kuinka paljon öljyä bensan sekaan

jovnsson

Otin johnsson 70 hv moottorista tuorevoitelun pois käytöstä. Mikä olisi hyvä määrä öljyä 10 litraa bensaa

16

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummat

      Kympillä et vielä kauas pääse, joten osta sata litraa ja kaada 2,5 - 3 litraa öljyä sekaan.

    • ex70

      Noin 2%, eli 0,2l öljyä 10l bensiiniä.

    • Oikeamäärä

      On 2%,- joten 2 desilitraa 10 bensalitraan.

      ja 100 bensalitraan -2 litraa öljyä.
      Se VRO-on syöttäny tyhjäkäynnillä 1 %, ja isommalla kaasulla n.2%.

      • hummat

        Ei se oikea määrä ole, vaan minimi suositus.
        Pienikin häiriö VRO ssa esim, voi konetta vioittaa.
        Olen itse lisännyt lisäksi aina 0,5 dl 10 pensalitraa kohden tankkiin.


      • 036204610

        VÄÄRIN!
        2% on 2dl öljyä 9,8 litraan bensiiniä.
        2dl 10 litraan on 1,66% öljyä


      • Numeromiehelle
        036204610 kirjoitti:

        VÄÄRIN!
        2% on 2dl öljyä 9,8 litraan bensiiniä.
        2dl 10 litraan on 1,66% öljyä

        2dl öljyä 10 l bensaa antaa 1,96% seoksen, eli käytännössä 2%.

        Eli numerokaveri yllä viilasi pintä pilkkua väärin...

        2% on toimiva seos, liika on liikaa.


    • veneilijä14v

      Kyllä omsseissa 4 prossaa on sopiva

    • nuurdikki

      Seagull perämoottorin käyttöohjeessa luki että sisäänajossa 10% ja sen jälkeen vain 8%

      • veneilijä14v

        Ensimmäisissä siankulleissa käytettiin jopa 12%


    • ÖljyONhyvää

      Öljyn avulla ne koneet toimii.

      LAITA kaksi tankkia, joissa toisessa on huippuvauhteja varten 2,5 prosenttia öljyä, ja kun ajat tyhjäkäyntiä,-niin käännät hanan toiselle tankille, jossa on vain 1,5 % öljyä. ja koneesi kiittää ja kestää paremmin,kuin yksikään jamaha.

      Muista vaan kaasua lisätessäsi kääntää hanaa isommalle öljyseos tankille.

      Sehän on mahdollista automatisoida kaasukahvaan,- jolloin ei tartte siitä huolehtia. Joku vaijeri vaan hoitelemaan T-haara liitintä bensa letkun liittimissä olevaan vipuun, ja on huoletonta menoa, ja öljyn kulutus on just sopivaa, ja kone toimii.

      Älkää koskaan luottako myyjien kehumiin öljyprosentteihin, sillä on tarpeeksi kokemusta jamahan surkeasta 1% seoksesta,- sillä sehän on ihan idioottien vitsi,- aatelkaahan, että konetta ulvotetaan lähes 6000 krpm yhellä öljyprosentilla , :))

      Ei oo ihme,-että niiden pakopuolet on puhki syöpyneitä, ja laakerit vinkuu kuivuuttaan.

      • Joakim1

        No 80-luvulla mulla oli kaksi 2T moottoripyörää, joissa oli tuoteöljyvoitelu. Öljyä kului toisessa hieman yli ja toisessa selvästi alle 1%. Molemmat koneet kiersivät selvästi yli 10 000 rpm (punaraja). Toinen noista oli piikki, jolla moottoritiellä ajettiin melkein aina kaasu pohjassa eikä ongelmia tullut.

        Yamaha 20 meillä on ollut 80-luvulta saakka. 1% on ajettu ongelmitta ja hyvin toimii vielä. Yli 2% ei olla laitettu mihinkään 2T-koneeseen sitten 80-luvun alun.


      • Millaistahanseosta

        Käyttävät kilpa perämoottoreissa.


    • EiPaljonSavuta

      2% bensaa öljyn sekaan...

      • hummat

        Eli siis 2dl pensaa 10 L öljyä ?


      • paritahtinen

        Saattaa ehkä tolla seoksella tukehtua.. tai ei kyllä edes käynnisty..


    • VRO_inffoa

      Tuossa on joku inffo vro:n toiminnasta, ja sen öljy/bensa seossuhteista.
      http://continuouswave.com/whaler/reference/VRO.html

      Luvussa : "DISTINGUISHING VRO's" on maininta, "The ratio averages about 60:1" joka huonolla lontoolla olisi suomeksi, jotakin että,, seossuhteen keskiarvo noin 60:1, eli prosenteiksi muutettuna n. 1,67%.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe