Teologiassa, sekä Jumalan suhteessa ihmisiin ja kansoihin on aika ajoi ollut suuria murheita.
Aina on löytynyt lahokoja, jotka ovat yrittäneet ottaa itselleen Jumalan omaisuuskansan Israelin paikan.
Nyt siihen kompastui SRK, Vaasan suvi festareilla.
Useampi puhuja kertoi, että Vanhoillis- lestadiolaiset ovat Jumalan omaisuuskansaa?
Käsittämätöntä soopaa, pakanalta.
Tätä kutsutaan Korvausteologiaksi, joka on väkevä eksytys ja harhaoppi.
Niitä aina pulpahtaa lisää, ja usein juuri näissä eksklusiivisissa lahkoissa, kuten SRK.
Totuus on kuitenkin se, että jumala on tehnyt liittonsa (yht.7) vain Israelin kanssa, eikä Hän petä.
Yhtään liittoa ei ole tehty lestadiolaisten kanssa, paitsi heidän omassa raamatussaan.
Hyvänä on sanottava se, että muutamia, mm Valde Palola on kristitty.
Mutta toisaalta, muut ovat ottaneet jaarituksinaan askeleita taaksepäin.
Todellisuudessa päivän saarnat olisi puhunut joku kristitty yhtenä saarnana, ja sanoma olisi ollut selvä.
On todella sekulaarista ja saatanallista saarnata korvausteologiaa.
Hyi sentään, pakanoiden pitää sulkea suu tuossa asiassa.
Jeesuskin sanoi;
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Kannattaa vain pitää pienempää suuta, ettei vedä armoa koko lahkon päältä, kuten veti pois Pyhän Henkensä.
Jumala on tehnyt Israelin kanssa ikuisen liiton, jonka hän vahvistaa Vanhan testamentin teksteissä moneen kertaan ja hyvin selkeästi.
…Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala, (1 Moos.17:1-18) (katso myös 1 Moos.12:1-3 ja 1 Moos.15:1-6 ja 1Moos.22:16-18 sekä 1 Moos. 28:10-15)
Lupaukset hengellisesti ja myös konkreettisesti
Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi - minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni. (Jes.41:10).
Israelin on turha PÄLYILLÄ, mutta nyt vuoro on SRK:lla.
Kes.
Vai on SRK. ottanut Isaelin paikan.
16
<50
Vastaukset
- Seurailijatar
SRK:n hengellinen ylpeys ei varmaan kenellekään tule yllätyksenä.
Oikea kristillisyys on nöyryyttä ja kuuliaisuutta ja alamaisuutta Kristukselle, seurakunnan päälle ja antaa kunnia yksin Jumalalle ja Kristukselle.
Ylpeille käy kuten aina. Jumala otta Siunauksensa pois.- enhelluntainen-
Kes puhuu taas asiaa, tässä lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13588854
tuossa lisää
- helluntailaiselle
Ethän vai puhu mistä puute.. Poliisiasiana pitäisin...
Tähänkö ex-helluntaiveljeesi ja puoluetoveriisi Juhani viittaat?
"Kansanedustaja Hirvisaari kuvaa helluntailaisuuden pedofilista ilmapiiriä seuraavasti:"Valitettavasti myös pedofiilit hakeutuvat seurakunnissa mielellään luottamustehtäviin, kuten esimerkiksi Tikkurilassa on taannoin tapahtunut. Ihmiset ovat hämmästyttävän sokeita "lapsia rakastaville" limaisille sedille, jotka pitävät muiden seurakuntalaisten lapsista niin paljon, että jopa suutelevat heitä suulle kaiken kansan keskellä" - onoko_paha_olo
Miksi olet noin katkera ja pilkkaat?
Haet hädissäsi Raamatun paikkoja tukeaksesi hengellisesti kuolleesta sydämestäsi tulevia ajatuksia. Jumalan sanaa avautuu vain Pyhän Hengen kautta ja sen lahjoitus tulee Taivaasta niille, joille Jumala armonsa osoittaa. Oman eriävän oppisi pohjalta kiroat Vaasassa saarnattua Jumalan sanaa. Olet hankkinut vuosikaupalla harhaista opetusta löytääksesi Jumalan totuuden, mutta kirjoituksiesi perusteella elät edelleen lain alla olevaa Vanhan Liiton aikaa. Jos ymmärtäisit Raamattua Pyhän Hengen kautta,et kirjoittasi kuin vasta alkanut.
Kaiken kaikkiaan, olet kuvottava.- Warning7
Kirjoitit toisesta #Kaiken kaikkiaan, olet kuvottava.#
Älä tuollaisten kirjoittaja puhu mitään Pyhästä Hengestä. Tullaiset tulee siitä vastakkaisesta hengestä. Mikä nyt risoo?
Älä itke, äiti tulee kohta.
Mikä hätä minulla on, kun saan käyttää Raamattua?
Siihen Sinä et saa lupaa, ainiaan yksin.
Ne ei ole minun ajatuksia, vaan Jeesuksen, jonka ohjeen mukaan käytän Jumalan Sanaa.
Kommentoi sitä, älä minua.
Olen samaa mieltä kanssasi, Sana aukenee vain Hengessä.
Teillä sitä ei ole, koska ei ole yhtään armolahjaakaan. Se on yks luotettava mittari.
>>Oman eriävän oppisi pohjalta kiroat Vaasassa saarnattua Jumalan sanaa. ** Stop nyt poika. Minä en kiroa mitään, en koskaan ole kironnut, mutta ajatte itsenne näillä vääristelyillä kadotukseen.
Sain sen kuulla, kun olin tilaisuudessa, johon ei enää VL:t lähteneet ja pitivät seurat, puhuin ja kiittivät sanomasta.
Kuulemma juttu jatkuu.
>>Olet hankkinut vuosikaupalla harhaista opetusta löytääksesi Jumalan totuuden, mutta kirjoituksiesi perusteella elät edelleen lain alla olevaa Vanhan Liiton aikaa. ** En ole vuosikausiin opetellut, vaan opettanut. Pyri siihen.
Minäkö lain alla, Messiaaninen juutalainen.
Olet todella törkyä.
Laki ei vaan muutu mihinkään, mutta Kristus on tunnustettava myös kaduilla. Siellä ei juuri VL;i’ä näy.
Mikä oli vasta alkanutta? Pane kohtia esille.
>>Kaiken kaikkiaan, olet kuvottava. * tunne on molemmanpuolinen, Sinä olet vain muiden käskettävissä, minä en.
Kes.- SikkeSavula
Kesitas kirjoitti:
Mikä nyt risoo?
Älä itke, äiti tulee kohta.
Mikä hätä minulla on, kun saan käyttää Raamattua?
Siihen Sinä et saa lupaa, ainiaan yksin.
Ne ei ole minun ajatuksia, vaan Jeesuksen, jonka ohjeen mukaan käytän Jumalan Sanaa.
Kommentoi sitä, älä minua.
Olen samaa mieltä kanssasi, Sana aukenee vain Hengessä.
Teillä sitä ei ole, koska ei ole yhtään armolahjaakaan. Se on yks luotettava mittari.
>>Oman eriävän oppisi pohjalta kiroat Vaasassa saarnattua Jumalan sanaa. ** Stop nyt poika. Minä en kiroa mitään, en koskaan ole kironnut, mutta ajatte itsenne näillä vääristelyillä kadotukseen.
Sain sen kuulla, kun olin tilaisuudessa, johon ei enää VL:t lähteneet ja pitivät seurat, puhuin ja kiittivät sanomasta.
Kuulemma juttu jatkuu.
>>Olet hankkinut vuosikaupalla harhaista opetusta löytääksesi Jumalan totuuden, mutta kirjoituksiesi perusteella elät edelleen lain alla olevaa Vanhan Liiton aikaa. ** En ole vuosikausiin opetellut, vaan opettanut. Pyri siihen.
Minäkö lain alla, Messiaaninen juutalainen.
Olet todella törkyä.
Laki ei vaan muutu mihinkään, mutta Kristus on tunnustettava myös kaduilla. Siellä ei juuri VL;i’ä näy.
Mikä oli vasta alkanutta? Pane kohtia esille.
>>Kaiken kaikkiaan, olet kuvottava. * tunne on molemmanpuolinen, Sinä olet vain muiden käskettävissä, minä en.
Kes.Hyvin surullista tämä kaikki, mutta toisaalta helluntaiseurakunta (johon siis itsekin kuuluu)on ansainnutkin tulla häväistyksi niin ettemme pöyhkeinä kauhistele kuinka paha tämä maailma on ja me täydelliset täällä vaan saamme kauhistella jumalattomien tekoja.
Toivottavasti tämä laittaa helluntalaisiakin polvirukoukseen ja itkemään tilaamme. Niin että Jumalan todellinen voima ja rakkaus voi vaikuttaa meissä
- hyi_hellunrei
Tuliko avauksesi kahden voltin jälkeen?
- Uskoriepu
Totta, hyvä on todistus Valde Palolasta. Kristitty mies on.
http://freepathways.wordpress.com/2012/09/11/valde-palola/ - bbdfghj
"" Palola sanoo siis hyvin suoraan, että pelastukseen ei tarvita mitään ”ihmisen aikaansaannosta”, ei ennen vanhurskautta eikä sen jälkeen, siis uskovaisena vaellettaessa. Jumala ei vaadi ihmiseltä ”kuuliaisuutta armoneuvoille”. Päinvastoin, ihmisen omat suoritukset ovat Jumalalle kauhistus. ""
Todella hieno mies Valde Palola ja uskaltaa myös tunnustaa, että pelastuakseen ihminen ei tarvitse toista ihmistä. - ttkkl
SRK julistaa vain Jeesuksen käskemänä Jumalan Valtakunnan Evankeliumia! Ei he ylpeile jaloja oksia kohtaan, vaan toivovat, että Evankeliumi kirkastuisi juutalaisillekkin!
Jeesus lähetti apostolit justamaan Evankeliumia kaikille kansoille ja laestadiolaiset jatkavat tuota työtä"- ttkkl
SRK julistaa vain Jeesuksen käskemänä Jumalan Valtakunnan Evankeliumia! Ei he ylpeile jaloja oksia kohtaan, vaan toivovat, että Evankeliumi kirkastuisi juutalaisillekkin!
Jeesus lähetti apostolit julistamaan Evankeliumia kaikille kansoille ja laestadiolaiset jatkavat tuota työtä!"
Jumalan Valtakunta on Jeesuksen Kristuksen Valtakunta, johon Jeesus kokoaa omiaan Lopeta juominen tälle iltaa.
Evankeliumi ei ole; - kun on synnit anteeksi.
Evankeliumi on Jeesuksen syntymä, itse Jeesus.
9 Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet,
10 mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle.
11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra.
Missä siinä on syntien anteeksi anto?
Ei missään, siinä on KOKO PELASTUS.
Luuk 2.
Teillä on vain TÄMÄN valtakunnan evankeliumi, Ei Raamatun evankeliumi.
Kirjoitat, että lestadiolaiset jatkavat apostolien työtä?
En ole paksumpaa kuullut.
Kukaan teistä ei mene tielle tietymättömälle, jossa kuoli viime vuonna 360,000 julistajaa.
Voit toimia vain tynnyrisi sisällä, molemmissa reunoissa.
Vielä tuosta jumalan valtakunnastanne. Sehän karkasi jo Jumalan omaksi kansaksenne, joka kokoontui Vaasassa?
Tämä on sitä saatanallista korvausteologiaanne." ja laestadiolaiset jatkavat tuota työtä"
Haisevaa vl-PASKAA sitten väänsit palstalle keskiyön iloksesi!
Tuohan on ihan normaalia omavanhurskasta vl-teologiaa.
Siellä opetetaan, että Jumala ei kykene antamaan syntejä anteeksi. Vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi.
Tällä opetuksella vanhoillislestadiolaiset ovat sysänneet Jumalan sivuun ja sijoittaneet itsensä Jumalan paikalle.
Nyt on vanhoillislestadiolaisista tehty Jumalan omaisuuskansa ja sysätty israelilaiset karusti sivuun.
Ja eihän tällaisista opetuksista osata edes hävetä.
Vl-PAKANOIDEN omatunto on kuollut - ei ole tarvetta hävetä yhtään mitään. Ei edes karkeaa JUMALANPILKKAA.
VAIN ME.- ensimmäinenalkuasukasko
Kyllä te uskovaiset olette syntisä, kilvan haukutte ja herjaatte toisianne. Nostatte itsenne toistenne yläpuolelle. Israel on sama, kuin helvetti ja sen asukit saatanoita. Siellä ne jumalanvalitut riehuvat aseineen ympäriinsa ja tappavat viattomia luojanluomia. Näinkö heidän pyhissä satukirjoissa käsketään tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117257- 475136
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562911Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101418Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1901324Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921073Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai300987Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?222930Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886