Luontaiset reaktiot

Tepi

Sanokaas tietäjät joku maga tekniikka missä näkyy tämä luontaisten reaktioiden osuus ? Itse olen nähnyt vain niitä missä rynnitään eteenpäin ja se ei todellakaan ole ihmiselle luontaista kun alkaa nyrkit ja puukot viuhumaan.

16

4407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      luontaisuus näkyy esim seuraavalla tavalla: jos olet joskus kokeillut esim. karatea, käännetään nyrkki täysin vaaka-, tai pystyasentoon. krav magassa taase n jätetään nyrkki viistoon. onko se luonnollista? kokeile, laita kädet alas, laita ne nyrkkiin ja nosta suoraan eteenpäin. jos et ole joku frigidi, pitäisi käsien olla viistossa.

      tämä on vain yksi esimerkki

    • realisti

      > Itse olen nähnyt vain niitä missä rynnitään
      > eteenpäin

      Jos ihan oikeasti kiinnostaa, mene peruskurssille.
      Siellä näet ja koet ihan omakohtaisesti.

      Jos taas ei kiinnosta, mene mutisemaan jollekin muulle palstalle. Suomi24:n tarjonnasta vaikkapa tuo "yleistä kamppailulajeista" sopinee näille äärimmäisen hedelmällisille "teidän laju on pyllystä ja mun isä on muutenkin vahvempi kuin teidän isän isä" -keskusteluille.

    • Tepi

      Mikäs tossa kysymyksessä nyt niin pahaa oli? Eli ihmisen luontaisiin reaktioihinko kuuluu laittaa nyrkit viistoon? Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Oliko parempia vastauksia ?

      Ja kävin aikoinaan vuoden verran magaa. En kai muuten tietäisi mitä siellä tehdään.

      • Että oikein vuoden verran...

        No jos olet vuoden verran harrastanut, olet joko huono ymmärtämään asioita tai sinulla on ollut todella huono opettaja.

        Otetaan nyt esimerkiksi päätä kohti tuleva lyönti.
        Luonnollisiin reaktioihin kuuluu tässä tilanteessa pään suojaaminen käsillä ja pään pois vetäminen iskun tieltä.

        Erittäin hyvin luonnolliset reaktiot tulevat esiin useissa kuristuksista irrottautumisissa. Esim. kun joku ottaa sinua edestäpäin kurkusta kiinni, niin tässä vaiheessa kädet hakeutuvat automaattisesti kurkulle.

        Siinä pari esimerkkiä luontaisista reaktioista. Mutta nämä nyt pitäisi olla aivan selkeät jo peruskurssin käyneille.


      • Tepi
        Että oikein vuoden verran... kirjoitti:

        No jos olet vuoden verran harrastanut, olet joko huono ymmärtämään asioita tai sinulla on ollut todella huono opettaja.

        Otetaan nyt esimerkiksi päätä kohti tuleva lyönti.
        Luonnollisiin reaktioihin kuuluu tässä tilanteessa pään suojaaminen käsillä ja pään pois vetäminen iskun tieltä.

        Erittäin hyvin luonnolliset reaktiot tulevat esiin useissa kuristuksista irrottautumisissa. Esim. kun joku ottaa sinua edestäpäin kurkusta kiinni, niin tässä vaiheessa kädet hakeutuvat automaattisesti kurkulle.

        Siinä pari esimerkkiä luontaisista reaktioista. Mutta nämä nyt pitäisi olla aivan selkeät jo peruskurssin käyneille.

        Olet oikeassa, että pään pois vetäminen lyönnin tieltä olisi tällainen asia, mutta esim magan kyynervarsitorjunta 360 vastaisku harjoittelussa (jota eniten peruskurssilla harjoitellaan) ei näin tehdä vaan yritetään lyödä samantien vastaan pikemminkin eteen nojaten. Mikä ei muuten onnistu tositilanteessa.


      • julli
        Tepi kirjoitti:

        Olet oikeassa, että pään pois vetäminen lyönnin tieltä olisi tällainen asia, mutta esim magan kyynervarsitorjunta 360 vastaisku harjoittelussa (jota eniten peruskurssilla harjoitellaan) ei näin tehdä vaan yritetään lyödä samantien vastaan pikemminkin eteen nojaten. Mikä ei muuten onnistu tositilanteessa.

        360 torjuntaa käytetään iskuun, joka ei tule ns. suoraan kohti vaan sivulta, ylhäältä, alhaalta... ylhäältä ja alhaalta tulevissa on väistö mukana.

        Edestä tulevia suoria iskuja ei torjuta 360 torjunnalla vaan niitä varten on oma torjunta ja siinä on ENSIN torjunta/väistö ja vasta sitten vastaisku. Tuokin opetetaan peruskurssilla.


      • Kokeiltu
        Tepi kirjoitti:

        Olet oikeassa, että pään pois vetäminen lyönnin tieltä olisi tällainen asia, mutta esim magan kyynervarsitorjunta 360 vastaisku harjoittelussa (jota eniten peruskurssilla harjoitellaan) ei näin tehdä vaan yritetään lyödä samantien vastaan pikemminkin eteen nojaten. Mikä ei muuten onnistu tositilanteessa.

        Ja muuten toimii ja toimii vielä tiedostamatta.
        Aikalailla heti magan peruskurssin jälkeen jouduin baarissa pieneen tilanteeseen.

        No tilanne meni sitten siihen asti että rupesivat nyrkit heilumaan. "Kaveri" veti ihan yhtäkkiä naamaa kohti kunnon heijarin. Siinävaiheessa oli jo 360 ja samanaikainen vastaisku sen verran selkäytimessä, että ne tuli lähes luonnollisen reaktion kaltaisena.
        No minulle jäi suhteellisen hyvä mieli kun en saanut naamaani kipeäksi ja "kaverille" jäi kipeä naama.

        No pointtina tasan vaan se, että tuossakin tapauksessa luonnollinen reaktio on suojata päätä kädellä, mutta hieman jalostamalla saadaan aikaseksi 360 torjunta ja samanaikainen vastaisku.


      • Niinköhän
        julli kirjoitti:

        360 torjuntaa käytetään iskuun, joka ei tule ns. suoraan kohti vaan sivulta, ylhäältä, alhaalta... ylhäältä ja alhaalta tulevissa on väistö mukana.

        Edestä tulevia suoria iskuja ei torjuta 360 torjunnalla vaan niitä varten on oma torjunta ja siinä on ENSIN torjunta/väistö ja vasta sitten vastaisku. Tuokin opetetaan peruskurssilla.

        Väistö muka on mukana 360 harjoittelussa ? Kyllä se oli jalat vierekkäin ja siitä tehtiin ja pää ei saanut tehdä väistöliikkeitä.


      • julli
        Niinköhän kirjoitti:

        Väistö muka on mukana 360 harjoittelussa ? Kyllä se oli jalat vierekkäin ja siitä tehtiin ja pää ei saanut tehdä väistöliikkeitä.

        enpä sitten tiedä, että missä olet treenannut, jos niin on opetettu.
        Ylhäältä tulevia iskuja nimenomaan väistetään vetämällä päätä alaspäin samalla kun torjunta suoritetaan kädellä.

        Alavartaloon suuntautuvia iskuja taas väistetään vetämällä vartaloa kauemmas, samalla kun torjunta suoritetaan.

        Edestäpäin tulevien suorien iskujen torjunnassa korostetaan väistöliikettä juuri siksi, että vaikka torjunnalla nyrkin saakin torjuttua niin jos lyömäaseena onkin veitsi, ei pelkkä torjunta enää riitä, vaan myös kunnollinen väistöliike on välttämätön. Ja kyllä se nyrkkiä vastaankin tarpeellinen on, jos vaikka torjunta ei nyrkkiä kunnolla pysäytä, niin väistöliike auttaa.


      • Tepi
        julli kirjoitti:

        enpä sitten tiedä, että missä olet treenannut, jos niin on opetettu.
        Ylhäältä tulevia iskuja nimenomaan väistetään vetämällä päätä alaspäin samalla kun torjunta suoritetaan kädellä.

        Alavartaloon suuntautuvia iskuja taas väistetään vetämällä vartaloa kauemmas, samalla kun torjunta suoritetaan.

        Edestäpäin tulevien suorien iskujen torjunnassa korostetaan väistöliikettä juuri siksi, että vaikka torjunnalla nyrkin saakin torjuttua niin jos lyömäaseena onkin veitsi, ei pelkkä torjunta enää riitä, vaan myös kunnollinen väistöliike on välttämätön. Ja kyllä se nyrkkiä vastaankin tarpeellinen on, jos vaikka torjunta ei nyrkkiä kunnolla pysäytä, niin väistöliike auttaa.

        Tämä näin opettanut oli IKMF päällikkö janilov ja vielä tähdensi kuinka tärkeää on tehdä paikalta eteenpäin työntyvällä liikkeellä.

        Että uskoisin tekniikan näin KM piireissä tehtävän.


      • 1 dan
        Kokeiltu kirjoitti:

        Ja muuten toimii ja toimii vielä tiedostamatta.
        Aikalailla heti magan peruskurssin jälkeen jouduin baarissa pieneen tilanteeseen.

        No tilanne meni sitten siihen asti että rupesivat nyrkit heilumaan. "Kaveri" veti ihan yhtäkkiä naamaa kohti kunnon heijarin. Siinävaiheessa oli jo 360 ja samanaikainen vastaisku sen verran selkäytimessä, että ne tuli lähes luonnollisen reaktion kaltaisena.
        No minulle jäi suhteellisen hyvä mieli kun en saanut naamaani kipeäksi ja "kaverille" jäi kipeä naama.

        No pointtina tasan vaan se, että tuossakin tapauksessa luonnollinen reaktio on suojata päätä kädellä, mutta hieman jalostamalla saadaan aikaseksi 360 torjunta ja samanaikainen vastaisku.

        Joo, mulla samalaisia kokemuksia.

        Kaveri hyökäsi baarissa takakäden yakuzukilla! Ikinä en ollut nähnyt niiin hyvin tehtävän.

        Astuin sivuaskeleen ja takajalan uramawashigerillä tyrmäsin hyökkääjän.

        En tiedä olisiko tekniikka toiminut niin hyvin, jos en olisi kerennyt ottamaan potkaisevaa jalkaa paljaaksi. Treeneissähän ei potkita kengillä, vaan paljaalla jalalla.

        POINT: pelastiko minut karate, vai nopeus kengän riisumisessa?


      • Ja missä?
        1 dan kirjoitti:

        Joo, mulla samalaisia kokemuksia.

        Kaveri hyökäsi baarissa takakäden yakuzukilla! Ikinä en ollut nähnyt niiin hyvin tehtävän.

        Astuin sivuaskeleen ja takajalan uramawashigerillä tyrmäsin hyökkääjän.

        En tiedä olisiko tekniikka toiminut niin hyvin, jos en olisi kerennyt ottamaan potkaisevaa jalkaa paljaaksi. Treeneissähän ei potkita kengillä, vaan paljaalla jalalla.

        POINT: pelastiko minut karate, vai nopeus kengän riisumisessa?

        Meni nyt vähän ohi?


      • 2 dan
        Ja missä? kirjoitti:

        Meni nyt vähän ohi?

        Nii, ei kai ollu eka kerta kun sua ohitettiin...
        Lue uudestaan - ajatuksella.


      • yst.vast.
        2 dan kirjoitti:

        Nii, ei kai ollu eka kerta kun sua ohitettiin...
        Lue uudestaan - ajatuksella.

        kateellinen jauhaa paskaa! Niin karate kuin krav magakin voi toimia yhtälailla itsepuolustustilanteessa! Tämä on lähinnä tottumiskysymys ja riippuu myös henkilön fyysisistä ominaisuuksista. Lopettakaa se karaten mollaaminen, perkele! Ja kyllä, olen harrastanut myös magaa n.2 vuotta. Monelle sopii varmasti maga, itse olen saanut eniten irti jujutsusta. Eli jos et ole edes karatea kokeillut niin lopeta se krav maga ohjaajienkin jauhama "otetaan ensin kenkä pois ja potkaistaan", vittuilu


      • julli
        Tepi kirjoitti:

        Tämä näin opettanut oli IKMF päällikkö janilov ja vielä tähdensi kuinka tärkeää on tehdä paikalta eteenpäin työntyvällä liikkeellä.

        Että uskoisin tekniikan näin KM piireissä tehtävän.

        Bullshit. Eli enpä tuota usko.

        Se on muuten Yanilov.


      • kajukonybokm
        yst.vast. kirjoitti:

        kateellinen jauhaa paskaa! Niin karate kuin krav magakin voi toimia yhtälailla itsepuolustustilanteessa! Tämä on lähinnä tottumiskysymys ja riippuu myös henkilön fyysisistä ominaisuuksista. Lopettakaa se karaten mollaaminen, perkele! Ja kyllä, olen harrastanut myös magaa n.2 vuotta. Monelle sopii varmasti maga, itse olen saanut eniten irti jujutsusta. Eli jos et ole edes karatea kokeillut niin lopeta se krav maga ohjaajienkin jauhama "otetaan ensin kenkä pois ja potkaistaan", vittuilu

        Mielestäni krav maga on erinomainen menetelmä vähäksymättä muitakaan lajeja. Lajeja täytyy harjoitella todella ahkerasti jotta taktiikka ja tekniikka tulevat osaksi ajatusmaailmaasi. Ei ole mitään syytä epäillä etteikö krav maga tekniikoiden perusta ole luontaiset reaktiot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe