autot valoihin ja aina viivan yli.

Säännöt.hukassa

Onko muut kiinnittäneet huomiota autoilijoitten tapaan ajaa valoissa viivan yli ja suojatiehen kiinni tai päälle. Siitä sitten hivutetaan ikäänkuin saisi etua valoista lähtiessä. Välillä hauska pitää auto aivan paikallaan ja lähteä "launch control" päällä eteen.

Mielestäni taas yksi esimerkki autoilijoitten asenteesta, viis veisataa muiden turvallisuudesta ja säännöistä. Minä minä, ekana. Sitten Teboilille kahville, auto aivan ikkunan eteen (tai imurin, pesunaine hyllyn, jne) parkkiin vaikka olisi puolet oikeista paikoista vapaana.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajakit.lataamoon

      Noita vajakkeja näkee päivittäin. Kyse ei ole siitä, että säännöt olisivat heiltä hukassa, tuo porukka on vähä-älyistä. Kaikki eivät ole olleet paikalla, kun järkeä on jaettu. Tuosta porukasta näkee jo päältä päin, että kaikki hepat eivät ole tallissa.

      • MoreControl

        Totta. Ja niitä on jo nyt paljon, ja lisää vain tulee. Juuri viimeksi tänään näin tyypin, jonka aloittaja oli osuvasti kuvannut näin:
        "Minä minä, ekana. Sitten Teboilille kahville, auto aivan ikkunan eteen (tai imurin, pesunaine hyllyn, jne) parkkiin vaikka olisi puolet oikeista paikoista vapaana."


      • Kun vaan ei nokka ole risteyksessä ei muulla väliä ole


      • suomionpersereikä

        Ranskassa käytetään isoja väljiä liikenne ympyröitä, vähemmän liikenne valoja!


      • FingerInButt
        suomionpersereikä kirjoitti:

        Ranskassa käytetään isoja väljiä liikenne ympyröitä, vähemmän liikenne valoja!

        Mikset mene sinne Ranskaan jos siellä kerran kaikki on niin perkeleen paljon paremmin?


      • Kannattaa pysähtyä viivalle, koska siinä kohtaa on tunnistin mikä vaihtaa valot sen mukaan kuin on liikennettä. Jos olet mennyt ohi ja olet yksin ei tunnistin löydä sinua.


      • MoreControl

        No kyllä sitten täytyy olla jo kokonaan suojatien päällä ennen kuin se tunnistin ei toimi. Ja näkeehän sitäkin.


      • Myösautoilija
        MoreControl kirjoitti:

        No kyllä sitten täytyy olla jo kokonaan suojatien päällä ennen kuin se tunnistin ei toimi. Ja näkeehän sitäkin.

        Mistä kohtaa tunnistin ottaa. Se ei välttämättä ota heti viivalta vaa sen takaa


      • MoreControl
        Myösautoilija kirjoitti:

        Mistä kohtaa tunnistin ottaa. Se ei välttämättä ota heti viivalta vaa sen takaa

        Kyllä se ilmaisin, tai viiva, ellei peräti koko suojatie, on silloin varmasti väärässä paikassa, mikäli auto pitää ajaa suojatien päälle jotta tunnistus toimisi. Näinhän voi käydä koska sitä ilmaisinta ei pinnoitteen alta välttämättä edes näe.


      • fvdxdsz
        MoreControl kirjoitti:

        Kyllä se ilmaisin, tai viiva, ellei peräti koko suojatie, on silloin varmasti väärässä paikassa, mikäli auto pitää ajaa suojatien päälle jotta tunnistus toimisi. Näinhän voi käydä koska sitä ilmaisinta ei pinnoitteen alta välttämättä edes näe.

        Liiketunnistin voi olla valotolpassakin. Tuossa vihreän valon vieressä.
        http://tinyurl.com/q92j59r


    • AivanToistaHavainnut

      Minä taas usein ihmettelen miksi risteyksissä jäädään viivasta niin kauas että melkein pieni henkilöauto siihen auton keulan ja viivan väliin mahtuksi. Eipä se juuri tilannetta paremmaksi muuta jos keula viivalla onkin, ei se risteyksen läpiajamista nopeuttaisi edes sekunttiakaan mutta miksi auto pitää jättää niin kauas viivasta. Ehkä moni autoilija haluaa nähdä sen viivan konkreettisesti etteivät vaan ole ajanut keulaa viivan päälle. Moottoripyörällä ajaessani joskus olen ajatellut että kiilaanpa itseni siihen etummaisen auton ja suojatien viivan väliin ihan vaan osoittaakseni että lähemmäs viivaakin pääsisi mutta kuten jo sanoin ei sillä parin kolmen metrin edemmäs ajamisella mitään hyötyä saavutettaisi.

      • res.kulj.au

        Mutta siinä on sellainen ero, että viivan taakse kauemmaksikin jäänyt, ei riko mitään lakia.
        Mutta viivan yli ajanut on ajanut ns. punaisia päin,


      • AivanToistaHavainnut
        res.kulj.au kirjoitti:

        Mutta siinä on sellainen ero, että viivan taakse kauemmaksikin jäänyt, ei riko mitään lakia.
        Mutta viivan yli ajanut on ajanut ns. punaisia päin,

        Juuri niin. Olen vain ihmetellyt miksi moni jättää 3-4 metriä väliä siihen viivaan. Mitään sääntöjen vastaista siinä ei ole eikä juuri haittaakaan.


    • outlaw

      Tämä nyt vain todistaa suomalaisten autoilijoiden tyhmyyttä ja minä-hyvä-nami-nami-kulttuuria, jota mm. Bjurtsröm luennoi 90-luvulla.
      Hyvin on oppi pesiytynyt, ei ole muita IHMISIÄ, kuin MINÄ.
      Kun mene lahden yli Viroon, huomaa eron heti satama-alueen jälkeen.
      Siellä ei ole Marko luennoinut, vaan autoilijat antavat tietä kevyelle liikenteelle joka tilanteessa.
      Vauhtia hiljennetään jo pitkän matkan päässä niin, että jalankulkija huomaa tulleensa havaituksi ja voi ylittää turvallisesti kadun.
      Satama-alueella sielläkin pyörii valitettavan paljon näitä lastia hakevia minä-minä suomalaisia ja siellä on syytä varoa samoin kuin täälläkin.
      Ainoa vaara, mikä Viron liikennekäyttäymisestä voi koitua, on se, että siellä ei parane kovin montaa viikkoa olla, saattaa kotimaahan palatessa jäädä auton alle.
      Harmi sinänsä, että meidän poliitikkomme käyvät "opissa" aina jossain muualla, kuin naapurimaissa, joista voisi tuoda jopa jotain hyödyllistä ja järkevää oppia meillekin.
      Mutta eihän siihen tietenkään voi mennä, eihän näihin saa tuhlattua veroeuroja lähes tulkoonkaan niin paljon kuin johonkin kaukaiseen täysin vieraan kulttuurin luksusloma-, anteeksi opintokohteeseen.

    • Näin

      Ihan vain noin akateemisessa mielessä kyselen, mitä funktiota pysäytysviiva liikennevaloissa toteuttaa. Ymmärrän sellaisen viivan, jolla annetaan kääntyvälle liikenteelle tilaa paikassa, jossa se joutuu leikkaamaan esim. sisäkaistaa huomattavasti.
      Mutta tavanomainen liikennevalo?
      Monta kertaa olen miettinyt, olenko tyypillinen Pavlovin koira, joka toteuttaa ehdollista refleksiään kun näkee valkoisen viivan, vaikka mikään ei viittaa sen tarpeellisuuteen.

      • tai.noin

        Voithan toki jatkaa miettimistäsi ja sääntöjen noudattamisen mielekkyyttä. Liikennevalo, nopeusrajoitus, kielletty ajosuunta, pakollinen ajosuunta, pysäköintikielto, yms.
        Niihinkin sisältyy määräyksiä, joita lain mukaan pitää noudattaa.
        Noudatako niitä, vaikkei se aina tunnu mielekkäältä, esim. hiljaisen liikenten aikana?


    • AlkuHyvä

      Mutta sitten lässynlässyn.

    • Tarkkavainuinen

      "Onko muut kiinnittäneet huomiota..." Joskus näkee pyöräilijän, joka ajaa sääntöjen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2617
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1890
    3. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1351
    6. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1021
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1010
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe