kuuleman mukaan tosi hyvin koulutettuja ja senhän näkee jokainen sieltä sivultakin sieltä kun on se teksti ponien tietojen yläpuolella -.- mä odotan innolla ainakin sinne pääsyä -.- tää on mun mielipide sitten ei teiän!

    • :P ( :/ puhuu asiaa)

      PERRA ON PARAS PAIKKA OIKEESTI MITÄ ****** Te kirjottelette.
      :/ Puhuu asiaa!!!!

      • Luke<3

        Niimpä! Perra on PARAS! Nyt siellä on sitäpaitsi uusia poneja, isommat karsinat yms.!!!! Esim. mun nimimerkissä toi Luke on yks uus.


    • :o

      Niimpä!!!!!!!!!!!

    • Menox4leiril

      Minä olen menossa Perraan tänävuonna 4. leirille ja yllätyin kuullessani että siellä olisi näin kamalat olot hevosilla :o

    • inamoooi

      no ei ole mitää kamalia oloja :DDDDDDDDD
      perra paras paikka ja kingi my love ♥

      • perraa

        Inaa!
        Koska oot menossa taas perraa?
        Ja perra on hyvä paikka!


      • Anonyymi

        Kingi ontu aika pahasti kyllä viimeisimmällä videolla mitä näin


    • Pööö13

      Oon itekkin ajatellut mennä sinne leirille, mut pari mun kamuu on käyny siel ja ne sano et siel on hirveen epäsiisti yms. ? :o
      Et en tiiä... Ton Luken äiti on siel tallil mis mä käyn... :) ♥
      Ja en oo menos sinne ku oon niiiiin monelta kuullu vaan huonoo kommenttii ! :(

    • Hmmm...

      En usko, että siellä voi kovin huonot oltavat olla. En ole itse käynyt paikan päällä, mutta perniössä yhdellä toisella tallilla (jossa käyn itse) kisoihin tulee perralaisia ja hevoset/ponit ovat ainakin terveen näkoisiä ja hyvin koulutetuilta ne myös vaikuttaa.

    • perran ihailija

      ite oon ehkä menossa viikonloppuleirille toukokuussa, vaikka tääl on tälläst kommentii. Oisin menny kesäloma leirille mut paikkoi ei ollu vapaana :( ja sitte jos sinne pääsen nii voinn on tulla kertoo minkälainen meininki,siel on. Ja mitä mä noit leirivideoit oon katton nii näyttää hyväkuntosilta ne hevoset ja ponit, sekä tilavalya paikalta

    • NightstarStables

      HEI! Älkääpäs nyt haukkuko toisten talleja ilman syytä!
      itse en ole koskaan siellä käynyt. mutta tarviin valmentajan
      joten ajatteliin mennä:) mutta kun tommosta kommenttii kuule...
      niin taidan pysyä omalla talillamme;)
      käyn ainaski kattoos!

      • Perniö

        Perraan kannattaa mennä! Se EI ole todellakaan mikään huono paikka vaan täydellinen!
        Hepat on kilttejä mutta shettikset hiukan jääräpäisiä ratsastaessa ei muuten!
        Sissi ja kingikin ovat vähän kokeneemmille mutta niilöäkin saa tietty mennä:D


    • perra1

      Perra on aivan mahtava paikka!!!
      KIltit hepot!
      Ehkä hiukan epäsiisti paikka mutta muuten melkein täydellinen:D
      Moppe ja Pallero

    • Äippä-71

      Suosittu talli, ja kesäleirit myydään loppuun jo talvella.
      Heppoja eritasoisille ratsastajille ja paikan opettaja todella mukava ja ammattitaitoinen. Ei mitään moitittavaa kyseisessä paikassa.

    • Perraonparas

      Kävin viime vuonna perrassa leirillä ja se oli iha sika hyvä leiripaikka! Haoat oli tosi kokeneita ja taotavia ja fiilis mahtava. Karsinat iha hyvän kokosia ja maneesiki iso mut vähä pimee. Cleo ja Buce

    • aikuisratsastaja

      Perra on hieman "erilainen" talli. Turhista ei nipoteta mutta asiat hoituu, toki hieman vaatimattomissa oloissa. Hepat ja ponit voivat hyvin ja ovat pitkäikäisiä. Iäkkäämmätkin ovat reippaita ja hyvin voivia :). Hevonen ei kuole siihen, jos silmä puuttuu :D.
      Nykyinen opettaja on mitä mukavin ja selkeästi kunnostelee paikkoja pikkuhiljaa mahdollisuuksien mukaan. Suosittelen ihmisille joille ilmapiiri ja rentous on tärkeää. Siellä opettaja jaksaa jutustella tunnin jälkeen asiasta ja asian vierestä ja on aina iloinen, ystävällinen ja joustava.
      Tiukkapipoisille tämä talli ei kyllä valitettavasti sovi.

    • :..)

      Oon menossa perraan ens kesänä leirille :)

      Se että hevoselta on poistettu toinen silmä esim. sairauden takia, ei oo mikää ylitsepääsemätön juttu. Tiedän yhden yksisilmäisen, joka on kisannut Prix St Georges-tasolla ja hyppää isoja rataesteitä ja kunnon maastoesteitä ongelmitta :)

    • bucelover

      Kuulkaa kaikki- nyt Perrassa oli laitettu leiritalo kuntoon, seinät maalattu, sängyt uusittu ja lattiat pesty. Nyt oli tosi siistissä kunnossa :) Siellä on tällä hetkellä hevosilla suuri valoisa talli ja valoisa iso maneesi. Hevoset voi kaikki hyvin ja Pärre 31 v jolta on poistettu silmä voi loistavasti ja pääsi maastoonkin ;) Perrassa on ihan supermahtava meininki nykyään, oon käyny 2010-2014 siellä ja menen taas 2015 kuutosleirille. Ketään ei jätetä siellä ulkopuolelle. Siellä on tosi kivat leiriapparit ja Satu on loistava opettaja. Tunnit on monipuolisia ja saa hypätä ihan korkeampaakin. MAHTAVA LEIRIPAIKKA, hintansa arvoista menoa ja tädeille: sääntöjä on vähän tiukennettu ;)

    • Ärsyttävääkäytöstä

      OLIN 2015 LEIRILLÄ MAHTAVA PAIKKA EI TODELLAKAAN MIKÄÄN KUVOTTAVA TAI HUONO PAIKKA NÄISTÄ PALSTAN VIESTEISTÄ YLI PUOLET ON TÄYTTÄ PA*KAA JOS SUORAAN SANOTAAN

    • OLETKOTULOSSA

      Onko ketääb tulossa kesällä 2016 kymppileirille? Kerro jos olet niin saadaan leiri posse kokoon

      • neliöö

        jooxd Olin8)


    • vääräselainehkä

      Miksen pääse perniön ponitallin sivuille? Safaria käytän selaimena, voiko johtua siitä? Kun klikkaan linkkiä, näkyy vain valkoista.

      • Perraonparas

        Nyt perralla uudet sivut, jonne pääse kaikki millä selaimella haluaakaan. :)


    • perrassaonparasta

      Olin viime vuonna perrassa leirillä ja oli kyllä ihan parasta ♡ tänä vuonna uudestaa :D ei todellakaa oo mikää kuvottava ja huono paikka, päinvastoin.

    • Cora2006

      Iso kiitos Sadulle, joka jaksaa ja jaksaa aina vaan olla kiltti ratsastajille tasoon ja ikään katsomatta. Hoitaa hepat taidolla ja isolla sydämellä. Sinne on aina ihana mennä....ei tallilla kuulukaan paikat hohtaa, vaan hevosten ja ratsastajien silmät -ilosta ja onnesta.

    • Omamielipiteeni

      Minun mielipiteeni perrasta on se että tuntuu että tallin leikkitunneilla ei olisi ollenkaan sääntöjä. Mitä olen leiripostauksia lueskellut, kun leikkitunneille mene niin saa perjatteessa tehdä mitä haluaa. Hypätä ilman satulaa tms. Minusta tämä ei ole oikein, tai turvallista sillä joittenkin ratsastajien taidot eivät välttämättä riitä.

      Voisin joskus mielelläni käydä perrassa, tuo mielipide on tullut vain mieleen kun leiripostauksia -ja videoita oon katellu. Missään nimessä en hauku Perraa näyttää tosi mahtavalta paikalta!

      • uskokaataiälkää

        Kyllä satu (opettaja) osaa katsoa jos ratsastaja on tarpeeksi hyvä ;)


    • tykään

      Mä en oo ite käyny perrassa mutta meen vuonna 2016 nelosleirille. Oon kuullu kaikilta kavereilta jotka on ollu perrassa että on kuulemma maailman paras heppa leiri ja oon kysyny arvosanaa niiltä ni en sanonu et 10- ja oon kysyny miks miinus ni kuulemma on vähä epäsiisti mutta ei kuulemma haittaa mitää ku on muuten niin kiva leiri. Ja haluisin tietää ketkä on tulossa vuonna 2016 nelos leirille ni voisitteko ilmottaa

      • Perraan2016

        Mä oon tulossa. Mikä sun nimi on?


      • IidajaSalla

        Hei ookste kumpikaa Perran ADHDapinat whatsappryhmässä, jos ette nii tulkaa snäpis @sallassecret tai @iidanninaaa


      • Tulos4leirille

        Mäkin oon tulossa nelosleirille!! Ps. Perra on ihan sairaan ihana paikka!!


    • Parastykkään

      Perra on ihan paras paikka oon ite köyny 4krt ja tykkään tosi paljon suosittelen

    • 14vvvv

      Moi
      Tiedän että tämä on vanha ketju mutta halusin kuitenki kertoa tänne jos joku tälle ketjulle eksyy. Jos hevoselta puuttuu silmä niin eipä se sen menoa haittaa...kyllä ne pärjää. Ei sille voi tehdä mitään, pitäisikö sille ostaa uutta silmää :D Ja vaikka hevonen on vanha niin ei se haittaa jos se on terve! Jos lopettaa vanhan hevosen liikuttaminen niin se ei sitten ole sille hyväksi. Ja jos joku on menoa perraan ja nyt lukee näitä negatiivisiä kommentteja niin älkää pelästykö. Perniön ponitalli on rento paikka. Jos olet tiukka niin en luule että se valitettavasti on just se talli sinulle. On se totta että esim. istuntaan ei sanota paljon mutta se talli on estepainotteinen... kyllä sä saat sen hyvän istunnan kun olet hypännyt tarpeeksi monta kertaa. Minun tallissa missä minä ratsastan niin hypätään noin kerran vuodessa ja sillon se esteet on vain pieni puomikaasaa jotka hevoset vain laukkaavat yli eikä ponnista ollenkaan. Jos hallitset perus asiat (käyntiä, ravia ja laukkaa) niin olen 99.9% varma että pääset kehittymään jos haluat. Nyt kun ne varsat on vähän vanhempia niin on kyllä hevosia/poneja on kaikkien makuun! Joskus ruoka voi olla 15-20min myöhässä mutta voivoi luulen kyllä että kestät sen ;) Nuoremille ei ole ehkä paikka (jos et vaikka tule isosiskosi kansa) koska sillä ei oikeastaan ole "nukkumanmenoaikaa" ja siellä toimitaan aika itsenäisesti. HUOM! en nyt tarkoita että et saa apua esim. hevosen kuntoon laittamisen kanssa. Mutta sinun pitää muistaa että milloin sinulla on tunti, tarviiko sinun laittaa ketään kuntoon, milloin oli ruoka jne. Sieltä löytyy sinulle varmasti joku kiva hevonen/poni. Mutta joo halusin vaan kero tämän änne ettei ihmiset säiky kun lukee noita muita kommentteja :)

    • 14vvvv

      Moi
      Tiedän että tämä on vanha ketju mutta halusin kuitenki kertoa tänne jos joku tälle ketjulle eksyy. Jos hevoselta puuttuu silmä niin eipä se sen menoa haittaa...kyllä ne pärjää. Ei sille voi tehdä mitään, pitäisikö sille ostaa uutta silmää :D Ja vaikka hevonen on vanha niin ei se haittaa jos se on terve! Jos lopettaa vanhan hevosen liikuttaminen niin se ei sitten ole sille hyväksi. Ja jos joku on menoa perraan ja nyt lukee näitä negatiivisiä kommentteja niin älkää pelästykö. Perniön ponitalli on rento paikka. Jos olet tiukka niin en luule että se valitettavasti on just se talli sinulle. On se totta että esim. istuntaan ei sanota paljon mutta se talli on estepainotteinen... kyllä sä saat sen hyvän istunnan kun olet hypännyt tarpeeksi monta kertaa. Minun tallissa missä minä ratsastan niin hypätään noin kerran vuodessa ja sillon se esteet on vain pieni puomikaasaa jotka hevoset vain laukkaavat yli eikä ponnista ollenkaan. Jos hallitset perus asiat (käyntiä, ravia ja laukkaa) niin olen 99.9% varma että pääset kehittymään jos haluat. Nyt kun ne varsat on vähän vanhempia niin on kyllä hevosia/poneja on kaikkien makuun! Joskus ruoka voi olla 15-20min myöhässä mutta voivoi luulen kyllä että kestät sen ;) Nuoremille ei ole ehkä paikka (jos et vaikka tule isosiskosi kansa) koska sillä ei oikeastaan ole "nukkumanmenoaikaa" ja siellä toimitaan aika itsenäisesti. HUOM! en nyt tarkoita että et saa apua esim. hevosen kuntoon laittamisen kanssa. Mutta sinun pitää muistaa että milloin sinulla on tunti, tarviiko sinun laittaa ketään kuntoon, milloin oli ruoka jne. Sieltä löytyy sinulle varmasti joku kiva hevonen/poni. Mutta joo halusin vaan kero tämän änne ettei ihmiset säiky kun lukee noita muita kommentteja :)

    • 14vvvv

      Moi
      Tiedän että tämä on vanha ketju mutta halusin kuitenki kertoa tänne jos joku tälle ketjulle eksyy. Jos hevoselta puuttuu silmä niin eipä se sen menoa haittaa...kyllä ne pärjää. Ei sille voi tehdä mitään, pitäisikö sille ostaa uutta silmää :D Ja vaikka hevonen on vanha niin ei se haittaa jos se on terve! Jos lopettaa vanhan hevosen liikuttaminen niin se ei sitten ole sille hyväksi. Ja jos joku on menoa perraan ja nyt lukee näitä negatiivisiä kommentteja niin älkää pelästykö. Perniön ponitalli on rento paikka. Jos olet tiukka niin en luule että se valitettavasti on just se talli sinulle. On se totta että esim. istuntaan ei sanota paljon mutta se talli on estepainotteinen... kyllä sä saat sen hyvän istunnan kun olet hypännyt tarpeeksi monta kertaa. Minun tallissa missä minä ratsastan niin hypätään noin kerran vuodessa ja sillon se esteet on vain pieni puomikaasaa jotka hevoset vain laukkaavat yli eikä ponnista ollenkaan. Jos hallitset perus asiat (käyntiä, ravia ja laukkaa) niin olen 99.9% varma että pääset kehittymään jos haluat. Nyt kun ne varsat on vähän vanhempia niin on kyllä hevosia/poneja on kaikkien makuun! Joskus ruoka voi olla 15-20min myöhässä mutta voivoi luulen kyllä että kestät sen ;) Nuoremille ei ole ehkä paikka (jos et vaikka tule isosiskosi kansa) koska sillä ei oikeastaan ole "nukkumanmenoaikaa" ja siellä toimitaan aika itsenäisesti. HUOM! en nyt tarkoita että et saa apua esim. hevosen kuntoon laittamisen kanssa. Mutta sinun pitää muistaa että milloin sinulla on tunti, tarviiko sinun laittaa ketään kuntoon, milloin oli ruoka jne. Sieltä löytyy sinulle varmasti joku kiva hevonen/poni. Mutta joo halusin vaan kero tämän änne ettei ihmiset säiky kun lukee noita muita kommentteja :)

    • 14vvvv

      Moi
      Tiedän että tämä on vanha ketju mutta halusin kuitenki kertoa tänne jos joku tälle ketjulle eksyy. Jos hevoselta puuttuu silmä niin eipä se sen menoa haittaa...kyllä ne pärjää. Ei sille voi tehdä mitään, pitäisikö sille ostaa uutta silmää :D Ja vaikka hevonen on vanha niin ei se haittaa jos se on terve! Jos lopettaa vanhan hevosen liikuttaminen niin se ei sitten ole sille hyväksi. Ja jos joku on menoa perraan ja nyt lukee näitä negatiivisiä kommentteja niin älkää pelästykö. Perniön ponitalli on rento paikka. Jos olet tiukka niin en luule että se valitettavasti on just se talli sinulle. On se totta että esim. istuntaan ei sanota paljon mutta se talli on estepainotteinen... kyllä sä saat sen hyvän istunnan kun olet hypännyt tarpeeksi monta kertaa. Minun tallissa missä minä ratsastan niin hypätään noin kerran vuodessa ja sillon se esteet on vain pieni puomikaasaa jotka hevoset vain laukkaavat yli eikä ponnista ollenkaan. Jos hallitset perus asiat (käyntiä, ravia ja laukkaa) niin olen 99.9% varma että pääset kehittymään jos haluat. Nyt kun ne varsat on vähän vanhempia niin on kyllä hevosia/poneja on kaikkien makuun! Joskus ruoka voi olla 15-20min myöhässä mutta voivoi luulen kyllä että kestät sen ;) Nuoremille ei ole ehkä paikka (jos et vaikka tule isosiskosi kansa) koska sillä ei oikeastaan ole "nukkumanmenoaikaa" ja siellä toimitaan aika itsenäisesti. HUOM! en nyt tarkoita että et saa apua esim. hevosen kuntoon laittamisen kanssa. Mutta sinun pitää muistaa että milloin sinulla on tunti, tarviiko sinun laittaa ketään kuntoon, milloin oli ruoka jne. Sieltä löytyy sinulle varmasti joku kiva hevonen/poni. Mutta joo halusin vaan kero tämän änne ettei ihmiset säiky kun lukee noita muita kommentteja :)

    • tallionoikeastihyvä

      Moi
      Tiedän että tämä on vanha ketju mutta halusin kuitenki kertoa tänne jos joku tälle ketjulle eksyy. Jos hevoselta puuttuu silmä niin eipä se sen menoa haittaa...kyllä ne pärjää. Ei sille voi tehdä mitään, pitäisikö sille ostaa uutta silmää :D Ja vaikka hevonen on vanha niin ei se haittaa jos se on terve! Jos lopettaa vanhan hevosen liikuttaminen niin se ei sitten ole sille hyväksi. Ja jos joku on menoa perraan ja nyt lukee näitä negatiivisiä kommentteja niin älkää pelästykö. Perniön ponitalli on rento paikka. Jos olet tiukka niin en luule että se valitettavasti on just se talli sinulle. On se totta että esim. istuntaan ei sanota paljon mutta se talli on estepainotteinen... kyllä sä saat sen hyvän istunnan kun olet hypännyt tarpeeksi monta kertaa. Minun tallissa missä minä ratsastan niin hypätään noin kerran vuodessa ja sillon se esteet on vain pieni puomikaasaa jotka hevoset vain laukkaavat yli eikä ponnista ollenkaan. Jos hallitset perus asiat (käyntiä, ravia ja laukkaa) niin olen 99.9% varma että pääset kehittymään jos haluat. Nyt kun ne varsat on vähän vanhempia niin on kyllä hevosia/poneja on kaikkien makuun! Joskus ruoka voi olla 15-20min myöhässä mutta voivoi luulen kyllä että kestät sen ;) Nuoremille ei ole ehkä paikka (jos et vaikka tule isosiskosi kansa) koska sillä ei oikeastaan ole "nukkumanmenoaikaa" ja siellä toimitaan aika itsenäisesti. HUOM! en nyt tarkoita että et saa apua esim. hevosen kuntoon laittamisen kanssa. Mutta sinun pitää muistaa että milloin sinulla on tunti, tarviiko sinun laittaa ketään kuntoon, milloin oli ruoka jne. Sieltä löytyy sinulle varmasti joku kiva hevonen/poni. Mutta joo halusin vaan kero tämän tänne ettei ihmiset säiky kun lukee noita muita kommentteja :)

    • PolleJaVallu

      Voi vittu teidän kanssa. Kutkuttaaks teiä persettä jos tallin nurkassa on pari hämäkin seittii?? Harvoin tallit on sellasii puhtaudesta kiiltäviä yms. Perra on paras paikka ja sieltä löytyy kaiken tasosille ja ikäsille puuhaa ja ratsuja. Ja eiks oo aik normaalii et leikkitunnit on vapaita, ilman satulaa hyppääminen ei ole epänormaalia tai vakavaa se just kehittää tasapainoa. Et älkää kauhistuko noist muitte kommenteist perra on hyvä ja rento paikka kaikki sinne siis :D

    • Perrafani

      Oon ollu Perrassa parilla leirillä, aivan mahtava leiri paikka! Hienot maastot, tilat, ympäristö ja nettisivut. Ei ole yhtään huonoa sanottavaa Perrasta. :)

      /// Ketkä on tulossa ens kesän (2017) 5 leirille? Ottakaahan yhteyttä 0400996295

    • hyvaaperrastakuullut

      Oon menossa vuoden 2O17 3. leirille! Onko kukaan muu tulossa?

      • ehkäTULOSSA

        mikä päivä?


      • Lottavarisss

        Oon tulossa perran 3 leirille nii onks sulla snäppi tai insta jos on nii tuu @lottavaris_ instassa ja @lottavaris_9 snäpissä nii ota yhteyttä


      • Lottavarisss
        ehkäTULOSSA kirjoitti:

        mikä päivä?

        19.6.-22.6


    • Perran4leiri2K17

      Hei ketkä tulos 2017 perran 4leirille? Laita sc viestii nii lisään sut meiä wa ryhmään :)
      @sallassecret

    • perniöön2k17

      Onks joku tulossa Perraan 17-19.3 toiveleirille viikonlopuksi? :) Ottakaa yhteyttä instagramissa @teamemms!

    • xddddddd

      hei!
      poikkeen nyt vähän aiheesta, mutta onko joku tulossa perraan 2 tai 6 leirille? Itse olen nimittäin menossa molemmille :)!

      • perranlovettaja

        mä oon tulossa 6 leirille! mikä sun nimi on?😉


      • Jupsss

        Oon tulossa avustamaan!


      • xdxdxd

        Heippa! mä oon tulossa 6 leirille enkä varmaankaan tunne sieltä juuri ketään niin ois kiva tutustua vaikka ennen leiriä! Instagram on team.leppiniemi👍🏻


    • joku.ratsastaja

      onks kukaa tulos vklp leirille 13-15.10 tai 2018 5 kesäleirille?😇

    • Ponita

      Onko kukaan tulossa Perran 3. leirille 2018?

      • moppeeonmunbae

        mä mikä sun ig on tai jotain


      • pallerooo
        moppeeonmunbae kirjoitti:

        mä mikä sun ig on tai jotain

        ig on essi__i


    • Halukastietämään

      Onks kukaa tulos nyt 2018 10 leirille perraan? : )

      • Halukastietämään

        En tulekkaan heh


      • Eräsxdd

        Plis ehin jo innostuu 😂


    • Leiriläinen

      Moi:)!
      Itse en ole vielä perniössä käynyt, mut kyllä muiden videoista ja puheista päätellen hevosilla on rosi hyvät olot siellä. Jos hevoselta puuttuu silmä, ei se aina tarkoita sitä että siellä kohdeltaisiin hevosia huonosti.


      ._.

    • Eräsxdd

      Moi! Oisko joku tulossa perran 10 leirille 2018? Ois kiva tutustuu ennen leirii :)

      • eräma

        Mä olen menossa. Laita vaikka sc vaarrelinna


      • Neliöö
        eräma kirjoitti:

        Mä olen menossa. Laita vaikka sc vaarrelinna

        Oon tulossa!


      • eräsxdd

        jess vihdoin löysin jonku xd


      • Porkkanaa

        Neliö onkss sul ig?xd


      • Neliöö
        Porkkanaa kirjoitti:

        Neliö onkss sul ig?xd

        Juu @nelionhepohetket xd


    • polleponiini

      onko ketää tulossa kesän 4 leirille? Jos tuutte ja ette oo leiriryhmäs vie ilmottakaa IG @team_vipo ! :D Perra on paras eikä mikään kuvottava!

    • perraan

      onko kukaan tulossa kesän 2018 7 leirille? jos ootte kertokaa vaikka IG tai snäppi niin voidaan tutustua:)

    • Moi_

      Perra on tosi kiva paikka ja siel on ihanii hevosiii❤❤ (itse meen 4 ja 10)

    • Asdfgö

      Ketä 4, 8 &10 leireille perraa?❤️

      • Jokuoo

        Mikä sun ig on?


    • jdksjdjsj

      tuleeko kukaan 2019 2. leirille?

    • Anonyymi

      Ketä 2019 Perraan 3 leirillee? Jos olet tulossa voitko kommentoida sun ig! Ois tosi kiva löytää kaveri joka sinne on tulossa, kun mä en tuu kaverin kanssa💖💖

    • Anonyymi

      onko kukaan menossa 2021 5 tai 7 leirille

    • Anonyymi

      En hirveesti oo nähnyt itse tallista mutta ainakin yks hevonen näky ontuvan aika pahasti :/

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe